Gezondheid alle pijlers

Waarschijnlijk alvleesklierkanker

30-09-2021 08:19 2108 berichten
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik heb hoogstwaarschijnlijk alvleesklierkanker. En ik kan er niet mee omgaan. Nog niet in ieder geval. Naar aanleiding van scans is een zwelling gezien in de kop van de alvleesklier en plekjes op m'n lever. Morgen heb ik een afspraak met de arts in het ziekenhuis, maar ik word gek van m'n gedachten, angsten, verwachtingen, weet ik het.

Ik ben pas 46, sta nog midden in het leven, getrouwd, ben drie jaar geleden m'n moeder verloren aan kanker en vind het zo erg voor mijn vader. En m'n man, mijn lieve rots in de branding.

Om me heen wordt nog gezegd, dat er nog een kans is dat het iets anders is, maar die ruimte heb ik nu niet in mijn hoofd. Ik ben aan het doemdenken en zie mezelf al overlijden. Er zullen wel meer medische ingrepen volgen nu om alles vast te kunnen stellen.

Dit topic open ik voor wat steun, een babbeltje, eventuele informatie. Ik ben gewoon bang.
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik heb geen informatie voor je. Ook geen ervaring. Wel een dikke :hug:
Wat vreselijk, wat een angst zul je nu voelen.
Hopelijk heb je morgen meer duidelijkheid. Wat het ook blijkt te zijn, onduidelijkheid is killing.
Heel veel sterkte morgen.
Ik hoop dat je hier de uitlaatklep vindt die je nodig hebt.
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik kan je verder geen info of ervaring geven lieve TO. Maar wil je wel heel veel sterkte wensen en je een dikke :hug: geven!
Alle reacties Link kopieren Quote
Wat verschrikkelijk, Nadal. Ik snap dat je bang bent. En ook dat er momenteel geen ruimte is om te denken dat het iets anders zou kunnen zijn. Wat voor afspraak heb je morgen in het ziekenhuis? :hug:
Alle reacties Link kopieren Quote
Dank jullie wel. Daar ben ik al heel blij mee. Ik wil maar praten en vragen en hoop hebben. Maar het ziet er gewoon niet goed uit. Het niet weten is inderdaad killing.

LadyDay; de scans bespreken met de arts en hoe nu verder. Ik vermoed dat er een biopt genomen gaat worden van de zwelling.
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik kan me je angst goed voorstellen, wachten op een uitslag lijkt me vreselijk
Alle reacties Link kopieren Quote
Wens je veel sterkte en kracht toe en een dikke :hug:
Alle reacties Link kopieren Quote
Heel veel sterkte!! Ik heb verder geen woorden voor de spanning en stress waar je in moet zitten maar weet dat je woorden gelezen worden en ik bid voor je voor wen andere uitkomst dan alvleesklierkanker!!
Alle reacties Link kopieren Quote
Zo fijn dat jullie reageren. Ik zou zo graag verrast willen worden, dat het iets anders blijkt te zijn en ik door mag leven. Want als het echt kanker is en die plekjes op m'n lever zouden uitzaaiingen zijn, is het m'n doodvonnis. Aan alvleesklierkanker zelf is nog wel wat te doen, maar als er eenmaal uitzaaiingen zijn, niet. Zover zijn ze nog niet in de medische wereld. Dan is het behandelen om het leven iets te rekken.

En dit soort gedachten maken me gek. Bedankt dat jullie me lezen.
Alle reacties Link kopieren Quote
Wat een ontzettend rotnieuws, heel veel sterkte en ik hoop heel hard met je mee dat het toch iets anders mag zijn :hug: :redrose:
Alle reacties Link kopieren Quote
Heel veel sterkte Nadal!

Weet dat de artsen bij het vermoeden van alvleesklierkanker alles op alles zetten om hier zo snel mogelijk duidelijkheid in te krijgen.

Ik hoop dat je snel duidelijkheid krijgt!

Bij bepaalde vormen is er trouwens een (wel zware) operatie nog mogelijk.

Ik duim voor je!
Alle reacties Link kopieren Quote
Ook als er uitzaaiingen zouden zijn PassingTrough? Ik wil niet teveel op internet kijken namelijk.
Heel veel sterkte en moed. Wat zul je in angst zitten. Hopelijk heb je snel duidelijkheid en vooral goed nieuws.
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik snap dat er geen ruimte in je hoofd is voor iets anders. Je bent mogelijk in levensgevaar en daar kun je niet nuchter op reageren.
Kom hier maar schrijven. Er is altijd iemand die je leest. En zo word het uiteindelijk morgen en de dag van de afspraak. :hug:
Je kunt het leven ook met een vrolijk gezicht serieus nemen - Irmgard Erath
Alle reacties Link kopieren Quote
Heel veel sterkte. Wat een klote nieuws. Ik hoop dat de artsen nog iets voor je kunnen betekenen. :hug:
Jij mag alles worden wat je wilt.
Ok, ik word een probleem.
Alle reacties Link kopieren Quote
Dit is natuurlijk verschrikkelijk voor je. Ik kan mij niet voorstellen wat nu door jouw hoofd gaat. Ik ben bijna net zo jong als jij. Wat voor klachten had je en komt kanker in jouw familie voor. Zeker niet gaan googlen, maar inderdaad hier over schrijven. Wie weet vind je hier steun .
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik kan inderdaad niet nuchter denken en reageren nu. M'n hoofd voelt alsof het vol watten zit, een sombere waas. Ik ga normaal mijn angsten aan en deze legt me lam. Echt een rotgevoel. Ik wil ook alleen maar liggen of bankhangen, maar heb ook nog afspraken vandaag die belangrijk zijn. Het is wel superfijn, dat jullie reageren :hug:
Wat een vreselijk nieuws.
Mijn moeder is er helaas aan overleden.

In haar geval werd ze ingeloot voor een experimentele operatie echter zagen ze op de operatietafel dat er uitzaaiingen waren op haar lever. Toen kon de operatie niet meer doorgaan.

Voor zover ik weet ligt het ook een beetje aan de plaats op de alvleesklier dat de tumor zit. In het geval van mijn moeder zat hij aan het begin om de aders heen, dat maakte behandeling al heel lastig. Zit het in het staartje dan is het ook weer anders.

Heel veel sterkte!
Alle reacties Link kopieren Quote
Mamavanvier; ik heb Crohn en heb al maanden een klacht die niet wegging. Na maanden proberen met medicatie een mri. Daar plekje op alvleesklier gespot, daarom de ct-scan en nu dus deze bevindingen. Geen familiaire belasting vanuit de familie, aan allebei de kanten maar 1 aan overleden en andere vormen.
Alle reacties Link kopieren Quote
Jeetje wat een heftig en zwaar nieuws zeg…
Alleen de gedachte al van het feit dat je mogelijk iets levensbedreigends onder de leden hebt zal er al voor zorgen dat je niet meer helder kunt nadenken. Je bent inderdaad nog super jong (6 jaar ouder dan ik) en ik ga dan ook keihard meeduimen dat het toch iets anders is.
Heel veel sterkte en kom maar lekker vaak hier kletsen, dan is het wachten op morgen en dus meer duidelijkheid hopelijk wat sneller voorbij.

Hele dikke knuffel voor jou :hug:
The problem is people are being hated when they are real, and are being loved when they are fake.
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik weet natuurlijk niet wat voor afspraken je hebt maar als het niks met het ziekenhuis te maken heeft zou je kunnen afzeggen. Ik zou daar alle begrip voor hebben. Het is ook moeilijk om deze angst aan te gaan zolang je nog geen zekerheid hebt. Ik duim voor je.
Sterkte Nadal!
Alle reacties Link kopieren Quote
Heel veel sterkte! Begrijp heel goed dat je bang bent. Vreselijke achtbaan zit je nu :hug:
Alle reacties Link kopieren Quote
Vreselijk Bendela, je moeder verliezen is zwaar.

Het zit in de kop, maar hoe of wat zullen ze nog moeten onderzoeken.
Alle reacties Link kopieren Quote
Nadal schreef:
30-09-2021 09:03
Ik kan inderdaad niet nuchter denken en reageren nu. M'n hoofd voelt alsof het vol watten zit, een sombere waas. Ik ga normaal mijn angsten aan en deze legt me lam. Echt een rotgevoel. Ik wil ook alleen maar liggen of bankhangen, maar heb ook nog afspraken vandaag die belangrijk zijn. Het is wel superfijn, dat jullie reageren :hug:
Deze angsten kun je niet aan, want daarvoor ben je totaal afhankelijk van dokters.
Een spin kun je vangen, een hoogte kun je overheen met je ogen dicht. Even ademhalen, tot 10 tellen en het is achter de rug. Dit is een ander soort angst.
Ik zou de afspraken voor vandaag afzeggen. Je bent niet met je hoofd bij 'belangrijke' afspraken en iedereen zal daarvoor begrip hebben.
Doe jezelf geen geweld aan, het is nu tijd om voor jezelf te zorgen.
Je kunt het leven ook met een vrolijk gezicht serieus nemen - Irmgard Erath

Gebruikersavatar
Anonymous
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn

Terug naar boven