Gezondheid alle pijlers

Bloed in urine

01-12-2021 23:33 42 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik heb sinds een paar maanden op en af bloed in urine kuur gehad, maar het komt toch weer terug vooral na het hebben van seks.

Dan soms paar dagen.

Ik ben niet zo dol op antibiotica en ben nu aan zo’n kuur van roter en cranberry

Niet echt klachten verder iemand zei dat het ook van de overgang zou kunnen komen ?
Ik ben 51 dus zou kunnen

Wie herkent dit en heeft advies?
Alle reacties Link kopieren
Mijn eerste reactie is of je hiermee al naar de huisarts bent geweest?
Alle reacties Link kopieren
Stoutehond schreef:
01-12-2021 23:34
Mijn eerste reactie is of je hiermee al naar de huisarts bent geweest?
Ja toen was het blaasontsteking en kuur gehad
Alle reacties Link kopieren
Vraag het aan je huisarts en ga niet op eigen houtje een kuurtje doen.
ibiopviva wijzigde dit bericht op 01-12-2021 23:47
43.78% gewijzigd
Liefhebben
is meer
lief
dan hebben
Alle reacties Link kopieren
Zonenregen schreef:
01-12-2021 23:36
Ja toen was het blaasontsteking en kuur gehad
en als dat niet afdoende is ga je toch weer terug of denk ik nu te simpel?
Liefhebben
is meer
lief
dan hebben
Alle reacties Link kopieren
Zonenregen schreef:
01-12-2021 23:36
Ja toen was het blaasontsteking en kuur gehad
Maar ben je ook terug geweest nadat je nog steeds bloed bij de urine had?
Alle reacties Link kopieren
Ik lees nu je andere topic. Ik zou de uitslag van je corona test afwachten zo te lezen is dat al spannend genoeg.
Neem daarna alsnog contact op met je huisarts en overleg verder. Geen reden om hiervan ook in paniek te raken. Bloed in urine komt heel vaak voor en je huisarts maakt zich zo te le:zen geen zorgen dus probeer jij dat ook niet te doen.
Liefhebben
is meer
lief
dan hebben
Alle reacties Link kopieren
Nee ben niet terug geweest…
Nu ben ik ongesteld zie ik doorbraak bloeding
Maar daar krijg je toch geen rode urine van
Natuurlijk kan je daar wel rode urine van krijgen.
Alle reacties Link kopieren
*Sally* schreef:
02-12-2021 00:09
Natuurlijk kan je daar wel rode urine van krijgen.
Ja klinkt dom maar slik al jaren de pil door weet het gewoon niet meer …
Alle reacties Link kopieren
Het komt vooral voor na seks zeg je. Heb je dit bij je huisarts aangegeven? Je kunt makkelijk weer even een urinetest laten doen. Als daar niets uitkomt, zal de huisarts vast verder kijken met je naar eventuele andere oorzaken. Want het kan van alles zijn. Blaasontsteking, soa, ruige seks, droge vagina enzovoort enzovoort. De reactie hier gaan je geen duidelijkheid geven. Als je je zorgen maakt, gewoon toch even bellen met de HA.
bellocci wijzigde dit bericht op 02-12-2021 00:19
1.29% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Zonenregen schreef:
02-12-2021 00:15
Ja klinkt dom maar slik al jaren de pil door weet het gewoon niet meer …
Je last geen stopweek in tijdens je pilgebruik? Dan lijkt het me niet heel gek dat je af en toe doorbraakbloedingen hebt.
Alle reacties Link kopieren
Zonenregen schreef:
01-12-2021 23:57
Nee ben niet terug geweest…
Nu ben ik ongesteld zie ik doorbraak bloeding
Maar daar krijg je toch geen rode urine van
Ja hangt er vanaf, als het langs je vagina loopt kan er bloed vanuit je vagina meekomen en het zo rood kleuren.
Als je het met kracht eruit perst, en een schone straal hebt, kan het niet rood kleuren van je ongesteldheid bloed.
Alle reacties Link kopieren
Jezus, ga naar de huisarts. Terug naar de HA. En als je 51 bent en nog steeds de pil slikt, tijd voor een goed gesprek. Stoppen met die handel. Advies is om rond die leeftijd te stoppen met de pil en een ander voorbehoedsmiddel te gebruiken.
Alle reacties Link kopieren
IBIopviva schreef:
01-12-2021 23:47
Ik lees nu je andere topic. Ik zou de uitslag van je corona test afwachten zo te lezen is dat al spannend genoeg.
Neem daarna alsnog contact op met je huisarts en overleg verder. Geen reden om hiervan ook in paniek te raken. Bloed in urine komt heel vaak voor en je huisarts maakt zich zo te le:zen geen zorgen dus probeer jij dat ook niet te doen.
Ik lees ook een ander topic, van december 2020 en toen was TO een vrouw van 38. Dat ze dan een jaar later een vrouw van 51 is, lijkt me bijzonder....

TO, bloed in urine na sex ( wat ik in deze reactie las) is altijd even het melden bij de huisarts waard, wat je leeftijd ook is. En een blaasontsteking ook zeker niet verwaarlozen. Dus gewoon even terug naar de huisarts.
Alle reacties Link kopieren
Louise70 schreef:
02-12-2021 01:51
Jezus, ga naar de huisarts. Terug naar de HA. En als je 51 bent en nog steeds de pil slikt, tijd voor een goed gesprek. Stoppen met die handel. Advies is om rond die leeftijd te stoppen met de pil en een ander voorbehoedsmiddel te gebruiken.
Nou vooral dit. Je hebt door de pil op jouw leeftijd een verhoogde kans op trombose.
Jij mag alles worden wat je wilt.
Ok, ik word een probleem.
Alle reacties Link kopieren
Het kunnen inderdaad zowel de voortplantingsorganen zijn als de urinewegen. Ik zou dit zeker laten onderzoeken.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
Alle reacties Link kopieren
Roter cranberry is geen geneesmiddel.

Wees lief voor je blaas en je nieren, en ga met je klachten teug naar de huisarts.
Je hoort de vogels weer, je ruikt de regen nog
Alle reacties Link kopieren
Stoutehond schreef:
02-12-2021 01:01
Ja hangt er vanaf, als het langs je vagina loopt kan er bloed vanuit je vagina meekomen en het zo rood kleuren.
Als je het met kracht eruit perst, en een schone straal hebt, kan het niet rood kleuren van je ongesteldheid bloed.
Maar wel heel belangrijk om erbij te vermelden bij de huisarts, want urineonderzoek doen tijdens menstruatie geeft gegarandeerd een positieve uitslag op bloed in urine. Er komt altijd wel iets mee. En daarmee mogelijk ook witte bloedcellen. Dus die beide uitslagen zijn niet erg betrouwbaar tijdens de menstruatie.

Je kunt wel betrouwbaar onderzoeken op bacteriën/nitriet.
Je hoort de vogels weer, je ruikt de regen nog
Alle reacties Link kopieren
Had je de kuur helemaal afgemaakt?

En idd, een andere anticonceptie kiezen lijkt me wel zo veilig.
Alle reacties Link kopieren
Met bloed in de urine zou ik altijd naar de huisarts gaan. En dan alles erbij vertellen (na de sex, hoe vaak, hoe zit het met de pil…)

Huisarts kan beter advies geven dan een forum. Ik zou hier niet mee rond blijven lopen.

Rode urine kan overigens ook komen door het eten van bieten.
Alle reacties Link kopieren
Altijd meteen plassen na de seks.
Alle reacties Link kopieren
Mijn opa had blaaskanker. Een vriendin liep al een jaar met blaasontsteking. Een vriend had inwendige bloedingen nadat half dood was gemept en geschopt.

Bel nou gewoon je huisarts. Want die kan uitzoeken wat het is. En vraag dan ook even of je pilgebruik een update gebruiken kan.
Alle reacties Link kopieren
Hey Ben naar de dokter geweest en had blaasontsteking…
Nu kuur voor 5 dagen en oh wat ben ik daar weer bang voor 😟
Mijn angst zit nog erin maar als al die bijwerkingen lees ….
Alle reacties Link kopieren
Zonenregen schreef:
02-12-2021 17:14
Hey Ben naar de dokter geweest en had blaasontsteking…
Nu kuur voor 5 dagen en oh wat ben ik daar weer bang voor 😟
Mijn angst zit nog erin maar als al die bijwerkingen lees ….
Tenzij je allergisch bent voor antibiotica, waar ben je bang voor? (Je kunt nierbekkenontsteking krijgen als je doorloopt met blaasontsteking)
Als de kuur klaar is een bende probiotica erin en het leed is geleden. (En nee ik ben er niet voor om heel vaak antibiotica tvoor te schrijven, maar wel voor goed behandelen indien nodig)

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven