Gezondheid alle pijlers

vieze smaak in mn mond, al bijna een week

14-07-2009 10:31 31 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik heb al bijna een week bij alles wat ik eet een raar, naar bijsmaakje. Een beetje bitter. Wat kan dat toch zijn?

Ik heb dit alleen wel eens gehad als ik heel verkouden was of heel erge keelontsteking had, maar beiden zijn momenteel niet aan de orde.

Ik proef het steeds als ik iets eet, wat dat eten ook is. Wie kent dit en wat is het?
I only get one shot at life - so I shoot to kill
Alle reacties Link kopieren
Heb je deze week pijnboompitjes gegeten?
Stressed is just desserts spelled backwards
Alle reacties Link kopieren
Het beruchte Chinese pijnboompittensyndroom. Gelukkig ben je er al bijna vanaf. Nog even doorbijten
Ga even naar de tandarts, klinkt alsof het je gebit is. Ik had het met een verstandskies die doorkwam, maar het kan ook zomaar een gaatje zijn.
Alle reacties Link kopieren
klinkt inderdaad als pijnboom-smaak. Heb je die gegeten? Het gaat vanzelf weer over, maar kan inderdaad een paar dagen of wat langer duren...
Alle reacties Link kopieren
Nee, geen pijnboompitten en ook geen gebitsklachten.



(pijnboompitjessyndroom? Nog nooit van gehoord! Ik eet die dingen wel vaker (maar volgens mij toevallig de laatste tijd niet) maar heb er nog nooit een vieze smaak in mn mond van gehad)
I only get one shot at life - so I shoot to kill
Alle reacties Link kopieren
Eens met Zoete, even naar de tandarts. Ik had dat ook een tijdje, zo'n vieze smaak en kwam uiteindelijk uit bij de kaakchirurg voor een wortelbehandeling.
Alle reacties Link kopieren
**verbazing alom** Iedereen reageert over pijnboompitten, is dat een bij mij volstrekt ontbrekende algemene kennis? Sinds wanneer krijg je van pijnboompitten een nare smaak die dagen blijft hangen (ondanks poetsen en spoelen want dat doe ik als een gek maar ik kom er niet af)?

Kan je dat ook opeens krijgen als je ze eerst altijd zonder problemen kon eten?
I only get one shot at life - so I shoot to kill
Alle reacties Link kopieren
Aaaah, ik hoop niet dat ik naar de tandarts moet, kan ik nu niet gebruiken :(



Ik heb geen pijn aan tanden of kiezen en heb uit betrouwbare bron vernomen dat ik absoluut niet uit mn mond ruik. (mn geliefde heeft zich opgeofferd om te ruiken en bezweert me dat hij niets vreemds ruikt)
I only get one shot at life - so I shoot to kill
Alle reacties Link kopieren


Die bittere smaak komt van Chinese pijnboompitten. Als je googelt op giftige pijnboompitten kom je onvoorstelbaar veel mensen tegen wiens smaak volledig verstoord is na het eten van pijnboompitten. Er is zelfs al iets van onderzoek naar geweest. Of er giftige stoffen in zitten is niet duidelijk. Na het eten van Chinese pijnboompitten - niet van Europese - kan je smaak na één of twee dagen volledig verdwijnen. Iedere keer als je iets eet, krijgt je een smerige metalige smaak in je mond. Het kan enkele dagen tot enkele weken duren. Het is afschuwelijk smerig! Tot nu toe is niet aangetoond om welke pijnboompitten soort het precies gaat. Op de verpakkingen van deze nootjes is niet te zien of ze uit China of uit Europa komen. Mensen melden dat ze bij AH, C1000 of Zonnenatura hebben gekocht.
Stressed is just desserts spelled backwards
Je wilde wat afvallen, ben je daarmee bezig? Daar kan het mee te maken hebben, als je te weinig eet en drinkt.



Ik heb ook nog nooit van de pijnboompittennasmaak gehoord!
Alle reacties Link kopieren
quote:Spijker schreef op 14 juli 2009 @ 10:41:

Aaaah, ik hoop niet dat ik naar de tandarts moet, kan ik nu niet gebruiken :(



Ik heb geen pijn aan tanden of kiezen en heb uit betrouwbare bron vernomen dat ik absoluut niet uit mn mond ruik. (mn geliefde heeft zich opgeofferd om te ruiken en bezweert me dat hij niets vreemds ruikt)



Ik ken het verschijnsel van de pijnboompitten inderdaad ook niet



Ik had toen met die vieze smaak trouwens ook geen gebitsklachten of pijn, maar er was wel iets mis met de wortel van m'n voortand... Ik heb het trouwens nog een andere keer gehad, zo'n vieze smaak, en toen bleek dat de lijm van mijn kroon aan het loslaten was en dat daar de smaak van kwam, maar ik weet niet of je kronen hebt

Ik hoop voor jou dat het je gebit niet is, maar zou toch even een bezoekje brengen.
Alle reacties Link kopieren
O.a. in de kip/mango salade van AH zitten de vieze pijnboompitten. Kunt ze beter vervangen door andere pijnboompitten.

Alles proeft dan vies, met name zuivel etc. De smaak in je mond is dan bitter/metaal achtig. Eigenlijk vind ik het meer bitterachtig, ergens in de achterste helft van je tong.

Heel vies maar het gaat echt over.
Those dresses and skirts make you look so gloriously girlie, my darlings.
Alle reacties Link kopieren
wow misschien dan toch de pijnboompitten. Ik bedenk me net dat ze wel eens zitten op de salade die ik op mn werk bestel, het zou kunnen.

Dat metalige klopt precies. Smaak kwijt herken ik dan weer niet.



Nee ik eet absoluut niet te weinig. Ik ben een beetje bezig met afvallen maar juist heel geleidelijk en eet echt gezond. Iets minder maar zeker niet te weinig. Drinken doe ik altijd juist heel veel, meeste thee. Overigens, als ik drink heb ik die rare smaak niet.
I only get one shot at life - so I shoot to kill
Alle reacties Link kopieren
Nou, ik ga eerst gokken op het pijnboompittenverschijnsel en als het niet weggaat dan moet ik mn gebit maar eens laten controleren.



Hoe lang duurt dat pittenprobleem?
I only get one shot at life - so I shoot to kill
Alle reacties Link kopieren
Duurt bij mij een dag of 5. Kan geloof ik varieren van 2-14 dagen.
Those dresses and skirts make you look so gloriously girlie, my darlings.
Alle reacties Link kopieren
Bij mij heeft het nooit langer dan een week geduurd, dus met een beetje mazzel is het morgen of overmorgen weer over.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb nu al 2x last van de pijnboompitten gehad,

heel vervelend, een paar dagen is de smaak en vooral de nasmaak van alles wat je eet bitter.

toen ik je bericht las dacht ik daar ook direct aan.

als het over een paar dagen niet weg is zou ik ook even naar de tandarts gaan.
Alle reacties Link kopieren
Misschien is het al gezegd: maar inspecteer ook je tong even grondig. Als je een witte aanslag op je tong hebt kan dat ook die vieze smaak veroorzaken.
Zwanger? Sommigen schijnen daar ook een metalige smaak van te krijgen.
quote:Ainne schreef op 14 juli 2009 @ 11:00:

Zwanger? Sommigen schijnen daar ook een metalige smaak van te krijgen.Dat wou ik net zeggen
Alle reacties Link kopieren
Bedankt voor de pijnboom-tip! Nooit van gehoord. Wel een tijdje geleden exact hetzelfde gehad. Daarvan dus.

Verder heb ik ook wel eens een vieze smaak van te weinig flossen - als je dan aan het draadje ruikt (iew!!), is dat echt TE smerig... Maar dan moet je ook uit je mond ruiken (weet ik weer uit betrouwbare bron haha!), en dat is niet zo schrijf je. Ik houd het op de pitten...
Alle reacties Link kopieren
quote:Ainne schreef op 14 juli 2009 @ 11:00:

Zwanger? Sommigen schijnen daar ook een metalige smaak van te krijgen.

Ik mag t niet hopen zeg! En ik denk het ook zeker niet maar ik wil wel even een topic openen 'rare smaak, ben ik nou zwanger?'

Is altijd goed voor vele leuke reacties dat soort topics
I only get one shot at life - so I shoot to kill
I dare you!!
Alle reacties Link kopieren
quote:Spijker schreef op 14 juli 2009 @ 11:15:

[...]



Ik mag t niet hopen zeg! En ik denk het ook zeker niet maar ik wil wel even een topic openen 'rare smaak, ben ik nou zwanger?'

Is altijd goed voor vele leuke reacties dat soort topics

Ja! Doen. En benadruk dan wel dat kijken in de glazen bol strict verboden is!



Ik gok ook op de pijnboompittensyndroom. Overigens heeft niet iedereen dit, alleen mensen die er allergisch voor zijn, begreep ik van een collega die het ook had en het uitgezocht heeft.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven