Gezondheid alle pijlers

Keelamandelen verwijderen bij volwassene--> ervaringen?

18-09-2009 00:48 30 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo allemaal,



Hier een angsthaas... Ik ben nog niet bij de dokter geweest, maar als ik zo vrij mag zijn om voor eigen dokter te spelen dan weet ik wel zeker wat de dokter zal gaan zeggen...



Aantal jaar geleden een aantal keer een kuur gehad ivm keelontsteking, en bij de laatste kuur zei mijn huisarts dat als ik nogmaals keelontsteking kreeg mijn amandelen eruit moesten... Dus sindsdien (ik weet het, struisvogelpolitiek) heb ik keelpijn uitgezongen zonder antibioticakuur.



Maargoed, als ik nu in mijn keel kijk zie ik 2 mega amandelen zitten, die standaard vol met putjes/aften/blaasjes (net hoe je het wilt noemen) zitten. Eigenlijk heb ik geen keelpijn, maar ik merk dat ik last heb met slikken (alsof het slijm blijft hangen aan mijn amandelen) en dat ik tijdens mijn zanglessen (zit bij een musicalvereniging) de hogere noten niet meer haal (voel dat mijn amandelen mijn heel afsluiten, waardoor ik er geen geluid meer uit kan "persen")



Kortom, ik heb de conclusie eigenlijk wel getrokken...



Maarrrrr... Ik durf niet...



Ik ben 26, ben nog nooit onder narcose geweest (en dat vind ik ook heeeeel eng) en ja, al die verhalen over pijn... Klinkt niet heel aanlokkelijk... Al moet ik zeggen dat ik vooral het onder narcose gaan (en dus geen controle hebben over wat er gebeurd) het engste vind.



Nu ben ik benieuwd of er meiden zijn die ervaring (eigen ervaring of van iemand nabij) hebben met het verwijderen en genezen na de operatie, zouden jullie mijn vragen willen beantwoorden?





- hoeveel verschilt het (voor en na operatie)als de wonden echt goed genezen zijn?

- hoe ervaarden jullie de narcose?

- hoe zijn de alleenstaanden de dagen vlak na de operatie thuis doorgekomen? Alleen thuis? Iemand erbij (en hoelang dan?) of bij iemand in huis (en hoelang dan?)

- hoelang zijn jullie "ziek thuis" geweest van werk?



Ik hoop dat jullie mijn vragen willen beantwoorden, misschien vind ik dan de moed om mijn vriend de huisarts met een bezoekje te vereren...



Alvast bedankt,

Groetjes Blobby
Alle reacties Link kopieren
Ik heb op punt het gestaan om het te laten doen, de noodzaak was er niet echt en daarom heb ik er vanaf gezien (voorlopig). Mijn verhaal is te vergelijken met het jouwe. Enorme amandelen, maar geen drama op wat keelontstekingen na.

Hoe ouder je bent, hoe naarder de operatie schijnt.

Ik heb persoonlijk geen angst voor narcose e.d., maar de nasleep schijnt pittig te zijn. Het is in ieder geval geen goed idee om daarna alleen thuis te zijn. De arts raadde mij destijds aan (toen woonde ik alleen) om een paar dagen bij mijn moeder of goede vriend te gaan zitten, omdat je wel zorg nodig hebt.

Ik denk altijd maar zo: het is iets waar je even doorheen moet en daarna is het beter. Een vriendin van mij heeft het laten doen en is er erg blij mee. Haar (ernstigere dan die van mij) klachten zijn verdwenen en anderhalve week naar voelen heeft ze er wel voor over gehad.

Wij grapten naderhand dat het wonderen doet voor de lijn...
Alle reacties Link kopieren
Oh, je mag er wel twee weken verzuim voor rekenen. dat zei mijn arts en het klopte met de ervaringen van vriendin.
Alle reacties Link kopieren
Heej Blobby,



Ik heb het op mijn 24e laten doen en heb echt geen spijt. Ik had hetzelfde als jij, van die vieze bobbelige en nou ja het plaatje dat jij beschrijft dus en op het laatst 4 antibiotica kuren in 3 maanden gehad en was de maat voor mij vol.

Sindsdien ook geen keelpijn gehad (wel soms beetje vage oorpijn) maar als je een maandelijkse angina tegenover zet is het niet eens een "klacht".

Dus het verschil is echt enorm hoor.



De narcose was eigenlijk appeltje eitje. Je bent ook maar 20 minuten onder zeil ofzo dus eigenlijk is het een ingreep van niks in principe. De pijn daarintegen als je wakker wordt...ik kan het echt niet mooier maken dan het is maar het is wel pijnlijk.

Sowieso (althans bij mij) blijf je die hele dag nog in het ziekenhuis om uit te slapen enzo, en dat heb je echt wel nodig.



Ik was niet alleen maar ik denk dat als je nog een beetje slaperig en slapjes bent het wel fijn is om de eerste dag in ieder geval iemand bij je te hebben. Hoeft niet maar misschien voor je eigen gevoel.



De eerste 3 dagen na een narcose (althans heb ik dan) ben ik niet fit, natuurlijk is er een verschil tussen de 1e dag en de 3e dag maar toch. In principe mankeer je voor de rest niet veel, je kunt alleen niet eten. En je praat een beetje raar maar dat lijkt me logisch.



Ik had zelf 1 week gepland om weer drna aan de slag te gaan maar dat ging nog echt niet. Een week na mijn behandeling belde ik naar het ziekenhuis dat ik nog echt niet zonder mijn volledige dosis paracetamol kon en dat de pijn niet minder was en daar wisten ze mij te vertellen dat het 10 dagen kan duren voordat je verbetering merkt. Dus ik zou me niet ergens aan vastpinnen wat dat betreft. Zelf heb ik er dus 2 weken over gedaan.



Bovendien zal dat ook wel per persoon verschillen. Je weet niet hoe je zal reageren op de narcose, hoe snel het bij je heelt, die wonden etc. K kan wel wel zeggen doe het snel want hoe ouder hoe vervelender de ingreep, en duurt het herstel ook langer. Achteraf had ik misschien ze eigenlijk eerder moeten laten eruit halen. Als je eenmaal een een jaar pijnvrij hebt doorstaan dan zul je blij zijn dat je ze kwijt bent...althans zo ervoer ik het.



Dus hop naar de huisarts en door de zure appel heen, je zult het verschil echt snel genoeg merken!



Succes!



Ari
Mijn amandelen zijn geknipt toen ik 25 was. Het is mij ontzettend meegevallen. Het vervelendst vond ik het ontwaken na de narcose. Al die mensen om je heen, bloed uit je keel en je ondertussen oriënteren waar je nou bent. De verpleging was wel heel lief en stelde mij meteen gerust. Dezelfde middag nog naar huis (ben gewoon met de tram gegaan, want ziekenhuis is maar 1 halte voor mij). Ik kreeg zware pijnstillers mee, maar die had ik eigenlijk enkel op de dag zelf en één de volgende ochtend nodig. Daarna heb ik alleen maar paracetamol geslikt als de pijn een beetje begon te zeuren. Ik ben een week thuisgebleven, maar ik heb mijn ziektebed toentertijd gerekt, eigenlijk was ik na 3 dagen al fit. Dus ja het scheelt inderdaad per persoon.
anoniem_78638 wijzigde dit bericht op 18-09-2009 01:14
Reden: aanvulling
% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
er zijn hier al veel topics over geweest, bv deze



Jojo2008 in "keel-amandelen verwijderen bij volwassene"



staan ook een hoop ervaringen op.



Mijn mening: gewoon doen, ben je er voor altijd vanaf, geen gezeur meer en die paar weken met ongemak die zijn zo voorbij.
We dont make mistakes here, we just have happy accidents. We want happy, happy paintings. If you want sad things, watch the news. Everything is possible here. This is your little universe -Bob Ross
Alle reacties Link kopieren
Ik heb het vorig jaar laten doen, samen met een huigverwijdering. Ik zie ook hier dat men het allemaal wel mee vindt vallen, nou, ik niet. Het deed vreselijk veel pijn, ik heb in een week tijd drie keer in het ziekenhuis gelegen vanwege afschuwelijke nabloedingen,afgevoerd met een ambulance en heb een transfusie gehad, ben twee keer gereanimeerd en ik praat nog altijd niet zoals het hoort. Tegen mij werd ook gezegd dat het een ingreep van niets was en de pijn het vrijwel enige nadeel was.



Na de laatste opname zat ik een maand in spanning, want er bleken bloedvaten lek te zijn en in die maand bleef het kritiek Men houdt je niet in het ziekenhuis, omdat het ook allemaal weer goed kan gaan en je gaat door een hel met ieder steekje.Nog altijd heb ik krampen in mijn keel en soms zelfs een kleine bloeding. Als ik beter was ingelicht van tevoren, had ik de ingreep nooit ondergaan. Het is niet om je bang te maken, helemaal niet, maar de risico's worden in dezen vaak verzwegen omdat het weinig voor zou komen. Laat je goed informeren!



Groetjes
Ik heb mijn neusamandelen laten verwijderen toen ik 22 was en ik heb bijna nergens last van gehad, op wat lichte keel- en slikpijn na. Nu is dit natuurlijk niet dezelfde ingreep als bij keelamandelen. Ik liet het doen omdat ik altijd verkouden/snotterig was en toen bij de kno-arts vastgestel werd dat ik vrij grote neusamandelen heb terwijl die normaal gesproken op die leeftijd bijna niet meer aanwezig behoren te zijn. Ingreep viel me 200% mee, maar het heeft 0,0% effect gehad, dus dat was dan wel weer jammer.
Alle reacties Link kopieren
Jeetje Mirjana wat een heftig verhaal,...ik schrik hier echt van !



Ik heb mijn amandelen ook laten knippen toen ik een jaar of 25 was, geen enkel moment spijt ik had heel vaak keelonsteking maar sinds mijn amandelen zijn weg gehaald heb ik dat nooit meer gehad.

Ja het doet pijn,....ik viel 7 kg af in een week omdat ik niet kon eten vanwege de pijn in de keel.

Mocht je het wel gaan doen, veel drinken ook al doet dat pijn.
Alle reacties Link kopieren
Mirjana heeft er ook nog een huigverwijdering bij gehad, dat is wel een stukje heftiger hoor.



Mijn ex heeft het laten doen toen hij 22 was ofzo en die vond het prima te doen, lekker ijsjes eten de hele dag op de afdeling. Die mocht ook eerder naar huis omdat hij zo snel op de been was.



Het is wel goed om veel te blijven drinken meteen na de operatie. Mijn zoontje moest laatst de keelamandelen laten verwijderen en die weigerde te drinken. Dan duurt het herstel wel langer.
Stressed is just desserts spelled backwards
Alle reacties Link kopieren
Ruim 10 jaar geleden, na keelontsteking na keelontsteking te hebben gehad, zijn mijn amandelen verwijderd. Vond het doodeng, maar ook mij is het meegevallen. Ja, na de ingreep voelt het niet echt lekker. Ik moest 2 nachten in het ziekenhuis blijven. Daarna mocht ik wel naar huis. Zorgen en huishouden mocht minimaal (ivm nabloedingen). Eten moest vermalen worden tot babyvoer en dan nog maar de helft opeten (gewoon omdat het niet sneller gaat) en ook praten voelt (en klinkt) een tijdje raar. Maar sinsdien nooit meer een keelontsteking gehad ... Ik ben erg blij dat ik het heb laten doen.
Alle reacties Link kopieren
Dan nog, de eerste nabloedingen kwamen van de wonden van de amandelverwijdering, de huig heeft maar 1x gebloed. Ook heb ik twee weken niets kunnen eten, alleen vla met een theelepeltje en dan alleen maar een babybakje. Ik was tien kilo lichter en alles deed pijn, manmanman, wat een verschrikking!

Ik moet er ook wel bijzeggen dat er fouten waren gemaakt, bleek weken later. Tijdens de eerste ingreep is er teveel weggesneden en teveel tegelijk. Keel en neusamandelen, huig verwijderd en een reep uit de keel. Het was ook allemaal te ruim gesneden.



Maar blij dat ik het gedaan heb? nee, echt niet. Tot op de dag van vandaag heb ik er spijt van...
Alle reacties Link kopieren
Ik was 17 toen mijn amandelen werden verwijderd, bijna volwassen dus. Ik heb er geen moment spijt van gehad, voorheen had ik ook vaak last van keelontstekingen, het was bijna chronisch. Sindsdien niet meer. Mijn stem is ook een stuk helderder geworden.



De narcose, het vervelendste is het prikje wat je vooraf krijg van de infuusnaald maar daarna ga je lekker slapen en merk je niets meer. Als je wakker wordt voelt je keel rauw, je kan je mond niet ver open krijgen en het voelt alsof je een flinke keelontsteking hebt. Maar dat duurt een dag of 3/4 en dat wordt het al minder. Veel koud drinken, ijs eten verdooft en is echt heerlijk!



Toen ik uit de narcose kwam wilde ik alleen maar drinken, drinken en nog eens drinken. De zusters/broeders waren verbaast dat ik zoveel kon drinken, ik dronk zo 4 á 5 liter water weg op een dag.



Toendertijd bleef men voor een keelamandel operatie 5 dagen in het ziekenhuis, tegenwoordig ga je volgens mij dezelfde dag al naar huis.



Reken maar op een week ziek zijn en laat je maar lekker vertroetelen en verwennen.



Ik weet nog dat mijn toenmalige vriendje een heerlijk cordon bluetje aan het eten was en bij mij liep het water in mijn mond. Wat had ik toen graag zo'n lekker krokant stukje vlees willen eten zeg want de appelmoes en vla kwam echt m'n neus uit
Als je het nuchter bekijkt, lost alcohol niets op.
Alle reacties Link kopieren
Hier op mijn 22ste. Ik had me op het ergste voorbereid en dan valt het natuurlijk altijd mee

Was voor mij ook de eerste keer onder narcose en was echt appeltje eitje. Het wakker worden was een beetje vervelend i.v.m. bloed in mijn keel maar ook dat was binnen paar seconden opgelost. Ik had inderdaad erge keelpijn maar als ik dat afwoog tegen al die keelontstekingen was het goed te doen. De ergste pijn vond ik nog de oorpijn die ik op dag twee kreeg, manman wat deed dat zeer zeg :(

Na dag 7 a 8 ofzo ging het echt heel erg opknappen en na twee weken weer volledig in de roulering.

Het blijft een operatie en een operatie brengt altijd risico's met zich mee zo blijkt uit een bovenstaand verhaal. Ik persoonlijk denk dat het risico met een dergelijke operatie heel klein is maar dat het niet vergeten moet worden
Alle reacties Link kopieren
Bedankt voor de reacties.



Ik lees toch wel veel verschillen in ervaringen, vooral in ervaring van pijn na de operatie..

Ik zal ook nog de link die Singalala aangaf eens gaan doorlezen. Het moeilijke vind ik dat je zoveel leest op internet, en ja eigenlijk moet je dat ook niet doen, weet ik ook wel maarja....



Ik ga denk ik binnenkort toch maar eens langs de huisarts, in ieder geval voor wat eerste info.



Mochten er nog ervaringsdeskundigen hier zijn? Ik hoor jullie ervaringen graag! (vooral over alleen wonen en hoe jullie dat hebben opgelost/ervaren)
Alle reacties Link kopieren
(had net een topic geopend met dit onderwerp, had deze niet gezien).



Een half jaar geleden zijn ze er bij mij ook uitgehaald. Ben 31, dus had me voorbereid op het ergste. Ja het doet pijn, maar ik heb geen bloedingen etc gehad. Was na 2 weken pijnvrij en kon na de operatie wel gelijk eten (zoals vis, worteltjes).



Het was voor mij de eerste keer dat ik in het zkh heb gelegen, zelfs nooit narcose gehad. Het ergste vond ik de uitslaapkamer. Alle geluiden waren heel schel en had ruim 2 uur nodig om wakker te worden.



Ik woon alleen en ben een paar dagen bij mijn ouders geweest. Voor de operatie dacht ik na 3-4 dgn weer naar mijn eigen huis te gaan, maar ben 1,5 week bij mijn ouders geweest. Gaf mij een goed gevoel.



Na een half jaar kan ik écht zeggen: ben blij dat ik het gedaan heb. Géén keelpijn meer, niet meer moe, geen oorpijn etc etc. Heerlijk!
Alle reacties Link kopieren
Hai angsthaas,



Ik zat je bericht net te lezen over je keelontstekingen

Als ik jou was zou ik zeker naar de dokter gaan, die kan je doorverwijzen naar de kno arts en de kno arts die kan zeggen of ie het goed genoeg vind om je te opereren..



Ik heb ook 2 jaar geworsteld met keelontstekingen en allemaal antibiotica kuren, waar ik op een gegeven moment ook niet goed meer op reageerde.

Op een gegeven moment heb ik de knop omgehakt en gezegd dat ik me wou laten operen.



Ik ben nu bijna een week geleden geopereerd aan mijn amandelen.

Ik zal je 1 ding zeggen voor de nacose hoef je echt helemaal niet bang te zijn, het is heerlijk. Voordat je onder nacose gaat krijg je een soort inslaap tablet waar je al in een soort roes komt dat je erg rustig wordt, dan wordt je na de ok gebracht en krijg je een zuurstof masker op , daarna wordt er een infuus ingebracht waarbij de nacose wordt ingebracht, je voelt de nacose er niet eens ingaan of je bent al vertrokken en wordt wakker.



En je wordt wakker, ik zal je zeggen als je wakker wordt is dat niet echt een pretje. de 1e dag voel je weinig omdat je plat gespoten bent onder de morfine maar de dagen daarna dat is erg doorbijten. ieder mens is natuurlijk anders. ik verrekte van de pijn en kon alleen maar ijskoud drinken en dat ging zelfs moeilijk.

Maar nu na 1 week verder te zijn gaat het al een stuk beter met me!! en ik ben zeker blij dat ik het gedaan heb en straks af te zijn van al die keelontstekingen...

Ik zou het je zeker aanraden om te doen!!



Ik zal je vragen wel beantwoorden:

Vooral als wat ik zie dat je aan het zingen bent is het wel verstandi om een tijdje niet te zingen. je wond geneest vaak binnen 1 week maar moet je wel voorzichtig doen met je keel, de belasting. maar voor mij idee heb ik wel het gevoel dat het vooruit is gegaan



nou wat ik al zei voor de nacose hoef je je geen zorgen te maken. je merkt er niks van. je wordt geintubeerd en beademt, dus je wordt constant in de gaten gehouden hoe het met je vitale functies gaat en je wordt beademt via een buisje in je neus, dus dat is het laatste waar je je zorgen om moet maken.



na de opratie heb ik heel veel steun gehad aan me ouders, aan me vriendje en me vrienden. mijn ouders en mijn vriend hebben me goed verzorgd en dat is wel iets dat er iemand wel bij moet zijn om je te verzorgen omdat je ontzettend slap bent na de nacose door al de pijnstillers vooral de 1e 48 uur. je nacose zit nog in je lichaam en je morfine en je pijnstillers ook dus het is dan wel goed om iemand bij je te hebben



Ik ben nu 1 week thuis weer een beetje aan het opknappen, ikben nog nie beter omdat het bij mij ontzettend lang heeft geduurd voordat ik vla ging eten en weer een beetje vast voedsel.



Ik zal gewoon even ook op internet googelen over de operatie, want volgens mij voel je je erg onzeker over de operatie of je het wel of niet wilt. ik zal echt naar de huisarts gaan en doorverwijzen naar de kno arts. die kunnen jou ook geruststellen



Groetjes chantal

quote:Blobby schreef op 18 september 2009 @ 00:48:

Hallo allemaal,



Hier een angsthaas... Ik ben nog niet bij de dokter geweest, maar als ik zo vrij mag zijn om voor eigen dokter te spelen dan weet ik wel zeker wat de dokter zal gaan zeggen...



Aantal jaar geleden een aantal keer een kuur gehad ivm keelontsteking, en bij de laatste kuur zei mijn huisarts dat als ik nogmaals keelontsteking kreeg mijn amandelen eruit moesten... Dus sindsdien (ik weet het, struisvogelpolitiek) heb ik keelpijn uitgezongen zonder antibioticakuur.



Maargoed, als ik nu in mijn keel kijk zie ik 2 mega amandelen zitten, die standaard vol met putjes/aften/blaasjes (net hoe je het wilt noemen) zitten. Eigenlijk heb ik geen keelpijn, maar ik merk dat ik last heb met slikken (alsof het slijm blijft hangen aan mijn amandelen) en dat ik tijdens mijn zanglessen (zit bij een musicalvereniging) de hogere noten niet meer haal (voel dat mijn amandelen mijn heel afsluiten, waardoor ik er geen geluid meer uit kan "persen")



Kortom, ik heb de conclusie eigenlijk wel getrokken...



Maarrrrr... Ik durf niet...



Ik ben 26, ben nog nooit onder narcose geweest (en dat vind ik ook heeeeel eng) en ja, al die verhalen over pijn... Klinkt niet heel aanlokkelijk... Al moet ik zeggen dat ik vooral het onder narcose gaan (en dus geen controle hebben over wat er gebeurd) het engste vind.



Nu ben ik benieuwd of er meiden zijn die ervaring (eigen ervaring of van iemand nabij) hebben met het verwijderen en genezen na de operatie, zouden jullie mijn vragen willen beantwoorden?





- hoeveel verschilt het (voor en na operatie)als de wonden echt goed genezen zijn?

- hoe ervaarden jullie de narcose?

- hoe zijn de alleenstaanden de dagen vlak na de operatie thuis doorgekomen? Alleen thuis? Iemand erbij (en hoelang dan?) of bij iemand in huis (en hoelang dan?)

- hoelang zijn jullie "ziek thuis" geweest van werk?



Ik hoop dat jullie mijn vragen willen beantwoorden, misschien vind ik dan de moed om mijn vriend de huisarts met een bezoekje te vereren...



Alvast bedankt,

Groetjes Blobby
Alle reacties Link kopieren
Je kunt ook je amandelen laten laseren (volgens mij alleen nog in Den-Haag)



Dat kan onder lokale verdoving, en je hebt weinig last van napijn.



Heeft iemand hiermee ervaring?
Ik heb een jaar geleden mijn amandelen laten knippen :-) Ik had ook meerdere keren per jaar last van onstoken amandelen; er hoefde maar iemand met een verkoudheid bij me in de buurt te komen en ik had zat met de gebakken peren.



Mijn huisarts vond het nooit nodig om me door te sturen, maar ik was het op een gegeven moment zoooooo zat. Vorig jaar ben ik dan toch eindelijk doorverwezen naar de KNO arts en die heeft me met spoed (binnen 3 dagen) geholpen.

De 1e week na de operatie had ik nergens last van en kon ik redelijk normaal eten, maar na een week (toen de korstjes los gingen laten) ging het flink zeer doen. Flesjes (bevroren) water hebben me door die week heen geholpen.



Ik zou willen dat ik jaren eerder had laten doen: ik heb me nog nooit zo goed gevoeld!! Heeeeeel fijn
Alle reacties Link kopieren
Operatie 9/12/2013

Leeftijd 24



Verwijderen van keel amandelen.

Ik had zeer vaak last van amandel ontstekingen en had geen andere keuze dan ze te laten weghalen, keek er zeker niet naar uit maar hoopte dat het wel zou meevallen.

Operatie zelf: ja je slaapt dus je merkt er niets van, toen ik wakker werd zat ik onder de pillen dus had geen pijn.

Op de kamer kreeg ik wat water en ijsblokjes, dat deed wel deugd, tege 17uur 2 boterhammen zonder korst gegeten en dan kon ik naar huis.

Snachts is het echt een hel... Men keel droogt uit waardoor het verschrikkelijk zeer doet, ik ben normaal iemand die veel slaap nodig heeft nu ben ik tegenwoordig om 4 uur en in het slechtste geval om half 3 al weer wakker door de pijn... Dan serieus afzien.. Pijn medicatie proberen te nemen maar aangezien ik niet veel kan eten kan mijn maag de medicatie niet aan...



Overdag gaat het redelijk goed... Tis enkel s nachts en als je wakker word dat het echt niet te doen is..



Tis zeker geen aanrader om te laten doen maar aangezien ik constant antibiotica moest noemen was er geen andere keuze, lees ook wel bij mensen dat die er niet zoveel last van hebben dus mss heb ik gewoon pech...
Alle reacties Link kopieren
Een vriend van me heeft het laten doen, die had nooit eens een dag geen pijn/last ervan. Hij is nu heel opgelucht dat ze weg zijn maar de operatie viel hem tegen. Of het herstel iig. Hij had gedacht redelijk snel op de been te zijn maar hij heeft 2 weken amper iets gekund. Kreeg ook niet goed z'n eten binnen en is veel afgevallen en het was ook nooit een dikkerd. Toch kijkt hij er positief op terug, nooit meer last van zijn keel.



Dus ja, het zal wel afzien zijn maar daarna ben je wel overal vanaf!
Alle reacties Link kopieren
Wow, en jullie denken dat TO 4 jaar na het openen van het topic hier nog wat aan heeft?
Later is nu
Alle reacties Link kopieren
Anderen wellicht wel.
Alle reacties Link kopieren
Ja, maar om nou speciaal een oud topic hierover op te zoeken terwijl je het net gehad hebt.. ik vind het bijzonder, zeg maar
Later is nu
Alle reacties Link kopieren
DOEN!!!

Ik heb het ook acht jaar uitgesteld omdat ik 'bang' was voor de operatie. Ik had elk jaar in oktober heftige angina. Deze heb ik jaren heerlijk kunnen onderdrukken door me vol te gooien met paracetamollen tot ik in maart een keelontsteking kreeg die zo heftig was dat ik hem niet kon thuis brengen. Toen was de maat vol.



Ik ben verschillende keren onder narcose geweest. De truc is om er met een fijn gevoel in te gaan, ontspannen en aan leuke dingen denken. Ik vind het een heerlijk gevoel haha!



Van de operatie dus weinig mee gekregen. Standaard blijf je volgens mij een dag/nacht in het zh. Dit met het oog op eventuele bloedingen. Komt volgens mij heel weinig voor. Tijdens de operatie komt er wel bloed in je maag. Daar had ik wel wat last van, voelde mij misselijk. Omdat ik bang was om over te moeten geven (die zure zut langs je open wond, leek mij niet fijn) bedacht ik dat ik wat wilde eten. Nog stoned van de narcose vroeg ik al lallend en met mijn ogen nog dicht om een boterham, haha! De zuster keek me ietwat vaag aan. Al sabbelend heb ik de boterham verorberd. Ging prima.



Eenmaal thuis veel gerust door de narcose. Die keel is niet fijn, maar te doen. Het is gewoon even afzien. Ik dacht na een week ook weer gewoon in de auto te kunnen stappen naar mijn werk maar dat bleek een heel slecht idee. Neem dus echt die twee weken hersteltijd die er voor staan!



Achteraf had ik het jaren eerder moeten doen!! Even afzien maar daarna nooit meer last van mijn keel! Achteraf viel het allemaal reuze mee. Je bent een grote meid, even door de zure appel heen en daarna voor eeuwig profijt!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven