Gezondheid alle pijlers

Gatver, waarom stink ik zo?

25-09-2009 00:48 72 berichten
Alle reacties Link kopieren
Sja, ik dacht, ik maak maar even een pakkende titel voor mijn ietwat genante probleem.



Sinds enige tijd stink ik behoorlijk onder mijn oksels na een dag ploeteren op kantoor. Eerder had ik daar nooit last van! Ik zweette wel, sta er zelfs bekend om dat het met stralen van mijn neus loopt, maar nooit met stank.



Nu stink ik dus, maar mijn neus blijft droog. Hoe kan dat nou zo ineens? Ik had vandaag een lange en drukke dag, en heb wel 4 x antitranspirant bijgespoten, anders vielen de vliegen dood van het plafond.



Mensen, help! Hoe kan dit zomaar komen? En belangrijker> hoe kom ik hier van af?? *cry*
Als je nooit stonk zou ik naar de huis- of huidarts gaan, misschien heb je een foute bacterie op je okselhuid.
Alle reacties Link kopieren
Ja, dat zou kunnen. Het is echt niet normaal. Ik heb 12 jaar in warme landen gewoond en me helemaal de pietjes gezweet.



En pas nu, in de Nederlandse herfst, slaat de stinkOmeter uit naar 10. *pruilt*
Bij mij ligt het aan het materiaal van mijn kleding en aan het soort zweet.



Als ik syntetisch spul draag dan ruik ik ook veel eerder dan wanneer ik katoen, wol of zijde draag (niet dat ik vaak zijde draag maar goed).



Negatieve stresszweet stinkt enorm bij mij. Met negatieve stress bedoel ik niet stress van een hoop te doen hebben, dat zie ik als positieve stress. Ik heb eens een heel jong familielid zomaar in een dag verloren aan een vreselijke ziekte, mijn kleren stonken die avond bijvoorbeeld enorm, ik hoorde van andere naasten dezelfde verhalen.

Ook als ik een tijd veel positieve stress heb gehad, heb het dus druk gehad op het werk enzo, dan komt dat er op een gegeven moment uit bij mij in een soort van ziekte aanval met enorm veel zweet, duurt maar een uurtje, maar stinkt.....men.



Weet je wel zeker dat het positieve stress is?



Sommige deo's doen trouwens ook meer kwaad dan goed. Andere proberen?
Alle reacties Link kopieren
Ja, het kan wel stress zijn, Vlnder. Het is nogal druk op mn werk. Het gekke is, dat ik het dan helemaal niet perse warm heb ofzo. Ik ruik mezelf dan gewoon na verloop van tijd, lawezeggen aan het eind van de ochtend.



Sta ik in mijn eentje in de lift, ruik ik stiekem aan mijn tshirt, kolere! Niet normaal.



Zie je het voor je? Vreselijk!
Alle reacties Link kopieren
Nieuwe deo heb ik al geprobeerd. Eerst de normale deodorant van Nivea (huismerk van de familie), en daarna elke soort antritranspirant die ik maar vindt in de schappen van de Appie.



Antitranspirant my arse.
Odorex dry werkt bij mij qua klotsende oksels.

Een keer in de week 's avonds na het douchen voorzichtig een beetje spuiten (niet naast je oksels want dat brandt als de neten!) en daarna lekker gaan slapen.
Maar ik blijf toch bij mijn allereerste advies! Qua stank dus.
Alle reacties Link kopieren
Talkpoeder!
Alle reacties Link kopieren
.
Alle reacties Link kopieren
quote:milo schreef op 25 september 2009 @ 01:09:

Odorex dry werkt bij mij qua klotsende oksels.

Een keer in de week 's avonds na het douchen voorzichtig een beetje spuiten (niet naast je oksels want dat brandt als de neten!) en daarna lekker gaan slapen.

Is daar ook een spuitbare versie van? Ik heb zo'n flesje wat je met een watje aan moet brengen maar dat is me vaak te veel moeite.



Nijntje, toen het probleem ontstond gebruikte je dus wel dezelfde deo als altijd? Geen verandering van geurtje die de oorzaak kan zijn?
Alle reacties Link kopieren
Sja, Odorex dry klinkt goed, maar dry is het probleem niet. Ze zijn kurkdroog, die oksels van me. Maar stinken!
Huidarts!
Alle reacties Link kopieren
Ja, ik hoor je, Milo. Bedankt voor de tip.
Alle reacties Link kopieren
Bij de bodyshop (en volgens mij tegenwoordig ook bij Kruidvat) verkopen ze aluinsticks. Die moet je nat maken en dan onder je oksel smeren. Scheelt een hoop zweet en neutraliseert geur.



Ik ben gelukkig ook altijd geurvrij en op een dag :puke:. Had ik een truitje te lang in de wasmand laten liggen (op de bodem terechtgekomen, dus echt vrij lang) toen gewassen en weer gaan dragen. Het zweet dat in de wasmand ruim de tijd had gehad zich te hechten aan de stof heeft dat truitje compleet verziekt. Hoe ik het ook waste, zodra ik het een half uur aan had en het dus op lichaamstemperatuur kwam, meurde het als de ziekte. Zweetplekken eruit knippen werkte functioneel perfect, maar was esthetisch teleurstellend. Dus uiteindelijk maar gewoon weggegooid.
Alle reacties Link kopieren
quote:sprankelend schreef op 25 september 2009 @ 01:26:

Zweetplekken eruit knippen werkte functioneel perfect, maar was esthetisch teleurstellend. Dus uiteindelijk maar gewoon weggegooid.Goed dat je het wel geprobeerd hebt.
quote:Nijntje schreef op 25 september 2009 @ 01:03:

Ja, het kan wel stress zijn, Vlnder. Het is nogal druk op mn werk. Het gekke is, dat ik het dan helemaal niet perse warm heb ofzo. Ik ruik mezelf dan gewoon na verloop van tijd, lawezeggen aan het eind van de ochtend.



Sta ik in mijn eentje in de lift, ruik ik stiekem aan mijn tshirt, kolere! Niet normaal.



Zie je het voor je? Vreselijk!



Ja, zie het helemaal voor me, sta zelf ook regelmatig in liften te snuiven aan mezelf



Op zich wel een goede tip 'naar de dokter gaan' maar de dokter kan er zelf ook niet zo erg veel aan doen. Er zijn namelijk ook mensen die chronisch stinken naar zweet en voor hen zijn er ook niet echt veel oplossingen.



Een extra shirt mee? Daar heb je de oorzaak natuurlijk niet mee, maar je kunt je er wel lekkerder door voelen natuurlijk.



Ook bij syntetische shirts zou je voor de lunch nog niet in katzwijm moeten raken van je eigen lucht.



Heb zelf ook een tijd Nivea gebruikt, en die werkt op zich prima maar ik krijg na een tijd (zeg een jaar of drie) gebruik van dezelfde deo altijd een allergische reactie, dan stap ik over op een ander merk van de super, Rexona, Dove, eigen merk, whatever, en dan gaat het weer drie jaar goed. Ben nu sinds een half jaar over op Dove, werkt ook prima.



Smeer je jezelf vaak in met bodylotion? Als ik dat doe (in een vlaag van verstandsverbijstering) dan werkt dat altijd als een soort van film, het sluit mijn huid af lijkt wel. Misschien dat dat de stankproductie bevordert? Zeg maar wat hoor, in het kader van medenken enzo.



Van drukke dagen op zich ga ik niet stinken, pas als ik na een tijd een dag vrij heb dus en zo'n ziekteuurtje heb.



Herinner me net nog iets. Probeer eens met minder wasmiddel te wassen (of denk je daar al om?). Heel veel mensen wassen met te veel wasmiddel bij een vrij nieuwe wasmachine. Nieuwe wasmachines spoelen met een minimum aan water en spoelen een teveel aan wasmiddel niet weg. Wasmiddel trekt juist vuil aan, en als dat wasmiddel niet wordt weggespoeld, dan zit je met niet alleen je eigen oude vuil maar ook met dat van de voetbalsokken van je kinderen.



Bij mij gaan shirts die ik 'verkeerd' heb gewassen zoals bovenstaande ook eerder stinken. Oud zweet stinkt, vers zweet niet.



Christus, dat ik zoveel kan wauwelen over zweet....
Alle reacties Link kopieren
Stinkt het naar zweet onder je oksels of is het een andere geur? Het kan zijn als je een schimmelinfectie daar hebt, dat er een geur ontstaat. Maar dan zou je ook last van jeuk moeten hebben?



Ik had altijd heel erg jeuk onder mijn oksels, gebruikte ook een neutrale roller van Nivea. Nu een ander merk gekocht Rexona roller en heb nergens last meer van. Samenstelling van het goedje kan dé oplossing zijn. Maar als jij zegt dat je niet zweet en toch ruikt is dat gek en zou ik idd naar mijn huisarts gaan.



Vieze geurtjes uit kleding halen doe je eenvoudig; wassen met azijn of sodazout.
Alle reacties Link kopieren
Wat Vlinder zegt over het wassen is wel een goeie. Je zegt dat je oksels wel droog zijn, zijn het dan je oksels die stinken of je kleding?
Alle reacties Link kopieren
quote:Vl43inder schreef op 25 september 2009 @ 01:30:

[...]

Christus, dat ik zoveel kan wauwelen over zweet....

Ja, leuk he? *grijns*



Ben nu eigenlijk te moe om alles serieus te lezen. Ik lag al om 11 uur in bed. Maar ik kon niet slapen (nee, niet vanwege de stank), dus ik dacht, ik post dit probleem even.



Sja. Lastig. Als jullie nog meer tips hebben, hoor ik ze graag!
Alle reacties Link kopieren
Ja, het is de kleding. Soms trek ik iets uit de was, en dan snuif ik eraan en dan stinkt het gewoon nog. Dan gooi ik er een lading vlekkenspul op en doe het nog een keer in de was.



Maar ik bedenk me nu, dat mijn wasmachine ook stinkt.........



Godsamme.
Alle reacties Link kopieren
Maar niet al mijn (onze) kleren stinken! Het zijn alleen de oksels van mijn katoenen shirts.
Alle reacties Link kopieren
Oh, wat was dat ook alweer, vetluis of spekluis, nou ja, iets héél goors in ieder geval (was tijdje terug een topic over, ik heb het gegoogled, ik raad je aan niet diezelfde fout te maken maar gewoon een zak soda in je wasmachine te keilen en een 60+ wasje te draaien).
Gheghe, niet slapen vanwege de stank En dat terwijl je waarschijnlijk na een hoop drank en een broodje shoarma als een roosje slaapt.



Op zich zou het niet moeten uitmaken of je nou snel zweet of niet volgens mij. Ik zweet zelf niet zo snel maar mijn man wel, en een aantal familieleden kan ik ook uittekenen met de druppels aan hun slapen maar zij stinken niet, en douchen ook niet overdreven vaak (heb alle hoe vaak douche jij/was jij/was jij je haren/etc. topics gelezen en ik vind 1 keer per dag douchen meer dan genoeg, dagje overslaan kan mi ook best).



Ik geloof dat het zo is dat zweet an sich niet ruikt maar dat de bacterieen die het daar zo fijn in hebben wel ruiken. Zou het kunnen dat je je okselhuid hebt vernaggelt met allerlei antizweetspul? En dat daarom bacterieen vrij spel hebben?
Alle reacties Link kopieren
Preciessss, je wasmachine is niet goed meer. Gekleurde kleding met azijn wassen en je witte was met soda. Dan denk ik dat je van het stinkprobleem af bent.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven