Gezondheid alle pijlers

Trillend ooglid

07-08-2007 17:46 11 berichten
Alle reacties Link kopieren
Sinds een paar weken heb ik last van een trillend ooglid. Een maand geleden was ik twee weken op vakantie en toen had ik het ongeveer 3 x per dag een kwartiertje ofzo, zomaar uit het niets. Het was toen telkens mijn linkeroog. Toen ik terugkwam was het een tijdje over, maar sinds een weekje heb ik het weer en nu afwisselend mijn linker- en rechteroog. Ook soms 's morgens als ik opsta. Het is niet de hele dag door, maar wel vaak en irritant.

Weet iemand hoe het komt? Ik las wat over vermoeidheid van het oog door bijv hele dag lezen van boek of beeldscherm, maar dat lijkt me sterk zeker gezien ik het ook smorgens heb met opstaan en dan hebben je ogen toch een hele nacht rust gehad. Op vakantie dacht ik dat het misschien kon komen door de felle zon en zee in combi met mijn lenzen, maar dat lijkt me ook sterk.

Stress of vermoeidheid heb ik momenteel ook niet...
Alle reacties Link kopieren
hoi,



ik heb het ook weleens. en ook ik had ooit eens gelezen dat het komt door vermoeiendheid en stress... meestal heb ik het dan ook alleen als ik moe ben.
Alle reacties Link kopieren
Een trilling kan volgens mij ook worden veroorzaakt door een tekort aan vitamine B6. Ik heb soms een trilling in mijn gezicht en na het slikken van een paar pilletjes gaat het dan weer over.
Alle reacties Link kopieren
ik heb het ook af en toe, en alleen bij mijn linkeroog....



Brunetta, neem je dan alleen een pilletje als je last hebt van trillingen, of elke dag?
Alle reacties Link kopieren
Heb ik ook last van gehad en ik moest toen aan een bril geloven..en wat denk je? sindsdien geen last meer gehad...
Alle reacties Link kopieren
Mjah ik heb al lenzen...
Alle reacties Link kopieren
ik heb ook lenzen.......
Alle reacties Link kopieren
Ik heb hier ook jaren last van gehad. Zomaar opeens een trillend ooglid. Soms allebei tegelijk. Ik heb geen bewijs waar het door kwam, maar waarschijnlijk door vermoeidheid of door vermoeide ogen.... succes ermee. Is erg irritant om te hebben.
Alle reacties Link kopieren
Ik slik niet elke dag een pil, alleen als ik last heb van een trilling. Dan slik ik een pil van 100 mg, dat is best een hoge dosering. Als het dan na een dag niet over gaat, neem ik nog een pilletje. Vitamine B moet je eigenlijk in combinatie slikken, vandaar dat ik niet zo maar elke dag zo'n pil slik.
Alle reacties Link kopieren
Ik vergeet erbij te melden en dat ik aan een bril moest geloven en last van migraine had(ja zomaaar van de een op de andere dag)



Maar voor de diegene die zeggen ik heb al lenzen...mss moet je wel aan een hogere sterkte?
Alle reacties Link kopieren
ik heb t wel eens gehad, bij mij was het vermoeidheid

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven