Gezondheid alle pijlers

Pijnlijke muggenbulten; helpt een muggenstekker?

09-08-2007 15:44 15 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo,



ik heb pas bij een drogisterij een muggenstekker gekocht. Ik had namelijk heel veel muggenbulten die verschrikkelijk jeukten. Ook 3 in mijn gezicht, dat lijkt net acné!



Nou vind ik die sprays maar niets dus heb een muggenstekker gekocht. Heb zelf snachts oordopjes in dus geen last van het geluid.



*Weet iemand of het kwaad kan als je zon stekker er lang tijd in laat zitten, zoals de hele nacht?



*Weet iemand een middel (niet Nestosyl) die een muggenbult niet zo laat jeuken en snel laat genezen?



Bedankt!
Alle reacties Link kopieren
Geen idee of het goed of slecht is maar volgens de verpakking kan je hem heel de nacht aan laten. Ik gebruik hem ook elke zomer en ik vind het geweldig!! Je kunt gewoon ongestoord met je raam open slapen zonder dat je steeds wakker wordt van de jeuk omdat je weer lekgeprikt bent door de muggen! Dat is toch ook heel wat waard!
Alle reacties Link kopieren
hi,



ja zeker, maar je merkt dus echt dat het helpt? Ik vind het wel irritant geluid, alleen gebruik ik toch al oordopjes.
Alle reacties Link kopieren
ik heb ook zo'n citronella-stekker en die werkt heel goed; sinds ik die gebruik, geen last meer van muggen. Voordat ik deze stekker had, werd ik dus ook lekgeprikt door die rotbeesten. Tegen de jeuk deed ik er mentholpoeder van Kruidvat op; de jeuk verdwijnt totaal!
Alle reacties Link kopieren
hi,



maar dit is absoluut geen citronellastekker! Ik bedoel gewoon een stekker met een heel hoog geluid waar de muggen niet tegen kunnen.

Heeft iemand daar ervaring mee?



Een citronellastekker ruik je wel volgens mij, toch?
Alle reacties Link kopieren
Hey madelief,

Tegen de jeuk helpt die stekker niet (flauw he). Ik heb wel nestosyl en dat helpt redelijk. Maar idd niet genoeg. Ouderwets hulpmiddeltje, stinkt maar wel effectief als ik verga van de jeuk een compres met (veel) azijn erop. Als het een moeilijke plek is evt. met een zwachteltje vastzetten. Deed mijn oma al, en als nestosyl niet helpt doe ik dat. Prikt, irriteert en daarna geen jeuk meer. Maar wel stank dus.

Die stekker kan voor zover ik weet geen kwaad. Ik heb het meeste baat bij horren en vooral dan ook de slaapkamerdeur dicht. Verder helpt bij mij deet tegen het steken zelf als ik nog lekker in de tuin wil zitten met een wijntje. Zonder deet veel beet.......
Ik heb in Amerika iets gekocht met amoniac erin, een muggebetenstift. Amoniac stinkt heel erg, maar helpt perfect bij mij.
Alle reacties Link kopieren
maar als je bijv deet in je slaapkamer sprayt, dat lijkt me niet echt bevoorlijk voor als je erna gaat slapen en bovendien gaat alles inclusief je schone kleren er dan naar ruiken....

dankje
Alle reacties Link kopieren
Ja ik bedoelde ook de citronellastekker! Dat ruikt wel een beetje maar niet vies of zo. En hij werkt prima!!!!
Alle reacties Link kopieren
Ik heb ook zo'n stekker (ehh, wel 3, van yippy) met hoog geluid en ze werken dus niet. Vooral mijn kinderen zaten onder de bulten. Ik doe nu een uur voordat ze naar bed gaan een citronellakaarsje aan in hun kamer en dat werkt wel.
Alle reacties Link kopieren
ik had bij het tuincentrum een "lemon tree" gekocht. Geinig plantje wat naar citronella ruikt. Geen idee of het helpt, want die plant wil in het licht staan....

En op mijn slaapkamer is het te donker, hij wordt al een beetje dor dus staat nu in de keuken.

Maar voor mensen die een lichte slpkamer hebben of wel elke ochtend netjes alles openzetten is het misschien het proberen waard.



Ik had vorig jaar een stekker, maar volgens mij kwam daar alleen een blauw licht uit en geen geluid. Had wel het idee dat het hielp.
Alle reacties Link kopieren
Tegen de jeuk heb ik een apparaatje dat een klein elektrisch pulsje geeft. Moet je een paar keer op een bult doen en dan verdwijnt de muggenbult en stopt hij met jeuken.

Of hij werkt: volgens mijn moeder werkt het heel goed. Ik heb hem dit jaar gekocht en kan er niets van zeggen: nog niet 1 muggenbult gehad! Maar misschien werkt dat ding dan ook wel tegen de muggen zelf. ;-]
Azaron stick. Staat naast mn bed, en zodra ik geprikt ben 's nachts smeer ik er wat op.



En voor het slapen gaan een strooptocht op muggen houden. Ik gooi er altijd een handdoek tegenaan. Raam dicht houden.. of een hor ervoor..

Als het er maar 1 is kan hij een keer steken en zit ie vol. Als ik dan dus al geprikt ben laat ik m maar rondzoemen.
Alle reacties Link kopieren
ik heb laatst idd ook zo'n stekker gehaald,bevalt me geweldig, heb nog wel een enkele muggebult, maar wordt niet meer 's nachts wakker van de jeuk enzo.



Eerder had ik ze echt overal zitten, maar de laatste week, sinds ik dat ding gebruik ben ik 3 keer gestoken, dus het is echt aan te raden!



Alleen het geluid, moet je even aan wennen.
Alle reacties Link kopieren
Vana77 schreef op 15 augustus 2007 @ 17:38:



Als het er maar 1 is kan hij een keer steken en zit ie vol. Als ik dan dus al geprikt ben laat ik m maar rondzoemen.




Nou, of dit klopt betwijfel ik. Mopsey had laatst 23 muggenbulten op haar kleine lijfje, en nee...ik heb haar niet laten slapen in een kamer met 23 muggen!



Sinds die 23 heb ik hier ook een citronellastekker, en voor de jeuk had ik bite-patches gekocht. Kleine ronde pleistertjes die je op de bult plakt. Jeuk wordt minder, zwelling ook, en Mops kon geen bult openkrabben omdat er iets op zat. Gewoon bij de DA gekocht.
Wat wilde ik nou toch typen?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven