Gezondheid alle pijlers

Mastopathie,klieren in borst, toch beetje bang

09-08-2007 22:11 14 berichten
Alle reacties Link kopieren
Lieve mensen van het forum

Sinds jaren weet ik dat ik mastopathie heb, dat zijn klieren/cysten ( goedaardig ) in de borst(en), vaak gevoeliger tijdens menstruatie, heb toen een echo gehad.

Toch ben ik een beetje bang omdat ik gisteren een bultje heb ontdekt onder mijn borst,lijkt op mijn rib te zitten en doet pijn.

Nu ga ik natuurlijk morgen wel naar de huisarts maar zit hier met rooie wangen te typen, vind het vreselijk eng.

Vooral omdat ik al ongesteld ben geweest en nog steeds 1 pijnlijk plekje heb, die ik eerder niet had.

Zijn er vrouwen die dit herkennen of ook mastopathie hebben?

liefs

angelrose
Alle reacties Link kopieren
Ik heb ook mastopathie, en herken ook wat je beschrijft over het bultje onder je borst en de pijn. Vooraf wil ik zeggen dat je natuurlijk naar de huisarts moet morgen, en dat elke situatie anders is. Bij mij is het elke keer een zenuwontsteking bij de aanhechting van de spieren( voel maar eens of het om zo'n aanhechtingspunt gaat). Dus eigenlijk staat het volkomen los van de mastophatie, iedereen kan zo'n ontsteking krijgen, en is het dus toeval dat ik beide ook heb.



Maak je niet al te druk, en voor de zekerheid morgen een expert er naar laten kijken.



Succes!
Alle reacties Link kopieren
Dank voor je berichtje Evidenza, ik heb meteen een afspraak bij de arts gemaakt, misschien ga ik iets gerust het weekend in ( ben al een beetje een stresstiepje )

en lief van je om te zeggen maak je niet al te druk :smile: heb ik wel even nodig.

Tja goeie vraag of het bij een spieraanhechting zit, zal vast wel zo in het midden van je borst. Ik wacht het bij de arts dan ook even af, kijken wat hij zegt.

Maar nog een vraag heb jij ook last van mastopathie niet alleen tijdens menstruatie?

Ik laat zeker weten hoe het is gegaan, vaak is het onschuldig maar je weet maar nooit.

liefs

angelrose
Alle reacties Link kopieren
Angelrose, he... vervelend!!

Ik herken je angst maar al te goed!! Is gewoon heel erg vervelend!!

Heb al jaaaaren mastopathie (jaar of 15) en kan het nu van me afzetten gelukkig.

Maar dat is ook wel eens anders geweest :(

Goed dat je naar de huisarts gaat en als je er niet gerust op bent... laat je dooverwijzen!!! Je bent al bekent met allerlei knobbels, dus het is niet vreemd dat er opeens een 'nieuwe' bij is gekomen.

Heel veel succes, probeer lekker te slapen en maak je niet al te druk (makkelijker gezegd dan gedaan :)

En laat even weten hoe en wat!!

Groetjes, Biker
Alle reacties Link kopieren
... even als reactie op je vraag aan Evidenza...

zelf heb ik altijd knobbels. Ben zelfs al jaren geleden gestopt met zelfcontole: voelde steeds iets nieuws/anders.

Pijn heb ik alleen als ik ongesteld moet worden. Zelfs zo erg dat ik dan met een bh aan slaap.
Alle reacties Link kopieren
Mijn huisarts zei dat als het iets ergs is, het meestal juist geen pijn doet. maar toch een borstonderzoek gehad, en bleek dat ik in mijn linkertiet een cyste heb. Maar of dat nou de oorzaak van de pijn is, wist niemand me te vertellen.

Ondertussen loop ik minstens twee weken per maand met heel pijnlijke borsten, ongeveer het gevoel van stuwing tijdens de borstvoeding.

Ik heb het idee dat die pijn in mijn linker ook begonnen is sinds de borstvoeding, zelf denk ik daarom aan een verstopte melkklier.

Dat kan het bij jou natuurlijk ook zijn, dat voelt volgens mij ook aan als een bultje.

Sterkte en probeer je niet al te druk te maken meid.
Alle reacties Link kopieren
thanx voor je berichtje trytobike

Ik lees nog even mee een probeer zo lekker te gaan slapen, met de kat spinnend naast me gaat het vast heel goed :)

Zelf heb ik het sinds 5 jaar en vind ik het nog steeds een beetje eng, schijnt dat veel vrouwen die dit hebben bang zijn voor iets kwaadaardigs.

Naar de arts gaan raad ik ook altijd iedereen aan als je onzeker bent met iets.

En ik laat zeker iets van mij horen.

groetjes

angelrose
Alle reacties Link kopieren
Ik ben al in verschillende ziekenhuizen geweest (laat me iedere 4 jaar onderzoeken), omdat ik een aantal keer verhuisd ben.

En iedere keer dezelfde diagnose en ook steeds te horen gekregen: je hebt geen verhoogde kans op borstkanker vergeleken met iemand die het niet heeft (tenzij je erfelijk belast bent). Als dat bij jou ook het geval is stelt dit misschien een beetje gerust??

GEK werd ik vroeger van de angst! Heel herkenbaar hoor!!!

Heel veel succes he... groetjes aan je kat :) en vertel even hoe het was!

Welterusten strax!

Baai, Biker
Alle reacties Link kopieren
Bedankt voor jullie steun en wel goed om met mensen te praten die hier ook last van hebben ik heb ook wel steun aan mijn oma omdat zij het heeft

Niemand in de familie heeft borstkanker dat weet ik maar de angst blijft een beetje, natuurlijk.

nogmaals thanx en jullie ook een goede nacht, tot later.

liefs

angelrose
Alle reacties Link kopieren
Hallo allemaal,

Ik heb ook al jaren matopathie en ben ook gestopt met steeds opnieuw onderzoeken, werd er gek van. Vooral omdat ik daarvoor het voorstadium van baarmoederhalskanker had gehad en dus pretty nervous was. Maar al een paar keer tussen dat apparaat voor mammografie geklemd gezeten en steeds hetzelfde oordeel. Ik heb er niet alleen vlak voor de menstruatie last van maar ook 2 weken ervoor. Inderdaad zei mijn arts ook dat iets kwaadaardigs meestal geen pijn doet. Bovendien voelt dat keihard (als een spliterwt, je weet wel zo'n keihard ding) Dus voel ik meestal als het echt erg is of ik een spliterwt ontdek en als dat niet het geval is dan laat ik het maar over me heen komen en zakt de pijn na een paar dagen. Nu heb ik er ook last van en nee, geen spliterwt. Gewoon pijnlijk, wat gezwollen dingetjes die kneedbaar zijn (en ja AU dat doet pijn!!!!!! Heb gelijk ff weer gechekt.....)
Alle reacties Link kopieren
Ow ja angelrose, ben je vandaag bij de arts geweest? Hoe was het, of moet je ook ff een mammo? Ik ben benieuwd en leef met je mee. Liefs Rommel.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb ook last van masthopatie, de ene keer heb ik er meer last van dan de andere keer en altijd rond de menstruatie. De ene keer meer knobbels en bobbels dan de andere keer, maar ook de pijn varieerd.

Heb het wel eens zo erg gehad dat ik niet op de fiets ging, dat deed teveel pijn, door het schudden.

Toen ik 19 jaar was had ik een knobbel opzij in de linkerborst en die groeide ook vrij snel. deed geen pijn. Ben er aan geopereerd en toen bleek het een vetknobbeltje te zijn. Gelukkig! :-)) Ik controleer regelmatig door goed te voelen.Borstkanker komt bij ons in de familie niet voor, maar..je weet het nooit!
Alle reacties Link kopieren
ook ik heb last van masthopathie, en momenteel behoorlijk last net onder mn linkeroksel,waar de borst begint, bij de laatste controle bij de gynacologe vertelde ze mij dat vrouwen met masthopatie 30 procent meer kans hebben op borstkanker en dat ik vanaf nu elke 2 jaar een mammografie moet laten doen.

doodeng vindt ik dit alles,maar als ik jullie berichten lees dan zeggen toch vrij veel doktoren dat kanker geen pijn doet, en daar hou ik me dan maar aan vast.

zelfonderzoek is haast niet te doen, het is allemaal zo hobbelig en bobbelig, en zo is het altijd geweest, toch blijf ik bang.......
Alle reacties Link kopieren
Ben ik weer inderdaad vrijdag naar de huisarts geweest en voor alle zekerheid verwijsbrief voor mammografie en borst rontgenfoto.

Vandaag onderzoek gehad en ik was op van de zenuwen omdat ik dan meteen te horen zou krijgen of er iets aan de hand zou kunnen zijn.

Ze zei er is niets ernstigs te zien was op de foto's..........

Toen moest ik vreselijk huilen, van de dagen spanning en blijdschap.

Ik greeg van de dame een kopje thee en ze kwam bij me zitten en toen vertelde ik de rede van mijn bezorgdheid, omdat mijn tante kanker had en mijn moeder het nu waarschijnlijk heeft.

Ze waren daar erg lief voor me.

Nu krijg ik morgen de uitslag van mijn huisarts.... misschien krijg ik te horen wat het dan wel is??

Toch nog wel even spannend maar niet meer zo zenuwslopend.

Lief dat jullie zo meeleven... thanxx

Ik zal zeker weer schrijven hier ook omdat er meerdere vrouwen zijn met mastopathie en iedereen gaat er anders mee om en heeft andere ervaringen.

Tot later en liefs, angelrose

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven