Gezondheid alle pijlers

lichaamsvetmeter

12-08-2007 20:14 7 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik wilde een vetmeter aanschaffen...

Omdat laatst bij een controle bleek dat ik veel te veel .....38% vet had..

Mijn bedoeling is dus om gezonder te gaan eten..en af en toe mijn vetpercentage zelf te meten..

Heeft iemand hier ervaring mee....



groetjes Dyta :heart:
begin de dag met een lach
Alle reacties Link kopieren
Ik heb zelf geen vetmeter (wel vet haha) maar in de weegschaal die ik heb gekocht meet hij ook je vetpercentage en je waterpercentage. Of het betrouwbaar is weet ik niet...
Nou, de weegschalen meten over het algemeen alleen het vet in je benen. Er is daar ooit een uitzending van Kassa over geweest. Een dikke buik ziet zo'n weegschaal bijvoorbeeld niet. Of andere vetmeters werken weet ik niet, heb het nooit gedaan. Weet wel dat ze op sportscholen en zo betrouwbare meters hebben. idee?
Alle reacties Link kopieren
Zo'n vetmeter meet in feite de weerstand, en in een weegschaal kiest de vetmeter de makkelijkste weg terug: via de benen.
Alle reacties Link kopieren
Ja ik heb er een, maar die varieert elke dag meer dan 10 procent. Totaal onbetrouwbaar. Een huidplooimeting is veel betrouwbaarder, en the good old centimeter is een stuk goedkoper. Als je wilt mag je de mijne wel overnemen.
Alle reacties Link kopieren
Overigens is dat ding wel goed hoor, maar er valt bij mij niet te meten omdat ik redelijk afgetraind ben, dan heb je andere verhoudingen spier/vet/vocht. De handmeters zijn wel veel beter dan die weegschalen. Maar nogmaals de plooimeting is het betrouwbaarst. Bovendien moet je altijd meting onder exact dezelfde omstandigheden
Alle reacties Link kopieren
Wanneer ik bij de sportschool mijn vet% laat meten zit ik rond de 28%, maar doe ik het thuis met mijn huis/tuin en keukenapperaatje is het 34%. Dus niet erg betrouwbaar. Ik gebruik hem alleen om te kijken of mijn procenten omlaag gaan.



Mijn weblog: We Are Beautiful

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven