Gezondheid alle pijlers

Eisprong ofzo?!

17-08-2007 10:43 7 berichten
Alle reacties Link kopieren
Misschien een rare vraag, maar ik heb sinds eergister pijn in mijn onderbuik (links), waar volgens mij mijn eierstok zit. Ik heb 15 jaar de pil geslikt en ik ben sinds 2 weken gestopt vanwege de bijwerkingen. Weet iemand wat dat gevoel is?

Als ik zachtjes op mijn onderbuik druk, doet het in het midden en naar de linkerkant pijn. Aan de rechterkant voel ik niks.

En misschien wel stom....maar toen we seks hadden, had ik bloedverlies. Ik wil me niet onnodig ongerust maken, maar heeft iemand enig idee wat het zou kunnen zijn?



En natuurlijk...als het langer aanhoudt, ga ik heus wel naar de huisarts. ;-)
Alle reacties Link kopieren
Hai,



Ik heb precies hetzelfde gehad nadat ik gestopt was met de pil heb die ongeveer 13 jaar gebruikt, had elke keer zoveel bijwerkingen dat ik ook gestopt ben ermee.

Hou het goed in de gaten wanneer je er last van hebt en of het niet erger wordt.

Wacht eerst maar eens af hoe je menstruatie is.

Blijf je toch nog last ervan houden zou ik wel even naar de dokter gaan.

Ik zelf ben al maanden aan het sukkelen met dit probleem en nu blijkt dat ik endometriose heb, dat schijnt best wel veel voor te komen bij vrouwen rond de 30.

Beterschap in elk geval



Groetjes tweeling76
als het je eisprong is, gaat dit na 1 a twee dagen over en zou na twee weken een menstruatie op gang moeten komen.

Sterkte ermee!
Het kan heel goed je eisprong zijn. Er zijn heel veel vrouwen die het voelen. Bij mij voelt het eerst als een zeurende pijn en daarna een paar uur een stekende pijn die erg vervelend is. Veel vrouwen hebben ook extra veel slijm rond de eisprong dus dat kan nog een aanwijzing zijn dat dit je eisprong is. En zoals eerder al gezegd, als dit je eisprong is zou je over veertien dagen ongesteld moeten worden.

Een klein bloedinkje bij de eisprong komt ook vaker voor.

En even ter geruststelling, er zijn heel veel vrouwen die hun eisprong voelen en die verder gewoon gezond zijn. Het hoeft dus lang niet altijd niet te duiden op endometriose.
Alle reacties Link kopieren
Ik ben onder behandeling bij een gynacoloog ivm zware menstruatieklachten, maar de pillen die zij me voorschreef gaven zoveel bijwerkingen dat ik het zat was. Ik ben in 3 maanden tijd 7 kilo aangekomen :(, kreeg last van haaruitval, emotionele uitbarstingen, enz enz.

De ene gynacoloog zei dat ik endometriose had, maar ik ben later bij een andere gynacoloog geweest om over de bijwerkingen van de pil te praten (en die andere was toen gelukkig/toevallig op vakantie) en hij zei: "Buikpijn wil nog niet zeggen dat je endometriose hebt. En dat had mijn collega nooit mogen zeggen zonder dat er een kijkoperatie is geweest."



Nouja, ik zie dus wel. Probeer me niet druk te maken over iets dat nog niet eens voor 100% vaststaat. Wel hoop ik dat er gewoon meerdere meiden dit gevoel herkennen.



Tweeling, wat naar dat je endometriose hebt. Als het op mijn maandelijkse gebeuren lijkt, dan hoop ik ècht dat ze jou verder kunnen helpen.



Kaetje, wat fijn dat je zegt dat er een bloedinkje kan zijn bij de eisprong. Dat wist ik niet. Slik al 15 jaar de pil (met reden). Dan ga ik er gewoon vanuit dat er een eitje in mijn buik zit. Joepie!! X-D



Liefs
Alle reacties Link kopieren
Ben gewoon ongesteld geworden. Wel 2 weken te vroeg, maar alles is natuurlijk van slag door het stoppen met de pil. Bedankt voor jullie reacties!



Liefs x Tadaa
Alle reacties Link kopieren
ik slik geen pil.

maar sinds een paar jaar ben ik erachter gekomen,omdat het opviel,dat ik 2 weken voor de menstruatie pijn had in lies,de ene maand rechts,de andere maand links..

het duurt 1,5 dag,pijn in lies,onderbuik,vervelende zeurende pijn..



dus je kan zeker je eisprong voelen

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven