Gezondheid alle pijlers

Dorst Dorst Dorst

18-08-2007 10:16 10 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik ben van mezelf niet echt een drinker. Ik moet me er soms echt toe zetten om wat te gaan drinken.

Maar de laatste paar dagen heb ik zo vaak een kleffe mond dat er zo wat glazen water per dag naar binnen gaan. Nu zal dat geen 5 liter zijn. Maar het verschil in mijn behoefte naar vocht is zo veranderd ineens.

En door het vele drinken, plas ik me lens. Het is niet andersom. Dus dat ik veel drink omdat ik veel moet plassen.



Ik voel me verder prima, maar ik vind het zo raar. Wie herkent dit?
Alle reacties Link kopieren
Naar de huisarts! Meteen een afspraak maken maandag!



Buitensporige dorst KAN een teken zijn van Diabetes oftewel, suikerziekte.



Sterkte.
Alle reacties Link kopieren
Daar ben ik begin dit jaar nog op getest. Omdat ik snel wisselende suikers heb. Zou dat zich zo snel ontwikkeld kunnen hebben?

Mijn tante had dat ook dat ze veel dronk maar die viel ook veel af. Ik niet. Ben ook niet moe ofzo.



Het lijkt ook wel of mijn lichaam geen dorst heeft. Dus niet als je lang niet hebt gedronken dat je echt wat MOET hebben. maar steeds zo'n kleffe keel. En wat is een glas water dan lekker.



Kan natuurlijk voor de zekerheid altijd naar de huisarts gaan.
Alle reacties Link kopieren
.
Alle reacties Link kopieren
Een keelontsteking is het niet, want pijn heb niet. Het is gewoon wat klef achter in mijn keel.

Ik zal het eens in de gaten houden en anders even mijn glucose waarde laten prikken bij de huisarts.
Alle reacties Link kopieren
Kan ook zijn dat je bijholtes verstopt zitten met slijm en dat dit slijm via je neusholte je keel inloopt. Dat geeft ook vaak een plakkerig of kriebelend gevoel in je keel. Of je amandelen spelen op door een infectie.
Alle reacties Link kopieren
[quote]Mariska79 schreef op 18 augustus 2007 @ 11:00:

Daar ben ik begin dit jaar nog op getest. Omdat ik snel wisselende suikers heb. Zou dat zich zo snel ontwikkeld kunnen hebben?

quote]

Diabetes KAN ook acuut zijn! Dan heb je dit soort verschijnselen dus ook. Type 1 is dat dan. Als ik jou was ging ik toch echt even naar de huisarts komende maandag. Sterkte!
Laat het los, heb vertrouwen, het komt goed.....
Alle reacties Link kopieren
Ik heb het ook wel met vlagen en dan kan ik wel 8 liter water op een dag drinken en nog een kop og 6 brandnetelthee.



Zoals ik al zei komt het met vlagen en ik denk dat ik nu een liter of 3 drink alles bij elkaar.



Maar zoals de meesten hier al zeggen, bij twijfel, raadpleeg je huisarts en dan ben je meteen van je onzekerheid erover af.



Succes en laat je even weten wat het nou was?
Alle reacties Link kopieren
Ik ga eerst eens bijhouden hoeveel ik nu echt drink. Want hier heeft iemand het over 8 liter water, maar daar kom ik zeker niet aan hoor.

Misschien drink ik nu wel gewoon normaal 2 liter maar lijkt het ineens voor mij veel omdat ik anders heel weinig drink.

Bij suikerziekte schijn je ook echt 's nachts eruit te moeten om te plassen en dat heb ik niet. Of ik moet toevallig 's nachts wakker worden zomaar, dan moet ik op een gegeven moment wel. Maar net als afgelopen nacht, heb ik 9 uur heerlijk geslapen zonder wakker te worden om te plassen.

Mijn vriend heeft ineens ook een droge mond waardoor hij veel drinkt, lijkt op wat ik heb. En hij drinkt normaal ook niet zoveel. Misschien toch iets een griepje ofzo wat in ons systeem zit.

Ik kijk het even aan en als het zo aanhoudt ga ik voor de zekerheid even naar de huisarts.
Alle reacties Link kopieren
ik herken je verhaal!ik heb precies hetzelfde!ik heb bijgehouden wat ik drink en kom op 5 a 6 liter per dag!ook ik ben getest op suiker,maar dat blijkt het toch niet te zijn!heb ook zo een prikapparaatje thuis om het te controleren!maar ik heb nog steeds reuze dorst en geen idee waar het vandaan komt!ik moet trouwens nu wel extra vitamines nemen,omdat die blijbaar door dat vele water verloren gaan!ben heel benieuwd wat de huisarts zal zeggen tegen je!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven