Gezondheid alle pijlers

Extreem allergisch voor graspollen, wat te doen?

23-08-2007 09:13 12 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi iedereen.

Zes jaar terug ben ik getest op hooikoorts,

er is me toen verteld dat ik extreem reageerde

op graspollen.

Dit heeft sinds toen geleidt tot veel frustratie

en weinig zin in de zomer.

Ik raak zo ontzettend snotverkouden ervan,

dat normaal functioneren s'ochtends

vaak niet goed mogelijk is.

Naja, veel geprobeerd,

gebruik sowieso aerius van de dokter.

Poosje terug nog bij een homeopaat gelopen,

maar ik vertrouwde hem niet helemaal.

Hij zei dat ik slecht reageerde op koffie,

suikers en melkproducten en als ik daarmee stopte

zou mijn lichaam sterker worden en ik niet meer

allergisch zijn. Dat geprobeerd, mocht het zo simpel

zijn, natuurlijk niet. Daar ben ik gestopt

omdat ik hem nogal vaag vond en het me logisch leek

dat je je beter voelt zonder de suikers etc.

Ook vroeg ik telkens om de rekening en die kwam maar niet

en hoeveel het kostte per sessie was ook niet duidelijk.

Nou, maanden later en vorige week kwam de rekening binnen vallen: binnen 2 weken betalen. (Grr)

De zomer kwam, en jawel hoor, snotsnotsnot.

Ik heb zelden last van mijn ogen zoals

andere mensen die last hebben van hooikoorts,

mijn neus maakt alleen dubbele overuren.:-|



Nu vroeg ik mij af of iemand hier ook ervaring mee heeft,

en nog sterker: wie had dit ook en is er ooit wel

van af gekomen? Ik heb een poosje geprobeerd dit gewoon

te accepteren, omdat ik vind dat er ergere dingen zijn en ik eigenlijk niet mag klagen, maar nu ik weer 4 pakjes zakdoeken! heb leeggesnotterd

(en het is nu ik dit typ nog maar 9:10>-D ) heb ik er genoeg van.

Er wordt acupunctuur geopperd, maar zou dat echt helpen?

Morgen weer een bloedtest,

kijken of er nog een andere allergie bij is gekomen

omdat het nu erger is dan voorgaande zomers.

Voor de duidelijkheid, ik ben allergisch gaan reageren toen ik in de puberteit kwam, daarvoor was er niks aan de hand.



Wie o wie heeft er misschien tips?
Alle reacties Link kopieren
Ik hoorde laatst dat er iets nieuws was ; een apparaatje wat je in je neus moet stoppen , twee keer per dag en dat dan iets doet dmv geluid of trillingen of weet-ik-veel....... schijnt erg goed te helpen.
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Alle reacties Link kopieren
http://www.stay-in-balance.nl/nl/dept_73.html
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Alle reacties Link kopieren
Hey bianca, dank je voor je reactie.

Dat apparaatje klinkt goed! Maar, is dat dan niet informatie van de producent zelf, dat het zo goed helpt etc.?

Ik zal er zeker eens naar informeren, dank je wel!
Alle reacties Link kopieren
Hey, Gaia, tegenwoordig heb je druppeltjes om in te nemen die je elke dag en altijd moet gebruiken. Het is een immuunbehandeling waarbij de meeste mensen in een aantal jaren steeds minder allergisch worden. Ook is er nog de immuunbehandeling met prikken. Voor beide kun je bij de allergoloog langsgaan. Verder allerfre of reactine te koop bij de drogist.
Alle reacties Link kopieren
link: alutard e.d.



Ik had ook vele jare last van ernstige hooikoorts, vooral het snotteren komt mij bekend voor, daarnaast ook wel oogklachten, veel genies. Het belemmert je toch in het functioneren. Soms is er iets dat aanslaat. Bij mij werkten die pilletjes die ik noemde trouwens ook goed. Andere dingen weer totaal niet.
Alle reacties Link kopieren
Gaia84 schreef op 25 augustus 2007 @ 16:54:

Hey bianca, dank je voor je reactie.

Dat apparaatje klinkt goed! Maar, is dat dan niet informatie van de producent zelf, dat het zo goed helpt etc.?

Ik zal er zeker eens naar informeren, dank je wel!
Ik heb een vriendin die heel erg last van hooikoorts en andere allergieën heeft ; haar helpt het ... Misschien dat niet iedereen er baat bij heeft en dat ze op marktplaats staan , ofzo ? Wel die neusdoppies goed ontsmetten , dan X-D
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Alle reacties Link kopieren
Misschien kun je zelf eens Googlen naar reacties van gebruikers ?
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb ook hooikoorts, allergies voor stof, huisdieren,wordt snel verkouden enzo. Ik zat een paar maanden geleden naar Oprah Winfrey te kijken en toen had ze het over je neus spoelen met zout water. Oud Hollands Recept. Het helpt als preventie/verlichtend tegen o.a. symtomen van hooikoorts, verkoudheid, griep en oorpijn. Ik heb een neti-pot besteld en gebruik het nu 1 maand . Je spoelt je hele neus dus helemaal schoon, al die slijm en stofdeeltjes spoel je weg, klinkt ranzig maar het werkt wel. Je ademt ook beter. Dit is wel een leuke informatieve site:



www.neti-pot.nl



succes!
Alle reacties Link kopieren
Dit lijkt wel reclame.
Aerius werkt bij mij niet, bij mijn collega wel. Het wordt (momenteel wel vergoed, maar als het niet helpt hoef ik het ook niet te halen.



Ik koop op eigen houtje Loratadine van het Kruidvat-merk, dat werkt wél. Hetzelfde middel is ook te koop als het merk AllerFre, maar dat is véél duurder.





Ik heb wel positieve én negatieve verhalen gehoord over de Medinose, maar ik geloof er zelf niet in, en vind het ding ook erg duur, voor een niet gegarandeerd resultaat. Ik ga dus rustig door met loratadine in het hooikoortsseizoen.



medinose
Alle reacties Link kopieren
Het is met allergie altijd een beetje uitproberen welke medicijnen werken en welke niet, als je van de huisarts iets hebt gekregen wat toch niet voldoende werkt, ga dan terug naar de huisarts en probeer iets anders.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven