Gezondheid alle pijlers

aften....

27-06-2010 00:07 84 berichten
Ik heb ze al heel mijn leven geregeld. Pijnlijk en irritant, maar te doen. Je weet dat ze na een week weer zo goed als weg zijn.

Maar nu heb ik wel heel erg veel last, ik heb er 8 (!) tegelijk en verspreid door mijn hele mond. Aan de binnenkant van mijn bovenlip 2, binnenkant onderlip 3, aan elke kant van mijn tong 1 en onder mijn tong ook 1. Ik kan bijna niets eten, drinken en praten doet al pijn.

Wie heeft de tip? Pyralfex, aftamed en zout werkt niet of heel erg tijdelijk...
Alle reacties Link kopieren
Uhm, eet je toevallig tomaten?????

Hier in huis 1 die er ook last van heeft, als hij tomaten eet.

Bij hem wer pyralfex nog wel...



Kijk voor tips eens op omaweetraad. Com er achter zetten...

Daar staan wel wat tips onder gezondheidstips.

Sterkte.
Alle reacties Link kopieren
Bij mij komen ze eigenlijk alleen als mijn weerstand bagger is (voornamelijk door weinig slaap in mijn geval, maar soms ook door stress). Misschien zou je eens met je huisarts kunnen overleggen of je bloedwaardes kunt laten checken zodat je voedinssuplementen kunt gebruiken die eventuele tekorten die je hebt aan te vullen.
Alle reacties Link kopieren
Vitamine b complex gaan gebruiken. Heb ze vroeger ook veel gehad. Sterkte!
Ik heb het ook bij slechte weerstand. Mijn jongste van 8 maanden heeft welgeteld 7 nachten doorgeslapen (en ik dus ook) en tel daarbij op dat ik niet trouw geweest ben met mijn voedingssuplement (die ben ik natuurlijk meteen weer trouw gaan slikken). Ik geef ook borstvoeding waardoor ook mijn reserves worden aangesproken natuurlijk...



Tomaat is het niet, dat eet ik zeer vaak en ik heb periodes dat die aften zich maanden niet laten zien.



Nu alleen, hoe kom ik er snel vanaf?
quote:hompeltjepompeltje schreef op 27 juni 2010 @ 00:19:

Vitamine b complex gaan gebruiken. Heb ze vroeger ook veel gehad. Sterkte!

Mag niet vanwege de borstvoeding, dat is te hoog gedoseerd.



Mori, bedankt voor de websitetip!
Alle reacties Link kopieren
ik zou morgen de huisartsenpost bellen en vragen of je een recept met mixtura lidocaine kan krijgen.

Hiermee kan je spoelen en verdoof je je mond.

Of anders aanstipvloeistof, kan je de aften aanstippen.

Het is geen middel die zorgt dat de aften weggaan maar wel 1 die zorgt dat de pijn minder is.
Alle reacties Link kopieren
Wat helpt tegen aften is poetsen met zendium tandpasta.
anoniem_15385 wijzigde dit bericht op 27-06-2010 00:51
Reden: taalfoutje...
% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Hier nog een nachtvoedster ( ook op dit ogenblik ) met het zelfde probleem. Maar niet meer sinds ik elke dag 2 kiwi's eet.

Succes ermee, ik weet hoe pijnlijk de aften zijn, en hoe vermoeiend nachtvoeden is.
Ik heb er ook eens een tijdje last van gehad.. las ik op het internet ergens dat in bepaalde tandpasta's een stofje zit waar niet iedereen goed tegen kan en waar je aften van zou kunnen krijgen.. andere tandpasta genomen en nergens meer last van gehad..
Alle reacties Link kopieren
Aften zijn zoooo pijnlijk.... Mijn tip (en nog lekker ook, ghehe): pure chocolade er op doen en dat langzaam laten smelten. Hoe puurder,m hoe beter. Doet overigens wel haske zeer. Maar je houdt er een lekker chocosmaakje aan over én je aften zijn een stuk eerder weg.
Alle reacties Link kopieren
Parodontax tandpasta helpt trouwens ook.
Vitamines eten, dus veel fruit.
Alle reacties Link kopieren
Ik dacht dat je die dingen kreeg als je met vieze vingers in je mond hebt gezeten? Spoelen met heel zout water helpt ook. Doet wel behoorlijk zeer, maar werkt snel.
Nee hoor, het heeft te maken met een verminderde weerstand.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb een tijdje geleden een paar maanden heel erg last gehad van aften (na een bv periode van 6 maanden). ik had er wel meer dan 20! per keer. Heb er toen ook iets voor gehad van de huisarts maar dat was alleen om te verdoven voor tijdens het eten. ik heb van alles geprobeerd in die periode maar niets hielp. Ik eet altijd veel fruit dus volgens mij kon het daar niet aan liggen. Maar ik kreeg de tip om toch vitamine C bij te slikken. Wat je teveel binnenkrijgt, schijn je weer uit te plassen. En dat heeft bij mij heel erg geholpen. Dus misschien kan je het proberen?
Hmm.... die chocoladetip lijkt me wel wat. Helaas ben ik op koemelk- en sojavrij dieet vanwege de allergie van mijn kindje.

Ik poets al met zendium, maar ik heb niet het idee dat het tandpastagerelateerd is. De kiwi's heb ik in de koelkast staan en die moet ik dan maar snel eten ja! (alleen het prikt als de ziekte!)



Nou, ik ga snel aan mijn vitaminedrankje beginnen en straks even de huisartsenpost bellen voor aanstipvloeistof (heb ik als kind weleens gekregen realiseer ik me).



Hier is het geloof ik familiair, mijn tweelingzus heeft en mijn moeder had er ook veel last van.
Alle reacties Link kopieren
Laatst zag ik bij een drogist een doosje liggen met aften pleisters of zoiets. Niet geprobeert nog want momenteel hier geen aften maar onthouden voor als die krengen de kop weer opsteken.
Ik had ooit eens zo'n ontzettende last van aften....naar de huisarts geweest, die als tip gaf véél fruit te eten, dan zou het snel weer over zijn.

Ik ben dorogereden naar de markt, véél fruit gekocht.

Véél fruit in de blender, zalige smoothie van gemaakt. Zo de hele dag door gefruit....

Volgende dag waren mijn aften zo goed als weg....maar wel last van véél diaree
Is dat niet voor koortslip? Een pleister aan de binnenkant van je lip plakken lijkt me niet te doen.
Alle reacties Link kopieren
Volgens mij helpt er niets als ze er eenmaal zitten. Je hebt ze gewoon 5 tot 7 dagen en dat moet je uitzitten. Ik "stip" ze aan met Echinaeforce druppels van Dr. Vogel. Ook daarmee verdwijnen ze niet sneller, maar als ik dat niet gebruik, dan kan zo'n aft makkelijk een centimeter in doorsnee worden (nu blijven ze zo'n 2 à 3 milimeter).



Mi is er prefentief meer mogelijk - als ik een week niet met Parodontax poets, heb ik steevast een aft (al slik, spuit en snuif ik vitamine C). Afgelopen week zat ik in het buitenland en de tube was leeg (Parodontax is vaak niet te vinden in het buitenland) - heb nu een aft. Het is er maar eentje... als ik hier lees dat sommigen er meerdere hebben (8, 20............. )
Binnen een dag weg? Hier duurt het meestal een week!! Fruit vind ik ook heerlijk, maar het steekt zo enorm erin.

Maar..... net de hap gebeld en ik mag aanstipvloeistof ophalen.
quote:Lizzl schreef op 27 juni 2010 @ 08:28: Ik "stip" ze aan met Echinaeforce druppels van Dr. Vogel. Ook daarmee verdwijnen ze niet sneller, maar als ik dat niet gebruik, dan kan zo'n aft makkelijk een centimeter in doorsnee worden (nu blijven ze zo'n 2 à 3 milimeter).Aha, dat heb ik nog in mijn medicijnkastje liggen. Helaas zit ik nu op dag 3 en zijn ze - denk ik - al op hun grootst, maar ik ga dit tip zeker volgende keer toepassen!
Alle reacties Link kopieren
quote:appeltje78 schreef op 27 juni 2010 @ 00:07:

Pyralfex, aftamed en zout werkt niet of heel erg tijdelijk...

Werkt spoelen en dat consequent met zoutwater ook niet? Ik herken je verhaal, helaas ben ik zelf ook iemand die er veel last van heeft, maar nog geen goed middel heeft gevonden. Het schijnt als je goed kiwi's eet dat je het voorkomen kan.



owjah, ik krijg ze van chocola. Dat is echt vergif voor mijn aften (jammer genoeg)



Sterkte!
Alle reacties Link kopieren
quote:misty rose schreef op 27 juni 2010 @ 00:50:

Wat helpt tegen aften is poetsen met zendium tandpasta.bij mij niet.... deze heb ik al uitgeprobeerd.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven