Gezondheid alle pijlers

Mijn man snurkt.... en ik lijdt daardoor aan slapeloosheid

14-08-2010 03:31 41 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo dames,



Het is weer eens zover: het is bijna half vier in de nacht, en ik ben klaarwakker....



Ik was wel moe, wilde ook echt slapen, maar elke keer als ik net lekker lig en bijna indommel, schrik ik op van het gesnurk van mijn man. Tuurlijk als ik por, duw, trek, zijn neus dichtknijp, boos tegen hem sis... dan houdt hij op, maar dan begint het liedje weer van voren af aan: ik draai me weer in mijn nestje, en als ik net lekker lig en dreig in slaap te vallen: RRRRRRONK

GEK WORDT IK ERVAN!!



Ik werk in de horeca en kom regelmatig laat thuis, dus ben wel gewend om op gekke tijden te slapen en wakker te zijn, maar als ik eenmaal over mijn slaap heen ben, ben ik dus wakker. Wat handig is op mijn werk, maar niet fijn is als ik wel normaal wil slapen. Vaak is vroeger naar bed gaan dan mijn man, zodat ik eerder in slaap ben, dus geen optie.

Oordopjes kan ik niet tegen, krijg ik na een paar dagen pijn van mijn oren en als ik te lang achter elkaar met oordopjes slaap oorontsteking, en trouwens, ik hoor het gesnurk er dwars doorheen.

Op de bank slapen vind ik echt vervelend, en beneden hoor ik het gesnurk ook (!!)



Speciale neus/ keelsprays, pleisters, plastic dingetje voor zijn neus: niks lijkt te helpen... volgens mij heb ik alle middeltjes die bij de drogist te koop zijn wel uitgesprobeerd.



Hij heeft ooit zijn neus gebroken, en sindsdien staat die een beetje scheef, volgens mij helpt dat allemaal ook niet mee.

Zit erom te denken om hem mee te slepen naar de huisarts, maar zelf lijkt hij nergens mee te zitten, HIJ heeft er geen last van en maakt daar niet zo'n haast mee dus :ik heb het idee dat hij vind dat ik me aanstel.



Maar ja, ik lig gerust vier, vijf (soms meer keer) in de week wakker. Soms zelfs zo erg dat ik blij ben dat zijn wekker om 6:00 gaat.... kan ik nog een uurtje slapen voordat ik eruit moet om de kinderen naar school te brengen. Gelukkig hebben de kinderen continu-rooster dus ga ik vaak overdag wat bijslapen (is ook nodig ivm de tijden die ik draai op mijn werk, maar niet zelden moet ik ook bijslapen vanwege het wakker liggen van het gesnurk van mijn man)



Herkent iemand dit probleem? Wat hebben jullie eraan? WIE HEEFT DE GOUDEN TIP????



---> oke ik zie het nu ik net het berichtje al heb gepost: ik lijdt is natuurlijk geen goed nederlands... maar kom op: t is half vier en ik ben niet geheel vrijwillig wakker
Alle reacties Link kopieren
Zorgen dat je een logeerkamer hebt.. Met een fijn bed.

Als je er dan last van hebt, ga je lekker daar liggen. Of beter nog.. Gaat HIJ daar maar liggen..



Anyway, zorgen dat je een fijn bedje hebt in een andere kamer..
Alle reacties Link kopieren
ja ik zat er al aan te denken, bedje maken op zolder..... maar ik ben bang dat ik hem daar nog hoor :S
Ik zou serieus zorgen voor een logeerkamer.

Heb je die niet hebt moet je gaan verbouwen of verhuizen, dit is geen doen.



Kan de chirurg zijn neusbotje niet herstellen?
Alle reacties Link kopieren
Ik zou mijn meneer toch echt naar huisarts schoppen om te beginnen...
Alle reacties Link kopieren
ja daar zat ik aan te denken, daarom wilde ik met hem naar de huisarts (aggut het lijkt net alsof ik over een hondje praat die naar de dierenarts moet) wie weet kunnen ze zijn neusschotje weer rechtzetten.... maar dat lijkt me ook weer zo griezelig.

Is er iemand die hiermee ervaring heeft, met die ingreep?

Denk wel dat dat beter is, overdag ademt hij ook niet fijn door zijn neus namelijk...



Bedankt voor jullie reacties trouwens op dit late (vroege) uur!!
Alle reacties Link kopieren
Ik kom net thuis van een avond met vriendinnen :P ..

Lekker lam op viva haha



Zou je hem echt op een andere kamer nog horen? En zelfs dan, zou het niet beter zijn? Als je er naast ligt schrik je er echt van, als je verderop achter een dichte deur ligt.....?
Alle reacties Link kopieren
ja weet wat het is: t is alsof je onweer hoort aankomen in de verte: het begint heet zachtjes, en wordt steeds harder....

je gaat er op een geven moment op liggen wachten, t zachtste snurkje irriteer je je dan al aan, zie dan maar eens in te slapen.



Is beter een gezellig avondje uit!! Heb je plezier gehad?? Ik heb nu vakantie, maar normaal na het werk zo in het weekend, pakken we er ook nog eentje hoor met de collega's, dan kom ik ook rond deze tijd thuis hahaha
Alle reacties Link kopieren
Hoog tijd dat hij eens naar de dokter gaat.
Alle reacties Link kopieren
En toch maar eens proberen om op een andere kamer te gaan slapen om een beetje bij te komen. Is misschien niet zo romantisch, maar je hebt je slaap nodig..
Alle reacties Link kopieren
Heel herkenbaar. Ik lig nu ook wakker naast een snurkende man. Die van mij snurkt vooral als hij op z'n rug of naar mij toegedraaid ligt. Moet ik ook altijd even duwen, zodat hij zich omdraait. Hij is daarvoor ook al bij een arts geweest, maar het is blijkbaar een behoorlijk zware en toch ook riskante operatie. Gelukkig hoor ik hem niet als hij beneden op de bank slaapt
Alle reacties Link kopieren
Vreselijk voor je!

Ik zou hem ook naar de huisarts sturen. Als er verder geen oplossing blijkt te zijn zou ik echt in een andere kamer gaan slapen als die mogelijkheid er is.

Heb je nog een (logeer)kamer over?
Alle reacties Link kopieren
quote:Whoosh schreef op 14 augustus 2010 @ 06:20:

Heel herkenbaar. Ik lig nu ook wakker naast een snurkende man. Die van mij snurkt vooral als hij op z'n rug of naar mij toegedraaid ligt. Moet ik ook altijd even duwen, zodat hij zich omdraait. Hij is daarvoor ook al bij een arts geweest, maar het is blijkbaar een behoorlijk zware en toch ook riskante operatie. Gelukkig hoor ik hem niet als hij beneden op de bank slaapt Dit dus,, hier hetzelfde! He bah vind het wel heel vervelend voor je hoor!.. Mischien toch even na de huisarts,, niet geschoten is altijd mis.
Alle reacties Link kopieren
DE tip: oordopjes! Werkt alleen niet als ze soms zo hard snurken dat het bed trilt ;) . Maar over het algemeen wel. Heeft mij al een hoop ergernis bespaard.
Alle reacties Link kopieren
Mijn oudste zoon snurkte ook heel erg als klein kind,toen hebben ze zijn neus amandelen geknipt(ingreep van niets bij kinderen in elk geval) nergens meer last van........

Tennisbal in shirt naaien hoor ik ook altijd,zodat je man niet op zijn rug gaan liggen.......

En goeie oordopjes,en dan in het logeerbed.......prima optie toch?Gaat tenslotte niets boven een goede nachtrust vind ik hoor.
Alle reacties Link kopieren
Ik snap helemaal wat je bedoelt....ik was eens met mijn zus een weekje naar mijn dochter (buitenland) en we sliepen op 1 kamer. Nou werkelijk....wát een kabaal maakte zij! Niet gewoon snurken, nee...hele bossen werden er omgezaagd.

Na de eerste nacht ben ik dus elders gaan liggen. Zelfs een beginnende relatie is er op afgeknapt bij haar vanwege dit enorme gesnurk.



Zij is naar de KNO-arts geweest en een operatie is mogelijk....en is niet zo zwaar hoor, maar schijnt goed te helpen.
Alle reacties Link kopieren
Ik zou oordopjes kopen om mee te beginnen, (vandaag nog) en maandag de HA bellen voor een afspraak.

Die van mij snurkt ook maar niet heel erg, vooral als ie is wezen stappen eigenlijk.... En als ie op z'n zij ligt is het over dus ik por 'm eventjes en dan is het weer over. Maar ik weet dat sommige mannen zo hard snurken dat het geluid je doet denken aan een opstijgend vliegtuig, verschrikkelijk.

Dan kunnen zelfs de buren er last van hebben.

Een doorverwijzing naar een KNO-arts is dan de beste oplossing denk ik.
Lief Nachtspook, zoooo herkenbaar. Hier hetzelfde probleem maar wel in het bezit van een prachtig logeerbed en een batterij aan diverse oordopjes.

Maar dus ook al 2 afspraken bij de KNO arts in het ziekenhuis. (eerste kennismaken met de dokter "Zo dus U (kijkend naar mij) heeft dus een slaapprobleem" ) En binnenkort dus een slaapregistratie. Hoop zo dat daar iets uitkomt; alsmaar apart slapen is ook niet heel gezellig.

De KNO arts zei al dat de meeste van die meuk bij de drogist niet werkt of maar heel even. Kan je het beter via je huisarts en ziektekosten verzekering doen, krijg je betere spullen schijnt het.

Succes!
Alle reacties Link kopieren
ik doe altijd oordopjes in
Alle reacties Link kopieren
Zoals Nammma zegt.



Ga met je man naar een KNO-arts. Deze kan een slaaponderzoek doen, en vervolgens kan je man geopereerd worden. Is idd geen grote ingreep. (vaak worden keel-/ neusamandelen geknipt).
Ik zou ten eerste een geluidsopname maken zodat hij kan horen hoeveel kabaal hij produceert. Verder is het jammer dat hij jou niet serieus neemt en vindt dat het allemaal wel meevalt. Hij is ongetwijfeld bang voor een dokter maar daar zet hij zich maar overheen.
Mijn vriend snurkt bij vlagen ook heel verschrikkelijk. Komt door oordopjes heen. Ik ga dan vaak op het bed van mijn stiefzoon liggen, met de deur dicht.

Ik ga ook vaak eerder slapen dan hem. Als ik eenmaal slaap dan merk ik niet dat hij ook in bed komt. Maar tegen een uur of 4, half 5 dan begint het vaak. Gelukkig is het niet heel erg maar ik kan me zó goed voorstellen hoe irritant het is.



Maar apart slapen is helemaal niet zo erg hoor. Volgens 'men' hoort dat. Nou, mijn nachtrust gaat voor bij mij. We hebben elk een apart matras en een eigen dekbed. Dus als je een aparte slaapkamer hebt zou ik daar toch echt gaan liggen.

Jammer dat je niet zo goed tegen oordopjes kan. En aangepaste? Bij een hoortoestellenwinkel aan laten meten? Daar moet je toch niks van merken.



En anders toch echt naar de dokter. Laat je goed informeren en neem dan de beslissing of hij er wat aan laat doen of niet.



Wat vind hij er zelf van? Dit is een probleem wat al langere tijd speelt. Waarom laat hij er zelf niet wat aan doen? Als ik zó zou snurken dat mijn vriend er wakker van ligt en ergens anders moet slapen zou ik zelf al naar de huisarts zijn gegaan. Ik zou niet willen dat mijn partner niet kan slapen omdat ik lawaai maak.



Sterkte er mee!
quote:paloma schreef op 14 augustus 2010 @ 08:43:

Ik zou ten eerste een geluidsopname maken zodat hij kan horen hoeveel kabaal hij produceert. Verder is het jammer dat hij jou niet serieus neemt en vindt dat het allemaal wel meevalt. Hij is ongetwijfeld bang voor een dokter maar daar zet hij zich maar overheen.Ja goed idee, heb ik ook eens gedaan. Even m'n mobiel bij z'n gezicht gehouden en de volgende dag terug laten horen. Hij schrok zich lam dat hij zo'n kabaal maakt Daarna was de afspraak bij de HA heel snel gemaakt
Alle reacties Link kopieren
Wat egoïstisch als het hem werkelijk niets kan schelen dat jij wakker ligt van zijn gesnurk. Oplossing? Een kussen kan rust bieden, maar doe dat maar niet.



Zoals anderen hier al posten: het geluid opnemen (liefst met camcorder of ander apparaat dat beeld + geluid filmt, en als je een iPhone hebt: download een decibelmeter-app. Houdt dat ook in beeld, zodat meteen duidelijk wordt hoe hard hij snurkt. Dan kan hij het zelf 's bedenken, als dat vergelijkbaar is met een ronkende brommer, een ruimte met pratende mensen, etc.



Ik heb hier ook ooit een topic geopend ivm slaapproblemen - snurkende partner (niet heel heftig, maar toch soms in de 40dB), onregelmatig werk en continu jetlag dus sowieso vaak moe.

Oordoppen heb je geen reet aan als hij flink snurkt en jij gevoelig bent voor geluid. Ook niet de variant die je kan laten maken; heeft me alleen maar geld gekost. Snurkspray helpt hier wel aardig; voor een uur of 5 iig, daarna komen soms wat snurkjes.

In een andere kamer slapen.... hebben wij ook lange tijd gedaan en afhankelijk van hoe vermoeid ik ben door werk, of hoe laat ik moet opstaan (soms gaat de wekker om 3AM), slapen we nog steeds apart. Ik vind het zo'n onzin als mensen zeggen dat dat raar is. Weet je wat pas raar is? Samen in 1 kamer blijven liggen, terwijl 1 van de 2 niet kan slapen

Nu mijn vriend een paar kilo is afgevallen, is het snurken zo goed als over.

Als dat niet zou hebben geholpen, dan zou ik permanent in een andere kamer gaan slapen. Living together, sleeping apart. Het is dan niet anders. Noem het ongezellig; ongezellig word ik pas echt als ik lijd onder een verstoorde nachtrust.

En als hij niet mee zou willen werken, dan zou ik werkelijk uit de relatie stappen.



Jouw vriend moet idd 's naar de KNO. En als hij niet mee wil werken, ondanks de geluidsopname, dan is het echt een eikel.
En als hij als argument heeft dat hij echt niet naar een KNO wilt omdat geen operatie wilt / durft. Onze arts zei dat dat echt de allerlaatste oplossing is. Ze gaan echt eerst andere opties uitzoeken (neusspray etc)

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven