Gezondheid alle pijlers

Bang voor chlamydia

07-09-2010 12:55 26 berichten
Alle reacties Link kopieren
hallo, hier een heel dom persoon. Ik heb een tijd terug chlamydia gehad. Had in die tijd maar met 1 jongen onveilige sex, dus hem ervan op de hoogte gesteld. Hij zegt dat hij zich heeft laten testen en dat hij helemaal 'schoon' was. Dit vond ik raar, van wie kon ik het anders hebben..... Ik heb antibiotica gebruikt en mezelf daarna op alle SOA's laten testen, voor de zekerheid. Gellukkig was alles goed. Dit is nu 3 weken geleden. Nu heb ik 4 dagen geleden diezelfde jongen weer gezien. Sex gehad (hebben een soort sex-relatie). Nu hebben we heel de tijd een condoom gebruikt, maar op het einde niet meer. Ongeveer enkele minuten. Heel stom, maar dacht er niet aan op dat moment. Ik maak me nu ontzettende zorgen. Heb geen klachten (die had ik wel toen ik chlamydia had) maar wat moet ik nu doen? afwachten of toch mezelf weer laten testen? Dat laatste vind ik moeilijk, ben er namelijk net geweest. Heb wel bij de etos een thuistest gekocht voor chlamydia, nog niet gedaan, want weet niet vanaf wanneer dat kan en of het betrouwbaar is. Ik wordt gek van mezelf en pieker me suf...
Alle reacties Link kopieren
Dus eigenlijk geloof je niet dat hij zich heeft laten testen?



Ik zou als ik jou was de huisarts bellen om advies. Staat er op die test niet hoe je die moet gebruiken? Zit er geen bijsluiter bij?
I only get one shot at life - so I shoot to kill
Alle reacties Link kopieren
Ik zou gewoon naar de HA gaan en je laten testen. En geen seks meer hebben met die kerel, hij is zo onbetrouwbaar als wat, dat had je zelf al uitgevonden en dan nog ga je zonder bescherming met 'm naar bed? Niet meer doen dus
Alle reacties Link kopieren
Ik wil ook nooit meer sex met hem, ik vertrouw hem inderdaad niet. Baal zo van mezelf. Ik ga de bijsluiter eens lezen van die test. En ja; misschien is naar de huisarts bellen of gaan het beste, maar dat durf ik nu niet goed.
Alle reacties Link kopieren
Nou die huisarts die heeft heus al vele malen allerlei verhalen gehoord, die kan je gewoon bellen.

Misschien voel je je dom als je belt omdat je onbeschermde seks hebt gehad met iemand die je niet vertrouwt. Maar denk dan zo: in deze situatie niet bellen zou eigenlijk nog dommer zijn.



(ik wist niet eens dat er soa-thuistests bestonden, hoe werkt zo'n ding dan? Chlamydia wordt toch getest door een uitstrijkje te nemen?)
I only get one shot at life - so I shoot to kill
Alle reacties Link kopieren
Je kan ook naar de GGD gaan voor een test. Dat is volledig anoniem. Het lijkt me inderdaad wel verstandig weer een test te doen. Al kan dat pas een aantal weken nadat je de seks met hem hebt gehad. Je moet dus nog even wachten.
Alle reacties Link kopieren
(ik mag overigens hopen dan '99 niet je geboortejaar is...)
I only get one shot at life - so I shoot to kill
Alle reacties Link kopieren
Huisartsennet geeft wel wat informatie als je niet meteen durft te gaan, maar dat heb ik een keer bekeken voor iets anders. Je kunt natuurlijk altijd even bellen om te vragen wat de incubatie-tijd is voor Glamidia of googlen.
Alle reacties Link kopieren
Thuis-testen schijnen niet altijd even betrouwbaar te zijn. Sommige kosten alleen maar geld.
Alle reacties Link kopieren
Je zegt dat je in die tijd maar met één jongen onveilige seks had. Heb je daarvóór ook wel eens onveilige seks gehad? Anders kun je het ook daarvoor hebben opgelopen. Maar even laten testen inderdaad en niet meer zonder condoom doen met iemand voor je beide getest bent en "schoon"
Alle reacties Link kopieren
Thuistesten is helemaal niet verstandig. Als je echt niet naar de dokter wilt, bel gewoon de GGD (soaspreekuur) in jouw gemeente en dan krijg je ook een afspraak. Zij kunnen je ook vertellen hoe lang er moet zitten tussen de seks en de test.
Alle reacties Link kopieren
Daarvoor heb ik ook wel eens onveilige sex gehad, maar ik kreeg ineens klachten als pijn bij plassen en meer afscheiding, toen ik naar de huisarts gegaan. Het zou ik therorie van iemand anders kunnen zijn, maar dat moet ik het 1 jaar hebben gehad zonder te merken, kan dat?

Maar ik heb met deze jongen vaak sex gehad, dan moet hij het toch ook van mij hebben gekregen?
Alle reacties Link kopieren
Hij had zich laten testen zei hij en hij had niks, hij wilde nog de huisarts bellen zodat die aan mij kon vertellen dat alles goed was. Maar ik geloof het niet, vond het raar dat hij niks had.

Ik ben bang dat hij het nog steeds heeft, en nu dus mij weer besmet heeft....
Alle reacties Link kopieren
Ja dat kan. Je kan Chlamydia heel erg lang bij je hebben zonder dat je er iets van merkt. Ze noemen deze SOA niet voor niets een sluipmoordenaar.
Wie zonder zonde is gooie de eerste steen
Alle reacties Link kopieren
maar dan moet ik het 1 jaar hebben gehad zonder te merken, kan dat?



Jup dat kan!
Alle reacties Link kopieren
ja, ik lees het nu ook op internet dat dat kan.

O ja ; 99 niet is mijn geboortje jaar

Dan heeft die jongen misschien geluk gehad dat hij het niet heeft gekregen.... verwarrend allemaal.
Alle reacties Link kopieren
Je hoeft het niet altijd te krijgen. Maar ja dat ga je natuurlijk niet gokken. Je gezondheid is natuurlijk het belangrijkste. Ik raad je vooral aan om consequent condooms te blijven gebruiken en je nu voor de zekerheid te laten testen. Chlamydia kan vooral erg gevaarlijk zijn voor je eventuele kinderwens later.



Dus koop een familiepak condooms en laat je even testen bij de GGD. Heb je dat ook gehad.
Wie zonder zonde is gooie de eerste steen
Alle reacties Link kopieren
Laat je even testen bij de HA, zit er idd geen bijsluiter bij de test? zo nee zoek het even op internet op ;] daar vind je alles!



Succes met de situatie!
Wat we niet kunnen veranderen, moeten we verdragen..
Alle reacties Link kopieren
quote:esmee99 schreef op 07 september 2010 @ 13:20:

O ja ; 99 niet is mijn geboortje jaar



Gelukkig, ik vond je wel erg jong voor dit soort dingen



Ja je kan heel lang Chlamydia hebben zonder het te weten en ja het kan heel goed dat jij hem niet besmet hebt.
I only get one shot at life - so I shoot to kill
Alle reacties Link kopieren
Ik ben nieuw hier. Ik heb veel meegelezen, maar ik wil nu echt graag reageren. Laat je alstjeblieft testen. Zelf heb ik (doordat mijn ex was vreemdgegaan) chlamydia gehad. Ik heb er niets van gemerkt. Ik kreeg een nieuwe vriend en later bleek dat het zwanger-raken niet lukte. Gelukkig was niet alles verkleefd, en heb ik door een kleine operatie en iui-behandelingen toch mijn mooie meisje gekregen.

Al moet je 100 keer (en misschien zonder dat er iets aan de hand is) naar de HA,... DOEN! (ook al is het wel genant )
Alle reacties Link kopieren
Hallo E'99..



Je kan bijna alle soa's laten testen na ongeveer 2 maar voor de zekerheid na 3 weken.

Zou niet beginnen met zelf-thuis- ik pieker me suf- testjes.

Gewoon ff je dokter bellen. Waarschijnlijk heb je nu nog geen klachten maar dat betekend niets.

Mocht je je niet prettig voelen bij de huisarts dan via GGD, zoals al eerder aangegeven.

Vaak kan je het ook vaak aangeven bij de dokters assistente dan hoef je niet heen voor een consult. Hooguit belt je HA terug voor de uitslag.



Suc-6!
Chlamydia is een gevaarlijke soa voor je vruchtbaarheid. Als je er lang mee rondloopt zonder er wat aan te doen, kun je onvruchtbaar raken. Geen risico nemen dus en gewoon nogmaals naar de dokter, dat is mijn advies.
Alle reacties Link kopieren
Even een up-date; afspraak bij GGD staat voor de SOA test!! Nu afwachten, de afspraak is pas over 2 weken. Bedankt voor al jullie tips!
Goed zo Esmee. Ik zal voor je duimen dat je geen soa hebt
Alle reacties Link kopieren
Dank je wel naski!! doet me goed, ben zo zenuwachtig en de dagen gaan niet snel....

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven