Wassen en het milieu

05-04-2011 16:58 105 berichten
Alle reacties Link kopieren
Denk jij aan het milieu bij het wassen van je kleding?
Alle reacties Link kopieren
Denk jij eraan?
nee
Alle reacties Link kopieren
ja, aan mijn eigen millieu. als ik niet was, dan gaat het zo stinken hier in huis....
Vergeet niet, een “Ja, maar..” is eigenlijk een “nee, want...”
Alle reacties Link kopieren
Deels, als het goed is voor het milieu, is het goed voor mijn portomonee wasmachine draait altijd op een kort programma en ik gebruik minder wasmiddel dan voorgeschreven op het pak.
Niet in het bijzonder. Jij?
Alle reacties Link kopieren
Nee, wel aan mijn energierekening..

Maar hey, daarmee indirect ook aan het milieu bedenk ik nu!
Alle reacties Link kopieren
Nee, ik sta er niet echt bij stil.
Alle reacties Link kopieren
Plops, je stalkt me

Alle reacties Link kopieren
Ik was zo mogelijk alleen in het weekend (laag tarief, maar of dit ook voor het milieu een voordeel is...?) en draai alleen een was als de machine echt vol is.
Alle reacties Link kopieren
dubbel
Alle reacties Link kopieren
Meestal denk ik tijdens het wassen aan al die andere dingen die ik nog zou moeten doen.



Als je bedoelt te vragen of ik energie-zuinig was, dan is het antwoord 'ja'. Hoewel ik ook daarbij niet aan het milieu denk, maar aan geld en sterker nog: aan tijd. Mijn favoriete wasprogramma duurt 60 minuten, in dat tempo kan ik de weekwas er tenminste in een dag doorheen jassen.
Alle reacties Link kopieren
Nee.
Ja, ik was alleen een volle trommel, met een kort programma en op 40 graden.



Mijn enige misser is wasverzachter, want dat is niet zo goed voor het milieu, maar anders moet ik me afdrogen met kartonnen dozen ipv met zachte handdoeken.
quote:_Barbabella_ schreef op 05 april 2011 @ 17:08:

Plops, je stalkt me

Echnie!! Hoe kom je daar nou weer bij??
Alle reacties Link kopieren
quote:sepopoattiogbe schreef op 05 april 2011 @ 16:58:

Denk jij aan het milieu bij het wassen van je kleding?



Ik denk altijd aan onderzoekjes en enquetes als ik de was doe..
Weet je, als ik moet wachten op een volle trommel dan ben ik weken bezig bij bepaalde wasjes. Daar pas ik gewoon voor. Ik was wel vaak op het snelprogramma 30 graden. Duurt niet lang en wordt toch mooi schoon. Heb kleding meestal maar 1 dag aan dus dan is het ook niet overdreven langewas-nodig smerig.
Alle reacties Link kopieren
Ja hoor, ik gebruik een wasbord, een teil met een sopje van groene zeep en een wringer.
verba volant, scripta manent.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb een dreumes die veel knoeit en soms poepbroeken tot in zijn nek heeft. Ook niet milieuvriendelijk.

Ik draai zo'n 7/8 wassen in de week en als het kan droog ik het buiten ipv de droger
Daar gaan we weer. Ik kan het je kort vertellen: de meeste forummers denken bij de was niet aan het milieu. 17 wassen per week is niet raar, lege trommels zijn geen probleem, en zoveel mogelijk lekker heet.



Een beter milieu begint niet in Nederland, dat is zeker.
quote:emaille schreef op 05 april 2011 @ 17:18:

Daar gaan we weer. Ik kan het je kort vertellen: de meeste forummers denken bij de was niet aan het milieu. 17 wassen per week is niet raar, lege trommels zijn geen probleem, en zoveel mogelijk lekker heet.



Een beter milieu begint niet in Nederland, dat is zeker.Lekker kort door de bocht zeg! Er zijn meer manieren om milieuvriendelijk te zijn. Dat je een aantal dingen wel doet en een aantal dingen niet betekent niet meteen dat je een milieuverwoester bent....
Alle reacties Link kopieren
Eens met plops

Alle reacties Link kopieren
ja en nee.. ik was op lagere temperaturen zo veel mogelijk in de daluren (fijn voor portemoinnaie) .. maar wassen zal toch moeten..
quote:plops schreef op 05 april 2011 @ 17:22:

[...]





Lekker kort door de bocht zeg! Er zijn meer manieren om milieuvriendelijk te zijn. Dat je een aantal dingen wel doet en een aantal dingen niet betekent niet meteen dat je een milieuverwoester bent....wie de schoen past...
Alle reacties Link kopieren
ik was nooit met een lege trommel, ook niet halfvol.. tenzij het echt niet anders kan (en dat is zelden als ik zo eens nadenk).. Ik was in het weekend een was of 7/8.. in de winter meer en in de zomer minder..

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven