Beleidsmededelingen

16-11-2011 12:33 51 berichten
Alle reacties Link kopieren
In dit topic zal de Redactie van het Viva Forum uitleg plaatsen met betrekking tot het beleid van het forum aan de hand van de meest gestelde vragen hierover. Deze vragen kunnen worden gesteld via de mail. Uiteraard krijg je ook persoonlijk antwoord op je mail.



We hebben dit topic geopend omdat er op dit moment veel dezelfde vragen over het beleid worden gesteld en we op een centrale plek duidelijkheid willen geven aan gebruikers die hier behoefte aan hebben.



Op dit topic kan niet gereageerd worden.
Dit is mijn uitspraak en daarmee zult u het moeten doen. (Mr. Visser) (Blijfgewoonbianca)

Bij vragen over beleidskeuzes kun je terecht op het 'vraag het de mods' topic.
Alle reacties Link kopieren
Waarom mag er niet over beleid worden gediscussieerd op het forum en waarom zijn jullie hier zo streng in?



Sanoma biedt dit forum aan. Viva.nl heeft een aantal richtlijnen en huisregels vastgesteld om respectvolle communicatie, de sfeer op haar website en de veiligheid van haar bezoekers te waarborgen. Door mee te doen op het forum heb je je akkoord verklaard met de geldende huisregels.



De huisregels zijn met grote zorgvuldigheid vastgesteld en omdat ze vaststaan en gebruikers zich hiermee akkoord verklaren als ze deelnemen aan het forum zijn de regels geen onderdeel van discussie.



We modereren hier streng op, omdat discussie over het beleid steeds weer leidt tot onduidelijkheid over de regels en negativiteit op het forum, terwijl de discussie zelf zinloos is.



Kortom:

Het forum van Viva.nl is er voor de gebruikers, maar niet van de gebruikers. Het staat iedereen vrij om er gebruik van te maken, maar de eigenaar, Sanoma, bepaalt onder welke voorwaarden.



Ik ben ontevreden over de uitvoering van het beleid. Wat kan ik dan wel doen?



Als je ontevreden bent over het beleid of de uitvoering daarvan, kun je dit per mail laten weten aan de Communitymanager: forum@viva.nl.
Dit is mijn uitspraak en daarmee zult u het moeten doen. (Mr. Visser) (Blijfgewoonbianca)

Bij vragen over beleidskeuzes kun je terecht op het 'vraag het de mods' topic.
Alle reacties Link kopieren
Maken de moderators onderscheid in de behandeling van verschillende gebruikers?



De moderators van Viva.nl staat in dienst van de hele community en maken daarin geen onderscheid tussen gebruikers.

De huisregels en ons beleid zijn leidend ongeacht de persoon/gebruiker. Door berichten van gebruikers te toetsen aan de huisregels wordt de moderatie zo objectief mogelijk uitgevoerd.



Wij maken geen onderscheid tussen nieuwe gebruikers en gebruikers die al langer lid zijn.

Een ban van een gebruiker die al lang lid is heeft veel impact op andere gebruikers. Dat realiseren we ons. De verantwoordelijkheid hiervoor ligt echter bij de gebande gebruiker zelf.



Door het oplopende bansysteem krijgt elke gebruiker twee keer een nieuwe kans (met uitzondering van spammers, trollen en gebruikers die de Nederlandse wet overtreden), voordat een gebruiker definitief de toegang wordt ontzegd.
Dit is mijn uitspraak en daarmee zult u het moeten doen. (Mr. Visser) (Blijfgewoonbianca)

Bij vragen over beleidskeuzes kun je terecht op het 'vraag het de mods' topic.
Alle reacties Link kopieren
Waarom wordt een beleidstopic eerder verwijderd dan een spamtopic?



Dat een beleidstopic eerder wordt verwijderd dan een spamtopic is puur toeval. Dit hangt af van waar de moderator op dat moment bezig is op het forum. Wij maken hier geen bewust onderscheid in.

De tijd die we kwijt zijn aan ongeoorloofde topics en berichten over het beleid zorgt er wel voor dat wij minder snel actie kunnen ondernemen tegen de spamtopics en andere ongewenste zaken.
Dit is mijn uitspraak en daarmee zult u het moeten doen. (Mr. Visser) (Blijfgewoonbianca)

Bij vragen over beleidskeuzes kun je terecht op het 'vraag het de mods' topic.
Alle reacties Link kopieren
Hoe lang blijft een ban staan?



Met de invoering van de nieuwe huisregels in december 2010 zijn éénmalig alle bannen kwijtgescholden.

Alle bannen die vanaf 12 december 2010 zijn uitgedeeld blijven staan.

Wij hanteren geen ‘gratie-systeem’, omdat door het oplopende bansysteem elke gebruiker twee keer een nieuwe kans krijgt voordat een gebruiker definitief de toegang wordt ontzegd.
Dit is mijn uitspraak en daarmee zult u het moeten doen. (Mr. Visser) (Blijfgewoonbianca)

Bij vragen over beleidskeuzes kun je terecht op het 'vraag het de mods' topic.
Alle reacties Link kopieren
Zijn afscheidtopics toegestaan?



Wij hebben eerdere afscheidstopics helaas moeten verwijderen omdat de regels werden overtreden. Om die reden staan wij geen zelfgeopende afscheidstopics meer toe.



Omdat wij jullie wel graag de gelegenheid willen geven afscheid te nemen van medeforummers, hebben wij hiervoor een centraal topic geopend: het afscheidstopic.

In de OP van dit topic worden de regels nogmaals onder de aandacht gebracht, om het prositieve karakter ervan te waarborgen.
Dit is mijn uitspraak en daarmee zult u het moeten doen. (Mr. Visser) (Blijfgewoonbianca)

Bij vragen over beleidskeuzes kun je terecht op het 'vraag het de mods' topic.
Alle reacties Link kopieren
Verwijderen van OpeningsPosts (OP).

Bij herhaaldelijk verwijderen van OP zonder duidelijke reden met betrekking tot de privacy ontvangt de betreffende TopicOpener een waarschuwing. Mocht de forummer deze waarschuwing niet tot zich nemen zullen er conform regels van het bansysteem stappen worden ondernomen.
Dit is mijn uitspraak en daarmee zult u het moeten doen. (Mr. Visser) (Blijfgewoonbianca)

Bij vragen over beleidskeuzes kun je terecht op het 'vraag het de mods' topic.
Alle reacties Link kopieren
Update huisregels:



- Bans/waarschuwingen worden niet meer kwijtgescholden na drie maanden goed gedrag

Edit: de regel: "Indien een gebruiker na het krijgen van een waarschuwing of ban een periode van minimaal drie maanden zonder overtreding gebruik maakt van het forum dan wordt de laatst verkregen waarschuwing of ban kwijtgescholden." zal blijven bestaan. In tegenstelling tot hetgeen hierboven is gecommuniceerd. Excuus voor het ongemak.



- Op de man spelen/provocatie richting mede-forummers.

Het plaatsen van berichten die als op de man spelend of provocerend richting mede-forummers kunnen worden beschouwd, is niet toegestaan. De beheerder zal desbetreffende berichten beoordelen, waarbij overtreding wordt bestraft via het bansysteem.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven