Moderator Mededelingen

14-01-2013 11:46 99 berichten
Alle reacties Link kopieren
In dit topic zal het Viva forumbeheer veranderingen plaatsen met betrekking tot het forum.



Het is dus niet de bedoeling dat hier reacties op komen. Deze zullen dan ook verwijderd worden.



Daarnaast is er een apart topic met beleidsmededelingen:



Beleidsmededelingen



In dit topic zal het Viva forumbeheer uitleg plaatsen met betrekking tot het beleid van het forum aan de hand van de meest gestelde vragen hierover. Deze vragen kunnen worden gesteld via de mail. Uiteraard krijg je ook persoonlijk antwoord op je mail.



Op het topic beleidsmededelingen kan niet gereageerd worden.
Dit is mijn uitspraak en daarmee zult u het moeten doen. (Mr. Visser) (Blijfgewoonbianca)

Bij vragen over beleidskeuzes kun je terecht op het 'vraag het de mods' topic.
Alle reacties Link kopieren
Beste forummers,



We hebben besloten om het bantopic weer een kans te geven. Het topic is voorzien van een slotje, zodat daar geen discussies in gevoerd kunnen worden. Tevens is het banbeleid gewijzigd en is nu als volgt:

- waarschuwing

- 24 uur

- 48 uur

- een week

- permaban alleen bij ernstige misdragingen en spam

Bij goed gedrag vervalt de laatst uitgedeelde ban na 3 maanden

Ontvangt een forummer binnen een half jaar 3 weekbans wordt de forummer ter beoordeling bij de Community Manager gemeld en kan er een ban voor nog een week, een maand, een permaban of een pijlerban worden gegeven.



Met vriendelijke groet,

Moderator Viva forum
Dit is mijn uitspraak en daarmee zult u het moeten doen. (Mr. Visser) (Blijfgewoonbianca)

Bij vragen over beleidskeuzes kun je terecht op het 'vraag het de mods' topic.
Alle reacties Link kopieren
Beste Forummers,



De zoekfunctie doet het weer. Op een later moment zullen we de zoekfuncties verder optimaliseren.



Met vriendelijke groet,

Community Manager VIVA
Dit is mijn uitspraak en daarmee zult u het moeten doen. (Mr. Visser) (Blijfgewoonbianca)

Bij vragen over beleidskeuzes kun je terecht op het 'vraag het de mods' topic.
Alle reacties Link kopieren
Eerder vandaag is de onderstaande reactie geplaatst op het CM.

=================================================

Beste forummers,



Er zijn gister een aantal vragen gesteld over de inhoud en invulling van het Napraattopic. Wat mij betreft bepalen jullie zelf de precieze invulling voor het Napraattopic. Ik heb naar aanleiding van jullie feedback eerder dit jaar gezocht naar een wijze waarop er voor jullie forummers een plek kan zijn binnen het forum, waar jullie met elkaar dingen kunnen bespreken die niet in andere topics thuis horen. Ik heb toen besloten het door mijn voorgangers gesloten Napraattopic te heropenen.



Zoals aangegeven is het Napraattopic een topic waarin wij ons vanuit VIVA niet (willen) mengen. Dit omdat ik het belangrijk vind dat jullie ook een plek hebben waar jullie het (binnen de grenzen) over ons en onze beslissingen kunnen hebben. Hiermee wil ik jullie ook de vrijheid geven voor de invulling van het topic. Gisteren is tijdens de discussie in het napraattopic het napraters-kletstopic geopend; iets dat ik prima vind, maar waar ik me bij afvraag of dit niet juist voor meer vervuiling zorgt tussen de topics.



Mijn voorstel is het volgende: probeer er met elkaar uit te komen. Ik zal het Napraat-kletstopic toestaan, naar de moderators communiceren dat ze hier ook niet actief zullen zijn en enkel zullen modereren aan de hand van gegeven stafjes of bij het (ernstig) overtreden van de huisregels. Mocht het nodig zijn om het Napraat-kletstopic sticky te maken, dan hoor ik dit graag.



Daarnaast wil ik ook nog even aangeven dat ik momenteel geen reden zie om de Napraat te sluiten.



Met vriendelijke groet,

Community Manager VIVA
Dit is mijn uitspraak en daarmee zult u het moeten doen. (Mr. Visser) (Blijfgewoonbianca)

Bij vragen over beleidskeuzes kun je terecht op het 'vraag het de mods' topic.
Alle reacties Link kopieren
Beste Forummers,



Ook binnen het napraattopic gelden de huisregels. Het is dan ook niet toegestaan om privacy gevoelige informatie (zoals bv. NAW gegevens) te delen. Ook het hinten naar oude nicks is niet toegestaan. Op het overtreden van deze regels volgen sancties conform het bansysteem.



Wanneer deze regels niet in acht worden genomen zal het napraattopic tot nader orde op slot worden gezet.



Met vriendelijke groet,

Community Manager VIVA
Dit is mijn uitspraak en daarmee zult u het moeten doen. (Mr. Visser) (Blijfgewoonbianca)

Bij vragen over beleidskeuzes kun je terecht op het 'vraag het de mods' topic.
Alle reacties Link kopieren
Toevoeging op onderstaande:



Beste Forummers,



met betrekking tot de vraag over geanonimiseerde gebruikers geldt het volgende. Je mag het over oude forummers hebben zolang je ze niet linkt met evt. nieuwe gebruikersnamen en/of naar andere privacy gevoelige informatie.



Met vriendelijke groet,

Community Manager Viva
Dit is mijn uitspraak en daarmee zult u het moeten doen. (Mr. Visser) (Blijfgewoonbianca)

Bij vragen over beleidskeuzes kun je terecht op het 'vraag het de mods' topic.
Alle reacties Link kopieren
Beste forummers,



Omdat we jullie de mogelijkheid wilden geven om na te praten over dingen die op het forum gebeuren hebben we eerder dit jaar het napraattopic geopend. Helaas blijkt na een aantal weken proefdraaien dat dit toch niet gaat op de gehoopte manier en daarom zullen er vanaf nu strengere regels gelden in dit topic.



Wat is Napraten?

In het napraattopic kun je samen met de andere forummers napraten over gebeurtenissen op het forum.



Wat mag:Bans bespreken (bantopic)Beleid besprekenTrolhinten* (mits dit op normale wijze gebeurt, en dit niet resulteert in een trollenjacht of het verpesten van het betreffende topic)Stoom afblazen/ offtopic kletsen* (mits dit op normale wijze gebeurt, en niet zorgt voor onrust op het forum)

*Deze privileges kunnen op ieder moment worden ingetrokken.



Wat mag niet:

Alles dat in overtreding is met de huisregels.



Het bashen van het moderatorteam en andere gebruikers.Hinten en hengelen naar eerdere nicks.Het openbaar maken van persoonlijke gegevens, zoals naam, adres, woonplaats of andere privacygevoelige informatie, Ook het dreigen met het openbaar maken van deze informatie is niet toegestaan.Het uitvechten van privé-vetes.

Dit soort gedrag accepteren we niet en kan direct, zonder waarschuwing vooraf, resulteren in een (permanente) ban. Of er sprake is van een overtreding die leidt tot een permanente ban is ter beoordeling van de Community Manager en hier wordt niet verder over gediscussieerd.



Kritiek op ons forumbeleid mag absoluut, mits dit binnen de fatsoengrenzen gebeurt die wij redelijk achten. Mocht het toch buiten deze fatsoengrenzen komen, behouden de Junioren, Moderators en de Community Manager het recht om de betreffende reacties zonder reden van opgaaf te verwijderen, de napraat (tijdelijk) te sluiten en direct een ban van een week toe te kennen aan de betreffende forummer(s).



De moderators gaan niet in discussie op dit topic en als er dingen zijn die jullie onder de aandacht willen brengen, of als je een reactie wilt over een ban, beleid of moderatie, staf dan je posting of stuur een mailtje naar forum@viva.nl.



Net als bij Het Bantopic behoudt het moderatorteam het recht om bij misdragingen het topic offline te halen en het bestaan van dit topic te beëindigen.



Met vriendelijke groet,

Community Manager Viva
Dit is mijn uitspraak en daarmee zult u het moeten doen. (Mr. Visser) (Blijfgewoonbianca)

Bij vragen over beleidskeuzes kun je terecht op het 'vraag het de mods' topic.
Alle reacties Link kopieren
Naar aanleiding van berichten over stalken en bashen (ook in RL) o.a. dit topic wil ik degenen die hier het slachtoffer van zijn of in de toekomst van worden, vragen om mij hiervan op de hoogte te stellen zodat er eventueel maatregelen genomen kunnen worden. Net als in het echte leven kan en mag ook het Vivaforum hier geen platform voor zijn en moeten we er samen voor zorgen dat dit zo veel mogelijk wordt tegengegaan.



Jullie kunnen mij mailen op communitymanager@viva.nl, dan komen de mailtjes direct bij mij terecht.



met vriendelijke groet,

Community Manager VIVA
Dit is mijn uitspraak en daarmee zult u het moeten doen. (Mr. Visser) (Blijfgewoonbianca)

Bij vragen over beleidskeuzes kun je terecht op het 'vraag het de mods' topic.
Alle reacties Link kopieren
Vanaf nu zullen wij melding maken op het bantopic als bannen zijn teruggedraaid. Op die manier is dit ook helder voor de mede forummers.



Met vriendelijke groet,

Community Manager VIVA
Dit is mijn uitspraak en daarmee zult u het moeten doen. (Mr. Visser) (Blijfgewoonbianca)

Bij vragen over beleidskeuzes kun je terecht op het 'vraag het de mods' topic.
Alle reacties Link kopieren
Beste forummers,



De afgelopen dagen hebben we veel klachten ontvangen over op de man spelen, cyberbulling en het hinten naar privégegevens van andere forummers. Via deze weg wil ik laten weten dat er per direct een zerotolerancebeleid is ingevoerd wat betreft het hinten naar privégegevens. Het moet nu afgelopen zijn met de steken onderwater die sommigen hier denken te kunnen plaatsen. De sanctie die hier op staat is direct een ban (dus geen waarschuwing vooraf) plus een eventuele pijlerban. Hier een melding over maken kan via forum@viva.nl of/en communitymanager@viva.nl



Zoals in de openingstekst staat zijn ook op Napraat de huisregels van toepassing en is het uitvechten van persoonlijke vetes op Napraat absoluut verboden. Hier wordt uiteraard op toegezien en wanneer nodig een sanctie uitgedeeld.



Bij deelname in dit topic is het echter goed je te realiseren dat de discussies hier wat feller kunnen verlopen dan op andere topics. Hierdoor kunnen berichten van anderen door allerlei omstandigheden persoonlijker worden opgepakt.



Uiteraard worden stafjes en andere meldingen altijd beoordeeld, maar ons advies is daarnaast in bepaalde gevallen de negeerknop te gebruiken. Dit voorkomt onnodige ergernissen. Wij hopen dat deze maatregelen zullen bijdragen tot een positieve sfeer op Napraat zodat dit topic kan voortbestaan en worden gebruikt waar het voor in het leven is geroepen, napraten over hetgeen er op het forum speelt.



Wanneer iemand op Napraat herhaaldelijk negatief aanwezig is en ondanks waarschuwingen zijn of haar gedrag niet aanpast dan zijn wij genoodzaakt een tijdelijke pijlerban voor Overig uit te delen.



Community Manager VIVA
Dit is mijn uitspraak en daarmee zult u het moeten doen. (Mr. Visser) (Blijfgewoonbianca)

Bij vragen over beleidskeuzes kun je terecht op het 'vraag het de mods' topic.
Alle reacties Link kopieren
Beste forummers,



Zie svp de openingstekst van dit topic. Dit topic is bedoeld voor berichten van Forumbeheer. Verzoeken aan de moderators graag even plaatsen op het Centraal Moderatortopic of een van de andere topics die hiervoor zijn geopend. De berichten die hier nu zijn geplaatst en beantwoord zullen voor het overzicht dan ook na beantwoording worden verwijderd.



Dank jullie wel voor de medewerking!



Met vriendelijke groet,

JuniorModeratorViva
Alle reacties Link kopieren
Beste forummers,



Helaas was het voor ons en de technische dienst niet mogelijk om op een eerder moment concreet iets te kunnen communiceren over het tijdsplan om de bugs en wensen voor het VIVA-forum op te pakken. Dit komt voornamelijk door het feit dat wij de technische dienst delen met andere vrouwensites binnen Sanoma en dat de lancering van Libelle.nl een groot gedeelte van hun tijd heeft opgeslokt. Maar de kogel is nu eindelijk door de kerk!



Vanaf 5 januari met een doorloop tot 15 januari gaan ze hiermee aan de slag. Ze verwachten dan de lijst grotendeels af te kunnen werken. Mocht er meer tijd nodig zijn zal er na de 15e opnieuw worden gekeken naar een tijdslot waarop de technische dienst aan de slag kan.



Wij begrijpen dat het forumplezier wat verminderd wordt door de technische problemen, maar we gaan er alles aan doen om deze problemen zo snel en goed mogelijk in de eerste twee weken van het nieuwe jaar op te lossen.



Voor nu, hele fijne feestdagen gewenst en een goed uiteinde!



Met vriendelijke groet,

Community Manager VIVA
Dit is mijn uitspraak en daarmee zult u het moeten doen. (Mr. Visser) (Blijfgewoonbianca)

Bij vragen over beleidskeuzes kun je terecht op het 'vraag het de mods' topic.
Alle reacties Link kopieren
De volgende huisregel is op 29-12-2014 gewijzigd:



g. Het aankondigen van zelfmoord, het vertonen van destructief gedrag en automutilatie.

Het aankondigen van zelfmoord, het vertonen van desctructief gedrag, automutilatie (of soortgelijk gedrag) levert veel onrust op onder andere gebruikers van het forum. Dit is dan ook niet toegestaan. Speel je met zelfmoordgedachten? Schakel dan direct professionele hulp in/neem contact op met je huisarts. Ook het vertonen (vermoeden) van zelfverminking en het uiten van serieuze bedreigingen naar medegebruikers en/of beheerders is niet toegestaan. Ook behoud de beheerder het recht om gebruikers die onrust veroorzaken op het forum d.m.v. zelfdestructief gedrag preventief te weren.



Met vriendelijke groet,

Community Manager VIVA
Alle reacties Link kopieren
Beste forummers,



Zoals jullie weten, zijn we vandaag begonnen met het oplossen van zoveel mogelijk bugs. Onderdeel hiervan is het optimaliseren en toekomstbestendig maken van de VIVA-database.



Hiervoor is het helaas noodzakelijk om het forum tijdelijk offline te halen. Dit zal vannacht gebeuren rond 3 uur. De verwachting is dat dit tot het middaguur zal duren.



Met vriendelijke groet,



Community Manager Viva
Alle reacties Link kopieren
Beste forummers,



Momenteel is het forum af en toe offline en krijg je misschien een 503 error te zien. We zijn op de hoogte van deze problemen en er wordt op dit moment aan gewerkt!



Met vriendelijke groet,



Moderator Viva Forum
Dit is mijn uitspraak en daarmee zult u het moeten doen. (Mr. Visser) (Blijfgewoonbianca)

Bij vragen over beleidskeuzes kun je terecht op het 'vraag het de mods' topic.
Alle reacties Link kopieren
Beste forummers,



We zijn druk bezig om te achterhalen waarom het forum zojuist offline is gegaan. Helaas hebben we de oorzaak nog niet kunnen vinden. We kunnen daarom ook niet aangeven hoelang dit nog zal gaan duren. We proberen het natuurlijk zo snel mogelijk op te lossen.



Onze excuses voor het ongemak!



Met vriendelijke groeten,

Moderator Viva forum
Dit is mijn uitspraak en daarmee zult u het moeten doen. (Mr. Visser) (Blijfgewoonbianca)

Bij vragen over beleidskeuzes kun je terecht op het 'vraag het de mods' topic.
Alle reacties Link kopieren
Beste forummers,



Per direct is de volgende huisregel van kracht:



T. Bedreigingen

Viva.nl vindt bedreiging, agressie, geweld, intimidatie en provocerend gedrag tegen haar medewerkers onacceptabel. Dit betreft alle onderstaande ‘bedreigingen’ ongeacht of deze op het forum, in verband met uitoefening van werkzaamheden namens Viva.nl, danwel in de privésfeer of in welke andere voorkomende omstandigheid dan ook plaatsvinden.



Als bedreiging zal worden gezien:

- Verbale bedreiging en/of intimiderend taalgebruik via het forum en via email, telefoon en/of enig ander kanaal;

- Fysieke bedreiging;

- Provocerend/ intimiderend gedrag;

- Bedreiging en intimidatie via derden.



Bij een ‘bedreiging’ zal de beheerder op het forum direct, volgens regel nr. 5 van de huisregels, de berichten wijzigen of zelfs verwijderen zonder waarschuwing vooraf. De desbetreffende gebruiker zal direct een permaban ontvangen, waarover niet met de Community Manager kan worden gecorrespondeerd. Een eventueel topic zal offline gehaald worden.



Daarnaast zal er worden beoordeeld of er aangifte van bedreiging kan worden gedaan bij de politie zoals omschreven in artikel 284 danwel 285 van het Wetboek van Strafrecht.



Bovengenoemde maatregelen gelden voor de bedreiging en intimidatie van medewerkers van Viva.nl als ook voor de bedreiging en intimidatie van familieleden/partners van medewerkers.



Met vriendelijke groet,

Community Manager VIVA
Alle reacties Link kopieren
[...]
moderatorviva wijzigde dit bericht op 23-11-2017 14:01
Reden: off topic
97.29% gewijzigd
Je bent zelf een theepot
Alle reacties Link kopieren
[...]
moderatorviva wijzigde dit bericht op 23-11-2017 14:01
Reden: off topic
93.33% gewijzigd
Wees altijd jezelf. Tenzij je een eenhoorn kan zijn. Wees dan een eenhoorn.
Alle reacties Link kopieren
Beste forummers,



Morgen zal er in de loop van de dag een nieuwe zoekpagina live gaan op VIVA.nl. Naast artikelen en topics van onze site, vinden jullie nu ook een aantal suggesties voor sites die goed bij de zoekopdracht passen. Met de hand geselecteerd!



Voor jullie als forummers zal er weinig veranderen, behalve dat de zoekresultaten beter zullen zijn. Je ziet straks bijvoorbeeld meteen in welke pijler het zoekresultaat staat. Ook kan er natuurlijk nog steeds worden gefilterd op alleen forum zoekresultaten.



met vriendelijke groet,



Community Manager Viva
Alle reacties Link kopieren
quote:CommunityManagerViva schreef op 20 januari 2015 @ 16:31:

Beste forummers,



Morgen zal er in de loop van de dag een nieuwe zoekpagina live gaan op VIVA.nl. Naast artikelen en topics van onze site, vinden jullie nu ook een aantal suggesties voor sites die goed bij de zoekopdracht passen. Met de hand geselecteerd!



Voor jullie als forummers zal er weinig veranderen, behalve dat de zoekresultaten beter zullen zijn. Je ziet straks bijvoorbeeld meteen in welke pijler het zoekresultaat staat. Ook kan er natuurlijk nog steeds worden gefilterd op alleen forum zoekresultaten.



met vriendelijke groet,



Community Manager Viva





Door wat problemen is het online gaan van de nieuwe zoekfunctie vertraagd. Zodra hij online gaat, zal ik het hier melden.



met vriendelijke groet,



Community Manager Viva
Alle reacties Link kopieren
Zoals jullie gemerkt hebben, was het forum gistermiddag rond 13.30 u tijdelijk niet of nauwelijks bereikbaar. Het forum is toen herstart, waarna het forum weer bereikbaar was.



Natuurlijk willen wij ook dat dit in de toekomst niet meer gebeurt! Daarom is vandaag bij de TD een extra collega gestart die zich volledig gaat richten op het forum (jeuh!). Hoe, wat, wanneer we daar iets van gaan merken qua performance van de site kunnen we nu nog niet zeggen, maar zodra wij hier meer over weten, laten wij jullie dit natuurlijk ook meteen weten!



met vriendelijke groet,



Community Manager Viva
[...]
moderatorviva wijzigde dit bericht op 23-11-2017 14:02
Reden: off topic
0.00% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Beste Forummers,



Zoals jullie hebben gemerkt, hebben we erg veel last van foutmeldingen. Om hier iets aan te kunnen doen is het noodzakelijk dat het forum tijdelijk offline gaat. Dit zal gebeuren in de nacht van maandag op dinsdag. Vanaf middernacht t/m het middaguur zal het forum dan niet bereikbaar zijn. We hopen dat dit voor een duidelijke verbetering zal zorgen.



met vriendelijke groet,



Community Manager Viva
[...]
moderatorviva wijzigde dit bericht op 23-11-2017 14:02
Reden: off topic
0.00% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
[...]
juniormoderatorviva wijzigde dit bericht op 02-02-2015 08:58
Reden: spam
% gewijzigd

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven