Ook proefabbo Viva gehad en nu eraan vast??!

29-07-2007 12:23 9 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi meiden,





Een dik half jaar geleden heb ik een proefabbo genomen op de Viva, 26 nummers voor 26 euro, waarbij stond: ABBONEMENT STOPT AUTOMATISCH!



Na die 26 nummers bleef ik de VIva ontvangen en nu blijkt er gewoon 98,80 afgeschreven te zijn van mijn rekening voor een abbo van 1 jaar, terwijl ik hier NIET getekend voor heb! Ik ben gewoon student en ongeveer 100 euro voor een blad wat ik niet eens meer wil ontvangen is ontzettend veel!!!





Wie heeft dit ook gehad/ ervaring mee? En tips hoe ik dit kan oplossen?



Thanx!
Alle reacties Link kopieren
hoi!ik had een abonnement van 10 nummers gehad waarbij verteld was dat het automatisch zou stoppen. hierna werd bij mij echter geld voor een half jaar afgeschreven. ik heb meteen sanoma uitgevers gebeld, dat ik het daar niet mee eens was en m'n geld terug wilde. het abonnement is toen stopgezet, maar het heeft helaas wel 4 maanden geduurd voordat ik m'n geld terug had.dus als ik jou was zou ik morgen meteen bellen (heb je al viva's ontvangen van dit nieuwe abonnement?) en melden dat je dit niet wilt. ze moeten dan gewoon je abo stop zetten en je geld terugstorten (wat dus helaas een paar maanden en telefoontjes kan duren...).succes ermee!Yin
Alle reacties Link kopieren
ik zou iig het bedrag storneren en contact opnemen met Sanoma.
Alle reacties Link kopieren
Fuck de Viva!
Alle reacties Link kopieren
Inderdaad, morgen meteen bellen.



Heb je toevallig nog een copy van de bon die je hebt ingevuld destijds (hint; altijd doen dus!) of het blad waar het uitkomt? (vaak staan daar ook diezelfde voorwaarden nog eens). Wrijf ze dat onder de neus. Stuur daarnaast morgen ook meteen een brief, aangetekend, met daarin dat je het niet eens bent met de gang van zaken, redenen waarom en dat je wilt dat Sanoma per direct de boel terugdraait. Doe daar een copy bij van diezelfde actievoorwaarden.



Bel ook je bank even. Volgens mij machtig je voor zo'n eenmalig abbonement maar voor een eenmalige afschrijving en in dat geval zou de bank binnen een bepaald aantal dagen het geld voor je kunnen terughalen. Zo zou je maandenlang gedonder voor kunnen zijn, mocht dat een optie zijn.



En vraag de angel even of ze dit topic naar de Viva-pijler verplaatsen. Het kan mijn inbeelding zijn, maar zodra je daar klaagt over de slechte gang van zaken omtrent abbonementen, bestellingen en bezorgingen, dan wordt er in ene hopsa gehandeld. Terwijl de meeste dames daar juist klagen dat hun telefonische, schriftelijke en mail-klachten maar niet aangepakt werden. Wie weet is Sanoma bang voor een slechte reputatie online?
Alle reacties Link kopieren
Nou... het erge (en stomme) is dat ik net pas gezien heb dat ze me die 98,80 afgeschreven op 25 mei!!! En toen zat ik in het buitenland, dus heb dat niet bijgehouden...



Dus de een maand terug laten storten door bank gaat niet meer....



Ik ga idd morgen meteen bellen, ben echt geschrokken van zo'n bedrag!
Beste Mariposa23,



wat een vervelende situatie! Kun je even je gegevens mailen naar forum@viva.nl dan gaan we er direct voor je achteraan.



Vriendelijke groet,

Nathalie Vervat
Ik heb precies hetzelfde gehad! Ik heb ook dat proefabbonement genomen van 26 nummers en vervolgens werd het geld gewoon steeds van mijn bankrekening geschreven. Nu vond ik het toch al een leuk blad en wilde ik wel een abbo, maar ik baal er nu wel van dat ik nooit een welkomstcadeau heb gekregen!!! Ik ben dan natuurlijk teveel muts die denkt; ach laat maar, ik wilde toch een abbonement, maar eigenlijk is dat natuurlijk wel zonde!!!
Alle reacties Link kopieren
Dit heb ik ook gehad, het ging hierbij om een cadeau abonnement van 26 nummers wat daarna automatisch zou stoppen volgens de voorwaarden. Juist ja, het cadeau abonnement stopt, maar gaat over in een normaal abonnement. Dit normale abonnement moet je dus wel opzeggen binnen de opzegtermijn. Nu betaal ik het volle pond het komende half jaar (bij mijn moeder werd iets meer dan 50 euro afgeschreven, cadeau abonnement, van haar gehad, echt belachelijk dat incasso, waarom sturen ze mij dan geen incasso, vallen ze er ook nog anderen mee lastig) maar daarna ben ik er wel definitief vanaf. Dit is absoluut niet grappig van sanoma uitgevers, ik kreeg ook een hele vervelende email terug van de klantenservice: mevrouw jammer dat u heeft opgezegd per nr 1, 2008, zo compleet er overheen walsend ipv nu na de 26 nummers. Echt stom.. Nu vind ik stiekem viva wel een leuk blad en gaat het bij mij om ongeveer 50 euro, wat ik net uit mijn mauw kan schudden, maar kan me voorstellen dat mensen die een jaar moeten betalen wel echt heel erg kwaad zijn. Dit zijn echt rare streken, en gehannes met kleine lettertjes, hoop dat andere mensen hier iets van opsteken: ook iets wat automatisch afloopt moet je opzeggen (al is het voor de zekerheid) als het overgaat in iets anders, dan houdt dat andere niet automatisch op... blijkbaar.. het is in ieder geval niet goed voor het imago van de viva, lijken nu gewoon geldkloppers..

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven