Voorwaarden Forum

05-08-2007 14:54 13 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi,





Ik lees dat er in de algemene voorwaarden van het forum staat dat Viva

zich het recht voorbehoudt uitspraken op dit forum te publiceren in het

blad. Hier teken ik Recht van Verzet tegen aan.



Mijn posts zijn bedoeld voor een bepaalde groep mensen. Natuurlijk zijn

er ook mensen die meelezen die ik niet ken, maar dat is wel een heel

ander iets dan publiceren in het blad.





Groetjes,





Joeysmiles
Alle reacties Link kopieren
Ik geloof dat dat al een tijdlang zo is, en dat er wel eens eerder door mensen verbaasd is gereageerd toen ze postings van zichzelf opeens in het blad tegen kwamen. Geloof dat de redactie toen heeft beloofd mensen te waarschuwen, maar nog wel steeds duidelijk maakte dat dit forum idd openbaar is en van Viva en dat ze stukken mochten publiceren..... maar lijkt me wel handig als je inderdaad ergens kunt melden dat je dat niet wilt...
Alle reacties Link kopieren
Google maar is op je forumnaam. Als je mijn nickname intyped komt er veel naar boven. Zowel viva als ik plaatsen het niet op google. Dat hou je op een openbaar forum.



Beste Joey, je hebt zoveel bezwaren tegen het Vivaforum, de beste remedi is om er helemaal niet meer te reageren/posten, daar heb je iedereen het meest mee.
Als je tot je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven.
Alle reacties Link kopieren


Hoi,





Ik lees dat er in de algemene voorwaarden van het forum staat dat Viva

zich het recht voorbehoudt uitspraken op dit forum te publiceren in het

blad. Hier teken ik Recht van Verzet tegen aan.



Mijn posts zijn bedoeld voor een bepaalde groep mensen. Natuurlijk zijn

er ook mensen die meelezen die ik niet ken, maar dat is wel een heel

ander iets dan publiceren in het blad.





Groetjes,





Joeysmiles







Beste Joey,



Het Viva Forum (en de rest van het internet) vallen onder openbare nieuwsgaring. Dit betekent dat niet alleen Viva, maar alle media zomaar quotes en uitspraken mogen overnemen. Vergelijkbaar met als je gaat staan schreeuwen op de Dam. Dan mogen ook alle media rapporteren wat je geschreeuwd hebt...



De reden dat wij dit nog eens extra in de voorwaarden benoemen is om jullie hier bewust van te maken en inderdaad, als Viva lange stukken citeert nemen we hier zelfs contact met je over op.



Kortom, wanneer je dit niet op prijs stelt dan raad ik je aan jezelf af te melden van het Viva Forum en zelfs helemaal nergens op het internet nog je mening te verkondigen.



Met vriendelijke groet,

Sanne Walvisch
Alle reacties Link kopieren
Oh, en hetzelfde geldt inderdaad ook voor Google, al jouw uitspraken hier op Viva, maar ook op weblogs zoals bijv. Geenstijl, andere fora zoals Fok! of reacties op krantensites worden automatisch door Google geïndexeerd én vereeuwigd. Dus mocht je een uitspraak gedaan hebben op Fok!, deze door de beheerders laten verwijderen en hij is al opgenomen door Google, dan moet je procedures tegen Google starten om hem aldaar uit de cache te laten verwijderen...



Vrijheid van meningsuiting rules!











quote: Joeysmiles schreef



Hoi,





Ik lees dat er in de algemene voorwaarden van het forum staat dat Viva

zich het recht voorbehoudt uitspraken op dit forum te publiceren in het

blad. Hier teken ik Recht van Verzet tegen aan.



Mijn posts zijn bedoeld voor een bepaalde groep mensen. Natuurlijk zijn

er ook mensen die meelezen die ik niet ken, maar dat is wel een heel

ander iets dan publiceren in het blad.





Groetjes,





Joeysmiles





Beste Joey,



Het Viva Forum (en de rest van het internet) vallen onder openbare nieuwsgaring. Dit betekent dat niet alleen Viva, maar alle media zomaar quotes en uitspraken mogen overnemen. Vergelijkbaar met als je gaat staan schreeuwen op de Dam. Dan mogen ook alle media rapporteren wat je geschreeuwd hebt...



De reden dat wij dit nog eens extra in de voorwaarden benoemen is om jullie hier bewust van te maken en inderdaad, als Viva lange stukken citeert nemen we hier zelfs contact met je over op.



Kortom, wanneer je dit niet op prijs stelt dan raad ik je aan jezelf af te melden van het Viva Forum en zelfs helemaal nergens op het internet nog je mening te verkondigen.



Met vriendelijke groet,

Sanne Walvisch





Alle reacties Link kopieren
Beste Sanne, ik neem aan dat de manier van reageren die ik hier lees ook in zekere mate te maken heeft met wat al opgemerkt werd, dat Joeysmiles (?) meer bezwaren zou hebben en misschien idd wat overtrokken reageert. Dat begrijp ik wel, maar zoals hier eerder door jouzelf werd opgemerkt: niet iedereen is hiervan even goed op de hoogte. Ik ook niet helemaal. Afgezien van het feit dat het nu eenmaal zo is als het is, ben ik er ook niet onverdeeld gelukkig mee. De laatste twee reacties die ik van jou lees roepen bij mij een beetje een geirriteerd gevoel op, net alsof het gek is dat mensen er niet zo blij mee zijn. Natuurlijk, we hebben het te doen met hoe het is en daar kun je als forummer zelf maatregelen in nemen (bv. het aanvragen van een andere nickname als je bij mensen in je omgeving bekend bent onder die naam en die je dan opeens (ongewenst) hebben gevonden hier via google), maar er niet blij mee zijn lijkt mij niet zo raar. Dan vind ik opmerkingen als 'je mening maar ergens anders gaan verkondigen' en 'vrijheid van meningsuiting rules' een beetje flauw van toon.
Alle reacties Link kopieren
Excuses: mijn eerste citaat was niet geheel juist.
Alle reacties Link kopieren
Hoi Laura,



Mijn excuses, ik bedoelde 'vrijheids van meningsuiting rules' enigszins sarcastisch. Het lijkt mij vrij logisch dat lang niet iedereen blij is met de gang van zaken van Google...



Ik ben verder niet geirriteerd hoor, hooguit een tikkeltje gespannen voor de livegang morgen :P



Nogmaals, mijn excuses dus!



Met vriendelijke groet,

Sanne Walvisch
Alle reacties Link kopieren
Uhm...

Ik had hier gisteren nog een hele serieuze post geplaatst. Waarom is die verwijderd? In het mod-topic vind ik er niets over. :-|
Alle reacties Link kopieren
Joey,



Niet alles kon meegenomen worden naar het nieuwe forum. Dus wat er tot een bepaalde tijd gepost is naar het nieuwe forum meegegaan. En wat na dat tijdstip is gepost is verloren gegaan. Dus helaas dat van jou ook. Ligt niet aan jou maar dat is geldt voor het hele forum.
Alle reacties Link kopieren
Joey, Sanne heeft compleet gelijk. Als je echt persoonlijke dingen niet verder dan enkele (on)bekenden dan zul je die persoonlijk moeten aanspreken.Je kunt op internet maar weinig of het is terug te vinden. Zelfs van jaaaaaren geleden. Lang leve de waybackmachine. :rofl:

Alles op internet kan en mag zomaar gebruikt worden. In het verleden heeft Viva aangegeven toestemming te vragen of tenminste de (nick) naam niet erbij te plaatsen.

Ik kan me geen rel meer herinneren, dus zij zullen zich wel aan de afspraak houden.



Alle reacties Link kopieren
Hoi Lolotte,



In de post die blijkbaar niet meegekomen is, heb ik aangegeven dat ik erop hoop dat bedrijven, organisaties etc. meer vanuit de klant denken en een "bottom-up"-model hanteren. Daarmee doelde ik op organisaties zoals Viva en wenste dat zij meer rekening gaan houden met de wensen van hun "klanten" en dus bijvoorbeeld niet als voorwaarden stellen als dat posts in het blad gepubliceerd mogen worden. Dat "top down"- idee vind ik een beetje ouderwets. De huidige consument is mondiger dan ooit. Zo vind ik het vrij normaal dat een post als reactie op een forum niet "zomaar" mag worden overgenomen door een blad. Het lijkt me netter dat er dan inderdaad eerst toestemming gevraagd aan de betreffende pesoon. Van wat ik begrijp, hanteert Viva die methode nu ook. Dat vind ik lovenswaardig.



Hartelijke groet,



Joeysmiles
Alle reacties Link kopieren
Joey, allemaal goed moooi en aardig en ik snap je eigenlijk ook nog prima, maar als mondig persoon maak je als het goed is ook keuzes.

Je kiest om op het Vivaforum te schrijven, waar bekend is dat quotes voor het papierenblad gebruikt kunnen worden. In jouw geval probeer je nu dus de wereld om te draaien en moet Viva zich aan jou aanpassen. Jij wilt niet, nooit, nergens gequote worden en wilt dat Viva de regels aan jou aanpast. Maar niemand verlangt van jou dat je hier komt forummen, je doet dit uit eigen vrije beweging. Viva kan en mag dit doen en dat weet je.

Ik ben er toch van overtuigd dat dat met een commercieel forum niet gaat gebeuren. Waarom zouden ze ook?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven