Elektrisch roken

30-08-2013 14:17 226 berichten
Alle reacties Link kopieren
Heeft iemand hier ervaring met een e-sigaret? Ik heb bijna 48 uur geleden mijn laatste gewone sigaret gerookt, en ben over gestapt op de eGo-T, met 777 vloeistof. Het bevalt prima! Ik taal helemaal niet naar een gewone sigaret, er ligt al die tijd een nét aangebroken pakje shag voor mijn neus, want ik wou dat afbouwen, en eerst dus combineren. Maar dat blijkt niet nodig, dus waarom dan nog doorgaan ;)



Toch is er 1 dingetje wat ik best lastig vind aan deze manier van roken, of nou ja, dampen. Voor mijn gevoel ga ik namelijk niet EEN sigaret roken. Zodra ik wil roken, pak ik dat ding en dan neem ik dus wat trekjes, alleen is het dan heel anders dan met een sigaret die op een gegeven moment op is. Ik hoef hem niet uit te drukken, zodat ik dan 'klaar met roken' ben. Hoe ervaren anderen dit? Rook je dan een aantal minuten? Of zolang je zin hebt?



Wat ook best even wennen is, is het roken met anderen in de buurt. Zoals bij de bushalte, waar ik voorheen een sigaretje op stak, heb ik nu dat elektrische ding. Je ziet mensen kijken, en dat voelt een beetje ongemakkelijk. Merken jullie dat ook? Trek je je daar niks van aan, of rook je alleen thuis?
Liefde gaat om de reis, niet om het doel
Alle reacties Link kopieren
Ik denk dat het de bedoeling is dat je je ongemakkelijk voelt omdat het ook gewoon te stom staat. En dus stop je er helemaal mee omdat je niet te triest wil overkomen.

Werkt perfect dus dat ding!
Ik lees even mee.... vooral omdat ik benieuwd ben naar de ervaringen! Ik rook 'helaas' nog echte sigaretten maar ben er de laatste tijd steeds meer mee bezig dat ik het gewoon zat ben...



Dat ongemakkelijk voelen in gezelschap heb ik overigens vooral met een echte sigaret

Daarom ben ik een tijdje terug al gestopt met 'in het openbaar' roken, zeker als er niet rokers bij zijn. Alleen als ik met alleen maar rokers op stap ben wil ik buitenshuis nog wel eens een sigaret opsteken maar ik merk dat ik zelfs dat ongemakkelijk begin te vinden...
Alle reacties Link kopieren
Het is niet mijn bedoeling om (al) te gaan stoppen met roken, en daarom ben ook niet aan dat ding begonnen. Dat gaat me om het geld, en het feit dat er minder schadelijke stoffen in zitten vind ik een fijne bijkomstigheid.

Natuurlijk weet ik dat helemaal stoppen het beste is, maar ik heb voorlopig even andere prioriteiten op gezondheidsgebied. Alles op z'n tijd, en ik ben blij met dit gezondere alternatief voor mijn gezondheid. Maar nu ben ik me aan het verdedigen, en dat was ik eigenlijk niet van plan. Mijn vraag was of er iemand met ervaring is, en hoe anderen er mee om gaan.
Liefde gaat om de reis, niet om het doel
Alle reacties Link kopieren
@slwhisper

Dat ongemakkelijk voelen met een echte sigaret heb ik ook wel ervaren hoor. Het gaat ook vooral om roken in gezelschap van anderen. Zoals bij de zwemles van mijn kind, dan gaan alle (echt álle ja!) moeders in dat halve uurtje buiten staan roken. Ik ben de enige met een e-sigaret nu, en dat voelt, al is het dan 'beter', toch raar!
Liefde gaat om de reis, niet om het doel
Tja... je ziet ze niet veel, dus 'apart' is het wel. Maar raar vind ik niet, ik ben eerder jaloers op mensen die het lukt een echte sigaret in te ruilen voor een elektrische!



Ik heb het een tijdje geprobeerd met zo'n weggooi elektrische sigaret ,maar dat vond ik niks. Het was vooral zwaar hijsen met dat ding.



Dat ego-ding dat jij hebt, is dat in winkels te koop of alleen online?
Alle reacties Link kopieren
Ja, ik had ook niet het idee dat ik 1 sigaret rookte.

Pakte elke keer dat ding en nam 5 haaltjes en legde hem weer weg.

Gevolg was dat ik om de haverklap met dat ding in mn handen stond omdat ik niet t idee had dat ik al echt 1 sigaret op had.



Ook rookte ik hem alleen thuis, precies om de reden die jij geeft. Het staat gewoon zo dom. Zo'n nep ding, aanstellerig ofzo. 'Rook dan gewoon niet', zie je mensen bijna denken.





Ik vind het te goor voor woorden, dat nep ding. Word er misselijk van.

Maar echt roken is ook goor. Maar oh zo lekker.

Ik ben dus weer terug naar de gewone sigaret, alleen thuis en op werk. Maar ben me mentaal al weer aan het voorbereiden op een serieuze stopactie.
Who in the world do I think that I am... I suppose that depends on who I believe
Alle reacties Link kopieren
Stan voelt zich er helemaal niet ongemakkelijk mee en persoonlijk vind ik echt roken wel voor schut, zeker als je weet hoe schadelijk het is voor je omgeving. Mensen kijken wel, maar je hebt geen idee waarom, kan ook zijn dat ze ook van hun sigaretten af willen natuurlijk.
You know how I know? Because I reeaally think so!
Alle reacties Link kopieren
Die weggooigevallen zijn echt niks. Weleens geprobeerd, maar dat is echt zooi vergeleken met de e-sigaret van Stan.
You know how I know? Because I reeaally think so!
Alle reacties Link kopieren
quote:MrsStanleyWalker schreef op 30 augustus 2013 @ 14:39:

Die weggooigevallen zijn echt niks. Weleens geprobeerd, maar dat is echt zooi vergeleken met de e-sigaret van Stan.Is dat echt niet te vergelijken? Die weggooi neppers of de echte e-sigaret?
Who in the world do I think that I am... I suppose that depends on who I believe
Alle reacties Link kopieren
De mijne is net binnen!!



Tja, ik heb van de week al een wegwerp gekocht omdat ik niet kon wachten op mijn mooie nieuwe kekke gadget, maar ik merk nu dat ik een beetje misselijk er van word, van mijn nieuwe. Denk dat het nicotine gehalte te hoog is. Dus ik moet even wat experimenteren met vloeistofjes en smaken, maar het roken zelf vind ik enig met dat ding.



Ik heb een hele mooie RVS e-Roll, die zit een leuk doosje waardoor het net een i-Phone is. Ik heb expres die gekocht omdat ik er ook op mijn werk mee voor de dag wil kunnen komen. Ik ga zo voor het eerst er in het openbaar mee roken, maar daar heb ik juist zin in omdat ik hem echt heel leuk vind.
Am Yisrael Chai!
Alle reacties Link kopieren
Nee, dat is echt geen vergelijking, vinden wij persoonlijk. Ik heb allebei eens van Stan geprobeerd om ze te vergelijken en dat wegwerpding was echt niks. Ik rook overigens allang niet meer, ben jaren geleden al gestopt, maar ik pak ook weleens een hijs van zijn e-sigaret na het eten. de enige sigaret die ik nog ooit mis. Stan heeft deze trouwens: http://www.e-smoke4u.nl/S ... eluxe-Ultimate-Starterkit
You know how I know? Because I reeaally think so!
Alle reacties Link kopieren
Ik hoop dat het voor jou net zo'n succes is als voor Stan, FV!
You know how I know? Because I reeaally think so!
Alle reacties Link kopieren
Met die wegwerp heb ik overigens precies hetzelfde gerookt als hoe ik sigaretten rook, dus wel dat het op een gegeven moment "klaar" is. Vind het juist wel handig dat ie niet uitgedrukt hoeft en dat er geen as vanaf komt.
Am Yisrael Chai!
Alle reacties Link kopieren
Het scheelt inderdaad alleen al zo'n hoop rotzooi en stank.
You know how I know? Because I reeaally think so!
Alle reacties Link kopieren
Ik bedacht gister wat het alleen voor het milieu al gaat schelen als er niet zoveel peuken weggegooid zouden worden. (Haha, nu klink ik net een niet-roker, ik heb eindelijk het licht gezien geloof ik. )



Ik zit dit trouwens te tiepen met mijn eroll tussen de vingers, het voelt gewoon als een sigaret. Maar de mijne is ook even groot als een gewone sigaret. He, ben er blij mee.
Am Yisrael Chai!
Alle reacties Link kopieren
Ik wil toch eens zo'n echte e smoke proberen van iemand dan.

Vind het te duur om alleen voor het proberen of het echt wat is, aan te schaffen.
Who in the world do I think that I am... I suppose that depends on who I believe
Alle reacties Link kopieren
Goed zo, ben blij voor je. Je zal heel snel de positieve veranderingen gaan merken van niet roken, zoals betere smaak en geur, mooiere huid, geen stank meer om je heen, meer lucht. Het wordt vanaf nu alleen beter.
You know how I know? Because I reeaally think so!
Alle reacties Link kopieren
quote:Spininhoek, 87 seconden geleden

Ik wil toch eens zo'n echte e smoke proberen van iemand dan.

Vind het te duur om alleen voor het proberen of het echt wat is, aan te schaffen.



Dan neem je toch de goedkoopste starterkit. Accessoires zou je er altijd nog bij kopen kunnen kopen, denk ik.



Deze is niet zo prijzig: http://www.e-smoke4u.nl/S ... _Deluxe-Expres-Starterkit



Echt roken is sowieso heel erg duur en wordt alleen duurder. Ik denk dat het een experimentje wel waard is, als het goed uitpakt scheelt je het enorm veel geld en het is zo veel beter voor jezelf.
You know how I know? Because I reeaally think so!
Alle reacties Link kopieren
quote:MrsStanleyWalker schreef op 30 augustus 2013 @ 15:14:

[...]





Dan neem je toch de goedkoopste starterkit. Accessoires zou je er altijd nog bij kopen kunnen kopen, denk ik.



Deze is niet zo prijzig: http://www.e-smoke4u.nl/S ... _Deluxe-Expres-Starterkit



Echt roken is sowieso heel erg duur en wordt alleen duurder. Ik denk dat het een experimentje wel waard is, als het goed uitpakt scheelt je het enorm veel geld en het is zo veel beter voor jezelf.



Ah, die is inderdaad nog wel te betalen.

Dank!
Who in the world do I think that I am... I suppose that depends on who I believe
quote:MrsStanleyWalker schreef op 30 augustus 2013 @ 15:14:

[...]





Dan neem je toch de goedkoopste starterkit. Accessoires zou je er altijd nog bij kopen kunnen kopen, denk ik.



Deze is niet zo prijzig: http://www.e-smoke4u.nl/S ... _Deluxe-Expres-Starterkit



Echt roken is sowieso heel erg duur en wordt alleen duurder. Ik denk dat het een experimentje wel waard is, als het goed uitpakt scheelt je het enorm veel geld en het is zo veel beter voor jezelf.



Dat valt inderdaad erg mee! Ik ging uit van een prijs rond de 100 euro....

Ik vind het het proberen waard. Natuurlijk is ook elektrisch roken geen goede gewoonte, maar wel een heel stuk beter dan het 'echte werk' (en een stuk minder smerig)
Alle reacties Link kopieren
Dat klinkt goed, typen met zo'n e-sigaret tussen je vingers! Dat kan met die van mij niet, hoewel die ook niet overdreven groot is. Hij kan sowieso niet tussen m'n vingers zoals ik met een gewone sigaret deed. Ik hou dit heel anders vast, en leg hem steeds neer als ik bijvoorbeeld typ. Op de tafel! :D Dat is dat wel inderdaad weer heerlijk! Geen asbakken, geen aanstekers en klik-apparaat, doos hulzen en pakje shag voor m'n neus!

Ik vind het tot nu toe een top uitvinding! Het stinkt niet, is minder schadelijk, véééél goedkoper en geeft geen rommel!



Ik las trouwens dat je wel last kunt gaan krijgen van hoesten, omdat je longen schoonmaak houden... Omdat er geen teer meer in komt, waardoor de trilhaartjes weer vrij kunnen bewegen of zo? Iemand daar iets van gemerkt? En hoe snel ga je merken dat je meer lucht hebt dan? Ik ben ook pas geleden met hardlopen met Evi. Zou ik nu ook meer uithoudingsvermogen krijgen in vergelijking met een gewone sigaret?
Liefde gaat om de reis, niet om het doel
Alle reacties Link kopieren
Ik heb een tijdje geleden ook een toppic geopend (staat alleen een spelfoutje in de titel anders zouden we dezelfde toppic titel hebben). Mss kun je daar nog wat meer ervaringen vinden. Of mss is het handig om verder te gaan in dit toppic. Ik heb alleen geen idee of je 2 toppics ook samen kunt voegen.



Ik ben nu een maand of vijf helemaal over en geen haar op mijn hoofd die er nog aan denkt om terug te gaan naar de gewone sigaret.



Dat het een stom gezicht is ligt denk ik aan hoe je je er zelf bij voelt. In het begin had ik dat ook wel een beetje maar nu helemaal niet meer. Ik maak me er niet druk meer over wat een ander ervan vind. Ik voel me een stuk beter en gezonder. Mijn omgeving heeft geen last meer van me. Ik krijg het gevoel soms dat het een soort van ergernis is bij de gewone rokers. Weer iemand die niet meer meedoet ofzo.
Alle reacties Link kopieren
Oh ik heb hem trouwens in een wierook winkel gekocht, The Feelgood shop. Voor 32 euro, de batterij en het tankje+monstuk en een oplader die in de usb poort moet. Exclusief stekker aan de usb oplader, zodat je hem in het stopcontact ook op kan laden, en de vloeistof natuurlijk. Die flesjes kosten 4 euro per stuk, in verschillende smaken, en daar doe je ongeveer een week tot twee weken mee.
Liefde gaat om de reis, niet om het doel
Alle reacties Link kopieren
quote:Ik krijg het gevoel soms dat het een soort van ergernis is bij de gewone rokers. Weer iemand die niet meer meedoet ofzo.Ik denk dat je de spijker op zijn kop slaat. Hoe vaak ik van rokers te horen heb gekregen toen ik met roken ben gestopt dat zij dat hun sigaretje niet kunnen missen, of dat het nu niet uitkomt om te stoppen. Alsof ze mij iets van verantwoording schuldig waren dat zij niet mee stopte ofzo. Of ze vonden me saai dat ik voortaan binnen bleef zitten als zij gingen roken. Ja, wat dan. Alsnog gaan blauwbekken in de kou en waarvoor, om in de stank te staan. Nee, dank u. Het is net alsof ze zich ergeren dat weer iemand de club verlaat. Rare jongens, die rokers.
You know how I know? Because I reeaally think so!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven