boek verzenden

06-07-2008 16:27 23 berichten
Alle reacties Link kopieren
dag, ik wil mijn studieboeken gaan verkopen? hoe gaat dit in zijn werking. Het kan via bol.com en via marktplaats. Wat zijn de verzendkosten? 6,50 euro? is wel erg veel voor een boek toch?

en waar koop je makkelijke doosjes of kun je er ook gewoon en inpakpapiertje omheen doen? hebben jullie er ervaring mee. nog nooit eerder gedaan dus vandaar....
Alle reacties Link kopieren
Helaas geen ervaring. Maar heb jij uiteindelijk nog een huisje aan de kust kunnen boeken? Kon jij wat met de link die ik jou op het topic huisje aan kust voor 2 p 18 t/m 21 juli! heb gegeven.
Alle reacties Link kopieren
Even langs een postkantoor. Daar kunnen ze je er alles over vertellen.



Eventueel kun je natuurlijk ook altijd een briefje ophangen bij school, dan zijn ze ook zo weg.
Alle reacties Link kopieren
tarievenwijzer tnt post
Those dresses and skirts make you look so gloriously girlie, my darlings.
Alle reacties Link kopieren
Op het postkantoor kun je van die luchtkussenenveloppen kopen. Als het een grote stapel boeken is, zou je beter met de koper kunnen afspreken hoe het van jou naar hem of haar gaat. Ook als je wat ruimte hebt en bijv. een doos van - ik noem even - Yves Rocher krijgt, dat soort dozen bewaren als je echt bulk gaat verzenden.

In kaftpapier is wat 'magertjes'. Het kan er gemakkelijk afgaan. Dan moet je het wel diverse malen inpakken. Je zou er dan bijv. eerst even transparante folie omheen kunnen doen en dan stevig, van dat bruine pakpapier een paar keer omheen doen.
Alle reacties Link kopieren
Maar ik vind eerlijk gezegd dat je dit zelf ook wel had kunnen bedenken en uitvinden.

En wat betreft inpakken; wees creatief zou ik zeggen, leef je helemaal uit!
Those dresses and skirts make you look so gloriously girlie, my darlings.
Alle reacties Link kopieren
Makkelijke doosjes? Misschien dat ze op het minnaressentopic nog wel wat over hebben.... X-D
Alle reacties Link kopieren
Je kunt ze ook naar de slegte brengen. Ben je er in één keer vanaf, en heb je geen verzendkosten.
Alle reacties Link kopieren
Neemt de Slegte makkelijke doosjes aan dan?! @-(
Alle reacties Link kopieren
Dat hangt er misschien vanaf wie er achter de balie staat? :-p
Alle reacties Link kopieren
Nou ja, als dat betekent dat je er gelijk vanaf bent zonder verzendkosten dan is het natuurlijk een poging waard! Pak jij ze ff in? Dan ga ik meteen bellen! X-D
Alle reacties Link kopieren
Wat versta jij eigenlijk onder makkelijke doosje Keuteltje? Ik weet wel wat Minny onder makkelijke doosjes verstaat. Maar bedoel jij kant en klaren doosjes of doosjes die je nog moet vouwen?



Op deze site kun je doosjes vinden




http://www.a4dozen.nl/
Alle reacties Link kopieren
constructieve bijdrage Tekkie, ik ben trots op je :smooch:
I was born in the sign of water, and it's there that I feel my best
Alle reacties Link kopieren
Ik weet niet alleen wat die makkelijke doosjes er van vinden als je een boek in ze probeert te stoppen, volgens mij worden het dan spontaan moeilijke doosjes!



Goede link CT, ik denk alleen dat ik het beter kan laten om een link naar mijn idee van makkelijke doosjes te plakken hier. X-D
Alle reacties Link kopieren
Ik heb een tijdje terug ook boeken verkocht via Marktplaats. Dat ging meestal per stuk. Vooraf het boek even wegen en de verzendkosten bij de advertentie zetten, fan weet de bieder wat er nog bij komt. Bij een kantoorboekhandel had ik een grote rol stevig bruin inpakpapier gekocht en een rol bruine tape. Daarmee pakte ik verkochte boeken in, postzegels erop en hup in de brievenbus. Past het niet in de brievenbus, dan wordt het pakketpost (6,20 euro) en moet je ermee naar het postkantoor. Ik heb nog nooit klachten gehad dat er boeken niet goed verpakt waren, vond het zelf ook nette pakjes.

Succes!
Alle reacties Link kopieren
met een beetje geluk past een boek door de brievenbus, inpakken kan ook in een stevige plastictas. Strak pakketje van maken met stevige tape, adres op een envelop schrijven en deze ook stevig bevestigen.
Bij Easybieb versturen ze de dikke leesboeken soms op de helft opengevouwen, zodat het pakketje nog door de brievenbus past.
Alle reacties Link kopieren
Bol.com heeft op zijn site precies staan hoe je het een en ander verzenden kunt naar ze. De voorwaarden en alles is er te vinden.



Verder heeft het postkantoor voor elk ding wat je wilt verzenden diverse maten enveloppen of dozen om iets in te verzenden (en ja die moet je kopen dus betalen). Ze kunnen je daar ook informeren over prijzen (verzendkosten hangt af van gewicht en formaat van iets). En als je het heel lief vraagt mag je ook even hun brede tape/ plakband gebruiken om je pakketje dicht mee te plakken. En anders koop je die zelf. Handig als je ooit eens wilt verhuizen of iets anders wilt verzenden.



Ik vind het altijd bijzonder hoe jij topics weet te bedenken die via google en even doordenken ook te beantwoorden zijn. Maar ach het houdt mij weer even bezig. Thanks for the entertainment
Alle reacties Link kopieren
Dit is wel een handig linkje:



Zoek en gij zult vinden
Alle reacties Link kopieren
minny schreef op 06 juli 2008 @ 17:00:

Makkelijke doosjes? Misschien dat ze op het minnaressentopic nog wel wat over hebben.... X-D
:rofl:
The time is now
minny schreef op 06 juli 2008 @ 17:08:

Neemt de Slegte makkelijke doosjes aan dan?! @-(




Minny, ik pópel om iets te zeggen.



Mag ik? Mag ik? Mag ik?

X-D
Alle reacties Link kopieren
Het mag X-D
Alle reacties Link kopieren
Kun je nog wat met die informatie Keuteltje?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven