Onbenullige ergernissen *deel 2!*

16-03-2015 10:24 2662 berichten
Hier ergeren we ons weer verder aan van alles en nog wat, spui lekker verder en lucht je hart!



Link naar het eerste topic
Alle reacties Link kopieren
Maar hoe reageerden zijn vrienden dan, toen jij hun op hun gedrag wees?



En nog iets; als iemand ' Rutte is een slappe zak' plaatst (oid) dan start je eigenlijk een maatschappijkritisch 'topic' op je eigen Facebook. Natuurlijk gaan mensen daar op reageren, wat verwacht jouw vriend dan? Dat iedereen het eens is met hem? Facebook is geen dagboek hè, maar een ontmoetingsplatform.
Stressed is just desserts spelled backwards
Alle reacties Link kopieren
Fout met quoten
maleficent wijzigde dit bericht op 28-03-2015 21:58
Reden: Dubbel
% gewijzigd
Stressed is just desserts spelled backwards
Alle reacties Link kopieren
quote:Maleficent schreef op 28 maart 2015 @ 21:53:

Maar hoe reageerden zijn vrienden dan, toen jij hun op hun gedrag wees?



En nog iets; als iemand ' Rutte is een slappe zak' plaatst (oid) dan start je eigenlijk een maatschappijkritisch 'topic' op je eigen Facebook. Natuurlijk gaan mensen daar op reageren, wat verwacht jouw vriend dan? Dat iedereen het eens is met hem? Facebook is geen dagboek hè, maar een ontmoetingsplatform.



Juist.

Hij heeft een mening. Die mogelijk niet iedereen deelt. Prima, that's life.

Maar daar gaat het niet om

Ik stoor mij aan het feit dat deze vrienden alleen maar reageren als ze het met hem oneens zijn. Dat mag, iedereens goed recth.

Maar ik hoor ze nooit over positieve berichten van zijn kant.

Evenmin over persoonlijke berichten van zijn kant.



Dan denk ik echt: kom je dan alleen maar langs om te zeiken? Heb je niets beters te doen? Je kan ook eens in de positiviteitsmodus gaan?
I can explain it to you, but I can't understand it for you
Alle reacties Link kopieren
Vrouwen, een ergernis die onbenullig wordt als ze voldoen aan de minimale eis.



Alle reacties Link kopieren
quote:soetkees schreef op 28 maart 2015 @ 22:04:

[...]





Juist.

Hij heeft een mening. Die mogelijk niet iedereen deelt. Prima, that's life.

Maar daar gaat het niet om

Ik stoor mij aan het feit dat deze vrienden alleen maar reageren als ze het met hem oneens zijn. Dat mag, iedereens goed recth.

Maar ik hoor ze nooit over positieve berichten van zijn kant.

Evenmin over persoonlijke berichten van zijn kant.



Dan denk ik echt: kom je dan alleen maar langs om te zeiken? Heb je niets beters te doen? Je kan ook eens in de positiviteitsmodus gaan?



Maar, dat kan je vriend dan toch ook zelf duidelijk maken, als hij zich er aan zou ergeren? Als hij zich er al aan zou ergeren ( ik lees alleen dat jij je er aan ergert) ..... Het is zijn FB, zijn FB-vrienden. Dat hij gezondheidsproblemen heeft, maakt toch niet dat hij ineens volledig onbekwaam is en dat zelf niet kan zeggen?



Ik snap wel dat je je er aan ergert hoor, ik snap alleen niet dat je er op die manier tegen ageert.
Alle reacties Link kopieren
En misschien is het wel veel moeilijker om positief te reageren als jouw vriend dus zelf supervaak scheldt of ongenuanceerd loopt te doen. En wat jij ziet als zeiken is misschien proberen dat juist om te buigen.
Stressed is just desserts spelled backwards
Alle reacties Link kopieren
Soetkees, ik krijg het idee dat dit niet over een vriend van je gaat, maar over jezelf. Klopt dat?
Alle reacties Link kopieren
Vannacht een uurtje minder slaap! Heb nu al geen zin in opstaan.
Les temps sont durs pour les rêveurs...
Alle reacties Link kopieren
Dan sta je een uurtje later op?
Alle reacties Link kopieren
Wat een raar verhaal trouwens Soetkees, dat het je opvalt wat anderen bij je vriend posten. En überhaupt interesseert!
Les temps sont durs pour les rêveurs...
Alle reacties Link kopieren
quote:patchouli_ schreef op 28 maart 2015 @ 22:50:

Dan sta je een uurtje later op?Nee kan niet. Vandaar de ergernis.
Les temps sont durs pour les rêveurs...
Alle reacties Link kopieren
quote:GeorgetteDansLeTabak schreef op 28 maart 2015 @ 22:48:

Vannacht een uurtje minder slaap! Heb nu al geen zin in opstaan.



Van mij mogen ze het afschaffen.

ik zie er echt het nut niet van in
Stressed is just desserts spelled backwards
Alle reacties Link kopieren
Soetkees slaapt al. Je moet dat uurtje slaap ergens vandaan halen he.....
Alle reacties Link kopieren
quote:mrsdoubtfire2 schreef op 22 maart 2015 @ 22:51:

[...]





Wat zeg je nu eigenlijk. Het is dus belachelijk je aan senioren te ergeren omdat zij zich vroeg laten prikken, er is immers een geldige reden!Ik mag me daar best aan ergeren ja. Niet alle mensen die daar über vroeg staan moeten daar uit medische redenen (nuchter prikken e.d.) vroeg staan. Heb meerderen horen kletsen onderling dat ze geen zin hadden om wat later te prikken... Ze waren nu toch wakker... Echt frustrerend, omdat ik hierdoor dus niet op tijd m'n bloed kon laten prikken en daardoor m'n onderzoek in de soep liep. Kan ook net zo goed een jongere zijn, maar die staan over het algemeen niet voor hun "lol" voor 8 uur bij de prikpost als ze op een later moment ook simpelweg gewoon tijd hebben... Tja, dáár erger ik me nou aan ja.
Alle reacties Link kopieren
Natuurlijk kan een reactie als Rutte (of wie dan ook) is een eikel (of ander woord) iets oproepen. Het viel mij alleen op dat ik steeds discussies voorbij zag komen van die vriend en die anderen. Zoals gezegd, ik heb niet veel FB-mensen, dus ik zie zijn postingen vrij regelmatig langs komen.
I can explain it to you, but I can't understand it for you
Alle reacties Link kopieren
Wintertijd versus zomertijd. Ik heb over het algemeen geen last van dat uurtje maar we hebben overal klokken hangen - je bent een uur bezig om ze allemaal weer te zetten.
I can explain it to you, but I can't understand it for you
Alle reacties Link kopieren
quote:heelveelblabla schreef op 28 maart 2015 @ 23:14:

[...]





Ik mag me daar best aan ergeren ja. Niet alle mensen die daar über vroeg staan moeten daar uit medische redenen (nuchter prikken e.d.) vroeg staan. Heb meerderen horen kletsen onderling dat ze geen zin hadden om wat later te prikken... Ze waren nu toch wakker... Echt frustrerend, omdat ik hierdoor dus niet op tijd m'n bloed kon laten prikken en daardoor m'n onderzoek in de soep liep. Kan ook net zo goed een jongere zijn, maar die staan over het algemeen niet voor hun "lol" voor 8 uur bij de prikpost als ze op een later moment ook simpelweg gewoon tijd hebben... Tja, dáár erger ik me nou aan ja.



Ze moeten ws net als jij nuchter prikken, dus doen ze dat zodra ze wakker worden. Moet toch niet zo wezen dat senioren dan maar moeten wachten tot iedereen die wat belangrijks te doen heeft, geweest is. Opa wil ook aan zijn bammetjes.

Ik snap nooit zo goed dat senioren zich voor alles maar aan zouden moeten passen aan tijden dat ze niemand in de weg lopen.
Alle reacties Link kopieren
quote:patchouli_ schreef op 29 maart 2015 @ 09:06:

[...]





Ze moeten ws net als jij nuchter prikken, dus doen ze dat zodra ze wakker worden. Moet toch niet zo wezen dat senioren dan maar moeten wachten tot iedereen die wat belangrijks te doen heeft, geweest is. Opa wil ook aan zijn bammetjes.

Ik snap nooit zo goed dat senioren zich voor alles maar aan zouden moeten passen aan tijden dat ze niemand in de weg lopen.Ik vraag mij dan ook altijd af: is het dan echt een probleem als je wat later op je werk komt? In sommige beroepen vast wel, maar als onze secretaresse zegt dat ze wat later is omdat ze nuchter moet bloedprikken, dan zie ik haar wel verschijnen.
I can explain it to you, but I can't understand it for you
Alle reacties Link kopieren
Ik zag laatst een prachtige quote voorbij komen op FB, misschien had je vriend dat op zijn FB moeten zetten, Soetkees:



Stay away from negative people, they have a problem for every solution.....
Alle reacties Link kopieren
O die is mooi, Odeklonje!
I can explain it to you, but I can't understand it for you
Alle reacties Link kopieren
Nou, ik kan er ook weer eentje toevoegen aan 'ergernissen in het verkeer' hoor.

Vlak na een flauwe bocht loopt er zó een hardloper de weg over, zonder op of om te kijken.

Kon nog net op tijd remmen, gelukkig zat er niemand achter me.
You don't have to fit into the format
Alle reacties Link kopieren
Oh ja, die zijn ook altijd heel bijzonder. Fietsers die gewoon doorcrossen zonder op te letten.

Ook: de Euroshopper-auto's. Dat zijn auto's waar een hoop functies van gestript zijn, zoals de richtingaanwijzer...
I can explain it to you, but I can't understand it for you
Alle reacties Link kopieren
quote:OdeKlonje schreef op 29 maart 2015 @ 09:49:

Ik zag laatst een prachtige quote voorbij komen op FB, misschien had je vriend dat op zijn FB moeten zetten, Soetkees:



Stay away from negative people, they have a problem for every solution.....Goeie tip! Die ga ik onthouden voor van de zomer. Ik heb n vriendin de loopt bij t 1e zonestraaltje al te klagen en te zeuren en te janken.
AFSCHEID NEMEN BESTAAT PIET
Ik erger me aan:

- mensen die plotseling harder gaan lopen/fietsen/rijden terwijl je ze aan het inhalen bent;

- iemand die te dicht bij je komt staan, terwijl daar geen aanleiding voor is (zoals in een overvolle trein);

- mensen die stil blijven staan op het moment dat ze uit de trein/metro stappen en zo de hele in- en uitgang blokkeren;

- hard snuiven / ademhalen / smakken;

- "me" ipv "mijn";

- collega's die ziek naar werk komen en daar dan heel trots op zijn, maar ondertussen iedereen aansteken. BLIJF THUIS ALS JE ZIEK BENT!

- aandachtsvragers op FB,

En zo kan ik -helaas- nog wel even doorgaan.



Ook irritant: gisteren ging ik foto's ophalen en vroeg de verkoper of ik de foto's eerst wilde bekijken. Vervolgens haalde hij ze zelf uit het envelopje om ze samen te bekijken! Gelukkig waren het geen rare foto's of zo, maar ik vond het een beetje vreemd. Toch?
Ik erger me aan paardenmeisjes-buiten-de-manage. Met hun aanstellerige lange sokjes over hun strakke broek en dan van die lelijke lompe schoenen eronder. Brrrr.



Disclaimer: ik ben zwanger en erger me aan veeeeel meer dingen dan normaal.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven