"10 redenen om een donkere man te daten"

14-04-2015 18:08 813 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik klikte zojuist verkeerd (op home i.p.v. forum) en toen kwam ik op de homepage van Viva. (Trouwens, als dit topic niet mag, dan hoor ik dat wel neem ik aan?) Daar zag ik het artikel staan "10 redenen om een donkere man te daten". Nieuwsgierig als ik ben naar welk hokje nu weer zou worden aangevinkt, las ik onderstaande met steeds hoger opgetrokken wenkbrauwen:





- He’s got the moves! De kans is groot dat hij op de dansvloer – al helemaal vergeleken met de gemiddelde Nederlandse man – sexy losse heupjes heeft. En dát komt weer prima van pas in bed…

- Zijn zachte, volle lippen zoenen heerlijk!

- Jullie krijgen de mooiste kindjes die er maar bestaan. Stiekem zijn we toch allemaal een beetje jaloers op de prachtige halfbloedjes van Sunnery en Doutzen?

- Extra reden voor reisjes naar het buitenland. Dit jaar wéér kerst vieren bij zijn familie in een zonnig warm land? Hè, wat vervelend nou…

- Jullie zijn het levende bewijs dat verschil in afkomst geen barrière is in de liefde. En dat kan iedereen zien!

- Elke keer als jullie samen naakt in bed liggen, besef je hoe mooi jullie huidskleuren bij elkaar afsteken.

- Donkere mannen hebben over het algemeen meer passie dan onze nuchtere Hollandse knapen.

- Het verbreedt je kennis over de wereld, want je krijgt er een gratis een lesje over zijn cultuur bij.

- Je zat er vast al op te wachten: zijn piemel. Meer uitleg lijkt ons overbodig.

- Donkere mannen zijn vaak echte gentlemen. Deuren open houden, lieve complimentjes… Ons hoor je niet klagen!





Huidskleuren bij elkaar afsteken? Elke viva-lezeres is blank?

Reisjes naar het buitenland? Elke donkere man is niet in Nederland geboren en heeft een exotische familie in een ver warm land?

Verschil in afkomst? Elke donkere man heeft een andere afkomst dan een Nederlandse vrouw?

Een lesje cultuur?



Ik weet eigenlijk niet zo goed waarom ik dit topic open. Ik ben nogal verbaasd over zoveel kortzichtigheid. Nou lees ik de Viva nooit, dus misschien is dat het, maar sjongejonge, wat word je geconfronteerd met een enorme berg poep als je per ongeluk misklikt op het forum zeg.



Leest de viva redactie hier ook mee? (Zo ja: hallo , menen jullie dit nu echt serieus ja?)
Alle reacties Link kopieren
Geinig is dan wel dat de tweet daaronder is: "Een goede eerste indruk achterlaten doe je zo!"
Alle reacties Link kopieren
quote:Rooss4.0 schreef op 14 april 2015 @ 18:43:

Dit is helaas geen nieuws. De papviev staat al sinds jaar en dag vol met werkelijk onzinnig geschreven stukjes met een smart ass karakter en nieuws/entertainmentwaarde 0.



Dus ja, ik heb mijn abo opgezegd jaren geleden.Ik heb geloof ik 15 jaar geleden mijn laatste Viva gelezen. Bij de kapper. Dus ik had werkelijk geen idee.
Alle reacties Link kopieren
quote:hoelahoepla schreef op 14 april 2015 @ 18:46:

Quote van Viva Twitter:



"Wow, wat een hoop reacties. Het artikel is gelijk verwijderd want inderdaad, jullie hebben volkomen gelijk. Betekent niet dat we het ook met slechte intentie in 1e instantie hebben geplaatst. Onze welgemeende excuses"Kun je zo'n stuk ook met goede intenties schrijven dan?
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Alle reacties Link kopieren
Idioot dat er eerst een Twitter rel voor moet ontstaan voor ze het verwijderen.

Hadden ze dat niet zelf kunnen bedenken voor het plaatsen??
Alle reacties Link kopieren
quote:blijfgewoonbianca schreef op 14 april 2015 @ 18:48:

[...]





Kun je zo'n stuk ook met goede intenties schrijven dan?Schijnbaar vonden ze het goed genoeg om überhaupt te plaatsen. Of was het de schoonmaakster butler tuinman die per ongeluk een artikeltje plaatste op de site en had niemand er erg in?
Alle reacties Link kopieren
quote:hoelahoepla schreef op 14 april 2015 @ 18:53:

[...]





Schijnbaar vonden ze het goed genoeg om überhaupt te plaatsen. Of was het de schoonmaakster butler tuinman die per ongeluk een artikeltje plaatste op de site en had niemand er erg in?Een beetje te vroeg voor een vakantiekracht.
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Alle reacties Link kopieren
quote:cataleya00 schreef op 14 april 2015 @ 18:13:

[...]





Om nou te zeggen dat ze niet mooi zijn is ook echt overdreven. Maarja ieder zn meug.Is niet overdreven vind ze gewoon niet mooi, mag toch?
quote:hoelahoepla schreef op 14 april 2015 @ 18:46:

Quote van Viva Twitter:



"Wow, wat een hoop reacties. Het artikel is gelijk verwijderd want inderdaad, jullie hebben volkomen gelijk. Betekent niet dat we het ook met slechte intentie in 1e instantie hebben geplaatst. Onze welgemeende excuses"



Nee, niet met slechte intenties... hoe dom zijn ze daar.

Ik snap wel dat ze onze hulp nodig hebben..
Alle reacties Link kopieren
quote:blijfgewoonbianca schreef op 14 april 2015 @ 18:54:

[...]





Een beetje te vroeg voor een vakantiekracht.Ik denk dat het de forum ITer is geweest. Die heeft wel vaker dingen niet helemaal op een rijtje.
Alle reacties Link kopieren
Moet dit zogenaamd lollig zijn?
http://www.metronieuws.nl/koffiepauze/2 ... ch-artikel
Alle reacties Link kopieren
quote:blijfgewoonbianca schreef op 14 april 2015 @ 18:39:

[...]





1. Je bankstel is donker en je bent bang steeds op zijn schoot te zitten

2. Je bent bang dat het niet past ( behoeft geen uitleg )

3. Je lust geen kip

4. Je schrijft mee op dat topic van mensen die jeuk, plekken en vlekken krijgen als de te,peratuur boven de 18 graden celsius stijgt.



Nou, ik kom maar tot vier.Nou, kip lust ik wel, mijn bankstel is niet donker, of "het" past weet ik niet en ik ga het ook niet proberen en als de temperatuur boven 18 graden stijgt kom ik eindelijk tot leven.
verba volant, scripta manent.
Alle reacties Link kopieren
Het is zelfs op de radio geweest..... Goeie reclame, hoor.
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Alle reacties Link kopieren
quote:MarianneDavids schreef op 14 april 2015 @ 19:01:

[...]





Nou, kip lust ik wel, mijn bankstel is niet donker, of "het" past weet ik niet en ik ga het ook niet proberen en als de temperatutur boven 18 graden stijgt kom ik eindelijk tot leven.Joh.
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Alle reacties Link kopieren
Die stukjes zijn wel vaker van het niveau likmevestje maar deze is inderdaad wel heel bedroevend.
quote:blijfgewoonbianca schreef op 14 april 2015 @ 18:13:

En dan wel elke keer die Mocro lover er af gooien. Beetje hypocriet.
Mooie witte tanden ook al genoemd?

Ik snap nu het beleid op de Actueel pijler, trouwens.
Alle reacties Link kopieren
quote:blijfgewoonbianca schreef op 14 april 2015 @ 19:02:

[...]





Joh.Ja joh.
verba volant, scripta manent.
Alle reacties Link kopieren
quote:Star schreef op 14 april 2015 @ 19:09:

Ik snap nu het beleid op de Actueel pijler, trouwens.Leg eens uit?
Alle reacties Link kopieren
Straks maar eens een Mocro topic openen, denk ik
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Alle reacties Link kopieren
Ik vond de mocro lover topics erg leuk. Zal ik....?
http://www.ad.nl/ad/nl/10 ... niet-in-goede-aarde.dhtmlquote:Vanavond plaatste het vrouwenblad Viva een opmerkelijk lijstje op de veelbezochte website. Tien redenen waarom Nederlandse vrouwen een donkere man zouden moeten daten. En daar kwamen nogal wat reacties op.



Inmiddels heeft Viva het lijstje weer offline gehaald, maar op Twitter zijn de nodige printscreens achtergebleven. 



Het artikel, dat begint met de tekst: ,,Niks voor jou, een donkere man? Check eerst dit lijstje maar even. Ze zeggen niet voor niets 'Once you go black, you never go back'..." somt tien redenen op waarom een donkere man zo in de smaak moet vallen. Veel mensen vinden het lijstje racistisch, kwetsend en zwaar overdreven. Boven het lijstje stond een foto van Doutzen Kroes en haar donkere man Sunnery James. 



Afstekende huidskleuren

Daarnaast vragen veel twitteraars zich ook af of alle viva-lezeressen blank zijn, omdat het op een van de punten gaat over de manier waarop de twee huidskleuren prachtig tegen elkaar afsteken. 



De online eindredacteur van Viva, Vivianne Bendermacher, reageert op haar Twitteraccount op het lijstje:



,,We hebben de post meteen verwijderd. Niet om het weg te moffelen, want Viva heeft niets te verbergen: ook onze eigen fouten niet. Wel omdat dit stuk kwetsend, kortzichtig en gewoonweg fout was. Maar de vele reacties die we terecht kregen verdienen wel een podium. Daarom in de eerstvolgende Viva ruimte hiervoor."



Vivianne was zelf niet bereikbaar voor commentaar.

Idioot artikel. 'Nuff said.
Alle reacties Link kopieren
Tsjongejonge! En dan te bedenken dat zo'n artikel niet door 1 idioot wordt geschreven en geplaatst, maar dat daar dus meerdere mensen 'over nadenken'.



Blondjes zeker

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven