Ergernissen in de supermarkt 2

16-08-2015 16:24 2981 berichten
Alle reacties Link kopieren
Happy new topic



Hier het oude topic Ergernissen in de supermarkt 1



I can explain it to you, but I can't understand it for you
Alle reacties Link kopieren
quote:Starshine-2 schreef op 10 juli 2016 @ 14:56:

in ons winkelcentrum hangen bordjes dat je alleen op de langzame stand met zo'n ding mag rijden binnen.Dat moet gewoon een standaard regel zijn.
Bedenk niet wat je wilt hebben, maar geniet van wat je hebt
Hoe hard kan zo'n mobiel dan wel niet?



Schrik er wel van.



En over een voetje rijden van een kind en dan ook nog schelden? Dat zijn mensen die vergeten dat niet alleen zij ellende kennen.
Alle reacties Link kopieren
Het is verschillend, maar er zijn er die ruim 20 km per uur halen.
dombo's die eerst alle spullen in de tas doen en dan pas gaan afrekenen en zodoende iedereen onnodig laten wachtten.
quote:minnimouse schreef op 08 juli 2016 @ 12:29:

Vandaag in de AH (nieuwe vestiging).

Ik vroeg waar Maggi braadstomen lag. Volgens medewerker X in de diepvries ...



Toen kon ik de mihoen niet vinden en toen vroeg hij of het ook mienestjes mochten zijn.



Nou sorry maar je doet net of maggi braadstomen een gangbaar product is, veel mensen koken vers en kennen dat niet.
Alle reacties Link kopieren
quote:pipootje schreef op 10 juli 2016 @ 17:47:

[...]





Nou sorry maar je doet net of maggi braadstomen een gangbaar product is, veel mensen koken vers en kennen dat niet.



Het meeste van Maggi ligt anders niet in de diepvries.

En Maggi braadstomen zijn gewoon kruiden die je over je verse kip kan draperen ...
Alle reacties Link kopieren
*valt om van verbazing*



Over een kindervoetje rijden (dat moet je toch voelen) en dan een grote mond opzetten en je niet verontschuldigen?
I can explain it to you, but I can't understand it for you
Alle reacties Link kopieren
quote:soetkees schreef op 10 juli 2016 @ 18:27:

*valt om van verbazing*



Over een kindervoetje rijden (dat moet je toch voelen)



Daar heb ik ook nog wel een leuke anekdote over.

Vorige week bij de groenteboer.

Winkel met in het midden twee grote vierkante 'bakken', met daarin allerlei waar.

Soort vierkante vitrines eigenlijk, waar je omheen kunt lopen.

Of rijden...



Een vrouw in een scootmobiel die naar buiten wilde scheuren, en daarbij bleef haken aan zo'n vierkante vitrine.

Waarbij ze dus die hele vitrine meenam, want die bleek op wieltjes te staan.

Wat zal zo'n vitrine wegen? In ieder geval genoeg om op te merken, als je zo'n ding aan je scoot hebt hangen.

Maar die vrouw gaf geen krimp, en bleef gewoon gassen.

Hele vitrine stond overdwars in de zaak, maar zij had niks door.



Ik kan me zomaar voorstellen dat zij het is geweest, met dat kindervoetje
You don't have to fit into the format
Alle reacties Link kopieren
quote:soetkees schreef op 10 juli 2016 @ 18:27:

*valt om van verbazing*



Over een kindervoetje rijden (dat moet je toch voelen) en dan een grote mond opzetten en je niet verontschuldigen?

Dochter heeft er toen ook wel een paar dagen last van gehad.Niks gebroken of wat dan ook het was alleen wat beurs.We hadden het geluk dat ze hele stevige laarsjes aanhad.Maar ik moet er niet aan denken als het sandaaltjes geweest waren.

Het was echt een aso die schijt aan alles had ,en als je in de weg stond sjeesde ze gewoon door.Gelukkig daar een winkelverbod.Ik weet dat ze inmiddels niet meer leeft,Waar ze aan overleden is weet ik niet(misschien wel een ongeluk met dat ding)
Bedenk niet wat je wilt hebben, maar geniet van wat je hebt
Alle reacties Link kopieren
quote:Lotte35 schreef op 10 juli 2016 @ 19:41:

[...]





Daar heb ik ook nog wel een leuke anekdote over.

Vorige week bij de groenteboer.

Winkel met in het midden twee grote vierkante 'bakken', met daarin allerlei waar.

Soort vierkante vitrines eigenlijk, waar je omheen kunt lopen.

Of rijden...



Een vrouw in een scootmobiel die naar buiten wilde scheuren, en daarbij bleef haken aan zo'n vierkante vitrine.

Waarbij ze dus die hele vitrine meenam, want die bleek op wieltjes te staan.

Wat zal zo'n vitrine wegen? In ieder geval genoeg om op te merken, als je zo'n ding aan je scoot hebt hangen.

Maar die vrouw gaf geen krimp, en bleef gewoon gassen.

Hele vitrine stond overdwars in de zaak, maar zij had niks door.



Ik kan me zomaar voorstellen dat zij het is geweest, met dat kindervoetje (ziet het al helemaal voor zich)
Bedenk niet wat je wilt hebben, maar geniet van wat je hebt
Alle reacties Link kopieren
Die vitrine LOL
AFSCHEID NEMEN BESTAAT PIET
Alle reacties Link kopieren
Vandaag bij Appie. Wachtend bij de kassa. Hij is aan de beurt, dan nog een klant en dan ik. Al zijn boodschappen zijn gescand. Haalt hij uit zijn jaszak een zak vol muntjes tevoorschijn. (Kon niet zien wat voor muntjes, maar de cassiere had er nogal werk van....)

En dat luidkeels verkondigen: "kleine muntjes zijn ook een wettig betaalmiddel! Ik heb een spaarpotje, en als dat vol is blablablabla..."



Tsja, je staat in je recht. Maar als je potje vol zit met muntjes, dump die dan even bij de bank en pin je boodschappen........ Dat scheelt de rest van de rij 10 minuten wachten.......
Herinner gisteren, droom van morgen, maar leef vandaag!
Alle reacties Link kopieren
quote:Sonnemaatje schreef op 10 juli 2016 @ 20:45:

Vandaag bij Appie. Wachtend bij de kassa. Hij is aan de beurt, dan nog een klant en dan ik. Al zijn boodschappen zijn gescand. Haalt hij uit zijn jaszak een zak vol muntjes tevoorschijn. (Kon niet zien wat voor muntjes, maar de cassiere had er nogal werk van....)

En dat luidkeels verkondigen: "kleine muntjes zijn ook een wettig betaalmiddel! Ik heb een spaarpotje, en als dat vol is blablablabla..."



Tsja, je staat in je recht. Maar als je potje vol zit met muntjes, dump die dan even bij de bank en pin je boodschappen........ Dat scheelt de rest van de rij 10 minuten wachten.......Misschien had hij juist dat potje omgedraaid omdat hij niet meer kon pinnen
quote:Sonnemaatje schreef op 10 juli 2016 @ 20:45:

Vandaag bij Appie. Wachtend bij de kassa. Hij is aan de beurt, dan nog een klant en dan ik. Al zijn boodschappen zijn gescand. Haalt hij uit zijn jaszak een zak vol muntjes tevoorschijn. (Kon niet zien wat voor muntjes, maar de cassiere had er nogal werk van....)

En dat luidkeels verkondigen: "kleine muntjes zijn ook een wettig betaalmiddel! Ik heb een spaarpotje, en als dat vol is blablablabla..."



Tsja, je staat in je recht. Maar als je potje vol zit met muntjes, dump die dan even bij de bank en pin je boodschappen........ Dat scheelt de rest van de rij 10 minuten wachten.......Niet per se, er zit een msximum aan van 50 munten per betaling https://nl.m.wikipedia.org/wiki/Wettig_betaalmiddel
quote:soetkees schreef op 10 juli 2016 @ 18:27:

*valt om van verbazing*



Over een kindervoetje rijden (dat moet je toch voelen) en dan een grote mond opzetten en je niet verontschuldigen?Oh dat komt voor hoor. Een tijdje terug werd ik (op de fiets) omver gereden door een mevrouw die haar haaientanden niet wenste te zien. Dus daar lag ik dan, en mevrouw trapte het gas eens flink op de plank en reed weg, me nazwaaiend met haar middelvinger.
quote:ecam2015 schreef op 06 juli 2016 @ 22:21:

Mijn irritatie vaak in de Lidl in de rij:

"Mag ik voor, ik heb niet zoveel"



In de Ah vaak in de



Of meisjes achter de kassa die dan tegen een oudere mevrouw gaan zeggen: Hoi, heb JE een bonuskaart.

Heb JE misschien een euro erbij?

Wil JE de bon ?



Heb een keer een jong grietje achter de kassa hierop aangesproken waarom ze zo onbeschoft is met haar hoi en doei en je en jij tegen een vrouw van in de 90.

Gaat automatisch zei ze.

Heb haar geadviseerd dat dan maar automatisch te gaan veranderen want ze was echt respectloos.

Laatst hoorde ik haar u en mevrouw etc... Of ze herkende me in de rij Ik leer mijn kinderen ook geen 'U' zeggen, en zeg het zelf nog bij hoge uitzondering. In mijn ogen een ouderwetse gewoonte en heeft weinig met respect te maken.
Alle reacties Link kopieren
quote:lonelyryder schreef op 10 juli 2016 @ 21:03:

[...]





Ik leer mijn kinderen ook geen 'U' zeggen, en zeg het zelf nog bij hoge uitzondering. In mijn ogen een ouderwetse gewoonte en heeft weinig met respect te maken.Niet? Ik vind dat een vorm van beleefdheid. Ik doe dat tegen ouderen die ik niet ken.
Alle reacties Link kopieren
quote:Falathiel schreef op 10 juli 2016 @ 21:05:

[...]





Niet? Ik vind dat een vorm van beleefdheid. Ik doe dat tegen ouderen die ik niet ken.



Ik sloeg laatst ook werkelijk steil achterover toen ik bij de HA een afspraak moest maken en de dame voor mij, die is zeker ver in de 80 gewoon met jij en jou werd aangesproken door een grietje van amper 25. Daar heb ik wel wat van gezegd. Echt in de trant van: "en wat is je vraag aan de HA?" en ook: "zou je volgende week dinsdag kunnen?".

Laatst ook zo'n telefonische verkoper te grazen genomen: Hallo met Kim spreek ik met voornaam Soetkees. Ja daar spreekt u mee. Wat goed en leuk dat ik je even tref, ik heb een geweldige aanbieding voor jou en je gezinnetje blablabla, mag ik je daar effe meer over vertellen?.

Pleur op met je popiejopietaalgebruik.
I can explain it to you, but I can't understand it for you
quote:Falathiel schreef op 10 juli 2016 @ 21:05:

[...]





Niet? Ik vind dat een vorm van beleefdheid. Ik doe dat tegen ouderen die ik niet ken.Ik ben er zo een 15 jaar geleden bewust mee gestopt. Bijna niemand doet het meer. Ook de ouderen in mijn directe omgeving laten zich niet met 'u' afspreken. Het schakelen naar 'je' was meer formaliteit... vandaar tegenwoordig gelijk naar 'je'
Alle reacties Link kopieren
Zei vandaag ook u tegen een vrouw achter me die mijn restaurantzegels overnam. Max 10 jaar ouder dan ik ben. Vind 't niet meer dan normaal?
Alle reacties Link kopieren
quote:Falathiel schreef op 10 juli 2016 @ 21:05:

[...]





Niet? Ik vind dat een vorm van beleefdheid. Ik doe dat tegen ouderen die ik niet ken.Eens.
Alle reacties Link kopieren
quote:Falathiel schreef op 10 juli 2016 @ 21:05:

[...]





Niet? Ik vind dat een vorm van beleefdheid. Ik doe dat tegen ouderen die ik niet ken.Ik ook. En ik word door mensen die jonger zijn dan ik ook nooit aangesproken met je of jij.
I’m doing superhero stuff. I’m staying focused. If anybody comes in here looking for trouble, oh, they’re going to meet my partners. We’re talking about paw and order.
Alle reacties Link kopieren
quote:Falathiel schreef op 10 juli 2016 @ 21:05:

Niet? Ik vind dat een vorm van beleefdheid. Ik doe dat tegen ouderen die ik niet ken.

Mee eens.

Als ze het niet willen zeggen ze vanzelf wel dat je 'je en jij' mag zeggen.
You don't have to fit into the format
Alle reacties Link kopieren
Dames ik ga deel 3 openen.
I can explain it to you, but I can't understand it for you
Alle reacties Link kopieren
quote:soetkees schreef op 10 juli 2016 @ 22:25:

Dames ik ga deel 3 openen.Waarom wacht je niet gewoon tot dit topic 3000 berichten heeft?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven