Groet"n uut Grunn 2

25-01-2007 15:00 374 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik ga em eve open'n;)
Alle reacties Link kopieren
En voor Shahla nog een dikke*;:)
Alle reacties Link kopieren
Hoera, we hebben 1 topic volgeluld!!!!! Dat is wel ff een berichtje waard (ff snel want mijn vriend laat het bad net vollopen...)! Dames mag ik jullie bedanken voor alle informatie die jullie met me hebben gedeeld! Vind het echt heel prettig om wat ervaringen te horen van anderen. Geeft je weer een wat beter beeld. Mijn moeder had in elk geval vannacht redelijk geslapen op de slaapmedicatie. Das al weer winst. En ze had zich vandaag heel even niet meer zo rot gevoeld. Ik hoop echt dat we op de weg terug zitten nu.  Of mijn moeder nu al zover is dat ze accepteert dat ze levenslang antidepressiva moet slikken weet ik nog niet. Ik zal er alles aan doen om haar daarvan te overtuigen, want zo heeft ze ook geen leven. Het is voor de helft alleen maar een strijd. En de andere helft is ze toch vaak bang om het weer te krijgen.



Sorry Roma, had het vandaag zo druk op het werk dat ik er niet aan toe ben gekomen mijn agenda te checken (die daar nog steeds ligt;)), dus ik moet nog terugkomen op de 17e.



Shahla, groot gelijk dat je je neefje wilt bezoeken zodra dat kan. En mocht het niet net de 17e zijn dan lijkt het me leuk je dan ook te ontmoeten! Als ik zelf ook kan tenminste haha. Veel succes met werken aan je opdracht. Valt niet mee he, studeren naast je werk? Ik heb vorig jaar een masterstudie ernaast gedaan en ik vond het superzwaar! Maar kreeg er ook wel weer energie van en heb veel geleerd! Kop d'r veur!!!!!
Alle reacties Link kopieren
Levenslang antidepressiva slikken is ook geen ramp...toch??! kwestie van wennen:)



Ik ga plapen..... plaapze iedereen*;
Alle reacties Link kopieren
Incredible,



Ik heb van mijn zus gehoord, die ook hetzelfde slikt als al vaker genoemd in dit topic, xeroxat of zo??  vanwege dat haar hersenen het stofje s. te weinig aanmaken, dat het kan dat op een gegeven moment de hersenen het zelf weer over gaan nemen, gestimuleerd door de medicijnen!! En het stofje dus zelf weer aan gaan maken.

Dit betekent dus dat je NIET je hele leven hoeft te slikken.

Is dit niet verteld, of gaat dit misschien niet voor iedereen op?

Ik zou er eens naar vragen.



Maar in elk geval goed nieuws voor je moeder en voor jou, denk ik, er wordt nu iets aan gedaan!

En wat Roma zegt is ook waar: je hele leven iets slikken is echt geen ramp. Er zijn zoveel dingen die je je hele leven moet doen en die je gewoon accepteert: je hele leven elke dag je lenzen in doen, je tanden poetsen, naar de wc moeten gaan, toch wel iets eten per dag ongeveer..etc.:)



Hoe is het verder met iedereen?

Ik merkte gisteren dat opeens dat ik weer echt zat te lachen om dingen, (niet gemaakt of sociaal lachen..) dat ik de humor weer inzie van dingen. Toen besefte ik ook dat dat even helemaal weg is geweest.
Alle reacties Link kopieren
Soms vergeten we te lachen omdat we zo bezig zijn met minder leuk dingen, humor is wel belangrijk Shape, ben blij dat je weer ff happy was *;
Alle reacties Link kopieren
Cool, we zitten in deel twee.

Roma, bedankt voor de knuffel. Nu de rode vloed voor deze maand weer is doorgebroken, komt een knuffel altijd als geroepen.

Maar behalve de lichamelijke ongemakken voel ik me prima.

Incredible, als het niet net op de 17e valt, kom ik. Lijkt me leuk!

Je moeder heeft vast tijd nodig om te beseffen dat het leven met medicatie veel lichter en eenvoudiger is. Blijf haar dat maar vertellen, ze zal het wel in gaan zien. Zeg haar maar dat iemand met een soortgelijk probleem het zo voelt, misschien gaat ze daarover nadenken.

Shapeje, fijn dat je echte lach weer terug is! :gwab:



Zoon en ik gaan nu naar de bibliotheek. Lekker boeken scoren.

Voor de rest kijk ik wel. Waarschijnlijk schrijven vandaag. Zowel in mijn boek en aan mijn opdracht. Ik heb in het laatste geval al een paar zinnen op papier en ik heb tot dinsdag, gaat me lukken. Fijne dag meiden!
Het is mij: shaHla :) (Iranian version)
Alle reacties Link kopieren
Fijn Shape dat je af en toe weer kan lachen*;



Inc ik hoop dat je moeder zich snel beter voelt met de medicatie en idd als het nodig is voor altijd dan moet dat, het gaat er om dat ze weer licht gaat zien achter de depressie!!!



Hier een drukke week gehad.

Volgende week dinsdag moet ik voor de 2e keer afrijden dus kijk uit in de stad!;)
Alle reacties Link kopieren
Goedenmiddag dames!



Pff, ik heb het zo druk met m'n vaste topics hier op het forum, dat ik deze even vergeten was, sorry :$ En nu al een 2e, wauw



maar ik lees goede verhalen over Incredibles moeder! Fijn dat er wat gebeurd en dat dat goed gebeurd! Ik heb ook levenslang, met eczeemzalf, vind ik ook niet leuk, maar eczeem is óók niet leuk. Er zijn meer mensen die levenslang hebben met medicijnen, maar het is neit anders. Zonder medicijnen is dan erger. Tenzij ze last krijgt van de bijwerkingen, natuurlijk, dat zou heel vervelend zijn



Janneke Succes!! Een rijbewijs is in jouw situatie wel handig, natuurlijk :D

Ik dacht dat alleen de 2e auto er nog niet was, maar daar is uiteraard een Rijbewijs bij nodig



shape, ik weet even niets voor het blog, suf he? Ik kan ook niet veel op internet bijhouden, merk altijd dat ik het forum ga verwaarlozen, als ik meer ga bloggen, en ik vind het forum óók al zo leuk. Dilemma



17 feb. moet ik even opzoeken



Zo

ik duik in de zaterdagkrant

tot later!
Later is nu
Alle reacties Link kopieren
Leuke boeken gescoord, Shala?

Heerlijke he, uitje naar biblio!!



Ik heb maar eens decadent (voor het eerst) op Bol.com wat boeken besteld...

Het jaar dat ik dertig werd... van Aaf Brandt Corstius, Het Pipi Langkous Principe (weet zo snel schrijver niet, gaat over hoe je dingen goed kunt regelen, maar toch hoeft het niet perfect, zoiets) en Ik heb een goede relatie met mij van Fiona Brouwer... Had ff zo'n bui, heb ik ook wel weer eens nodig, iets leuks voor mezelf doen.



Leuk is dat, ik krijg het binnen 1 dag... maar het is zondag morgen:) dan maar verheugen op maandag of dinsdag!



Inc, hoe gaat het nu met je moeder?



Dreamer, je bent maar met de sport bezig lees ik steeds op je msn...

zijn dat jouw kinderen die kleuren banden gescoord hebben...:-) dan gefeliciteerd!



Ringelding, alles nog steeds goed met de kleine? Valt het een beetje mee, die nachten niet meer door kunnen slapen...
Alle reacties Link kopieren
Zeker, naar de bieb gaan is een uitje voor mij. Heb weer een veelbelovende thriller gescoord en een paar boeken over Iran. Een thema waar ikzelf al veel boeken van heb verzameld in mijn boekenkast. Hoewel.. boekenkast. Eigenlijk gebruik ik gewoon een deel van mijn kledingkast als boekenkast in mijn slaapkamer. Dé plek waar ik lees dus wel praktisch.

Met zoon erbij kan ik alleen nooit te lang in de bieb blijven. Voor hem is het vooral een plek waar je snel-snel boeken scoort en dan weer weggaat. Als ik alleen ga ben ik meestal wel anderhalf uur binnen.



Op dit moment lees ik voor de derde keer Bittere thee van Corine Naranji. Die had ik zelf nog niet in mijn bezit.
Het is mij: shaHla :) (Iranian version)
Alle reacties Link kopieren
Goedemorgen dames,



Wakker geworden van de motormalloot derde huis blok (woont gelukkig niet direct naast mij!) die zonodig zijn motor een kwartier moet aanhouden voor hij wegrijdt, dan even weg is en bij terugkomst moet de motor ook weer een kwartier lekker loeien... Daarna was derde huis aan de schoonmaak of zo vooral met deuren, doorlopend geklap van deuren, uur lang of er was ruzie... woon ik er nog niet eens naast... moet je nagaan...

En zoiets terwijl ik ongesteld begin te worden met kramp, kan ik het helemaal niet hebben!!:@



Schrijf het hier even van me af:) en probeer me ff op andere dingen te concentreren.



Shala, jammer dat je zoon het niet zo heel lang uithoudt in de bieb,  maar hij neemt wel een boek of boeken voor zichzelf mee? Dan is het wel hartstikke goed dat hij leest!!:)
Alle reacties Link kopieren
he hoi hallo...





tssssk deel 2 alweer. Kon het 1e niet meer vinden...sorry dat ik qua hoe het met iedereen gaat niet adequaat kan reageren.....



De eerste week zit erop en vandaag zijn we met regeldag 2 bezig.....op zich gaat het hartstikke geod met de kleine en ik ben een mega super troste mama....maar het valt toch af en toe vies tegen hoor. (en dan met name de nachten) Ik heb gelukkig een wereld vent naast me staan en die doet s'nachts gewoon mee met verschonen en dergelijke.



GA nu nog ff tukkie doen en ik hoop jullie de komende tjid wat vaker te lezen!!!



Dikke knuffel aan iedereen



Ringel
Alle reacties Link kopieren
Hallo allemaal,



Leuk dat je er weer even was Dreamer! Fanatiek met sporten en over sporten schrijven begrijp ik, vind ik altijd bewonderenswaardig (vooral dat eerste), ik doe het meestal met tegenzin ;).

Ringel, fijn dat je zo'n superman hebt en dat het goed gaat met Maythe! Het zal ook best even wennen zijn.....

Shahla, vanwaar jouw interesse in Iran? Vertel eens.... Mijn beste vriendin komt er vandaan en we hebben plannen om in november samen een rondreis te gaan maken in haar geboorteland. Ben jij er al eens geweest?

Shape, goed om te horen dat het weer beter met je gaat (los van die lawaaige buurman van je dan.....)!

Janneke: spannend dinsdag! Hoeveelste keer afrijden is het voor je? Meen me te herinneren dat je al eerder een poging had gedaan.....

Roma, hoe is het met jou dan?



Had gisteren helaas weer een slecht bericht over mijn moeder. Ze had vrijdag toch niet geslapen op de slaapmedicatie en was gister helemaal van de wereld. Ze had zichzelf de deur uit gesleept voor een wandeling en was in het park in elkaar gezakt. Kreeg haar helemaal overstuur aan de telefoon. Na twee uur praten had ik haar wel weer wat opgepept maar toen was ik zelf wel hartstikke leeg. Pfff het begint echt steeds zwaarder te worden, soms trek ik het zelf ook niet echt meer. Gelukkig ga ik vanavond ff wat leuks doen met mijn vriend, lekker uit eten en naar de film. Heb ik echt zin in!
Alle reacties Link kopieren
Héllo allemaal... met mij alles goed hoor Inc, beetje moe.. ik heb vanmorgen boven weer eens kleren opgeruimd, een zak vol gegooid die ik weg kan geven, ik wil ze niet weg doen maar trek ze ook nooit aan, dan kan ik ze beter weg geven...toch?:D



Verder niet echt iets te melden, wel dat ik veel aan mijn moeder moet denken en haar erg veel mis:(



Inc, ik kan me zo voorstellen dat je moe bent en dat het zwaar is maar je doet het goed meid, hou vol, wat je doet doe je uit liefde voor je ma, je bent een kanjer, en dat vind ik ook van Shape, veel sterkte meiden met jullie mama's.



Ring, fijn dat je zo geniet van je meisje, alles went en straks slaap ze de hele nacht:R



Meiden voor iedereen een dikke dikke*;:)
Alle reacties Link kopieren
Hai Dames :)



Incredible, wat vervelend dat je moeder toch weer van de wereld was :( Gelukkig dat je haar weer op kon peppen, maar wat een energie moet dat van jou kosten! Goed dat je wat leuks met je vriend gaat doen. Denk om jezelf, want als jij het niet meer trekt, is het ook nog moeilijker met je moeder. Dus.. je moeder is belangrijk, maar jij ook!



En dat geldt dan gelijk ook voor Ringelding :D En denk erom dame (hier spreekt de toch een beetje feministe) jij hebt geen geweldige vent naast je die zo lief is om ook vanalles met de baby te doen, jullie hebben sámen een baby, en daarom doet hij uiteraard net zoveel voor de bayb als jij ;)

(sorry, ik krijg altijd de kriebels van 'vaders die zo goed meehelpen' ook al bedoel je dat niet zo als je opschijft. .. jij krijgt toch ook geen pluim dat HIJ zo'n goede vrouw naast zich heeft, die er 's nachts uit gaat voor de baby? :P) Wél fijn dát hij er inderdaad 's nachts uitgaat.. is altijd prettig. :D



Schrijf ik zoveel over sport? Sja,,.. ik was ook altijd een a-sportief type. Had (heb) een 'voetbalknie' doordat ik ooit aangereden ben door een brommer, en m'n hele middelbareschool periode heb ik dus weinig tot niets aan sport gedaan. Inmiddels ben ik erachter dat dat niet zo slim is geweest én dat ik veel meer kan dan ik altijd gedacht heb. Ik ging sporten, omdat ik af moest vallen. Inmiddels vind ik het zelfs lekker. Sjaaa.. en dan moeten kinderen ook bewegen en dat moet je stimuleren en dús doen we daar ook e.e.a. aan. Dochter zit op Tang Soo Do (koreaans karate) en heeft gisteren de geel/oranje band gehaald. Beide kinderen zitten op voetbal en zoon doet er inmiddels al bijna 4 jaar over om z'n zwemdiploma A te halen  

Hoe houd je je ouders bezig .. :P

Daarnaast zwem ik 1x per week een uur en probeer ik mezelf op te krikken tot 5 km hardlopen en ik ben zó trots dat ik 'al' 11 minuten achter elkaar kán! Op m'n verjaardag moet ik 5 km kunnen, dat is nog 8,5 weken :o



Shape, voor jou ook sterkte weer met je moeder. Mooie boeken heb je besteld! Lekker, jezelf even zo te kunnen verwennen!

En Shahla lekker boeken gehaald van de bieb. Op de één of andere manier kom ik niet meer aan 't lezen van boeken toe. Soms vind ik dat jammer. Ik wil gewoon téveel in m'n schamele vrije tijd. En die schamele vrije tijd zit ik dan ook nog eens aan de pc .. of tv.. zo wordt het natuurlijk niets dan

Keuzes, het is zwaar.



Nou ben ik vergeten wat ik Roma wilde melden...



Janneke, ik was bij je in de buurt vandaag! Bij m'n schoonmoeder dus. :)

Ik zal aan je denken, dinsdag (en uit de stad wegbiljven ;))



Zo

ik ga lekker bij manlief op de bank hangen

Laterz!
Later is nu
Alle reacties Link kopieren
Wat had je dan te melden Dreamer?? nu maak je me nieuwsgierig:)
Alle reacties Link kopieren
Ik mezelf ook. Wel lastig af en toe hoor, blond zijn ;)



Maar volgens mij had ik voor jou ook nog een *; in de aanbieding. Lijkt me vreselijk je moeder te moeten missen. De mijne bivakkeert de hele winter met m'n vader in Zuid Spanje, en dát vind ik al erg!



Goedenmorgen verder :)
Later is nu
Alle reacties Link kopieren
Nou dreamer, blond zijn zit niet in de kleur hoor haha, ik kan soms ook behoorlijk 'blond' doen en ik heb een ander kleurtje.

Enne..ik begrijp je geëmancipeerde uitspraken! Kan er nog eentje aan toevoegen: vaders die oppas spelen. Hoezo oppassen, het zijn je eigen kinderen hoor! Of de totale bewondering als men het heeft over alleenstaande vaders. 'Wat knap he', 'Ik heb er bewondering voor' en over alleenstaande moeders geen woord, dat is allemaal heel normaal wat zo iemand allemaal doet.



Ringelding, ik denk ook niet dat jij het zo bedoelt. Het onderwerp op zich triggerde te reageren. Jullie doen het en genieten gewoon lekker samen!



Sport is aan mij totaal niet besteed behalve wandelen maar dat is behalve als je het snel doet geen sport, schijnt het. Maar meer heb ik niet nodig en dat is eigenlijk erg lekker.



Jammer dat je niet meer zo aan lezen toe komt, dreamer maar ja, inderdaad, keuzes. Ik lees eigenlijk vooral, pc daargelaten, 's avonds in bed of in het weekend wel eens overdag op bed of onder de zonnebank.

Lezen is voor mij echt een must en een hobby, ik kan en wil niet zonder.



Roma, was je al druk aan de gang zeg. Ik heb vandaag behalve mailen, online lezen en hier reageren nog geen reet uitgevoerd. Kan me lekker ook niet schelen.



Incredible, lastig he, die terugvallen. Ze is zeker van vermoeidheid in elkaar gezakt. Arm mens, ik heb het er best wel mee te doen maar ook met jou want voor jou vreet dit ook veel energie! Goed dat je ook nog een beetje aan jezelf denkt en wel geregeld iets voor jezelf doet. Anders hou je het niet vol. Sterkte!



Mijn interesse in Iran ontstond in 2000. Het begon allemaal met het hebben van een relatie met een iraniër. Met het eindigen van de relatie twee jaar later kwam er geen einde aan mijn vrij vergaande interesse.

Dat stond gewoon los van hem. Ik verzamel nog steeds boeken op dat vlak, ik luister af en toe nog steeds Perzische muziek en nieuwsberichten over Iran volg ik met belangstelling. Helaas ben ik er nog nooit geweest. Reden, mijn kinderen. Als je daarheen gaat, moet je echt wel een x aantal weken uittrekken en zolang kan ik ze niet ergens laten logeren. Maar op een dag ga ik, dat staat vast en ik kan bijna niet wachten. Als ik dan lees dat jij dit jaar gaat, begint het bij mij ook erg te kriebelen maar ik moet geduld hebben. Mijn tijd komt wel. Ik ben dan ook zeer geïnteresseerd in jouw verhalen, ervaringen en foto's als je terug bent.



Janneke, toch niet dinsdagavond he, dan moet ik naar de stad voor de cursus :)



Shape, wat zwaaaar irritant. Dat zijn nauwelijks nog normale leefgeluiden. Bah. Hier valt het mee, op één hond na die te pas en te onpas, soms ook 's nachts blaft. Echt zo'n naar door merg en been gaand blafje. Ik vind de meeste honden leuk maar dit schurftig mormel zie ik graag naar elders vertrekken.



Zoon leest wel maar alleen strips. Hij heeft geen geduld voor gewone boeken maar strips lezen is ook lezen. Liever zo dan helemaal niet.
Het is mij: shaHla :) (Iranian version)
Alle reacties Link kopieren
Shala, wel apart zo'n fascinatie voor zo'n land... vind je het een mooi land?

Is ook niet echt vrouwvriendelijk ..



Janneke... veeeeel succes morgen!!



Ik dacht dat dit een leuke dag zou worden vanmorgen...ergens ook wel.. maar kwam emotioneel terug van bezoek aan mijn moeder en toen stond er een berichtje van msn maatje op msn en dat viel bij mij zo verkeerd, dat ik kwaad terugmailde dat ik hem niet verder zal contacten... een soort beeindiging , zo zou je het kunnen lezen.



Ik heb ook altijd wat heh de laatste tijd!! Beetje edgie... (zo noemt een goede vriend dat:)) ... sorry, ik kom wel weer eens met positieve berichtjes... misschien helpt het als de bestelde boeken morgen komen!!
Alle reacties Link kopieren
Ik heb weer eens wat hoor:(



Ruzie met beste msn maatje... heb het in mailtje min of meer beeindigd zo kwaad was ik... Ik ging offline. Hij offline en is nog steeds niet weer online.

Zucht.. ik heb ook altijd wat.



Kom wel weer eens met positievere berichtjes hoor!!

Ben de laatste tijd ook wat edgie, zoals een goede vriend dat noemt.:)
Alle reacties Link kopieren
Even een egobericht: Ik ben geslaagd!
Alle reacties Link kopieren
Gefeliciteerd Janneke:)*;



Shape kom hier voor jou een heeeeeele dikke :D



Hier niet veel te melden, alleen dat ik moe ben van het werk, heb mijn pinkje verbrand en het doet verdomd pijn:(



Ciao belle:)
Alle reacties Link kopieren
Janneke: Van harte!! Hoe ging het rijden? Fluitje van een cent?:D



Roma: Bedankt voor je knuf! Lief!



Ringelding: hoe gaat het nu met Mayte? En met jou?



Dreamer: Nog steeds zo druk?

ZIe dat ik 2x ongeveer hetzelfde heb gepost, de eerste keer nl. kreeg ik een foutmelding. Nog niet veel positiefs:

Emoties, emoties, huilen op het werk omdat het weekenddrama met mijn depri moeder me nog hoog zat... en dan nog de ruzie met msn maatje: nog niet weer goed, denk dat ik hem kwijt ben, maar ja iemand die niet open kan staan voor mijn gevoel.. moet ik me ook niet zo aantrekken... maar mis mensen snel en haat ruzie!!:(



Shala: zo erg bedankt voor je lieve steun altijd!!

 

Goed nieuws: vrouwen vangen je veel beter op dan mannen!! Maar dat wist ik eigenlijk al...

en de boeken zijn gekomen en wauw... het belooft veel goeds, vooral: Ik ben een goede relatie... dat boek belooft je betere relaties door naar jezelf te gaan kijken... HEEEL benieuwd!!
Alle reacties Link kopieren
Janneke:  mooi dat je hem binnen hebt, goed gedaan! Kunnen we nu weer veilig over straat ;)?



Shahla: leuk dat Iran je zo fascineert (mensen die uberhaupt ergens door gefascineerd kunnen raken zijn meestal my kind of people :)). Of mijn reis in november doorgaat is nog niet helemaal zeker. Omdat mijn vriendin nog Iraans staatsburger is moeten we eerst eea zeker weten of haar rechten daar, terugkeren naar Nederland etc. Maar het lijkt me fantastisch om te gaan, vooral omdat we samen als kleine meisjes al plannen maakten om samen weg te lopen naar Iran en haar echte ouders te zoeken. Nu gaan we dat laatste niet doen hoor, maar ik vind het wel een voorrecht dat ik dit samen met haar mee mag maken, ben beniwuwd wat het met haar doet.



Shape: wat naar voor je, al die negatieve dingen! Hoop dat het snel allemaal weer wat beter gaat. En misschien heb ik iets gemist, of staat het in een ander topic, maar is jouw moeder ook depressief? *;



Dreamer, Roma, Ringel (en de anderen ook natuurlijk): bedankt weer voor jullie lieve woorden, steun en interesse! :R



mijn moeder is de de laatste dagen weer wat stabieler, dat geeft wel weer wat rust! Ik hoop echt dat het snel weer wat beter gaat, al is het maar een klein beetje..... Heb het verder druk op mijn werk. Maar dat leidt ook wel lekker af eigenlijk!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven