Hoe leer je een kat een kattenbak AF

05-05-2016 10:47 258 berichten
Alle reacties Link kopieren
Wij hebben 2 binnenkatten gekocht van 7 maanden. Zij zijn de kattenbak gewend. Ze zijn nu helemaal gewend en gaan ook naar buiten. Wij willen graag de kattenbakken kwijt. Iemand ervaring met hoe dit het beste aan te pakken?
Waarom wil je van de katten bak af? Zodat jij en je eventuele buren overal de schijt tussen vandaan kunnen halen?
Dus je hebt liever dat ze bij de buren of in de openbare ruimte schijten?
Alle reacties Link kopieren
Waar gaan ze hun behoefde dan doen?
Prrrr, mauw miawwwww.
Waar moeten ze dan hun behoeftes doen ?

Als je ze niet in huis wil de kattenbak bedoel ik misschien kattenluik in de schuur of garage ?
Alle reacties Link kopieren
Prrrr, mauw miawwwww.
Als je ze buiten wil laten poepen, wens ik je veel succes hier...
Alle reacties Link kopieren
Niet.
Alle reacties Link kopieren
huh?
“I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel.” Maya Angelou.
Alle reacties Link kopieren
onze kattenbak staat in de scheur, te bereiken met een kattenluikje. Erg handig, geen stank in je huis en de kat doet het niet bij de buren
i want your loving and all your lovers revenge, you and me could write a bad romance
Alle reacties Link kopieren
***
Prrrr, mauw miawwwww.
Alle reacties Link kopieren
Lijkt me eigenlijk wel de beste oplossing die geen overlast voor andere veroorzaakt
i want your loving and all your lovers revenge, you and me could write a bad romance
Geen idee hoe je het ze af moet leren, maar mijn ouders hebben gewoon nooit een kattenbak aangeschaft.
Alle reacties Link kopieren
quote mezelf
Prrrr, mauw miawwwww.
Alle reacties Link kopieren
leer ze het op de wc te doen, even zoeken en je vindt wel instructiefilmpjes
De waarheid is dat iedereen zomaar wat probeert
Alle reacties Link kopieren
quote:Pretzel66 schreef op 05 mei 2016 @ 10:49:

Waar moeten ze dan hun behoeftes doen ?

Als je ze niet in huis wil de kattenbak bedoel ik misschien kattenluik in de schuur of garage ?Bij de buren in de tuin natuurlijk
Iedere dag is gehaktdag
Alle reacties Link kopieren
quote:nlies schreef op 05 mei 2016 @ 10:51:

leer ze het op de wc te doen, even zoeken en je vindt wel instructiefilmpjesJe kan ze ook nog leren doortrekken! (echt waar)
i want your loving and all your lovers revenge, you and me could write a bad romance
Alle reacties Link kopieren
Prrrr, mauw miawwwww.
Katten kunnen het toch ook in hun eigen tuin doen? Waarom zou het gelijk bij de buren moeten?
Alle reacties Link kopieren
Hier lopen zeven katten (waaronder twee zwervers) en die lopen allemaal buiten, maar de vijf kattenbakken worden hier allemaal gewoon gebruikt hoor.



Waarom wil je ze eigenlijk kwijt???



Als het vanwege de geur is; probeer eens verschillende korrels, ik ruik helemaal niks. Nouja, tenzij er net eentje zijn grote boodschap heeft gedeponeerd, maar hey, wij ruiken ook niet naar roosjes. En je kunt nog experimenteren met ander voer. Duurder voer mag dan in aanschaf meer kosten, ze hebben ook minder nodig en dus ook minder ontlasting en minder geur.
De tand des tijds kan een antieke kast nou juist nét dat karakter geven. Zonde om over te schilderen. Avena.
En dan te bedenken dat ik mijn kat pas buiten laat als hij netjes op de bak heeft gepoept...

De andere komt uit zichzelf netjes even binnen om te toiletteren.



Woon je misschien op een boerderij of zoiets, of heb je je eigen tuin helemaal afgesloten? Dan kan ik het begrijpen, maar anders vind ik het nogal asociaal naar je buren toe.
quote:lunaleeflang schreef op 05 mei 2016 @ 10:52:

Katten kunnen het toch ook in hun eigen tuin doen? Waarom zou het gelijk bij de buren moeten?

Hoe leer je ze dat het alleen in eigen tuin mag ?



Wij hadden een kat die buiten kwam maar gewoon naar binnen kwam om het op de bak te doen.
quote:Ceylon schreef op 05 mei 2016 @ 10:53:

Hier lopen zeven katten (waaronder twee zwervers) en die lopen allemaal buiten, maar de vijf kattenbakken worden hier allemaal gewoon gebruikt hoor.
Alle reacties Link kopieren
Niet. Tenzij boerderij. Maar anders zit buuv straks lekker in de kattenstront te graaien bij het tuinieren en stinkt het bij de buren in de tuin als de zon schijnt. Fijn....
Alle reacties Link kopieren
@SinDudas; daar merken we niks van hoor. Huis is nogal aan de ruime kant en we wonen tussen de boerderijen.
De tand des tijds kan een antieke kast nou juist nét dat karakter geven. Zonde om over te schilderen. Avena.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven