afscheid nemen van huisdier

21-05-2007 18:17 44 berichten
Alle reacties Link kopieren
Moet gewoon eventjes mijn verhaal kwijt...........



Komende vrijdag wordt mijn trouwe maatje Katja ingeslapen. Ik weet dat het het beste is maar ben helemaal van slag. Bijna 16 jaar is ze bij ons geweest en we hebben heel wat meegemaakt. Ik kan me helemaal niet meer concentreren op mijn werkzaamheden en zie heel erg tegen vrijdag op. Jank mijn ogen uit mijn hoofd!!



Dit is niet echt een discussiepunt maar mss dat er nog meer mensen zijn die zoiets hebben meegemaakt.
Alle reacties Link kopieren
Ja ik heb het ook meegemaakt, met mijn kat van bijna 18. Ik vond het echt vreselijk, heb dagenlang gehuild, dus ik snap hoe je je moet voelen. Het enige wat misschien een beetje helpt is de gedachte dat hij/zij een mooi leven heeft gehad en dat je kan meehelpen om het tot een waardig eind te brengen. Ik heb onze kat trouwens laten cremeren met het idee om de as ooit uit te strooien in een bos waar we vlakbij hebben gewoond, maar ik heb het nog niet voor elkaar gekregen om dat ook daadwerkelijk te doen en het is al jaren geleden.
Cum non tum age
Alle reacties Link kopieren
ach wat triest, is altijd klote zoiets.....

Maar waarom pas vrijdag? Nu moet je er nog een paar dagen tegen aan zitten hikken. Ik neem aan dat je hond of kat??? dusdanig slecht is dat ze daarom ingeslapen moet worden. Is het dan niet beter (zowel voor het dier als voor jezelf) om dat wat eerder te doen?
Alle reacties Link kopieren
Ze is niet ziek maar gewoon op. Kan niet meer op haar pootjes staan, moeten haar bijna de hele tijd dragen. Daarom wordt ze deze week nog eventjes lekker verwend. Nu toch al die snoepjes, stukjes vlees e.d.. Mijn broertjes moeten nog afscheid van haar nemen en daarom wordt het pas vrijdag.



We begraven haar in de tuin, vlakbij de plaats waar ze altijd haar balletjes verstopte. Schiet weer helemaal vol.............
Alle reacties Link kopieren
mijn vriendinnetje



nog een nachtje mocht je bij  me blijven,

zachtjes spinnend lag je tegen me aan

ik wilde niet slapen in de hoop dat deze nacht niet voorbij zou gaan

maar de klok tikte genadeloos door...

en de ochtend kwam toch

na 14 jaar warme vriendschap heb ik op 14-04-2004 afschijd moeten nemen

van mijn vriendinnetje Rosita.



ik ging naar de dierenarts omdat ze griep had dacht ik. niertjes kapot :o. nog een nachtje mocht ze mee naar huis. Ze kreeg een prik dat ze zich niet meer ziek voelde.

ben er toendertijd echt dagen / weken ziek van geweest. en nu ruim drie jaar later mis ik haar nog elke dag
Alle reacties Link kopieren
Ik leef ontzettend met je mee. Wij hebben vorig jaar onze allerliefste schat Dunja (hond) in laten slapen na bijna 15 jaar trouwe dienst. Ook wij wisten het al een tijdje, het zat er zo lang aan te komen maar telkens stelden we het uit. Het was verschrikkelijk, ik mis haar nog bijna dagelijks. Bijna twee jaar geleden heb ik mijn katje in laten slapen die verlamd was geraakt (waarschijnlijk door mishandeling). Ik weet dus hoe het is. Ik wens je heel veel sterkte!



Groetjes,

Mimeel
Alle reacties Link kopieren




mijn vriendinnetje



nog een nachtje mocht je bij  me blijven,

zachtjes spinnend lag je tegen me aan

ik wilde niet slapen in de hoop dat deze nacht niet voorbij zou gaan

maar de klok tikte genadeloos door...

en de ochtend kwam toch

na 14 jaar warme vriendschap heb ik op 14-04-2004 afschijd moeten nemen

van mijn vriendinnetje Rosita.



ik ging naar de dierenarts omdat ze griep had dacht ik. niertjes kapot :o. nog een nachtje mocht ze mee naar huis. Ze kreeg een prik dat ze zich niet meer ziek voelde.

ben er toendertijd echt dagen / weken ziek van geweest. en nu ruim drie jaar later mis ik haar nog elke dag






;(





ik mis mijn hondje ook nog steeds. is al meer dan 4 jaar geleden dat we hem moesten laten inslapen...
Alle reacties Link kopieren
Heeeel veel sterkte. Weet hoe verdrietig het is. *;
Als je tot je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven.
Alle reacties Link kopieren
Lieve Limba,



Geniet de komende dagen nog lekker van haar...

Fluister alle lieve dingen die je nog wilt zeggen in haar oortjes!



Mijn hondje moest met spoed worden ingeslapen na 14,5 jaar. Dat was zo naar, want ik kon me er niet op voorbereiden. Nou goed, niet dat jouw situatie beter is, het is altijd rot. Ook al hebben ze nog zo'n geweldig leventje gehad.



Ik wens je veel sterkte en knuffel haar maar plat!

Ze wacht boven op je bij de regenboogbrug.. :) Dan zie je haar weer gezond en fit terug..



Sterkte, liefs,



Metal.
Alle reacties Link kopieren
Limba, heel veel sterkte! Ik kan wel janken als ik eraan denk dat mijn hondje ooit dood gaat....Ik kan me dus heel goed voorstellen hoe kl*te jij je voelt.Heel veel sterkte en gewoon lekker huilen hoor, iedereen met een huisdier zal dat snappen.
Alle reacties Link kopieren
Wat verschrikkelijk voor je zeg:(

Mijn kat heb ik twee dagen geleden moeten laten inslapen. Ik vond haar thuis half in haar mandje. Helemaal slap, maar haar pootjes heel stijf. Oren trilden en de ogen stonden heel raar.Ik schrok me kapot.

Het was een hersenbloeding. Jezus wat heb ik zitten janken bij de dokter zeg zeg.

Op de meest verrotte momenten schiet ik weer vol.

Heel veel sterkte*;
Alle reacties Link kopieren
Sterkte *; en probeer nog zoveel mogelijk van haar (?) te genieten nu ze er nog is...
Alle reacties Link kopieren
rainbowbridge / regenboogbrug





geluid aan en tissues bij de hand..... ;(
Alle reacties Link kopieren
Die tissues heb ik idd wel nodig ja................



Als ik me bedenk dat ze er volgende week gewoon niet meer is als ik thuiskom, dat ik haar niet meer wakker hoef te maken om een ommetje te gaan maken, dat ik niet meer hoor hoe kwaad ze op haar kussen wordt als dat niet doet wat ze wil, dat ik niet meer al haar brokjes uit de huiskamer hoef op te ruimen omdat ze die niet meer daar naartoe versleept...................;(



Vind het echt lief dat jullie zo meeleven.
Alle reacties Link kopieren
Ik huil met je mee ;(



Heel veel sterkte *;
Frankly my dear, I don"t give a damn
Alle reacties Link kopieren
:( Hi Limba,



Ik weet als geen ander hoe erg het is om je trouwe huisdier te laten inslapen. Bij ons thuis is het ook echt een beestenboel. En beesten hebben betekent zo nu en dan ook definitief afscheid nemen, omdat je ze vrijwel allemaal overleeft als mens zijnde.



Wij hebben geen kinderen en onze huisdieren(5 katten, 4 cavia's, 17 koi (231 huisspinnen ;() en sinds kort ook een ruwharig teckelmeisje) zijn dan ook onze kinderen.



Probeer het zo te zien: het is hét laatste teken van onvoorwaardelijke vriendschap dat je Katja kunt bieden. Zelf kan ze deze beslissing immers niet nemen c.q. laten uitvoeren.



Daarop vertrouwt ze jou als baasje dus, dat je voor haar de juiste beslissing neemt. Om haar verdere pijn en ellende te besparen.



Ook al is ze fysiek straks niet meer bij je, in spirit zal ze altijd aanwezig blijven! Dát kunnen ze je nooit afnemen.



Technisch gezien merkt ze gelukkig niets. Eerst krijgt ze een spuitje waarvan ze lekker diep gaat slapen (als je het niet zeker weet of jouw dierenarts dit ook op deze manier doet, dan kun je dit eisen!). Ze soeselt dan eerst gewoon rustig in.



Vervolgens wordt haar hartje met een andere injectie tot stilstand gebracht. Dit merkt zij echter niet bewust meer. Als je haar streelt totdat ze in slaap valt, zal ze heel rustig inslapen.



Het klinkt gek, maar een mooiere dood kun je haar eigenlijk niet toewensen: in het bijzijn van haar geliefde baasje(s).



Heel veel sterkte gewenst en veel liefs:R,



Jenna
Alle reacties Link kopieren
Zo heeft de dierenarts dit idd uitgelegd. Het geluk is dat ie bij ons thuis komt, hoeft het tenminste niet in zo'n kille behandelkamer maar gewoon in onze huiskamer. Daar waar ze thuishoort!



Het is ook het beste dat ze rustig inslaapt, we hebben deze keuze ook heel bewust gemaakt maar toch he...........
Alle reacties Link kopieren
Jeetje, het is wel een naar vooruitzicht dat dit vrijdag te gebeuren staat.

Ik wens jullie nog hele goede, mooie dagen samen. Ik heb het 8 jaar geleden meegemaakt met mijn poezebeest, die heb ik ook thuis in laten slapen. Probeer voor je dier zo 'normaal' mogelijk te doen, de gewone dingen, de normale routine. Ook moet je bedenkt wát je met je dier gaat doen als hij/zij eenmaal dood is. Ga je zelf begraven? Waar? Wil je cremeren? Breng je zelf weg, laat je je dier ophalen...

Heel veel sterkte gewenst.
Alle reacties Link kopieren
oh, sorrie, spuit 11 ben ik, ik heb erover heen gelezen dat jullie zelf gaan begraven.
Alle reacties Link kopieren
http://sjnien.hyves.nl/fotos/66020921/0/PShX/
Alle reacties Link kopieren
ging iets mis. Wilde foto plaatsen maar dit ging niet zoals ik dat in gedachten had...............
Alle reacties Link kopieren
Alleen al de gedáchte dat ik mijn lieve huisdiertje zal moeten laten inslapen.... Verschrikkelijk. Zit hier nu al keihard te janken!



Heeel veel sterkte en ik vind het ontzettend dapper dat je zelf de kracht kunt opbrengen om met je diertje naar de dierenarts te gaan.
Alle reacties Link kopieren
Heel veel sterkte Limba*;. Het is alweer 5 jaar geleden, maar ik weet nog hoe vreselijk ik het vond om onze hond in te laten slapen. Hij was helaas nog erg jong. Gelukkig nog tijd gehad om goed afscheid te nemen, hem te verwennen en hem tot het laatst in mijn armen kunnen houden (en nog wel wat langer).

Ik heb nu tamelijk jonge beesten (5 en 4), maar ik moet er niet aan denken dat één van beide me nu zou ontvallen.

Alle reacties Link kopieren
Limba, ik heb de link even gekopieerd naar de adresbalk en zie de foto dan wel...

Jeetje, zit hier met tranen in m'n ogen, jouw schat is precies de hond van m'n moeder!

Het idee om haar te moeten missen... ;(



Heel veel sterkte vrijdag! *;
Alle reacties Link kopieren


Alleen al de gedáchte dat ik mijn lieve huisdiertje zal moeten laten inslapen.... Verschrikkelijk. Zit hier nu al keihard te janken!



Heeel veel sterkte en ik vind het ontzettend dapper dat je zelf de kracht kunt opbrengen om met je diertje naar de dierenarts te gaan.
bij mij schieten ook elke keer als ik dit topic zie al de tranen in mijn ogen. de gedachte alleen al...

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven