jullie meningen graag!

24-05-2007 13:18 28 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo allemaal,



Ik wil graag jullie meningen over het volgende: Wat vinden jullie van een hypotheekadviseur die in een jaguar s-type uit '99 rijdt. Denken jullie meteen van, wat een patser of wacht je eerst af hoe zijn advies zal zijn alvorens een oordeel te hebben.

Alvast bedankt voor de reacties!
Alle reacties Link kopieren
Nee, ik beoordeel iemand meteen op zijn uiterlijk en materiele bezit. Dat zegt alles over hoe iemand inhoudelijk is namelijk. Van zo'n patserige hypotheekadviseur zou ik geen advies willen.
Die hormoonslavernij!!
Alle reacties Link kopieren
Haha, dit gaat vast niet over jouw hypotheekadviseur, maar iemand (jijzelf?) die het wil worden (of het al is en zo'n auto wil aanschaffen).

Doe er effe een plaatje bij van die Rover, maakt het makkelijker voor mij.
Alle reacties Link kopieren
Haha, Rover, Jaguar, je begrijpt het al: voor mij zou het niet zoveel uitmaken. :P
Alle reacties Link kopieren
Voor de duidelijkheid......ik was in mijn eerste post absoluut NIET serieus!!! :D
Die hormoonslavernij!!
Alle reacties Link kopieren
Maak jij je hier druk om? wie weet heeft hij een eigen zaak, rijke vrouw, erfenis, veel gespaard, auto van de zaak.....kan nog wel even doorgaan, maar sinds wanneer scheppen we geen vertrouwen in iemand met een dikke bak zonder te weten hoe hij die bak verdiend heeft misschien...
Alle reacties Link kopieren
Ik zal het nog even aanvullen: Die hypotheekadviseur is mijn man en inderdaad zelfstandig en hij wil graag zo'n auto. Maar hij is gewoon erg aan het twijfelen. Hij wil niet dat zijn klanten een verkeerde indruk krijgen. Dus ik dacht, ik vraag het op een forum waar iedereen zijn mening kwijt kan. Dan krijg gewoon ik een iets beter beeld hoe er over gedacht wordt. Dus ik ben blij met al jullie reacties!
Alle reacties Link kopieren
Hahaha, ik moet altijd zó lachen om die politiek correcte reacties die hier vaak gegeven worden :)



Ik zou er nl wel meteen gedachtes bij hebben, bij zo'n auto. "zo, daar kan lekker over de provisie onderhandeld worden, hij verdient zo te zien genoeg". :P     Wrs wordt dit ook ingegeven door het feit dat ik de meeste makelaars sowieso over het paard getilde types vind. De goede daargelaten, om de hoek bij mij zit een makelaarskantoor waarvan ik alleen maar  kan zeggen.



Maar goed, missleary, goed dat je man hierover nadenkt. Je wilt natuurlijk wel het vertrouwen van je klanten hebben. Het hangt ook wel erg af wat je werkterrein is. Oud-Zuid in Amsterdam of Kanaleneiland in Utrecht bijvoorbeeld.



Verder, ik heb veel huizen bekeken en heb maar een enkele keer een makelaar zien voorrijden (en zou echt niet meer weten wat voor een auto's het waren, maar een S-type valt wel op natuurlijk....), meestal waren ze al in het huis, dus had ik echt geen enkel idee wat ze reden.



Wel mooie auto trouwens, Jaguar S-type!!
Happiness is nothing more than good health and a bad memory - Albert Schweitzer.
Eerlijk; Niemand zal het hier toegeven omdat het politiek niet correct is, maar ik denk dat er wel degelijk mensen zullen denken "aha, die vangt kennelijk flink provisie van mijn centen".Oftewel, er zullen klanten zijn op wie ij onbetrouwbaar overkomt.

Er zijn immers ook genoeg mensne die er over vallen als een uitjkeringsgerechtigde een dure BMW rijdt. dan vragen ze ook niet erst of ie die misschien gewonnen heeft, van de buurman geleend omdat zijn eigen auto stuk is, nee an ligt de conclusie er ook al snel dat ie wel met ilegale praktijken bezig zal zijn. En uiteraard denkt niemand op het forum zo.



Ik heb en tijdje bij een vastgoedbedrijf gewerkt en die wilden zelf niet in en te luxe pand zitten of hun mendewerkers in te dure leasebakken laten rijden, omdat dat bij de klant het idee zu kunnen opwekken dat zij meebetaalden aan "luxe" van de vastgoedmanager.



Een te patserige wagen zou je dus wel degelijk klanten kunnen kosten. Omgekeerd zal een te sjofele bak dat ook doet, want dan vragen ze zich af of ie zijn werk wel goed doet, aangezien ie niet eens een fatsoenlijk auto kan kopen.
Alle reacties Link kopieren
Okeeee... le-zen....



het gaat om een hypotheekadviseur.... nou, dan parkeert je man z'n auto toch gewoon lekker om de hoek als hij thuis bij mensen gaat adviseren, probleem opgelost.
Happiness is nothing more than good health and a bad memory - Albert Schweitzer.
Alle reacties Link kopieren
:Dkrengiserweer
Happiness is nothing more than good health and a bad memory - Albert Schweitzer.
Alle reacties Link kopieren
Om even heel eerlijk te zijn



Nee, ik heb geen vooroordelen, maar.....:$ ik zou inderdaad wel goed nadenken wat klanten denken in zo'n geval. 



Een hypotheekadvies kun je overal krijgen, dus hij moet het deels ook van het persoonlijke hebben. En het gaat om een hypotheek, niet om een mobiel. Zelf zou ik dan eerder op het advies vertrouwen van van een Piet Hein Donner (of JP, wie dan ook in die categorie) dan een type Jort Kelder. Gewoon omdat het een belangrijke beslissing is en je niet het gevoel wilt hebben dat er een carrierepatser binnenkomt die 'even' een hypotheekje voor je gaat fixen.

Dat gezegd hebbende weet ik niet hoe die auto eruit ziet;) (plaatje???)Auto's zeggen me uberhaupt niets en ik zou meer op andere dingen letten, maar ik denk wel dat voor sommige mensen een degelijke Volvo betrouwbaarder overkomt. (he, toch nog 1 automerk te pakken)
Dat zeg ik....
Alle reacties Link kopieren
Het zegt maar één ding over je man en dat is dat hij van mooie auto's houdt. Verder niks. Als je het positief wil zien zou je kunnen denken dat wie goed boert ook goed werk levert. Maar wie iemand op z'n uiterlijk of auto beoordeelt, is sowieso dom bezig.



Toch neem ik aan dat er over een hypotheekadviseur in een nieuwe Volkswagen Golf minder vooroordelen bestaan. Mocht iemand je man een patser vinden, kan hij ze voorstellen dat ze voor de lol eens opzoeken wat het prijsverschil tussen beide is...



Via marktplaats kan je dit type Jaguar uit '99 namelijk al vanaf ongeveer 9.000 euro kopen. Maar een nieuwe Golf kost je ruim 15.000 ;)
Alle reacties Link kopieren
Dit is hem dan. Nu is mijn man geen type jort kelder(gelukkig) Hij is in ieder geval geen snelle hypotheekadviseur. Meer een degelijke vent (al zeg ik het zelf haha)
Alle reacties Link kopieren
Tsja, persoonlijke mening is dat ik er wel wat bij zou denken. Komt ook omdat ik jaren bij diverse makelaarskantoren/hypothekenbranche heb gewerkt. De baas/bazen reden in mooie wagens, de rest in een mooie middenklasse. De baas (we hadden er 3) reden in jaquar en andere mooie auto's maar die waren ook miljonair. Ja die kwamen ook alleen bij rijke klanten en omgekeerd kwam ook alleen het topje van rijke mensen op het kantoor.



Je geeft toch een bepaald visitekaartje af. Uit elke hoek kan je het toch anders zien. Bijstandmoeder, goed verdienende 2 verdieners, studenten, single, oudere gepensioeneerde, enz.

Je moet het wel in een totaalplaatje zien. Dus zijn de kosten net zo hoog/laag als bij een ander zou het mij niet uitmaken waar die beste man in rijdt. Maar als hij gaat uitleggen waarom het bij hem iets duurder is maar daar krijg je dit en dat voor ................... dan zou ik heel kort door de bocht denken, ja je eigen zak is duurder.



Voor mij zou het alleen denk ik uitmaken als hij qua prijs overal boven zou zitten. Verder is het een of je een "dozijn" opentrekt. Allemaal een gelikt pak, vlotte babbel, verzorgd eruit zien en velen zijn charmeurs. Het zijn vaak toch bepaalde types die het in dat wereldje redden. Zeker nu het is losgegeven dat je niet perse een diploma hoeft te hebben.
Als je tot je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven.
Alle reacties Link kopieren
Oh, ik ben in de war met een E-type...





Dit vind ik dus



@Yette, heb je echt nog noooooit iemand op z'n uiterlijk of bezittingen beoordeelt? Dus bijvoorbeeld de Tokkies naast, lawezegge Willem Alexander, dat is voor jou 1 pot nat, qua gedachtes die je over die mensen hebt? Apart
Happiness is nothing more than good health and a bad memory - Albert Schweitzer.
Alle reacties Link kopieren
Dit viind ik dus ....



een hele mooie auto, wilde ik zeggen.



En I  Jort Kelder!



(leuk zeg, dat Grieks, pffff)
Happiness is nothing more than good health and a bad memory - Albert Schweitzer.
Alle reacties Link kopieren
Ik trek direct mijn conclusies hoor. Als ik zo iemand in een veel te dikke bak zie rijden denk ik dat hij mij niet het beste advies geeft, maar het advies waarmee hij de meeste provisie opstrijkt ;)



(en als ik een bijstandstrekker in een BMW zie rijden denk ik ook niet dat hij die van de buurman heeft geleend). Zo. Fout ben ik he ;)
Alle reacties Link kopieren
Demoiselle, ik zeg dat ik het dom vind om iemand op uiterlijkheden te beoordelen, niet dat ik het zelf nooit doe! Ik ben net een gewoon mens hoor :)
Alle reacties Link kopieren
Missleary, ik geloof direct dat het geen patser is, maar het ging om het gevoel dat zo'n auto kon oproepen:P Ik vind deze auto trouwens een grensgevalletje. En dat zal inderdaad voor iedere 'groep' anders zijn. Heeft hij een bepaalde categorie klanten?
Dat zeg ik....
Alle reacties Link kopieren
Demoiselle, ik zeg dat ik het dom vind om iemand op uiterlijkheden te beoordelen, niet dat ik het zelf nooit doe! Ik ben net een gewoon mens hoor :)
Oke verkeerd begrepen. Gelukkig :)
Happiness is nothing more than good health and a bad memory - Albert Schweitzer.
Alle reacties Link kopieren
Mylenevalerie: Het is juist helemaal niet vrijgegeven. Er is een nieuwe wet aangenomen (wft) en nu moet je wel degelijk diploma's hebben om als hypoadviseur aan de slag te komen. maar goed, dat terzijde.



Websje: Mijn man heeft klanten uit alle lagen van de bevolking dus dat is heel divers.
Alle reacties Link kopieren
Dan lijkt het me lastig:), want ik neem aan dat hij alle argumenten die wij hier geven ook zelf al bedacht heeft (wel goed dat je even een 'peiling' doet!). Laat je wel weten wat hij uiteindelijk doet?



(ps, voor de poll: zou 't niet doen tenzij hij veel 'upscale' klanten heeft)
Dat zeg ik....
Alle reacties Link kopieren
mij zouden ze eerst dat type auto moeten aanwijzen, ik kan echt de ene niet van de andere onderscheiden, dus mij maakt t allemaal niet uit
De waarheid is dat iedereen zomaar wat probeert
Alle reacties Link kopieren
Mylenevalerie: Het is juist helemaal niet vrijgegeven.  
Sorry, ik had duidelijker moeten zijn, bedoelde makelaars. Ik had er een streep tussen dus had even beter moeten aangeven welke branche ik bedoelde.
Als je tot je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven