telefoon terreur onder het eten

30-05-2007 23:03 90 berichten
Alle reacties Link kopieren
wat doen jullie met die telefoon terroristen die allemaal stomme vragen stellen en dan het liefst als je net zit te eten, pas hoorde ik als tip; zeg dat de gene waar ze naar vragen is overleden. Of gewoon de hoorn er op gooien, of je zegt ; een ogenblikje en de telefoon naast je neer zetten.

iemand nog ideeen?
Alle reacties Link kopieren
Telefoon niet opnemen.
Alle reacties Link kopieren
Ik zeg dat ik geen belangstelling heb voor een pensioen/hypotheek/krant/telefoonabonnement/iets anders.



Doorhalen wat niet van toepassing is.
Alle reacties Link kopieren
Heel simpel...gewoon zeggen ik ben niet geintresseerd en meestal drammen ze dan nog door en dan gooi ik de hoorn er op!



En nee niet zeggen dat diegene is overleden vind ik ook een beetje aso.....
Alle reacties Link kopieren
Niks, als ik zit te eten neemt het antwoordapparaat wel op. Op ieder ander moment van de dag zeg ik vriendelijk dat ik geen interesse heb en ook in de toekomst niet meer gebeld wil worden.
Alle reacties Link kopieren
Beleefd zeggen dat je al van alle gemakken bent voorzien en dan de verbinding verbreken.
Alle reacties Link kopieren
Als ze vragen of ik even tijd heb zeg ik, nee..goedenavond en dan hang ik op.
Alle reacties Link kopieren
Heb je zo genoeg ideetjes???



Lijkt me toch niet zo heel moeilijk.....
Alle reacties Link kopieren
ach, ik beantwoord altijd braaf altijd de vragen. Heb nl zelf ook zo'n bijbaantje gehad. Hoor anderen weleens zeggen dat ze dan weer 10 min. aan de telefoon gehangen hebben. Dat heb ik nog nooit gehad. Het is altijd klaar met een minuut of 2.
Alle reacties Link kopieren
Ik vind het ook niet netjes om te zeggen dat hij of zij is overleden, of de telefoon er op gooien. Als er iemand belt zonder dat het nummer te zien is neem ik ook niet meer op. Ik heb ook geen voicemail die aan gaat als iemand belt en ik niet opneemt. Als je zegt dat je niet meer gebeld wilt worden zouden ze daar echt rekening mee houden? Volgens mij kan je het beste een geheime nummer nemen, of alleen een mobiel en geen vaste aansluiting meer.
Alle reacties Link kopieren
Als je op www.startpagina.nl kijkt aan de rechterkant, zie je een mogelijkheid om aan te geven dat je niet meer door dat soort bedrijven gebeld wilt worden.
Als je tot je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven.
Alle reacties Link kopieren
ach, ik beantwoord altijd braaf altijd de vragen. Heb nl zelf ook zo'n bijbaantje gehad. Hoor anderen weleens zeggen dat ze dan weer 10 min. aan de telefoon gehangen hebben. Dat heb ik nog nooit gehad. Het is altijd klaar met een minuut of 2.
is niet waar hoor! ik heb dit werk ook ooit nog eens gedaan jaar of 10 terug en ik heb wel eens gezeten aan een opdracht en die duurde zeker wel een kleine 10 min..
Alle reacties Link kopieren
Met een geheim nummer wordt je alsnog gebeld, omdat veel callcentres met pagina's uit oude telefoonboeken werken en het dus zomaar kan zijn dat jouw nummer ooit van iemand anders is geweest. (eigen ervaring, heb dit werk ook gedaan)
Alle reacties Link kopieren
Als je op www.startpagina.nl kijkt aan de rechterkant, zie je een mogelijkheid om aan te geven dat je niet meer door dat soort bedrijven gebeld wilt worden.
goede tip; ga ik morgen gelijk doen,  nu ga eerst slapen
Alle reacties Link kopieren
ga nu eerst slapen:$
Alle reacties Link kopieren
Ik  heb het voor je opgezocht, klik hier



Helpt echt.
Als je tot je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven.
Alle reacties Link kopieren
Ik kan altijd zo heerlijk mijn dagelijke frustratietjes kwijt bij dat soort telefoontjes... mag ik eindelijk eens lekker bot door de bocht gaan en allemaal dingen zeggen die ik overdag niet mag. :D



En dan heb ik het niet over schelden, onbeleefd zijn ofzo. Maar gewoon even echt antwoorden wat ik wil zeggen.



Mevrouw, mag ik u wat vragen?

Vragen mag, als je verder maar niks aan me wilt verkopen.

... Oh... euh... Heeft u al een hypotheek?

Ja, en ben daar meer dan tevreden mee en wil geen andere.

Oh. Euh... (heerlijk, die aarzeling!) maar ons bedrijf...

Jongeman/jongedame, jullie bedrijf heeft me niets te bieden wat ik niet al heb.

Oh...

Verder nog vragen?

Nou, nee..



Ik maak vaker mee dat de telefonisch verkoper zomaar ophangt, dan dat ik  ophang.



oh that purrrrrrrrrfect feeling
Alle reacties Link kopieren
Had ik laatst ook Poez. Of ze iets mochten zeggen over hun hyp.product. Ik zei, ja alles, maar ik vertel je nu al dat ik niet overstap, dus ga je gang. Ja dat kost hun tijd en daar verdienen ze niet aan dus toen was het direct "oh nou prettige dag".
Als je tot je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb er geen last meer van, heb de gewone telefoon weggedaan en bel nu via mijn computer (heet voip-buster) en dan kan ik zelf gratis iedereen bellen zelfs naar Australie waar mijn dochter zit.

Verder hebben mijn man en ik allebei een mobiel, en dan neem ik vaak niet op als er sterretjes staan.



toen ik nog een gewone telefoon had gooide ik vaak gewoon de haak erop, want ik was dan aan het koken en had wel wat beters te doen. Maar dan werden ze vaak laaiend en bleven met iedere avond bellen. Ook een tijdje toen iedere keer gewoon de hoorn naast de telefoon gelegd en doorgegaan waar ik mee bezig was. Het irriteerde me vooral dat ze ALTIJD bellen onder het eten of als je eten aan het klaar maken bent.
Alle reacties Link kopieren
Ja, want dan weten ze dat de meeste mensen thuis zijn, Toetyfroety. Zou zo´n bedrijf niet weten dat het meer iritatie oproept dan anything else? Of zou het echt rendabel zijn voor ze? Moet bijna wel, want waarom zouden ze er anders mee doorgaan.



Wat een kutbaan lijkt me dat trouwens zeg. :( De enige kuttere baan die ik kan verzinnen is liftbediende.



Ik zou overigens gewoon de telefoon eraf leggen, als ik merk dat er altijd tijdens het koken/eten gebeld wordt door zulke bedrijven. Scheelt een hoop iritatie.
Alle reacties Link kopieren
Denk je nu echt dat bedrijven call centers inschakelen als het niks op zou leveren?

Gewoon of niet opnemen of netjes zeggen dat je geen belangstelling hebt. Klaar. Ik vind het zo overdreven om over telefoonterreur te beginnen. Hoevaak wordt je nu helemaal gebeld?



(en het is best leuk werk hoor, ik heb het altijd erg naar mijn zin gehad)
Zuss duimt zich suf voor Bambi. Het gaat helemaal goed komen, dat weet ik zeker!
Alle reacties Link kopieren
Vorig jaar bevallen en sindsdien word ik regelmatig gebeld door abbonementen wervers voor "groter groeien, ouders van nu, disney club enz. enz. " en dat zijn vasthoudende bellers. Sinds een paar maanden zeg ik, nee ik kan geen abbonement bij jullie nemen want wij zitten in de schuldsanering, en ik zou het op prijs stellen als jullie dat noteren en niet meer bellen, maar meestal voor ik bij dat noteren ben hangen ze al op.





(en voor er mensen boos worden, nee we zitten niet officieel in de schuldsanering, maar leven wel op het zelfde nivo om zo snel mogenlijk van bepaalde dingen af te kunnen zijn, dus ik weet hoe het is :))
Zo ! En dan kunnen we nu weer allemaal normaal doen....
<div class="forumquote">quote: borodini reageerde <script language='javascript' type='text/javascript'>document.write(friendlyDateTimeFromStr('31-05-2007 08:42:09'));</script>
<hr class="forumhr" />
Vorig jaar bevallen en sindsdien word ik regelmatig gebeld door abbonementen wervers voor "groter groeien, ouders van nu, disney club enz. enz. " en dat zijn vasthoudende bellers. <br /><font color="#ff00ff">Felicitas-doos gehad?</font><br />Sinds een paar maanden zeg ik, nee ik kan geen abbonement bij jullie nemen want wij zitten in de schuldsanering, en ik zou het op prijs stellen als jullie dat noteren en niet meer bellen, maar meestal voor ik bij dat noteren ben hangen ze al op. <br /><br /><br /></div>En verder, een tefefoon bijt of ontploft niet als je m gewoon laat rinkelen. Dus idd of negeren of hoorn eraf tot je klaar bent met eten.  Als mensen bij jou zomaar ophangen vindt je dat ook onbeleefd, dus dat zou ik niet zo snel doen. maar als eentelefoontje nietgelegen komt, dan zeg je dat gewoon, Meestal vragen ze het wel.
Alle reacties Link kopieren
een vriendin was blijedoos freak, en heeft me voor alle mogenlijke zwangerschaps dozen opgegeven (en dat zijn er aardig wat tegenwoordig) :?
Zo ! En dan kunnen we nu weer allemaal normaal doen....
Alle reacties Link kopieren
En verder, een tefefoon bijt of ontploft niet als je m gewoon laat rinkelen. Dus idd of negeren of hoorn eraf tot je klaar bent met eten.  Als mensen bij jou zomaar ophangen vindt je dat ook onbeleefd, dus dat zou ik niet zo snel doen. maar als eentelefoontje nietgelegen komt, dan zeg je dat gewoon, Meestal vragen ze het wel.
Als het goed is niet (heb ook een bijbaantje gehad.....) Dan hebben mensen namelijk geen tijd of komt het niet gelegen. Wij moesten altijd beginnen met "sorry dat ik u eventjes stoor" .  De meeste mensen zeggen dan zelfs nog beleefd "oh, maar u stoort niet hoor" terug. Te erg.
Dat zeg ik....

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven