Help vrouwelijke cavia denkt dat ze een man is

03-06-2007 22:49 26 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik had in een hok een cavia vrouwtje en een konijntje. Aangezien het konijntje steeds wilder werd tegen de cavia, woont hij nu in de tuin, tot zijn grote vreugde.

De cavia kreeg een cavia vriendinnetje.

Twee dagen later hoorde ik rare kreten uit het hok, zoiets als "rrrrrrrrrrrr", en ongeveer om de minuut bestijgt het vrouwtje:ohaar nieuwe vriendinnetje.

Nu ongeveer 24 uur later is ze er meegestopt. Ze is denk ik een beetje moe.

Is de cavia nu een man, of denkt ze dat alleen maar ?

We hebben haar nogeens bekeken, ze heeft wel tepeltjes dan is het toch een vrouwtje of hebben mannencavia,s dit ook.?

En als het wel een vrouwtje is waarom doet ze dan zo mal ?

Iemand hier ervaring of verstand van cavia,s
Alle reacties Link kopieren
http://www.degrotecavia.nl/geslacht.html
Alle reacties Link kopieren
Hier zelfs plaatjes:

http://members.chello.nl/f.koornneef/keuze.htm



Hier ook:

Link



En hier:

Link



Alle reacties Link kopieren
Een goede aanrader is het ook dat je je eerst verdiept in het dier en dan pas een huisdier neemt.....
Ik zou even hier kijken.
Alle reacties Link kopieren
Ja, da's zeker een goede tip. En ik zou de kinderkamer alvast maar gaan inrichten:



Het "brrrrr" geluid.: (...) Dit kan verschillende dingen betekenen. Cavia's die elkaar proberen te versieren maken dit geluid tegen elkaar.
Alle reacties Link kopieren
Ah, ik lees ook net dat zeugjes een ander zeugje ook kunnen bestijgen. Inclusief het "rrrr" geluid.
mensen mannen hebben toch ook tepels, waarom zou een cavia-man dan geen tepels hebben?
Alle reacties Link kopieren
Bedankt meisje 85. We hebben gekeken op de site, en het is dus een mannetje:?.
Alle reacties Link kopieren
Een goede aanrader is het ook dat je je eerst verdiept in het dier en dan pas een huisdier neemt.....
Ik heb in de dierenwinkel uitdrukkelijk om twee vrouwtjes gevraagd.

Ik mag toch aannemen dat iemand die deze dieren dagelijks verzorgd en verkoopt zich verdiept heeft in het vaststellen in het geslacht.
Alle reacties Link kopieren
mensen mannen hebben toch ook tepels, waarom zou een cavia-man dan geen tepels hebben?


:$



Ja dat was ik even vergeten
Alle reacties Link kopieren




quote: Krengiserweer reageerde



mensen mannen hebben toch ook tepels, waarom zou een cavia-man dan geen tepels hebben? :$

Ja dat was ik even vergeten

katers hebben ook tepeltjes.
Als je tot je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven.
Alle reacties Link kopieren
Reutjes ook.:D



Ik zou zelf niet blindelings vertrouwen op wat er in een dierenwinkel gezegd wordt. Ik heb twee parkietjes gehad waarvan mij gezegd werd dat het een bepaald geslacht terwijl dat heel moeilijk vaststellen is bij een vogel. (als ze jong zijn kun je het alleen voelen, maar dan moet je wel heel veel weten van vogels)

Maar lullig is het wel, als je denkt dat je twee vrouwtjes hebt en het blijken een mannetje en vrouwtje te zijn
Alle reacties Link kopieren
Vrouwtjescaven "doen" elkaar ook bij gebrek aan een man. Te vergelijken met tochtige koeien. Als er geen stier is en een koe heeft last van haar hormonen, dan gaan ze elkaar dekken, hetgeen eruit ziet alsof ze elkaar aanduwen.



Caven hebben hetzelfde. Eén keer in de ca. 21 dagen zijn ze bronstig. AIs er dan geen beer (=mannencaaf) in de buurt is, dan nemen ze elkaar inclusief "'rrrrrrrrrrr"-geluid!
Alle reacties Link kopieren
Hoi!



Het is bij ons thuis ook wel voorgekomen dat wij er heilig van overtuigd waren dat een huisdier van een geslacht bleek te zijn maar uiteindelijk van de andere sekse was. Gelukkig weet je nu dat je cavia eigenlijk gewoon een mannetje is.



Ik ken btw nog een verhaal van twee katers die homosexuele gevoelens hadden, of liever gezegd de ene had dat wel en die andere niet en die rende steeds voor de eerste weg.



Denk erom dat je de cavia's nu gescheiden moet houden want die krijgen snel en veel baby's.



Groetjes Kikkerjet
Alle reacties Link kopieren
Ik ga eerst is bij de dierenwinkel vragen of ze het mannetje willen ruilen voor een vrouwtje. Alhoewel dat ook wel zielig is want het mannetje is eigenlijk best heel lief.

En anders maar een caviakooi er bij kopen, dat zal straks met de jonkies ook moeten.

Het vrouwtje zit me op dit moment zeer onschuldig aan te kijken:)
Het vrouwtje zit me op dit moment zeer onschuldig aan te kijken:)
Onschuldig? Guilty as hell zal je bedoelen. :P

Naar het schijnt kijken alle vrouwtjes zo "onschuldig" na een potje heftige seks. :D
Alle reacties Link kopieren
:DDat was geen een potje sex dat waren er wel 60 !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Nu zit ze lekker paprika te eten ze moet op krachten komen denk ik.

Het mannetje heeft een lekker dutje gedaan, maar wil nu ook paprika.

Nou ik ga romeo en julia maar eens wat hooi brengen.
Alle reacties Link kopieren
Zuchtervan, als je het mannetje eigenlijk ook wilt houden, kijk anders op marktplaats voor een hok. Die zijn daar echt niet duur. Ik heb ooit een caviahok (als werpkist voor mijn poes) er een gekocht voor 20 euro, die in de winkel wel meer dan 4x zo duur kostte.
Als je tot je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven.
Alle reacties Link kopieren
Bereid je er maar op voor dat je caafbaby's krijgt. Die rakkers schieten vrijwel direct raak! Vooral als zij nu onschuldig kijkt kun je erop rekenen dat haar eieren geschaakt zijn door 's mans hitsige kikkervisvriendjes!



Een cavia draagt ca. twee maanden dus je krijgt wss zomercaven!:P
Bereid je er maar op voor dat je caafbaby's krijgt. Die rakkers schieten vrijwel direct raak! Vooral als zij nu onschuldig kijkt kun je erop rekenen dat haar eieren geschaakt zijn door 's mans hitsige kikkervisvriendjes!
Tsja, klein pistooltje, veel kogeltjes.



Overigens vind ik het lichtelijk shockerend dat in de topictitel en in het gerefereerde stukje "man" geschreven staat. Ik mag toch aannemen dat er eigenlijk "mannelijke cavia" bedoeld wordt? ;) Ik kan me namelijk de tijd niet herinneren dat ik het ook 60 keer na elkaar deed. :$
Alle reacties Link kopieren
Daar zou ik iets op kunnen zeggen Geve my grumpy old man....maar ik doe het niet!!
Daar zou ik iets op kunnen zeggen Geve my grumpy old man....maar ik doe het niet!!
Die 333 in je nick is vast ook geen referentie.
Alle reacties Link kopieren
Tuurlijk wel! Die staat voor de 333 keer dat mijn eigen Big-stud het per week kan!
Die staat voor de 333 keer dat mijn eigen Big-stud het per week kan!
Gosh, krijgt hij daar geen koffieschenk-arm van? :D

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven