Postcrossing deel 13!!

20-08-2016 23:51 3000 berichten
Alle reacties Link kopieren
Praat hier mee over postcrossing!
*let op.. het kan zijn dat je op basis van kaartjes gevonden kan worden.. wij geven dit hier op het forum aan, zodat je ons terug kunt vinden*



Hoe werkt het?

registreer je op de website www.postcrossing.com en vul je profiel in

vraag op de website een adres aan van iemand ergens over de hele wereld

stuur een ansichtkaart naar dat adres

als de kaart ontvangen is krijg je een 'hurray!' in je mail en dan wordt jouw adres aan een willekeurige ander gegeven

wacht tot je een kaart ontvangt

registreer de ontvangen ansichtkaart in het systeem



Dus regelmatig al dan niet tropisch verrassingen op je deurmat , leuke contacten met onbekenden over de hele wereld, mooie verhalen en mooie plaatjes!



Om te weten welke avonturen wij op postgebied al beleefd hebben (stelt niets voor, maar zo klinkt het misschien beter) Zie hier deel 12







Kaartje registreren en je postcardwall

Als je op je postcardwall afbeeldingen van je kaartjes wilt hebben, dan kun je de verzonden kaartjes uploaden totdat ze geregistreerd worden. Voor het uploaden moet je ze scannen of fotograferen. Wanneer je in je lijst 'travelling postcards' kijkt, zie je achter elk adres een groen rondje met een plusje. Als je daarop klikt kun je het bestand (PNG of JPG) uploaden. Wanneer het kaartje geregistreerd wordt, is er ook nog een kans dat de ontvanger het kaartje upload.



Bij registeren vul je eerst het ID in, daaronder zie je een leeg vak. Daarin schrijf je je hurray tekst. (wel zo leuk) wanneer je dan klikt op 'registreren' krijg je nog de mogelijkheid om de afbeelding te uploaden. Dit kun je in principe ook later nog doen, op dezelfde manier als bij travelling postcards.



Om een Duitse hurray op te leuken, met dank aan Snorhaar:

"Deutsch für Postkreuzen",

"Hallo Michael, danke für deine wunderschöne Karte."

"Hallo Andreas, herzlichen Dank für deine tolle Karte. Du hast genau die richtige Karte für mich ausgewählt! Haben wir uns nicht schon mal kennengelernt?"

"Lieber Peter, vielen Dank für deine Karte. Dein Bild gefällt mir sehr. Hättest du Lust mit mir nach Paris zu gehen? Liebe Grüße, gelbe Zuckerwatte"



Vergeet niet de namen te veranderen
dreamer wijzigde dit bericht op 01-09-2017 12:13
7.36% gewijzigd
Later is nu
Alle reacties Link kopieren
Oh is het al zover
Alle reacties Link kopieren
Ja, en ga ik hier ook nog even trots vertellen dat ik een kaartje stuur aan de Duitse 14 jarige, die van treinen en postzegels en vooral van postzegels met treinen houdt
Later is nu
Alle reacties Link kopieren
Oh dear.. ik had voor deze jongeman natuurlijk Snorhaars zinnen kunnen gebruiken
Later is nu
Yeah!
Alle reacties Link kopieren
Meld!
Alle reacties Link kopieren
Ik zit nu kaartjes te schrijven.

Ghana smaakte naar meer, dus trok ik nog 4 adressen. Even vergetend dat ik dit weekend eigenlijk helemaal geen tijd heb om ze te schrijven. Dus dat zit ik nu maar te doen.



Woezel en Pip zijn vandaag gelukkig binnengekomen, dus die kunnen maandag aan hun reis naar Ghana beginnen. Nu nog bedenken wat ik ga schrijven. Het jochie gaat naar de primary school. Maar ja, dan kan hij een jaar of 6 zijn, maar voor hetzelfde geld een jaar of 12. Nou ja, hopelijk krijg ik nog wat inspiratie.
Alle reacties Link kopieren
quote:-Rivka- schreef op 21 augustus 2016 @ 00:48:

Ik zit nu kaartjes te schrijven.

Ghana smaakte naar meer, dus trok ik nog 4 adressen. Even vergetend dat ik dit weekend eigenlijk helemaal geen tijd heb om ze te schrijven. Dus dat zit ik nu maar te doen.



Woezel en Pip zijn vandaag gelukkig binnengekomen, dus die kunnen maandag aan hun reis naar Ghana beginnen. Nu nog bedenken wat ik ga schrijven. Het jochie gaat naar de primary school. Maar ja, dan kan hij een jaar of 6 zijn, maar voor hetzelfde geld een jaar of 12. Nou ja, hopelijk krijg ik nog wat inspiratie.

Ik weet natuurlijk ook niet hou oud dat jongetje is maar ik vind woezel en pip eerder passen bij 6 dan bij 12. Hier hoef ik bij 6 jaar helaas al niet aan te komen met woezel en pip



succes nog even met schrijven! Ik moet morgen ook echt 3 kaartjes schrijven want daarna lekker op vakantie stom, ga een dag later weg dan gepland en moet nog steeds dingen doen.
Alle reacties Link kopieren
Ja, daar heb je denk ik gelijk in, Elizaar. Laat ik dan maar uitgaan van een jaar of 6. Ik weet alleen nu echt even niets te schrijven aan een jochie van 6. Komt hopelijk morgen wel. De andere 4 kaartjes zijn klaar, dus voor nu stop ik even.



Jij ook succes met het schrijven van je 3 kaartjes. En daarna... vakantie! Waar ga je naartoe? Als je dat hier kwijt wil tenminste.
Alle reacties Link kopieren
Ik kwam trouwens laatst dit plaatje tegen:







Vond hem wel leuk. Misschien een idee om het plaatje in de openingspost eens op te frissen met zoiets als dit?
Alle reacties Link kopieren
Zoo we gaan hard!



Ik had gister 6 kaartjes in de bus!!! Nog nooit zoveel tegelijkertijd gehad.

Gister geen tijd om ze te registreren, dus dat ga ik vanavond op mijn gemak doen.



Daarnaast een hurray uit Belarus, deed er 17 dgn over. Best snel vind ik aangezien mijn vorige kaartjes al 81 dgn onderweg is



elizaar, fijne vakantie alvast!



Rivka, die is leuk! Ik zeg doen.
Wow nurse, 6 kaarten, dat is een echte kaartenlawine in je brievenbus.



Fijne vakantie Elizaar!



En voor iedereen: Happy New Topic!
Alle reacties Link kopieren
Tvp
aan het typen...
Alle reacties Link kopieren
Goedemorgen!! Ik doe vast even een terugvindpost, zodat dit topic weer in mn lijstje staat. Zal binnenkort mn kaartenbak wel weer uit het stof trekken, sta al weer veel te lang op inactief. Tot die tijd, veel plezier en tot dan!
Goedemorgen! Happy new topic!

Hier nog een beetje saai wat betreft kaarten en hurrays. Even wachten dus.



Ja Dreamer, je kunt daar 10 verschillende kaarten maken.
Alle reacties Link kopieren
Goedesmorgen
Goedemorgen,



Was jullie kwijt...

Heb zaterdag een pakketje verstuurd naar een vriendin. Geldt dat ook als postcrossing? Ze is morgen jarig kaartje erin en een klein fotoalbum gemaakt. Ze is een kleine 3 wk geleden bevallen. .. ik heb gisteren een hurray gehad. ?



6 kaarten te gelijk krijgen.. wauw.. jammer dat het niet wat verspreid kwam.. maar ja je kan er niks aan doen.
Alle reacties Link kopieren
Happy new topic!
It ain't me
Alle reacties Link kopieren


Ik heb nog niks gehad.... Geen hurray en geen kaartjes.... Ik wacht rustig af
Alle reacties Link kopieren
Hoi, ik kom binnenvallen als nieuweling. Ik vroeg me af waar je je profiel kunt aanpassen? Zodat ik mijn wensen kan beschrijven:)
Alle reacties Link kopieren
quote:-Rivka- schreef op 21 augustus 2016 @ 01:46:

Ik kwam trouwens laatst dit plaatje tegen:



[afbeelding]



Vond hem wel leuk. Misschien een idee om het plaatje in de openingspost eens op te frissen met zoiets als dit?Your wish...
Later is nu
Alle reacties Link kopieren
quote:Stappeltje schreef op 21 augustus 2016 @ 10:33:

Hoi, ik kom binnenvallen als nieuweling. Ik vroeg me af waar je je profiel kunt aanpassen? Zodat ik mijn wensen kan beschrijven:)



Hai, ik moest ook even zoeken, de lay-out is veranderd.

Je gaat naar 'settings' (dat staat links) en dan zie je bovenin de tabbladen [account] [profile] [address] en [avatar] Niet vergeten op te slaan

(ja, dat vergeet ik nog wel eens, vandaar)



Enneh.. welkom



Ook leuk dat Origami er weer is
Later is nu
Alle reacties Link kopieren
Thanks dreamer, het is me gelukt. Heb meteen vijf kaarten te versturen, zelfs 1 naar Maleisië.
Alle reacties Link kopieren
Leuk Stappeltje!



Labellei, ik heb net een kaartje met 2 zwarte katten gefavoriet, die uit Polen komt, maar zo in Groningen getekend zou kunnen zijn, zo met die torens op de achtergrond. Het is net 'onze' watertoren!



Ik hoor net een zinnetje op tv uit 'het kleine huis' 'gaat de post niet snel tegenwoordig, het doet er maar 10 dagen over om in Walnut Grove te komen'.. (vanuit.. Minneapolis ofzo) 10 dagen! Stel je voor hoelang het erover deed toen.. pff..
Later is nu
Alle reacties Link kopieren
Hallo!



(Ik reageer later wat uitgebreider...)

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven