Wasmachine bij de buren...?

15-06-2007 17:23 11 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hola,



Raar verhaal wellicht en op het gevaar van vreemde reacties af, het volgende. Vanmorgen hoorde ik een geluid dat ik vrijwel zeker denk te herkennen als het centrifugeren van de wasmachine van de buren. Toen ik om half een weg ging hoorde ik het weer, maar ik wist niet zeker of dat een tweede was was, of dat het geluid niet weg was geweest (ik hoor het beste in de badkamer en daar breng ik niet al mijn tijd door).



Nu ben ik net iets voor vijven thuis gekomen en ik hoor het geluid nog steeds!! Er gaan nu verschillende dingen door mijn hoofd, maar voor ik actie onderneem wil ik dat even bij jullie checken:



Het zou kunnen dat die mensen niet thuis zijn en dat die wasmachine dus op hol is geslagen. Zou dat op zich gevaarlijk zijn? Oververhitting, brand?



Is het wel een wasmachine?



Moet ik overal gaan aanbellen (ik woon in een flat) en vragen waar het geluid vandaan komt en of alles goed gaat?



Of me er gewoon niet mee bemoeien?



Wat zouden jullie doen?
Alle reacties Link kopieren
Ik zou bij mijn naaste buren aanbellen en vragen of zij het ook horen, zo ja, dan even samen overleggen wat te doen,

Het is wel raar ja,
Alle reacties Link kopieren
Ik zou gewoon bij de bewuste buren aanbellen en de zaak uitleggen.Ook dat je bezorgd bent dat de boel in de fik vliegt.

Lijkt me sterk dat ze dat raar vinden.

Ik zou het in ieder geval een prettig idee vinden als één van mijn buren zo alert was.:)

Misschien gaan ze op vakantie of zo?Alles nog even wegwassen vantevoren?Trouwens,ook hier draait de wasmachine weleens de hele dag hoor.;)



Succes!
Alle reacties Link kopieren
Tja, ik heb vandaag 3 wassen gedraaid...waar woon je?  :P
Alle reacties Link kopieren
Probleem is: buren zijn niet thuis. Mijn buren horen het ook trouwens. En het is niet gewoon een wasmachine die draait, hij centrifugeert non-stop. Al uren. Nja, weet het ook niet.
Alle reacties Link kopieren
Bel even naar de politie. Ik heb eens een lekkage gehad van de wasmachine van de bovenbuurvrouw. Ze had het ding aangezet en ging daarna weg.

De politie heeft toen de deur ingetrapt van haar woning.
Alle reacties Link kopieren


Bel even naar de politie. Ik heb eens een lekkage gehad van de wasmachine van de bovenbuurvrouw. Ze had het ding aangezet en ging daarna weg.

De politie heeft toen de deur ingetrapt van haar woning.
Dat is een advies wat ik niet direct zou opvolgen. 2 jaar geleden heeft de politie bij mij ook de deur open getrapt, het is nog niet rond, en de deur nog niet oke en de politie zou de rekening betalen maar dat heb ik nog niet. Wel kon ik de rekening van 800 euro alvast voorschieten, in de hoop dat ik het nog terug krijg. Dus deur in laten trappen zou niet mijn eerste keuze zijn.



Bij mijn vorige flat had de huismeester van iedereen een sleutel. Bij jullie niet?
Als je tot je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven.
Alle reacties Link kopieren
Kijk in Olleke haar situatie is het anders omdat ze lekkage had. Maar als dat nu niet het geval is zou ik niet direct de deur laten openbreken. Misschien in de telefoongids naamgenoten bellen, wellicht familie.
Als je tot je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven.
Alle reacties Link kopieren
Lekken is geen probleem, althans niet voor mij: ik woon boven het bewuste huis. ;) En eronder zit een garage, die van hunzelf is.



Waar ik wel bang voor ben, maar ik weet niet of dat terecht is, ben niet zo technisch, is dat die wasmachine op een gegeven moment wel errug warm gaat worden van al dat gezwier en in de fik zal vliegen. En dan is erboven wonen opeens een stuk minder grappig, buiten dat je niemand wenst dat zijn of haar wasmachine in de fik vliegt.



Er is hier geen huismeester of zoiets. Ik heb besloten te wachten tot vanavond later en als er dan nog niemand thuis is en ik hoor het nog steeds, ga ik toch de politie bellen.



Ik laat het nog weten hoe het afloopt!
Alle reacties Link kopieren
En as we speak.... hij is uit, hij is uit! En het lijkt allemaal rustig benenden, geen kortsluiting of iets dergelijks. Pffieuw.



Hee dames, bedankt voor het meedenken! Wat is het toch leuk om met zoveel vrouwen bij elkaar te zitten en echt over alles maar dan ook alles iets te kunnen vragen en altijd wel meelevende en meedenkende zielen te vinden. Thanks!
Alle reacties Link kopieren
Als ik jou was zou ik morgen of zondag nog even die mensen aanspreken. Dan weet je wat er was. Voor hun ook fijn te weten dat buren begaan zijn met hun. (en hun eigenwoning :$ hihihi.). Nee maar misschien was er een verklaring voor. En anders voor die mensen ook fijn te weten dat er iets niet goed is met hun machine als het maar 1 wasje was.
Als je tot je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven