Vechtende honden

03-07-2007 21:27 59 berichten
Alle reacties Link kopieren
Van het weekend op Scheveningen twee vechtende honden gezien. Een herder en een klein keffertje. Ik was er helemaal ondaan van. Iemand moest echt slaan op de herder. Ik heb niet alles gezien. Snel doorgelopen. Maar het beeld van de vrouw die wegliep met het kleine hondje in haar armen en het beeld van de man met bloed aan zijn handen die zijn herder omarmde en daarnaast een vrouw en kindje (zijn vrouw en kindje denk ik). Laat me niet los.

Ik moet eerlijk zeggen dat ik meteen mijn oordeel klaar had. Ik heb het nl niet zo op de kleine keffertjes (ben een keer uit het niets gebeten door een klein keffertje en zijn bazin zijn niets en trok hem aan de riem verder). En ik ben een groot fan van herders. 



Ik weet eigenlijk niet zo goed waarom ik dit topic open. Maar ik was er de hele dag ontdaan van en het laat me ook niet los. Ik hoop eigelijk dat iemand weet hoe het is afgelopen. Ik hoop dus goed. Misschien daarom dit topic...
Alle reacties Link kopieren
Het was ook echt hondenweer, van 't weekend.
Alle reacties Link kopieren


Van het weekend op Scheveningen twee vechtende honden gezien. Een herder en een klein keffertje. Ik was er helemaal ondaan van. Iemand moest echt slaan op de herder. Ik heb niet alles gezien. Snel doorgelopen. Maar het beeld van de vrouw die wegliep met het kleine hondje in haar armen en het beeld van de man met bloed aan zijn handen die zijn herder omarmde en daarnaast een vrouw en kindje (zijn vrouw en kindje denk ik). Laat me niet los.

Ik moet eerlijk zeggen dat ik meteen mijn oordeel klaar had. Ik heb het nl niet zo op de kleine keffertjes (ben een keer uit het niets gebeten door een klein keffertje en zijn bazin zijn niets en trok hem aan de riem verder). En ik ben een groot fan van herders. 



Ik weet eigenlijk niet zo goed waarom ik dit topic open. Maar ik was er de hele dag ontdaan van en het laat me ook niet los. Ik hoop eigelijk dat iemand weet hoe het is afgelopen. Ik hoop dus goed. Misschien daarom dit topic... 
Juist de kleine keffertjes worden door mensen vaak verkeerd behandeld. Ze zijn klein en schattig en daardoor worden ze de hele dag op de arm gehouden, mogen ze op de bank, op bed, krijgen de hele dag aandacht en koekjes. Daar worden het vervelende hondjes van die in een machtspositie komen die ze gaan verdedigen door voortdurend te blaffen en soms mensen te bijten. Je moet honden honds behandelen. Als duidelijk is dat jij de baas bent, dan heb je een echt maatje dat leuk te hanteren is en waar jij en anderen plezier aan beleven. Herders zijn geweldige honden, ik heb een kruising Mechelse herder en hij vindt spelen leuk, zoekspelletjes en vindt het heerlijk om opdrachten uit te voeren. Zit ook een beetje in het type hond, het is geweldig leuk om zo'n hond te hebben. Met een verkeerde aanpak kunnen honden echt heel vervelend worden.
Alle reacties Link kopieren




quote: AnneDaisyMay schreef



Van het weekend op Scheveningen twee vechtende honden gezien. Een herder en een klein keffertje. Ik was er helemaal ondaan van. Iemand moest echt slaan op de herder. Ik heb niet alles gezien. Snel doorgelopen. Maar het beeld van de vrouw die wegliep met het kleine hondje in haar armen en het beeld van de man met bloed aan zijn handen die zijn herder omarmde en daarnaast een vrouw en kindje (zijn vrouw en kindje denk ik). Laat me niet los.

Ik moet eerlijk zeggen dat ik meteen mijn oordeel klaar had. Ik heb het nl niet zo op de kleine keffertjes (ben een keer uit het niets gebeten door een klein keffertje en zijn bazin zijn niets en trok hem aan de riem verder). En ik ben een groot fan van herders. 



Ik weet eigenlijk niet zo goed waarom ik dit topic open. Maar ik was er de hele dag ontdaan van en het laat me ook niet los. Ik hoop eigelijk dat iemand weet hoe het is afgelopen. Ik hoop dus goed. Misschien daarom dit topic...  Juist de kleine keffertjes worden door mensen vaak verkeerd behandeld. Ze zijn klein en schattig en daardoor worden ze de hele dag op de arm gehouden, mogen ze op de bank, op bed, krijgen de hele dag aandacht en koekjes. Daar worden het vervelende hondjes van die in een machtspositie komen die ze gaan verdedigen door voortdurend te blaffen en soms mensen te bijten. Je moet honden honds behandelen. Als duidelijk is dat jij de baas bent, dan heb je een echt maatje dat leuk te hanteren is en waar jij en anderen plezier aan beleven. Herders zijn geweldige honden, ik heb een kruising Mechelse herder en hij vindt spelen leuk, zoekspelletjes en vindt het heerlijk om opdrachten uit te voeren. Zit ook een beetje in het type hond, het is geweldig leuk om zo'n hond te hebben. Met een verkeerde aanpak kunnen honden echt heel vervelend worden.



Helemaal mee eens!
Alle reacties Link kopieren
Klopt helemaal, 

Doordat die kliene hondjes vaak verwend worden zijn ze gaan denken dat ze dominant zijn en gan ze dus andere honden uitdagen. En voor een hond is een andere hond en andere hond, die zien niet dat  de een veel kleiner is ( en dus ook zwakker)die ziet alleen maar oh ik wordt uitgedaagd, ik zal eens laten zien hoe sterk/dominant ik ben. Vaak gaan mensen dan idd ook het kleine keffertje verdedigen, zodat de gote hond er helemaal niets van snapt. Want die andere hond geeft zich nog niet over, dus moet ie m weer aanvallen.

en ja zo'n grote herder maakt meer schade met bijten dan dat kleine keffertje, dus kleine hondje vinden mensen al snel "zielig" en de grote "gemeen". terwijl voor de hond die kleine arrogant en bazig is en eens op zijn plek gezet moet worden.
Alle reacties Link kopieren
Allemaar waar, maar in een gezonde roedelverhouding hoort de sterkste hond ook op te houden met aanvallen als de andere soorgenoot de zwakste blijkt. Een grote hond die een klein hondje dood- dan wel gewond bijt, vertoont dus net zo goed gestoord gedrag en is een potentieel gevaar voor zijn omgeving.
Alle reacties Link kopieren
Het maakt helemaal niet uit, groot of klein. Zonder fatsoenlijke opvoeding zijn honden rotbeesten. Als ik dan toch moet kiezen heb ik liever kleine rotbeesten. Vorige maand fietse ik met mijn dochtertje achterop langs een buurman met zijn twee herders. Gewoonlijk blaffen ze alleen, maar nu sprongen ze grommmend op ons af en daarbij viel de man en liet ze los. Ze kwamen achter ons aan en eentje beet mijn dochtertjes been open. Het klotebeest bleef maar happen, dus ik heb gefiets of mijn leven ervan afhing om die ze kwijt te raken, terwijl mijn dochtertje het uitschreeuwde van de pijn en angst. Moet er niet aan denken waar hij gebeten had als we lopend geweest waren. Een kleine rothond had veel minder schade aan kunnen richten.
Alle reacties Link kopieren
Allemaar waar, maar in een gezonde roedelverhouding hoort de sterkste hond ook op te houden met aanvallen als de andere soorgenoot de zwakste blijkt.

Dat is vaak het probleem met die keffertjes,  meestal grijpen mensen in voordat het keffertje zicht de zwakste heeft getoont, of doordat ze zo verwend zijn weigert het keffertje dat.  zodra een hond gaat liggen en zijn buik laat zien, zal een normale andere hond id ophouden. Vaak vinden mensen echter dat kleine hondje zielig, halen ze de vechtende honden uit elkaar, waardoor het voor de grote hond onduidelijk is of ie nu "gewonnen'heeft en dus valt ie opnieuw aan. 



Een grote hond die een klein hondje dood- dan wel gewond bijt, vertoont dus net zo goed gestoord gedrag en is een potentieel gevaar voor zijn omgeving.  Alleen als die hond doorging nadat het kleintje zich heeft overgegeven.  dan is het dus idd eengevaar. Een hod die zomaar zonder reden mensen aanvalt is ook gestoord, ookal is het maar een "klein keffertje"
Alle reacties Link kopieren
Die grote net zo goed. Honden vechten niet om te doden, honden vechten om de rangorde aan te geven. Daarom bijten ze elkaar niet in 1 beet dood maar wordt er flink geschud in het nekvel. Dus als die grote doorgaat, of die kleine nu wel of niet loopt te etteren, dan is ie wel degelijk gestoord. Heb zelf een grote hond gehad en daar zorgde ik wel voor dat die zich niet liet provoceren, hoewel dat bij een dominante reu natuurlijk lastiger is dan een wat bescheidener teef. Want ik was namelijk nog veel meer de baas!
Alle reacties Link kopieren
Wat ik me ook niet afvroeg. De herder liet het hondje niet zomaar los. Zou dit niet zijn gekomen omdat men zich er mee ging bemoeien? Het kleine hondje was opgetild en hing dus in de lucht, de herder hing er dus echt aan.

Dit deed mij denken aan de trekspelletjes die ik met mijn hond speelde.



Het was een ontzettend naar gezicht en het beeld staat nog steeds op mijn netvlies. Ik was er daarna ook helemaal verdrietig en overstuur van;(. Mijn vriend snapte niet dat ik er zo van moest huilen. Maar ik voelde me machteloos. Ik hoop echt dat beide honden er goed vanaf zijn gekomen.
Alle reacties Link kopieren
Wat ik me ook niet afvroeg. De herder liet het hondje niet zomaar los. Zou dit niet zijn gekomen omdat men zich er mee ging bemoeien?

Waarschijnlijk wel.  Als het kleine hondje op zijn rug was gaan liggen en de herder zijn buik getoond had, dan was de dominatie aangetoond en had de herder losgelaten ( tenzij die ook sociaal gestoord is).  nu kon het kleine hondje zich net onderdanig tonen ( zelfs in tegendeel, letterlijk hoger gaan zitten is voor honden juist een teken van dominantie, dus zal de herder  juist extra aanvallen. 

Het kleine hondje was opgetild en hing dus in de lucht, de herder hing er dus echt aan.

Dit deed mij denken aan de trekspelletjes die ik met mijn hond speelde.





Het was een ontzettend naar gezicht en het beeld staat nog steeds op mijn netvlies. Ik was er daarna ook helemaal verdrietig en overstuur van;(. Mijn vriend snapte niet dat ik er zo van moest huilen. Maar ik voelde me machteloos. Ik hoop echt dat beide honden er goed vanaf zijn gekomen.
Alle reacties Link kopieren
Die grote net zo goed. Honden vechten niet om te doden, honden vechten om de rangorde aan te geven. Daarom bijten ze elkaar niet in 1 beet dood maar wordt er flink geschud in het nekvel. Dus als die grote doorgaat, of die kleine nu wel of niet loopt te etteren, dan is ie wel degelijk gestoord.

Dat hoeft niet, die grote besteft niet dat hij groter is, alleen maar dat er een andere hond is die zijn dominantie niet accepteert terwijl ie duidelijk sterker is.  en in principe bijt zo'n hond dan niet om te doden, maar bij zo'n klein hondje is een beet van een grote al snel een ernstige verwonding.  En zeker als mensen zo'n klein hondje gaan optillen, dan zal dat die grotere alleen extra triggeeren.

Heb zelf een grote hond gehad en daar zorgde ik wel voor dat die zich niet liet provoceren, hoewel dat bij een dominante reu natuurlijk lastiger is dan een wat bescheidener teef. Want ik was namelijk nog veel meer de baas! 

Dan heb jij je hond goed onder controle,mooi zo.
Alle reacties Link kopieren
Als een hond pas ophoudt met bijten als hij geslagen wordt is er ook iets goed mis. Uitgedaagd of niet.

En je zegt dat er een kindje naast stond!  Moet er toch niet aan denken wat er kan gebeuren als die de hond  'uitdaagt' !!
Alle reacties Link kopieren
En is de eigenaar van die herdershond wel goed bezig?

Hij moet toch juist corrigerend optreden en niet zijn hond omarmen nadat die zojuist een andere hond zwaar heeft gebeten?!

En een hond omarmen?  Is dat wel slim? ( in het kader van duidelijk maken dat de baas de roedelleider is en niet de hond bedoel ik)

Ik heb geen honden maar dit lijkt mij toch allemaal niet het juiste gedrag naar de hond toe.
<div class="forumquote">quote: annetd reageerde <script language='javascript' type='text/javascript'>document.write(friendlyDateTimeFromStr('04-07-2007 15:24:56'));</script>
<hr class="forumhr" />
En is de eigenaar van die herdershond wel goed bezig?<br />Hij moet toch juist corrigerend optreden en niet zijn hond omarmen nadat die zojuist een andere hond zwaar heeft gebeten?! <br />En een hond omarmen?  Is dat wel slim? ( in het kader van duidelijk maken dat de baas de roedelleider is en niet de hond bedoel ik)<br /><br /><font color="#ff00ff">Omarmen van de hond is idd zeker gee goed idee. het beste had de man de hond gewoon kunnen negeren. De hond zal zeker  ook zeer verward zijn gweest , want die andere hond reageert raar en mensen beginen m te slaan, maar omarmen is geen goed idee.</font> <br />Ik heb geen honden maar dit lijkt mij toch allemaal niet het juiste gedrag naar de hond toe.<br /></div>
<br />
<br />
Alle reacties Link kopieren
Die grote net zo goed. Honden vechten niet om te doden, honden vechten om de rangorde aan te geven. Daarom bijten ze elkaar niet in 1 beet dood maar wordt er flink geschud in het nekvel. Dus als die grote doorgaat, of die kleine nu wel of niet loopt te etteren, dan is ie wel degelijk gestoord. Heb zelf een grote hond gehad en daar zorgde ik wel voor dat die zich niet liet provoceren, hoewel dat bij een dominante reu natuurlijk lastiger is dan een wat bescheidener teef. Want ik was namelijk nog veel meer de baas! 
En jij was de bescheiden teef? ;)



Mijn hond is bang voor kleine hondjes.

Wil wel eens grommen als hij er echt genoeg van heeft, maar bijten doet hij nooit. En dan vaak genoeg 'aaaah, dat arme kleine hondje' gehoord :@
'It could be lupus'
Die grote net zo goed. Honden vechten niet om te doden, honden vechten om de rangorde aan te geven. Daarom bijten ze elkaar niet in 1 beet dood maar wordt er flink geschud in het nekvel. Dat schudden van de hond met zijn prooi heeft juist de bedoeling om de prooi te doden. Ze breken de nek hierbij. Dit zie je bij jachthonden vaak. Mijn hond doet het met zijn speeltjes (tot nu toe heeft hij ze nog niet gedood;)). Dus als die grote doorgaat, of die kleine nu wel of niet loopt te etteren, dan is ie wel degelijk gestoord. Heb zelf een grote hond gehad en daar zorgde ik wel voor dat die zich niet liet provoceren, hoewel dat bij een dominante reu natuurlijk lastiger is dan een wat bescheidener teef. Want ik was namelijk nog veel meer de baas! 
Ik heb een duitse staande korthaar, ook best een grote hond. Hij heeft inderdaad alleen maar ruzie met kleine hondjes. Het is de meest lieve betrouwbare sullige hond die ik ken en hij is heel erg goed getraind, maar hij heeft het al 3 x aan de stok gehad met kleine hondjes hier in het dorp. Een paar maanden geleden heeft hij zo'n klein hondje in zijn rug gebeten. Ik weet nog steeds niet waarom en het enige wat ik kon doen was de dierenarts betalen voor de toegediende antibiotica.

Hij is wel een paar keer flink in zijn poten gebeten door een klein wit hondje, misschien neemt hij nu wraak op alles wat er ongeveer hetzelfde uitziet als dat rotbeest;).
Alle reacties Link kopieren
Ik hoop echt dat beide honden er goed vanaf zijn gekomen.
Waarom bel je niet de dierenambulance van daar. Misschien hebben die wat gehoord hoe het is afgelopen. Meestal horen ze of lezen ze het in de krant/plaatselijk suffertje. Dat zijn dingen die natuurlijk bij hun worden besproken.
Als je tot je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb heel erg lang geleden ook eens iets naars gezien op het Scheveningse strand. Er reed iemand op een paard en ernaast liep een tekkeltje heel fel naar het paard te keffen.

Dat duurde zo een hele tijd totdat het paard het zat werd en dat tekkeltje een trap gaf met z'n achterbeen. Ik zie dat beestje nog door de lucht vliegen en zijn eigenares er later mee weglopen helemaal onder het bloed.

Het is zeker 30 jaar geleden en ik was nog heel klein maar ik vergeet het nooit meer.
Alle reacties Link kopieren
.
Alle reacties Link kopieren
.
Alle reacties Link kopieren
Het maakt helemaal niet uit, groot of klein. Zonder fatsoenlijke opvoeding zijn honden rotbeesten. Als ik dan toch moet kiezen heb ik liever kleine rotbeesten. Vorige maand fietse ik met mijn dochtertje achterop langs een buurman met zijn twee herders. Gewoonlijk blaffen ze alleen, maar nu sprongen ze grommmend op ons af en daarbij viel de man en liet ze los. Ze kwamen achter ons aan en eentje beet mijn dochtertjes been open. Het klotebeest bleef maar happen, dus ik heb gefiets of mijn leven ervan afhing om die ze kwijt te raken, terwijl mijn dochtertje het uitschreeuwde van de pijn en angst. Moet er niet aan denken waar hij gebeten had als we lopend geweest waren. Een kleine rothond had veel minder schade aan kunnen richten.
Wat spreek jij denigrerend over de hond Yette.

Ik hou helemaal niet van katten maar heb het niet gelijk over "rotbeesten" .

Natuurlijk moeten honden goed opgevoed worden, zo ook de katten.

Als een hond de fout in gaat zegt dat meer over de baas als over de hond.

In dit geval dus de buurman. De termen rotbeesten en rothond schieten me echt even verkeerd.
Ik wil jou nog wel eens over die hond horen als jouw kind gebeten word. Dan heb je het op zijn minst over een rothond, ik vind dat ze het nog netjes zegt.
Alle reacties Link kopieren
Is gewoon waar. Zonder fatsoenlijke opvoeding kunnen honden rotbeesten zijn. En een hond die mijn kind bijt, noem ik ook een rothond. Jij niet dan?
'It could be lupus'

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven