Geld voor bruiloft

07-07-2007 23:41 7 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoeveel geef je dan aan geld per persoon, wat vinden jullie ?
Alle reacties Link kopieren
Wij geven 50 euro,25 p.p dus.
Alle reacties Link kopieren
Hangt er vanaf om wie het gaat, varieert van 40 tot 80 euro per stel. Ik geef er wel altijd een bloemenbon van 15 euro bij.
oh that purrrrrrrrrfect feeling
Alle reacties Link kopieren
Kom je op mijn bruiloft?



Dan raad ik aan om zeker richting de 100 te gaan :P



(sorrie tis laat en ik kan niet slapen)
Mijn tante, oom, nicht en haar man samen gaven mijn man en mij € 30,- op onze bruiloft. Daar was ik blij mee want het kwam uit een goed hart. Mijn benedenbuurman gaf ons € 150,-, we waren verbijsterd en ik wist niet wat ik zag. Ik voelde me bij die berg geld ongemakkelijker dan bij het lagere bedrag.



Geef gewoon lekker wat je een leuk bedrag lijkt. Dat kan € 20,- zijn, dat kan veel meer zijn. Voor mij hangt het ook een beetje af van wie het zijn. Is het mijn beste vriendin, dan is dat voor mij anders dan een collega die in het huwelijk treedt.
Alle reacties Link kopieren
Ik zou wel een hele leuke kaart kopen en een toepasselijk gedicht erbij maken (of op internet zoeken) om het geld in te doen. Of zelf een kaart maken. Klavertjes 4 plantje kopen, ze drogen en daar een leuke kaart mee maken.
Als je tot je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven.
Alle reacties Link kopieren
Om te beginnen vind ik geld vragen iets verschrikkelijks, ik vind het niet leuk om te geven en beschamend om te krijgen. Zelf zou ik liever iemand vragen die een inzameling houdt en het gewenste kado regelt. 



Afhankelijk van onze relatie met het bruidspaar, of we met of zonder kinderen komen en of we nog aan andere kado's of het vrijgezellenfeestje meedoen, geven we tussen de 25 en 75 euro. 



Ik vind niet (zoals ik hier wel eens heb gelezen) dat het kadobedrag de kosten die het bruidspaar maakt voor mijn spijs en drank hoeft te dekken.  Als ze het niet kunnen betalen, moeten ze geen feest geven.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven