vrijgezellenfeest

09-07-2007 10:01 17 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi!



Ik heb een probleem: Ik ga over 5 weken trouwen, nu ben ik er bij toeval achtergekomen dat de ceremoniemeester een vrijgezellenfeest voor me gaat organiseren. Ik heb hem in het verleden al verteld dat ik daar absoluut niet voor ben.



Nu blijkt ook nog dat het een verkleedetentje/moordspel is! Iets waar ik dus echt een hekel aan heb!



Ik kan niet laten weten aan de ceremoniemeester dat ik het weet, ik kwam er bij toeval achter en had het niet mogen zien...



Nu loop ik me dus echt al op te vreten en het duurt nog 3 weken!



Help!!! Wie heeft er tips!



Liefs Cindy
Alle reacties Link kopieren
dan heb je nog drie weken om af en toe te kuchen , te klagen over spierpijntje hier, spierpijntje daar......en op de grote dag ben jij ziek ! :D
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Alle reacties Link kopieren
Àls je het echt niet leuk vind dan kan je het beter toch maar zeggen lijkt mij...

Zeg dat je er per ongeluk achter bent gekomen en het echt niet wil....

Bespaart jou een vervelende avond en de anderen een hoop werk en tijd om het te organiseren...
Alle reacties Link kopieren
Bij een goede bekende van de ceremoniemeester zeggen dat MOCHT er een vrijgezellenfeestje georganiseerd word, het alles behalve een verkleedfeestje/etentje moet zijn. Alles behalve dat. Wel snel doen want als het al gereserveerd is denk ik dat je er toch aan vast zit.



In uiterste nood snel nu een andere ceremoniemeester aanwijzen ;)
Als je tot je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven.
Alle reacties Link kopieren
Bedankt voor jullie snelle reactie!



Ik heb de ceremoniemeester een mail gestuurd.



Heb erin gezet dat mochten ze van plan zijn om een vrijgezellenfeest te organiseren ik er niet van gediend ben. En dat ik dat al eerder had aangegeven. Ook vooral omdat die feestjes meestal op verkleedpartijen uitlopen waar ik niet van hou. Heb er bij gezet dat ik hoop dat ze mijn wens respecteren.



Zo heb ik niet de indruk gewekt (denk ik) dat ik er al meer van weet!



Dikke x Cindy
Alle reacties Link kopieren
goede oplossing! En je hebt groot gelijk. Ik zou wilen dat er meer bruiden zo over dachten.



Ik kreeg een tijdje terug op een vrijgezelen feestje nog de wind van voren van een vriendin van de bruid die aangeschoten ietsie teveel doordraafde in een poging de bruid bij te staan door stelling tegen mij tenemen. Ze vond me een ongezellige spelbreekster omdat ik pas 's avonds bij het groepje was aangesloten. Het dure verkleedprogramma overdag leek me namelijk verschrikkelijk, dus had ik me als enige alleen voor de avond opgegeven(zonder te zeggen waarom). Nu moest ik verantwoording afleggen. Ze vroeg zich serieus af hoe ik erop kwam dat paintballen met een als eend verkleedde bruid niet leuk was? En roeien met een eend was ook lachen geweest. Ze bleef maar doorgaan. Constateerde dat ik dus of onaardig was of geen gevoel voor humor had.



Gelukkig hield ze op toen ik zei dat ze te ver ging. Anders was ik meteen weer vertrokken.



Het werd trouwens wel een gezellige avond. De bruid was geen eend meer. We hebben uitgebreid Grieks gegeten en zijn later nog even gaan dansen.
Alle reacties Link kopieren
Ik vind ook dat je gelijk hebt Yette! Dit was idd een gevalletje van te ver gaan vind ik! Je moet zo iets niet doen als je niet zeker weet of de bruid het wel leuk gaat vinden.



Nu is het hopen voor mij dat ze het niet doen. En het klinkt misschien flauw, maar ik ben echt in staat om niet mee te gaan mocht het zo ver zijn. Het moet wel leuk blijven. Ook voor de "vrijgezel" !!!
Alle reacties Link kopieren
Heb de ceremoniemeester net op bezoek gehad. Hij heeft eerlijk gezegd wat we gingen doen. Heb ook gezegd dat ik dat al wist, en dat dat ook de reden was waarom ik niet mee ga.



Hij heeft me proberen gerust te stellen. Hij zegt dat het wel heel leuk is en als ik niet verkleed wil, hoeft dat ook niet.



Ben alleen nog zo boos en teleurgesteld dat ik er nog steeds over denk om niet mee te gaan.

Hopelijk kan ik er mijn rust in vinden. Het is ook zo moeilijk omdat ik moet zwijgen tegen mijn vriend.



Hij kan het wel waarderen, dus voor hem moet het wel een verrassing blijven.



Nou, ik heb nog 3 weken om eraan te wennen, vrees ik!
Alle reacties Link kopieren
Waarom heb je dan niet met die ceremoniemeester iets verzonnen wat jij ook leuk vindt?
Als je tot je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven.
Ik ben dan wel benieuwd wie je ceremoniemeester is. Diegene heeft dan blijkbaar geen idee wat jij wel en niet leuk vindt... Ik wil je verder niet ongerust maken, maar denk je dat op de bruiloft zelf dan ook geen "grappig" dingen kunnen volgen die jij helemaal niet leuk vindt?

Het lijkt me trouwens ook altijd handig als je van tevoren een beetje aangeeft wat je wel en niet kan waarderen.
Alle reacties Link kopieren




Ben alleen nog zo boos en teleurgesteld dat ik er nog steeds over denk om niet mee te gaan.

Hopelijk kan ik er mijn rust in vinden. Het is ook zo moeilijk omdat ik moet zwijgen tegen mijn vriend.



Hij kan het wel waarderen, dus voor hem moet het wel een verrassing blijven.



Nou, ik heb nog 3 weken om eraan te wennen, vrees ik!

eeeh vrijgezellenfeest? dan neem je je vriend toch niet mee?



op de een of andere manier heb ik t idee dat de vrijgezellen feestjes alleen maar leuk zijn voor de organisator ervan:?
De waarheid is dat iedereen zomaar wat probeert
Alle reacties Link kopieren
hmmm....



Mijn ervaring is toch anders. Ik heb mijn vriendinnen gerespecteerd bij hun feestjes en zij mij. En zo hebben we allemaal een heerlijke dag en avond en zelfs een keer een heel weekend gehad!



Maar als je echt niet wilt moet je het niet doen. Een vrijgezellenfeest kost al snel 100 Euri en ik zou dat niet willen uitgeven aan een bruidspaar dat er helemaal geen zin in heeft. Daarbij heb jij dan een rotdag en dat lijkt het me niet waard.



Aan de andere kant, als je vriend het wel heel leuk vindt (ik begrijp dat jullie een combi-feestje krijgen) dan kun je ook jezelf voor een avondje aan de kant zetten en net doen of je het fan-tas-tisch vindt! En dan wordt het waarschijnlijk nog gezellig ook.



Veel plezier!

Bluuu
Alle reacties Link kopieren
Dus je gaat ook trouwen, wat leuk!!



En mijn vriend en ik hebben ook aan de ceremoniemeesters doorgegeven dat we niet gediend zijn van een vrijgezellenfeest. Mochten ze toch iets willen doen dan hebben we doorgegeven dat we een gezamenlijk etentje met iedereen wel leuk vinden. Gewoon een avondje. Want hebben ook gezegd dat we een hele dag (wat je tegenwoordig veel hebt) helemaal niks aan vinden. Kom op zeg: Een week (of twee) later zit je ook al de hele dag met ze op de dag zelf!!!!



Ik zou gewoon eerlijk zijn en dat je hebt gehoord wat hij/zij van plan is. En dat je dat erg zou teleurstellen...



Wij hebben ook al gezegd dat wordt er wat anders geregeld (door een doordrammer) dan komt diegene toch lekker niet op de bruiloft!!:P
Alle reacties Link kopieren
Alles is al gereserveerd, dus afzeggen willen ze niet.



Mijn ceremoniemeester (mijn schoonbroer) had schijnbaar al rekening met me gehouden door een etentje met cluedo spel te doen. Hij (en iedereen die meegaat) dachten dat ik dat wel kon waarderen.



Hij is er dan ook echt van overtuigd dat ik het ontzettend leuk ga vinden.



We gaan met onze ouders, broers, zussen en aangetrouwden.



Het is dus niet echt een vrijgezellenfeest, maar wel een verkleed etentje met cluedo. Mijn vriend zal er ook bij zijn.



Ik had de ceremoniemeester duidelijk gezegd wat ik wel en niet wil, zowel voor op de bruiloft als voor een vrijgezellenfeest. (dat wou ik dus niet)



Heb echt nog ff tijd nodig om eraan te wennen! Als ik mee zou gaan is het idd voor mijn vriend. En zal ik ook net doen of ik het leuk vind. Maar ze zijn in ieder geval gewaarschuwd!
Alle reacties Link kopieren
Joh, lieverd, dit klinkt als een familie-uitje! En juist bij je familie kun je toch lekker jezelf zijn? Denk maar dat het kerstmis is ofzo, dan krijg je het vast leuk!;)
Alle reacties Link kopieren
Oh, dus je vriend is er gewoon bij??



Geen reden om je zorgen te maken toch? Wees blij dat ze niet een traditioneel vrijgezellenfeest tegen jouw zin in hebben geregeld...



En als het je die avond niet meer lijkt zeg je toch gewoon dat je er genoeg van hebt en dan ga je lekker aan de borrels of gewoon naar huis!
Alle reacties Link kopieren
zorg dat je de rol van het lijk krijgt, heb je een rustige avond verder ;)

maar dit is dus niet zo'n feest waar alleen de bruid voor gek loopt, dat scheelt weeer, dat zou ik  wel overleefd krijgen
De waarheid is dat iedereen zomaar wat probeert

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven