Kat alleen laten

16-07-2007 13:52 42 berichten
Alle reacties Link kopieren
Dames,



Heb sinds twee maanden een relatie en hij woont niet in dezelfde woonplaats als ik.

Ik vertrek op vrijdagavond naar hem toe om de ene keer op zondagavond of anders op maandag weer thuis te zijn.

Uiteraard zorg ik ervoor dat als ik vrijdagavond vertrek dat mijn kat een schone bak heeft, voldoende water en voldoende brokjes. En heeft volledige toegang tot mijn appartement.

Als ik thuis ben krijgt hij s'morgens natvoer en als ik wegben dan twee dagen niet.



Nou wil ik absoluut mijn kat niet verwaarlozen omdat ik een relatie heb maar vind het ook nog iets te pril om mijn kat nu al mee te nemen naar mijn vriend.



Maak ik me nou ongerust om niks? Of kan ik beter iets anders gaan regelen voor die twee dagen?
Alle reacties Link kopieren
Jij gaat ieder weekend naar hem toe? Och, op zich kan een kat best een weekend alleen zijn, als die maar genoeg te doen heeft, genoeg water heeft en genoeg te eten heeft, schone bak etc... Ik heb zelf een kat en die is maar heel af en toe een paar dagen alleen. Zelf zou ik het niet doen met de regelmaat van elk weekend. Is er een mogelijkheid dat je vriend en jij het afwisselen, het ene weekend bij jou en het andere weekend bij hem?
Alle reacties Link kopieren
Ja dat is heel persoonlijk, de denkt van wel, de ander niet. Als het nu 1 keertje een weekendje is vind ik van wel. Maar in jouw geval elk weekend vind ik niet kunnen. Zeker niet als hij van vrijdag tot en met maandag alleen zit.



Mocht je het toch blijven doen, zet op verschillende plekken bakken met water. Als er met dit warme weer een bak water omgaat heb je een probleem. Misschien de radio aanzetten zodat hij nog een beetje het gevoel heeft dat er iemand is.



Kan je niet om de week doen dat je vriend eens bij jou komt?



Of een buurvrouw tijdelijk vragen het 1x in het weekend te doen.
Als je tot je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven.
Alle reacties Link kopieren
Hmm, en als het beest gelijk alles opeet, heeftie de rest van de dagen niks meer??

Vind ik dus niet kunnen.
Alle reacties Link kopieren
Kijk het zat me al niet lekker, vandaar dat ik jullie om een mening vroeg.

Dan inderdaad iets anders gaan regelen. Of iemand komt de kat eten geven, of we gaan om het weekend heen en weer.

Voelde me ineens zo schuldig.



Zo en zo heb ik een water en voer bak die niet op kan raken. Geeft gedosseerd voer af..Dus hij kan niet ineens alles opeten..
Alle reacties Link kopieren
Mijn vriend woont 10 min. rijden bij mij vandaan en mooi dat we ieder weekend als ik bij hem ben 1 a 2x per dag naar huis rijden om mijn kattenkindertjes eten en even aandacht te geven.



Ik ben dus geen voorstander van om een kat enkele dagen alleen te laten. Beestje heeft ook behoefte aan aandacht.
Frankly my dear, I don"t give a damn
Alle reacties Link kopieren
Ik heb het ook gedaan; twee jaar lang, 2x per maand liet ik mijn poezekind een weekend alleen thuis. Het voedsel was het probleem niet, water evenmin. Ook de kattenbak kon wel 2 dagen zonder mij.

Maar Poezemeis zelf was het op den duur goed zat. Ging ze uit pure nijd op de vloer zitten zeiken.



Nu Poezemeisje en ik zijn gaan samenwonen met mijn vriend, gaat het veel beter met haar. Ze is relaxter, vrolijker, gezelliger. En ze plast alleen maar in de kattenbak ;)



Overigens was meenemen destijds geen optie, want dan zat mevrouw in de auto drie kwartier lang de boel bij elkaar te gillen. De verhuizing was bepaald al geen pretje



Mja, wat dan wel he.... heb je niet ene vriendin of moeder ofzo, die ff een uurtje bij je kat kan gaan zitten op zaterdagmiddag ofzo? Of kan je vriend niet wat vaker naar jou komen?
Ik geloof niet meer in sprookjes.
Alle reacties Link kopieren
Een kat lijkt wat gezelschap betreft gemakkelijker te zijn dan een hond, maar ook een kat zit toch liever niet dagenlang alleen, dat weet ik bij mijn eigen kat. Hier zit de kat misschien 1 à 2 weekenden per jaar alleen met brokjes, meerdere bakjes water en schone bak. Maar als we allemaal een week op vakantie gaan, komt er toch echt een oppas die dagelijks naar poezebeest omkijkt en aandacht geeft. Als we 2 dagen weggeweest zijn en we komen terug, zit poezebeest toch echt op ons te wachten.
Alle reacties Link kopieren
mischien wil de buurvrouw/buren je kat wel voeren voor een kleine vergoeding(zeker als het vaker voor komt)
Alle reacties Link kopieren
Mijn vriend heeft een dochtertje die altijd op vrijdagavond komt. Ik kan hem dus niet vragen die kleine af te zeggen of met die kleine naar mij te komen.



Dat betekend dan dat wij de ene keer op zatermiddag naar mij rijden en als we bij hem blijven we op zondagmiddag weer naar mij toe rijden.

Dan zit de kat 2 nachten alleen..



Ik heb net een vriendin gebeld en die geeft ook eerlijk aan als ik niks te doen heb is het geen probleem maar het is niet de bedoeling dat ik de weekenden jou kat ga verzorgen. Waar ze ook echt wel gelijk in heeft.
Alle reacties Link kopieren
Waar woon je? In sommige regio's heb je service's die aan huis komen om je kat eten te geven en aandacht.
Als je tot je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven.
Alle reacties Link kopieren
Ik woon in Nieuwegein dus dat is in de buurt van Utrecht..

Iemand ideen waar ik nu door paniek even niet opkom?
Alle reacties Link kopieren
Nee ik ken er alleen een in de buurt bij Amsterdam.



Kat meenemen?
Als je tot je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven.
Alle reacties Link kopieren
Nou MV, als Scarlet's kat maar een beetje op mijn Poezemeis lijkt, wordt meenemen een drààààma! Maar da's per kat verschillend natuurlijk.



En anders... ff heen en weer dan, denk ik...
Ik geloof niet meer in sprookjes.
Alle reacties Link kopieren
Sja zat ik ook al aan te denken maar ja dan wordt er ook gezegd: Is zielig voor de poes want je haalt hem weg uit zijn natuurlijke omgeving.

Kijk een nachtje alleen is geen enkel probleem vind ik..Maar dat betekend dat ik niet meer op de vrijdag naar mijn partner kan die in Rotterdam woont dus heen en weer rijden is geen optie. Helemaal als ik de zaterdag daar dan ook blijf.
Alle reacties Link kopieren
Het is geen oplossing, maar misschien een kat erbij nemen?



Heb ik ook gedaan voor mijn 'prinsje'. Hij heeft nu gezellig een vriendinnetje waar hij mee kan kroelen en ik merk aan hem dat als ik een weekendje weg ben, hij me niet eens mist ;(



Ik ga over drie weken 10 dagen (!) op vakantie en ik heb een vriend/collega van mij gevraagd of hij hier in mijn huis wil komen om op mijn katten (en huis) te passen.

Gelukkig doet hij dat.
Frankly my dear, I don"t give a damn
Alle reacties Link kopieren
Hoi Scarlet,

In paniek raken heeft weinig zin. Je kat heeft in ieder geval eten en drinken als jij er niet bent, alleen geen aandacht.



Kan je misschien die vriendin vragen of ze op zaterdag wil gaan op de momenten dat jij pas op maandagochtend terugreist.



Ik heb even voor je gegoogeld op kattenoppas. Er zit een kattenoppasbedrijf in Utrecht, maar op de site zag ik niet staan of ze ook in nieuwegein komen. Is wel 8 euro per dag (ik doe zelf kattenzorg in een andere regio en dat is twee euro per dag). Dit is de site.

Groetjes
Alle reacties Link kopieren
Zo en zo heb ik een huisgenootje tot 15/9 die dan de weekenden thuis kan zijn. Al vraag ik aan haar joh kan je op zondagavond thuis zijn. Ik vind dat poes best een nachtje alleen kan zijn.

En ik ga idd aan mijn overbuuf vragen of ze tegen betaling soms knuffeltjes aan de kat wil geven.



Pff dillema
Alle reacties Link kopieren
mijn kat blijft ook wel eens n weekend alleen, maar dat is zo'n solitair beest, als ik thuis ben zie ik m ook bijna niet.

ik zeg t altijd wel tegen de buurvrouw, dat ze weet dat kat thuis is, mochten er gekke dingen gebeuren(vliegtuig op t dak ofzo ;))
De waarheid is dat iedereen zomaar wat probeert
Alle reacties Link kopieren


Dames,



Heb sinds twee maanden een relatie en hij woont niet in dezelfde woonplaats als ik.

Ik vertrek op vrijdagavond naar hem toe om de ene keer op zondagavond of anders op maandag weer thuis te zijn.

Uiteraard zorg ik ervoor dat als ik vrijdagavond vertrek dat mijn kat een schone bak heeft, voldoende water en voldoende brokjes. En heeft volledige toegang tot mijn appartement.

Als ik thuis ben krijgt hij s'morgens natvoer en als ik wegben dan twee dagen niet.



Nou wil ik absoluut mijn kat niet verwaarlozen omdat ik een relatie heb maar vind het ook nog iets te pril om mijn kat nu al mee te nemen naar mijn vriend.



Maak ik me nou ongerust om niks? Of kan ik beter iets anders gaan regelen voor die twee dagen?





Je hoeft je niet schuldig te voelen of ongerust te zijn: 99% van de katten houdt niet van autorijden dus je doet het beest geen plezier door hem mee te nemen;

In tegenstelling tot honden kunnen katten vaak erg goed alleen zijn;

Nog een kat nemen is geen oplossing, vaak kunnen ze niet goed met elkaar opschieten. Die kat die 2 dagen alleen zit voelt zich niet zielig, jij vindt hem zielig;

De radio aan laten staan lijkt mij niet slim: als je een paar dagen weggaat zou ik alle electrische apparatuur uitzetten, of de stekkers eruit halen; (niet alle katten houden van muziek);



Iemand die langsgaat hoeft ook niet:

als alle ramen dicht zijn (zeker met dit onweer), grote kattenbak er staat en een paar bakken drinken (voor als hij er eentje omgooit) plus een grote bak droogvoer (niet in de zon), redt hij zich prima. Iemand die steeds gaat kijken kan de deur vergeten op slot te doen, of de kat ontsnapt uit het appartement. Dan ben je verder van huis;



Een kat hoeft niet per se om het uur geknuffeld te worden. Boerderij katten worden soms nooit aangeraakt. Katachtigen in het wild zijn vaak ook solitair levende dieren;



Zorg alleen dat hij zelf geen deur kan dichtduwen per ongeluk en zo niet meer bij bak/eten of drinken kan. Gewoon even iets tussen deur en deurpost zetten, of iets zwaars tegen een deur plaatsen, zodat die deur niet kan dichtvallen.

Succes.
Alle reacties Link kopieren
.
Alle reacties Link kopieren


Je hoeft je niet schuldig te voelen of ongerust te zijn: 99% van de katten houdt niet van autorijden dus je doet het beest geen plezier door hem mee te nemen; Klopt


In tegenstelling tot honden kunnen katten vaak erg goed alleen zijn; maar niet te lang

Nog een kat nemen is geen oplossing, vaak kunnen ze niet goed met elkaar opschieten.Is niet waar, vaak gaat het ook heel erg goed. Zoals bij mij thuis Die kat die 2 dagen alleen zit voelt zich niet zielig, jij vindt hem zielig;

De radio aan laten staan lijkt mij niet slim: als je een paar dagen weggaat zou ik alle electrische apparatuur uitzetten, of de stekkers eruit halen; (niet alle katten houden van muziek);



Iemand die langsgaat hoeft ook niet:

als alle ramen dicht zijn (zeker met dit onweer), grote kattenbak er staat en een paar bakken drinken (voor als hij er eentje omgooit) plus een grote bak droogvoer (niet in de zon), redt hij zich prima. Iemand die steeds gaat kijken kan de deur vergeten op slot te doen, of de kat ontsnapt uit het appartement. Dan ben je verder van huis;



Een kat hoeft niet per se om het uur geknuffeld te worden. Boerderij katten worden soms nooit aangeraakt. Katachtigen in het wild zijn vaak ook solitair levende dieren; we hebben het hier over huiskatten



Zorg alleen dat hij zelf geen deur kan dichtduwen per ongeluk en zo niet meer bij bak/eten of drinken kan. Gewoon even iets tussen deur en deurpost zetten, of iets zwaars tegen een deur plaatsen, zodat die deur niet kan dichtvallen.

Succes.





Sorry, maar ik vind jou wel erg stellig in je mening :? Je verkondigt het als de waarheid.

Iedere kat is anders en de baas weet zelf wat het beste voor het beestje is.
Frankly my dear, I don"t give a damn
Alle reacties Link kopieren
Mmmm...  ik snap dat dit lastig is voor je maar ik vind het niet kunnen, of laat ik het anders zeggen ik zou het niet doen.

Een weekend op zijn tijd weg moet kunnen. Idd zorgen voor voldoende eten ik zet zelf altijd meerdere bakjes eten en drinken neer zodat ze echt meer dan genoeg eten heeft. Een kat is gelukkig geen beest dat als zijn eten in een keer op zal eten, al zullen er natuurlijk uitzonderingen zijn. En verder schone kattenbak en zorgen dat er geen deuren dicht kunnen vallen zodat ze niet bij haar eten, drinken en kattenbak kan komen. En een buurvrouw met een sleutel in geval van nood.

Mijn vriendin heeft heel lang haar kat elk weekend mee genomen naar haar vriendje (woonde 100 km verder) maar eerlijkheidshalve moet ik er bij zeggen dat ze dat al vanaf kleins af aan heeft gedaan. Ik denk niet dat mijn kat daar erg happy van zal worden. Als zou ik het als de afstand niet al te lang is (zeg max 20 min) in de auto wel liever zou dan dan mijn kat alleen laten.

De vergelijking met boerderijkatten vind ik niet helemaal opgaan. Een boerderijkat is meestal geen huiskat, zijn vaak erg op zichzelf en niet aan mensen gehecht. De meeste huiskatten daarintegen vinden mensen maar al te gezellig.



Ik ben dan ook heel blij met een buurvrouw die tijdens mijn vakantie twee keer per dag langskomt. Pure verwennerij voor mijn beestje die op haar oude dag niet vies van aandacht is.
De wonderen zijn de wereld nog niet uit en ik geloof ik wonderen.
Alle reacties Link kopieren
Katten kunnen prima reizen, dat is een kwestie van wennen.



Ik heb ruim zes jaar gelat en ging ongeveer om de week naar mijn vriend 200 kilometer verderop. Het andere weekeind kwam hij bij mij. Zijn huis kenden de katten al, omdat we er een jaar samengewoond hadden voordat ik vertrok om te studeren. Ik reisde met de trein (en tram en treintaxi) met mijn twee katten samen in een grote mand - waar ik zelf wieltjes onder had gezet omdat ik niet zo goed kan tillen. Als ik ze in de reismand wilde gaan stoppen, probeerden wel weg te komen, maar zodra ze er in zaten, waren ze rustig. In de trein deed ik het deurtje vaak open omdat de ene kat bij stations even op het tafeltje wilde zitten om naar buiten te kijken. Zodra de trein dan weer begon te rijden, ging ze vanzelf weer terug in de bak.



Ik had er veel bekijks mee en kan een boek vol schrijven over alle kattenverhalen die je te horen krijgt als je zo reist.
Alle reacties Link kopieren
echt elk weekend van vrijdagavond tot maandagochtend vind ik wel wat veel. Hij zal het heus overleven enzo, maar het is vrij lang. Als het nu af en toe eens een weekendje is, of het iets korter zou zijn....

maar ja, er zijn ook weer genoeg katten die het stukken slechter hebben dan wat jij omschrijft dus wat is goed en wat is slecht...

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven