Welke "moderne" kunstenaar vinden jullie nou écht goed ?

01-08-2007 21:55 21 berichten
Ik googelde net even voor een ander topic op "Serrano", en wist direct weer waaróm ik niet naar zijn fototentoonstelling ging. Naar de rest van de tentoonstelling was ik direct niet meer nieuwsgierig.







Daarentegen vond ik de fototentoonstelling van "Erwin Olaf" (Silver) in datzelfde Groninger Museum fantastisch.

[fgcolor=#ff3b0c][/fgcolor]





Binnenkort ga ik naar Westeremden, omdat ik absoluut het werk van Henk Helmantel eens in het écht wil zien.





Welke kunstenaar bewonderen jullie ?
Alle reacties Link kopieren
Je noemde hem al, maar ik ben absoluut enorm fan van Erwin Olaf. Vanaf het moment dat ik 'Mature' zag in het Groninger Museum zag.

Daar zag ik ook werk van Viktor en Rolf tentoongesteld. Die enorme jassen met kleine belletjes. Ik vind het jammer dat ze nu zo bekend zijn.



Ik heb laatst de kunstenaars Tilmann Meyer-Faye en Jesus 'Bubu' Negron ontmoet. Hun werk wat mij tot nu toe bekend is spreekt me ook erg aan. Het zijn voornamelijk performances en happenings.



Helaas ben ik alweer een poosje uit de kunstwereld. Heb 2 jaar op de kunstacademie doorgebracht en ben nu met totaal andere dingen bezig.

Wel jammer, maar ik hou het niet meer bij. Als me nog een kunstenaar te binnen schiet dan laat ik het weten!
Alle reacties Link kopieren
Henk Helmanter heeft inderdaad echt prachtig werk. Ben naar een expositie van hem geweest, echt een aanrader.



Ik vind Gabriël Gressie erg leuk, en echt fan van Ger Stallenberg. Hier een werk van beide kunstenaars:



Gressie:





Stallenberg:
Alle reacties Link kopieren
Alicia Gil: Alicia Gil



Mooie frisse schilderijen. Veel kleur en veel figuren. Echt heel mooi volgens mij.
Zo ! En dan kunnen we nu weer allemaal normaal doen....
Alle reacties Link kopieren
Ron Mueck.
Die hormoonslavernij!!
Alle reacties Link kopieren
Dennis Hopper - de acteur.

Hij heeft vooral in de 60-er jaren fantastische foto's gemaakt en maakt tegenwoordig geweldige schilderijen.

Exposeert nu in Hermitage in St. Petersburg.

Ik vind het bijzonder werk.



Helaas weinig over te vinden op het internet maar zag zijn werk laatst op tv.
Alle reacties Link kopieren
Nog wat meer werken van Dennis Hopper.......
Jack Vettriano vind ik mooie dingen maken en Ans Markus ook trouwens.





Jack Vettriano





Ans Markus



Fijn dramatisch en realistisch, helemaal mijn ding.
Dennis HOpper heeft een paar jaar geleden nog geëxposeerd in het Stedelijk Museum te Amsterdam. Daar ben ik nog heen geweest. Vond de foto's wel mooi. Maar ik heb ook meer met foto's dan met kunstobjecten.
Ter aanvulling: daarom kan ik me nog steeds voor de kop slaan dat ik toentertijd niet naar een expositie van Annie Leibovitch ben geweest.
Alle reacties Link kopieren
Salvador Dali
Alle reacties Link kopieren
Maar we hebben nog twee schilderijen van hem.
:o Échte Dali ??





Henk Helmantels zijn onbetaalbaar voor een gewoon mens. Ik wil me oriënteren op een "giclee" van hem, maar eigenlijk hebben we één beperking. Voor onze muur móeten we iets groots hebben, en zijn werk is voornamelijk schitterend, maar erg priegelig.



(Zijwand van de vide, onze woonkamer is zes meter hoog, dus op een afstand van een paar meter moet het wel zichtbaar zijn.)
Hmm, even denken.. in ieder geval:Marc MuldersEric van Lieshout Marlene DumasRene DanielsBill Viola
Alle reacties Link kopieren
Barbara Hepworth, organische sculpturen in steen, hout en metaal. Wil heel graag eens naar haar museum/atelier in Engeland.
En nu zijn ál onze mooie afbeeldingen verdwenen...........................

:'-(



Plaatjes plakken lukt me nog steeds niet. R*tsysteem.
Hier een heel leuk filmpje wat ik jullie niet wilde onthouden!

Nu hopen dat de link het doet!



http://www.biertijd.com/mediaplayer/?itemid=3193
Alle reacties Link kopieren
Karin Ouwerkerk maakt leuke schilderijen (althans dat vindt ik dan) maarja ik ben ook een beetje bevooroordeeld ;-)



Verder ben ik weg van Bill Viola!
Alle reacties Link kopieren
oja en dat biertijd filmpje is echt geweldig!
Alle reacties Link kopieren
JESIC
Alle reacties Link kopieren
Jenny Saville rules!! :worship:

En ik ben bijna net zo goed, maar ja, ik ben anoniem. X-D

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven