Het grote rijlessen/examen babbel topic

15-04-2017 18:09 100 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hi lessers,



Al een aantal maanden zit ik op Viva en andere forums wat mee te lezen over rijlessen en alles wat er bij komt. Ook hier een superleuk stuk doorgelezen met o.a Bittermoon. Na alles door te hebben gelezen en mee te hebben geleefd voelde het bijna alsof ik die meiden goed kende! hahaha



Nu viel het mij op dat iedereen toch wel erg veel steun had aan elkaar. Aangezien mijn hele omgeving gek van mij aan het worden is...(Ik kan alleen nog maar zinnen maken met het woord "rijbewijs'erin) dacht ik dat het misschien wel leuk was een centraal topic te openen waar iedereen zijn/haar ei in kwijt kan! Ook als je hem allang op zak hebt maar je ervaring wilt delen ben je welkom ;)



Ik zal aftrappen : Op mijn 19de wat lesjes gehad en mijn theorie toen in 2 x gehaald. Door mijn studie toendestijds niet vaak genoeg kunnen rijden met als gevolg dat mijn theorie verlopen was en ik geen zin meer erin had.

Nu ben ik sinds Februari weer aan het lessen! En heb op 14 maart mijn theorie in 1 keer gehaald :D

Oeffff bloed zweet en tranen, een maand lang elke avond een uur zitten blokken ervoor.

Super trots uit de zaal komen lopen en er dan achter komen dat bijna iedereen een cursus had gedaan vlak voor het examen waar ze de antwoorden kregen?????? huh..pardon? maar goed.... hij is dus binnen.



Nu moet ik in Mei dus de afrijden en voor mijn gevoel er he-le-maal niet klaar voor :(!!

Als ik aan mijn rijexamen denk schiet mijn hartslag al omhoog. Bij mijn theorie examen was ik ZO zenuwachtig dat je mijn shirt mee zag bewegen door het bonzen van mijn hart....dacht even dat hij er mee zou stoppen hahaha.



Hoe gaat het bij jullie? Hoever ben je al?... Heb je er vertrouwen in of juist niet?
Rust roest
Alle reacties Link kopieren
Geslaagd!!!! Zooo wat ben ik blij.

Mijn instructeur gaat wel een klacht indienen bij het CBR omdat hij de route veel te moeilijk vond. Maar dat maakt me niet uit want ik ben lekker geslaagd!!!
Alle reacties Link kopieren
:cheer2:GEFELITEERD!!!! waauuuww we zitten hier wel in een groene golf van geslaagden he!!!!

Hoop dat we dit zo kunnen doorzetten



Ja? was je route zo moeilijk??
Rust roest
Alle reacties Link kopieren
Dankjewel! Ja, het was vooral een erg onoverzichtelijke route. Ik had aangegeven dat ik wat moeite had met het onthouden van de opdrachten, daar zou de examinator rekening mee houden. Nou mooi niet dus! Het was natuurlijk niet erg dat ik toen bijna verkeerd reed, dus dat was wel fijn! (:
Alle reacties Link kopieren
Nog meer lessers opweg naar hun examen? Of ben ik de enige in heel NL momenteel
Rust roest
Ik ga volgende week beginnen met lessen. Ben al een tijdje werkeloos en ik merk nu dat ik geen auto heb toch wel een belemmering is. Heb bijna 20 jaar kunnen fietsen naar mijn werk maar die kans op luxe zie ik steeds kleiner worden. Solliciteren op een functie 30 km verderop komt nu steeds vaker voor en het hebben van een rijbewijs is regelmatig een pre. Dus volgende week mijn eerste les.
quote:Sportyspyz schreef op 21 april 2017 @ 14:35:

Nog meer lessers opweg naar hun examen? Of ben ik de enige in heel NL momenteel



Als het een troost mag zijn: in BE zijn de examencentra volgeboekt tot eind juli over heel Vlaanderen, dus ik denk dat je in NL ook niet alleen zult zijn :P



@Beerie proficiat!! wat knap dat je geslaagd bent ondanks dat je route extra moeilijk was :D
Alle reacties Link kopieren
Bij mijn examencentrum (in nederland) was ook alles vol tot juli! Ik hoop ook dat dat een troost voor je is hahahaha
Alle reacties Link kopieren
quote:-Beerie schreef op 24 april 2017 @ 14:43:

Bij mijn examencentrum (in nederland) was ook alles vol tot juli! Ik hoop ook dat dat een troost voor je is hahahahaKlopt, echt zoveel is vol!
Sportyspyz, heb je je examen al gedaan? Hoe was het?
Alle reacties Link kopieren
Hoi allemaal,

Nou ik heb sinds 5 mei rijles! Zometeen mag ik weer 2 uurtjes lessen ( nr 11 &12) en op 5 juli staat mijn praktijk examen gepland. Maaar ben ook zo zenuwachtig en heb het gevoel dat het rijden echt super slecht gaat .
Hoe ging het rijden bij jullie rond les nr 10?

Groetjes Sotjeel
Bij mij ging het toen nog steeds dramatisch, maar ik heb wel meer lessen gepakt dan het standaardpakket xD
Alle reacties Link kopieren
Hi allemaal!

Ik had in mei indd mijn eerste examen en ik was zwaar gezakt.
Helaas... 50%zenuwen en 50 % onaardige niet zo tactische examinatrische (bij de eerste kleine fout mbt richting aangeven door zenuwen zei ze : nou..das niet zo best he!???)

bah bah. Dat ging zo door en je begrijpt wel, zenuwen x miljoen door dat mens. Wat was ik verdrietig zeg!

3 weken erna weer op geweest en GESLAAAAGGDDDDD! kan het nog steeds niet geloven zeg. Had een vreselijk lieve examinator die er alles aan deed mij te kalmeren. Na afloop zei hij dat het een TOP RIT was en niet begreep waarom ik was gezakt eerder.

Tsjaaaa het examen afnemen blijft mensenwerk he en het is ENORM bepalend welke examinator je krijgt.

Ivm Pinksteren kan ik hem pas morgen aanvragen :(

Hoe gaat het verder met jullie?
Rust roest
Nice! Proficiat!! :)

Ik heb ondertussen mijn rijbewijs, ik ben niet langer gestresseerd als het druk is of als ik gewoon moet rijden (ik heb heel lang stress gevoeld)
Alle reacties Link kopieren
Gefeliciteerd aan alle mensen die zijn geslaagd! Ik ben ongeveer anderhalve maand geleden begonnen met lessen, en over het algemeen gaat het best aardig (volgens de rij instructeur dan haha). Vind het wel erg leuk om te doen. :)
Alle reacties Link kopieren
gefeliciteerd geslaagden,

ik heb mijn theorie boek weer opgepakt, ben nu opzoek naar mijn (al)mijn aantekeningen en ga morgen denk ik toch maar weer beginnen met leren :|
vriend opperde of ik niet gewoon weer eerst moest gaan lessen en tussendoor leren misschien dat het dan makkelijker gaat.
of ik ga weer een 4daagse cursus volgen,

ik weet het niet :nut: :@@:
Relax we're all crazy, it's not a competition
Alle reacties Link kopieren
Proficiat voor de geslaagden!
Ik zou het leuk vinden om mee te kletsen. Ik ben 6 maanden geleden op mijn 42e begonnen met lessen. Vandaag mijn 23e les gereden en over 4 weken heb ik mijn TTT.......zo zenuwachtig!
Alle reacties Link kopieren
Hoi, ik ga binnenkort ook voor de tweede keer afrijden.. Zijn er nog meer mensen bezig om hun rijbewijs te halen?

Ik hoop dat ik 'm dan haal, ben er wel een beetje klaar mee ;)
Ik ben inmiddels ook gestart! Hier was het nog even spannend ivm eigen verklaring en medicatie met gele sticker. Rijschool verwachtte dat ik een rijtest zou moeten doen. Het cbr heeft vanaf juni nodig gehad om na te denken maar..... Ik heb groen licht om auto te rijden! Mijn lessen hebben een tijdje stil gelegen en volgende week zaterdag ga ik weer starten met les 6. Theorie heb ik al gehaald.

Succes iedereen met de rijlessen!
Alle reacties Link kopieren
Succes met de rijles morgen! Ik heb nog een aantal lessen staan. Het kijken gaat wel beter, dat probeer ik mezelf echt goed aan te leren (vooral de dode hoek).
En inparkeren gaat ook al aardig! Het lastige vind ik de snelweg.. Ik word zo onzeker en besluiteloos. Kan ik dan wel of niet inhalen? Moet ik gewoon op de linkerbaan blijven als over 1200 meter de uitrit is of toch nog iemand inhalen? Grr, mn rijinstructeur zegt vooral dat ik het te lastig maak voor mezelf ;)
Op die momenten vind ik het lastig om snel de juiste keuze te maken.
Ik heb 11 jaar geleden.mn rijbewijs gehaald. En dat was een hele klus
Door een ooghandicap moest ik een rijtest doen.
Ik kijk met 1 oog en zag destijds 80 procent denk ik.
Geen diepte dus
Die test was na een les of 5 a 10. Weet niet meer precies. Ik kon iig nog lang niet goed rijden.
Geen controle over de auto niet remmen en koppeling intrappen tegelijk.
Dus zei het cbr ongeschikt. Ik zou de bochten niet goed kunnen inschatten door mijn gezichtsvermogen.
De rijinstructeur nam het voor me op en zei dat ik pas weinig lessen heb gehad en dit oneerlijk is. Ik kreeg toen een nieuwe kans. Heb toen een serie lessen gehad en na een.les of 25 weer een rijtest gehad. Toen goedgekeurd

Het lessen duurde echter lang. Ik had moeite met tussen de strepen rijden vooral op achterlangswegen.
Ttt gedaan vrijstelling behaald
Examen was ik erg zenuwachtig. Mn voet trilde op de pedalen. Ik trok vlak voor een auto op door de zenuwen dus gezakt. Prompt kreeg ik weer een oproep voor een rijtest
Dus hoop gedoe. Ze adviseerden automaat maar dat wilde ik niet
Na twee jaar lessen tweede examen gedaan en toen geslaagd
Aa examen was dat

Na tien jaar contact opgenomen ivm verlengen en toen hebben ze de medische indicatie eraf gehaald

Mn theorie in 1 keer gehaald maar laten verlopen. De tweede keer weer in 1 keer gehaald
Nu rijd.ik met sensoren achter en dat gaat prima
Alle reacties Link kopieren
Haihai!

Ik ben erg aan het stressen tegenwoordig, zit nu op 8 lessen (ik weet het, heel weinig en nog geen reden om te stressen maar toch...) en wil er graag over praten!

Iemand die nog interesse heeft om mee te doen? of als er inmiddels een nieuw forum is hoor ik het graag ;-)
live the life you want
Hoi Stresskippie,

Toevallig hier ook 8 lessen gehad. Ik maak me momenteel niet zo druk maar het houdt me wel bezig. Ik heb al een compleet schema tot mijn afrijdatum. Die is eind februari dus dat schiet al op. De lessen gaan vrij aardig maar ik moet natuurlijk nog een hoop leren. Ik vind het wel heel leuk en heb een leuke en geduldige rijinstructrice.

Heb je je theorie al?
Alle reacties Link kopieren
Hey Skyler90,

Wauw, februari al!! Moet nog niet denken aan afrijden eerlijk gezegt... Fijn dat het zo lekker gaat! Voor mijn gevoel gaat het wel 'oke', morgen weer dubbeluur dus zullen zien hoe dat gaat :-).

Ja, heb theorie gelukkig al wel gehaald, scheelt ook een boel stress nu, haha. En jij?
live the life you want
Alle reacties Link kopieren
Ik ben zelf net begonnen en heb mijn eerste twee rijlessen inmiddels achter de rug. Ik merkte de tweede keer al dat mijn angst heel wat minder geworden is en een en ander een stuk vertrouwder aanvoelde. In elk geval al een heel stuk binnen de (drukke) bebouwde kom gereden en het ging heel aardig. Wel heb ik duidelijk nog moeite met goed remmen en stoppen, met name bij gelijkwaardige kruispunten waar je goed moet kijken om te weten hoe je moet handelen. Theorie heb ik vorige week gehaald trouwens :)

Hier nog meer mensen die op dit moment aan het lessen zijn/gaan?
Alle reacties Link kopieren
Wat een rust hier, iedereen al geslaagd geloof ik? :D

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven