Het nieuwe forum is live! (Mededelingen bugs)

11-05-2017 17:02 3096 berichten
Alle reacties Link kopieren

Update 15-5-2017 14:48 uur

Beste forummers,

Afgelopen weekend ontstond er commotie, over het feit dat er werd aangegeven door een aantal forummers dat zij in konden loggen op en gebruikersaccount met een niet-kloppend wachtwoord.

Uiteraard hebben wij aan deze melding(en) afgelopen weekend de hoogste prioriteit gegeven. Wij kunnen jullie met zekerheid meedelen dat het niet mogelijk is om in te loggen met een ander wachtwoord dan hetgeen dat gekoppeld is aan het desbetreffende account.

We nemen contact op met de betreffende gebruikers om het bovenstaande toe te lichten. Er is dus geen enkele reden om je zorgen te maken om de privacy van je account. De waarborging hiervan is onze nummer één prioriteit.

Mochten er n.a.v. bovenstaand bericht nog vragen zijn, stel deze dan gerust per mail: forum@viva.nl.




Hi Forummers,

We zijn weer live! Met een vernieuwd forum. Wat vinden jullie ervan? Zoals jullie zien is het design helemaal vernieuwd. Maar ook aan de achterkant van het forum is er veel verbeterd. Omdat we een nieuw systeem hebben moet je bij je eerste bezoek op het vernieuwde forum opnieuw inloggen. Verder zullen sommige dingen anders werken/eruit zien dan je gewend bent. Lees de veranderingen hieronder eerst door, alvorens je een reactie plaatst binnen dit topic. Wellicht staat je vraag er al tussen.


Wat is er nieuw?
  • Je kunt je persoonlijke overzicht op de homepage aanpassen. Heb je bijvoorbeeld in een topic gereageerd maar wil je dit topic niet in je overzicht? Dan kun je deze hier verwijderen. Ook je bookmarks, geopende topics en favorieten kun je hier aanpassen.
  • We hebben een aantal nieuwe smileys toegevoegd
  • Op veler verzoek, gaat er een nieuwe pijler live: Sport!
  • Het is niet meer nodig om plaatjesplakrechten aan te vragen. Zodra je de 200 reacties hebt bereikt krijg je deze rechten automatisch.
  • Bij je privé berichten vind je nu de map postvak uit. Hierin komen berichten die je verstuurd hebt maar nog niet gelezen zijn door degene aan wie je ze hebt verstuurd.
  • In ieder topic heeft niet alleen de OP van het topic een grijze kleur. Ook als hij/zij later in het topic nog eens reageert, krijgt zijn/haar reactie dezelfde grijze kleur. Zo zijn reacties van de topic opener gemakkelijk te herkennen.
  • Er is maar één melding nodig om een stafje in behandeling te nemen. Als je een bericht wilt staffen dat bij ons al bekend is, zal je hier een melding over krijgen.
  • Je kunt nu ook privéberichten staffen. Je geeft de moderators hiermee direct toegang om je privéberichten te bekijken.
Het forum is gebouwd op vernieuwde forumsoftware. In deze software zijn een aantal functionaliteiten anders, dan je voorheen gewend was. Zo kun je bijvoorbeeld geen pijlers meer blokkeren binnen je voorkeuren. Mocht je een pijler toch héél graag uit willen schakelen, stuur dan een mailtje met je verzoek naar communitymanager@viva.nl, dan passen wij dit voor je aan. Daarnaast is het aantal reacties en de volgorde van de reacties algemeen ingesteld.

Heb je vragen over het nieuwe forum, kun je iets niet vinden of wil je een bug melden? Dat kan! Mail dan naar forum@viva.nl of meld het hieronder.

Check wel eerst even of je bug misschien al is gemeld. Als dat het geval is, is het niet nodig om de bug te melden.
  • Nog niet alle smileys zijn te zien (opgelost)
  • Als je een enter gebruikt in je bericht, zie je deze niet altijd
  • Op dit moment zijn er nog 10 berichten per pagina, dit worden er 25 (opgelost)
  • Je eigen avatar is nog niet te zien in je overzichtspagina
  • Oude bookmarks zijn nu niet terug te zien
  • Diverse inlogproblemen (opgelost, ondervind je toch nog problemen met inloggen, mail dan naar forum@viva.nl)
  • Forummers die Firefox gebruiken posten posts dubbel
  • In enkele pijlers kon je een bericht plaatsen zonder in te loggen (opgelost)
  • Plaatjesplakrechten werkt niet bij iedereen naar behoren
  • De knop ‘alle reacties’ werkt niet
  • De knop ‘terug naar boven’ is er niet/werkt niet in Internet Explorer en Firefox
  • De knop 'direct naar beneden' is er niet.
  • Nieuwe topics hebben nu een geopend datum van 47 jaar geleden
  • Na het posten van een bericht direct weer terugkeren naar het betreffende bericht
  • Het aanpassen van de bericht-volgorde is nog niet mogelijk.
  • Sommige PB's ontbreken.
  • Inlogproblemen op mobiel
  • Plotselinge bookmarking van berichten
  • Berichten worden dubbel geplaatst
communitymanagerviva wijzigde dit bericht op 12-05-2017 18:44
30.12% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Mijn bookmarks zijn weg :-(

Wel fijn dat ik eindelijk mijn lijstje met topics waarin ik gereageerd heb kon leegmaken :-)
Alle reacties Link kopieren
Hèhè, nou nu maar eens op onderzoek uit.
Alle reacties Link kopieren
Hm, dubbel.
Alle reacties Link kopieren
Ik kreeg al afkickverschijnselen!
Maar het komt goed. Ik ga de boel even verkennen.
Alle reacties Link kopieren
Yes! Finally! Ziet er top uit :D
Alle reacties Link kopieren
ik zie dat er blijkbaar op pumps wordt gesport :lol: . maar ziet er goed uit!
Hoe schakel je in dat je meer berichten op één pagina wilt lezen?
Alle reacties Link kopieren
Jaaa eindelijk!
De vormgeving is (zoals altijd) even wennen, maar wat een feest dat je topics waar je eerder op hebt gereageerd uit je lijstje kunt verwijderen!
De vormgeving is (zoals altijd) even wennen, maar wat een feest dat je topics waar je eerder op hebt gereageerd uit je lijstje kunt verwijderen!
Alle reacties Link kopieren
lolly-pop schreef:
11-05-2017 21:49
Hoe schakel je in dat je meer berichten op één pagina wilt lezen?

Dat kan niet meer zoals ik het lees. Daar baal ik oprecht van zeg. Huh even nagekeken zijn het echt maar 10 berichten die je kan zien?

Dan moet je zo vaak laden op je mobiel heel vervelend. Ik had het juist op de max staan.

Maar goed je kan topics uit je lijst verwijderen das dan wel weer fijn.
ibiopviva wijzigde dit bericht op 11-05-2017 21:54
35.78% gewijzigd
Liefhebben
is meer
lief
dan hebben
Alle reacties Link kopieren
Ik moet hier heel erg aan wennen. Maar goed... is toch gratis. :D
Alle reacties Link kopieren
Ik had een aparte map in mijn inbox (dat kon je aanmaken ergens in het verleden, voor de vorige verandering al), maar die PB's zijn nu allemaal weg? De inbox vind ik sowieso heel erg onoverzichtelijk.
Life is short. Eat dessert first.
Ik mis het overzicht van nieuwe en actieve topics naast elkaar, nu zie je maar 5 topics ipv 10/15(?) eerst, daarnaast vind ik het persoonlijk erg irritant dat ik niet meteen kan doorklikken naar de laatste reactie van een topic. Op mijn Ipad is het nieuwe forum er echt niet beter op geworden, grote plaatjes voor de verschillende pijlers... het staat niet in verhouding en leest echt niet lekker. Daarnaast heb ik ook al een overlap van een reclame op een topic post gezien. Je zou verwachten dat jullie ook rekening houden met de tablet- en mobielgebruikers.

Ik ben stiekum ook wel benieuwd wat de gebruikers hebben aangegeven als gewenste veranderingen en wat jullie daarvan hebben meegenomen, want ik kan mij niet voorstellen dat dit is voorgesteld.

Ik geloof dat het nu ook erg lang duurt om een reactie te plaatsen, mijn scherm is nu te minste al even bezig.
Alle reacties Link kopieren
Waarom zie ik mijn ava alleen bij reacties? Naast het reageervak staat alleen het standaardpoppetje en ook in m'n profiel is m'n ava niet te zien.
Bug:

Als ik een bericht tik (op de iPhone) verdwijnt de text achter de balk als ik de box gevuld heb. Ik kan dat niet scrollen.

En als ik in dit topic op "reactie plaatsen" klik, dan loopt hij vast.
Alle reacties Link kopieren
IBIopviva schreef:
11-05-2017 21:52

Dat kan niet meer zoals ik het lees. Daar baal ik oprecht van zeg. Huh even nagekeken zijn het echt maar 10 berichten die je kan zien?

Dan moet je zo vaak laden op je mobiel heel vervelend. Ik had het juist op de max staan.

Maar goed je kan topics uit je lijst verwijderen das dan wel weer fijn.
Het aantal staat nu op 10 maar dit wordt 25 berichten per pagina.
Hoe kom ik snel bij het laatste bericht van een topic?
Alle reacties Link kopieren
IBIopviva schreef:
11-05-2017 21:52

Dat kan niet meer zoals ik het lees. Daar baal ik oprecht van zeg. Huh even nagekeken zijn het echt maar 10 berichten die je kan zien?

Dan moet je zo vaak laden op je mobiel heel vervelend. Ik had het juist op de max staan.

Maar goed je kan topics uit je lijst verwijderen das dan wel weer fijn.
Ik had het ook op max staan, en ik had laatste reactie bovenaan in een topic, dat zie ik ook nergens meer.
Elke verandering is altijd op bepaalde punten een verslechtering, zo jammer is dat.
De zachte krachten zullen zeker winnen.
H. Roland Holst
Alle reacties Link kopieren
CommunityManagerViva schreef:
11-05-2017 21:57
Het aantal staat nu op 10 maar dit wordt 25 berichten per pagina.
Ow hmm dat scheelt wel iets. Wel jammer dat die optie verwijderd is maar bedankt voor de reactie.

Ik zag overigens een eentje staan in mijn tabblad is dat als je geciteerd wordt? Zal de op nog eens lezen.
Liefhebben
is meer
lief
dan hebben
Alle reacties Link kopieren
impossiblegirl schreef:
11-05-2017 21:54
Ik mis het overzicht van nieuwe en actieve topics naast elkaar, nu zie je maar 5 topics ipv 10/15(?) eerst, daarnaast vind ik het persoonlijk erg irritant dat ik niet meteen kan doorklikken naar de laatste reactie van een topic. Op mijn Ipad is het nieuwe forum er echt niet beter op geworden, grote plaatjes voor de verschillende pijlers... het staat niet in verhouding en leest echt niet lekker. Daarnaast heb ik ook al een overlap van een reclame op een topic post gezien. Je zou verwachten dat jullie ook rekening houden met de tablet- en mobielgebruikers.

Ik ben stiekum ook wel benieuwd wat de gebruikers hebben aangegeven als gewenste veranderingen en wat jullie daarvan hebben meegenomen, want ik kan mij niet voorstellen dat dit is voorgesteld.

Ik geloof dat het nu ook erg lang duurt om een reactie te plaatsen, mijn scherm is nu te minste al even bezig.
Helemaal eens! Onoverzichtelijk hè, die grote iconen. Ik kan er ook geen wijs uit.
Alle reacties Link kopieren
Reageren (laptop, win10, Chrome) is momenteel echt een drama.

En ik ben mijn ava kwijt zo lijkt het.
Those who can make you believe absurdities can make you commit atrocities.
Alle reacties Link kopieren
CommunityManagerViva schreef:
11-05-2017 21:57
Het aantal staat nu op 10 maar dit wordt 25 berichten per pagina.
Is er een reden waarom je dit niet meer zelf kunt instellen?
De zachte krachten zullen zeker winnen.
H. Roland Holst
_Inkie_ schreef:
11-05-2017 21:58
Hoe kom ik snel bij het laatste bericht van een topic?
Dit vraag ik me ook af, ik vind het echt een verslechtering als dat niet meer kan.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven