Overzichtstopic: Bugs & Wensen nieuwe forum

16-05-2017 18:20 1 bericht
Alle reacties Link kopieren
Hier is het overzicht van alle bugs die bij ons bekend zijn. Mocht je last hebben van een bug die er nog niet tussen staat, meldt het dan alsjeblieft in het meldtopic of per mail: forum@viva.nl

Dit topic is op slot om het overzicht te bewaren.

Laatste Update: Woendag 31-05 17:07

Reageren
  • enter werkt niet, waardoor je hele lappen tekst krijgt zonder alinea’s
  • Tabellen die zijn bewerkt na livegang doen het niet? / bbcode tabel onmogelijk te begrijpen
  • Niet kunnen posten zonder te quoten
  • Bij reageren beweegt het reactie venster niet mee dus je ziet niet wat je typt
  • Post voorbeeld bekijken dan verspringt de pagina naar boven
  • Dubbelposts zijn er nog steeds
  • motto's zijn niet zichtbaar als je reageert op een gequoot bericht
  • plaatjesplakken werkt niet
  • als je een poll plaatst en je past later je OP aan dan is vervolgens de poll (inclusief resultaten) verdwenen.
  • n het quoteveld tik bewegen de icoontjes een de tekst 'submit' op en neer met elke letter die ik tik[desktop FF]
  • Alleen kunnen posten dmv quotes (o.a. chromebook)
  • Reactie scherm wordt niet groter op mobiel (niet kunnen lezen wat je typt)
  • Op mobiel kan forummer helemaal niet reageren (Huawei, Android). Wel inloggen, maar vervolgens bij elk topic als forummer wil reageren dan vraagt die opnieuw om mijn inloggegevens.
  • Het quoten van een bericht met plaatje door een forummer zonder plaatjesplakrechten levert alleen de tekst op. Plaatje en reactie zijn verdwenen.
  • De komende keer dat je het topic aanklikt blíjf je bij je laatste reactie terechtkomen. Je zou juist uit moeten komen bij het eerste ongelezen bericht (dan hoef je dus eindelijk niet meer terug te zoeken!), niet bij het eerste bericht na je laatste reactie.
  • Na het inloggen in een topic om te kunnen reageren, kom je terecht op de homepage
  • Tijdens het tikken van een reactie verspringt het reactieveld naar beneden. (safari)
  • Afbeeldingen uit origineel bericht worden ook weergegeven in quotes. Verzoek om dit weg te laten, afbeeldingen kunnen in origineel bericht bekeken worden.
Navigeren
  • mogelijkheid om gelijk naar laatste bericht te gaan, of de mogelijkheid om dit in te stellen.
  • de knop om direct naar de bovenkant van de pagina te gaan werkt niet
  • button 'direct naar beneden' is er niet. Om deze button te zien moet je iets verder naar boven scrollen. Button staat rechts bovenin.
  • Prive Berichten doen het niet of nauwelijks
  • Topics die zijn verwijderd uit favorietenlijst, staan ook niet meer in 'gereageerd' overzicht
  • Forummers willen meer dan 20 berichten kunnen zien per pijler
  • Volgorde (datum) van topics in de pijlers klopt niet (staat door elkaar heen)
  • Bij pagina verversen springt hij soms een paar pagina's terug
  • Terugvinden van laatste bericht door forummer in topic (zodat men weet waar ze verder moeten lezen)
  • Topicoverzicht / Postoverzicht / Posthistory van de forummer
  • Zelf kunnen instellen dat het nieuwste bericht op pagina 1 bovenaan staat
  • FAQ pagina bestaat niet
  • als je op een pijler naar de 2e pagina wil, wordt die overgeslagen en ga je gelijk naar pag 3
  • Bij het klikken naar een volgende pagina in de actieve topics kun je op een gegeven moment niet meer doorklikken.
  • pijltje in de quote leidt niet naar betreffende post, maar naar de overzichtspagina
  • Na bericht quoten/plaatsen kom je bovenaan topic terecht ipv jouw gequote/geplaatste bericht
  • in het rijtje topics waarin gereageerd is staan andere paginanummers dan dat het daadwerkelijk is
  • het aantal pagina's dat een topic heeft volgens de overizchtspagina klopt niet, dat gaat uit van 10 berichten per pagina
  • Als ik op een topic titel klik, kom ik alleen maar weer uit op de hoofdpagina van het forum. Met een pagina nummer aan klikken kom je er wel, naja op pagina 1 ook al klik je het laatste pagina nummer aan.
  • het pijltje omhoog bij een quote gaat niet naar de quote toe, maar naar de overzichtspagina
  • Spraakballonnetje doet het niet
  • Favorieten zijn weg
  • Vanuit een topic kun je niet direct naar een andere pijler.
  • Als ik zoek via de zoekbalk krijg ik wel resultaat, maar zodra ik er op klik dan sta ik weer op de homepage.
  • Topics uit de lijsten gereageerd / jouw topics / favoriet en bookmarks worden niet geopend door een klik
  • als topics veel pagina's hadden, op de ... tussen de getallen drukken en zelf een bladzijde invoeren. Het plaatjes-plak-icoontje is niet te zien als je kiest voor "reageer op dit bericht". Als je iemand quote staat het icoontje er wel tussen
  • Keuze openingspost wel of niet op iedere pagina
  • als je een topic aanklikt komt je niet automatisch uit bij het eerste ongelezen bericht
  • maar 1 pagina nieuwe topics, met '/2' plaatsen achter de link kom je uit op pagina 2
  • link naar een bericht of topic wordt niet omgezet in een link met topictitel
  • Lijst actieve/nieuwe topics doet het niet op Android
  • Niet zichtbaar waar je gequote bent
  • Pijlers niet goed zichtbaar op tablet
  • Niet alle topics waarin gereageerd is zijn terug te vinden in 'mijn overzicht'
  • Twee 'terug naar boven' knoppen: Één onderin onder het reactie vak (met naast het pijltje de tekst "terug naar boven"), die brengt me ook echt bovenaan de pagina, en eentje klein aan de zijkant (met alleen een pijltje omhoog) die is er pas als ik eerst rechts op de pagina tik (net als de direct naar benedenknop) en scrollt mee tijdens het scrollen. Die tweede knop doet maar wat, soms brengt hij me een paar reacties naar boven, soms tot helemaal bovenaan en soms tot aan de eerst volgende reclame. (iPad, iOS, Safari.)
  • Favorieten ook weer kunnen verwijderen (hoe?) Je kunt favorieten verwijderen door het sterretje in een topic 'uit' te klikken of alleen uit je overzicht te verwijderen door in het voor jou blok op wijzig te klikken
  • Navigeren: op de startpagina gebeurt er niks als ik linksboven op het knopje Pijlers klik
  • Doorklikken naar een specifiek bericht (datum aanklikken)
  • Loepen naar berichten
  • Navigeren tussen pagina's werkt niet, als je pagina 1 aan klikt, blijf je op een andere pagina hangen.
  • Ik kan ook weer klikken op de topics waarin ik heb gereageerd, erg fijn! Alleen opent hij bij mij niet de eerste of laatste pagina, maar 2 voor de laatste (op 46 als er 48 pagina's zijn bijvoorbeeld)
  • De bookmarks die (onbedoeld) zijn geplaatst komen niet in de lijst met bookmarks
  • Het klikken op een topic in Gereageerd komt niet uit bij de meest recente post
  • Ik kom niet binnen bij mijn laatste reactie, maar bij de eerste reactie die ik in het betreffende topic gedaan heb.
  • Nadat een topic is verwijderd uit favorieten kun je hem niet weer favoriet maken
  • de tabs 'nieuwe' en 'actieve' topics omgewisseld. Dus als ik via de zwarte balk bovenaan via 'forum' op 'nieuwe topics' klik, krijg ik de actieve topics te zien en andersom.
  • Laptop (windows 7,chrome): gigantische iconen voor de nieuwe en/of actieve topics lijst die soms door andere dingen heen staan.
  • In FF (desktop) kunnen forummers alleen favoriet toevoegen als ze op de laatste pagina van het topic staan.
  • Bij het openen van een topic springt hij meteen naar jouw eigen laatst geplaatste bericht ook als je op de laatste pagina klikt.
  • Verspringen van het forum waardoor je steeds op de advertentie klikt (mobiel, Android en Chrome)
  • iOS: jouw topics. Die zijn van dan 10+ jaar geleden. Als ik ze aanklik: topic niet gevonden ( in het Engels dan) Op de laptop en ipad heb ik dat niet. PC werk ook niet.
  • iOS safari: naar de laatste pagina ga, en dan de 'naar beneden' knop gebruik, kom ik uit op ongeveer het 3e-van-onder bericht. Dus niet op de laatste reactie, niet op het reactievlak. Dus wéér scrollen..
Privé Berichten
  • melding PB (nu moet je je inbox openen)
  • vanuit PB niet gemakkelijk terug naar forum (linkjes lijken niet te werken 'mijn laatste reacties' en 'pijlers')
  • Prullenbak in inbox (PB) kun je niet leeghalen (wel items terugzetten)
  • bij je pb's kun je de lijst met verzonden items niet leegmaken.
  • inbox overzichtelijker maken
  • Meldingen dat er prive berichten zijn blijft staan na lezen
  • Oude berichten staan nu bovenaan, nieuwe berichten bovenaan is handiger
  • Oude PB's die tussen recente berichten staan
  • Oude PB's zijn verdwenen
  • Nieuwe PB's worden niet verzonden, het gesprek voorzetten (reageren op elkaar) lukt wel
Overig
  • Steeds opnieuw in moeten loggen.
  • Geen activatielink in de bevestigingsmail.
  • Dubbele Viva balk op mobiel
  • Op mobiel zijn de avatars onduidelijk
  • Tweetaligheid (Engels / Nederlands)
  • Random Roze Bookmarks bij Posts
  • Inlogproblemen op mobiel (Samsung / Sony Experia/Iphone)
  • Na inloggen weer terugkeren naar de homepage zonder ingelogd te zijn.
  • inloggen gaat niet via https
  • als ik met m'n muis over de 4 icoontjes linksboven in een post ga, blijft de 'uitleg' in beeld staan, deze verdwijnt niet meer
  • Als ik op mobiel in safari op een topic uit 'jouw topics' klik dan word ik uit de sessie gegooid en mag ik opnieuw inloggen. Elke poging weer.
  • T-Mobile Reclame blokkeert dingen op het forum
  • Avatars zijn vaak niet te zien, ook niet als je op de laptop werkt. (op de meeste plekken opgelost)
  • Zelf pijlers kunnen aan- of uitzetten
  • Links duidelijker maken
  • Links in een nieuw tabblad laten openen
  • Ik ben getransgendered naar een vrouw en een hersteloperatie blijkt tot op heden niet mogelijk. Dit beeld wordt versterkt doordat de stoere blauwe cheer-smiley stiekem roze pompommen krijgt. (Geslacht zelf kunnen bepalen)
  • velden gebruikersnaam en wachtwoord zijn niet zichtbaar op de inlogpagina. Eerst klikken op 'heb je al een account?'
  • forummen in standaardbrowser internet explorer android werkt niet, geen kopjes aanklikken
  • wanneer de OP van het overzichtstopic wordt gewijzigd, dan staat er geen tijd bij waarop het gewijzigd wordt
  • Smilies passen niet op het scherm bij bewerken bericht
  • De pijlers staan niet op alfabetische volgorde
  • Forummen op mobiele telefoon kost heel veel data
  • zelf e-mailadres kunnen aanpassen in profiel
  • (1) in pagina titel (of andere getallen)
  • wel/niet hoofdletter gevoeligheid bij inloggen
  • Sommige topics waar je op gereageerd hebt, komen níet terug in het overzicht. Het lijkt heel random te zijn welke wel, en welke niet.
  • Smiley veld blijft opengeklapt staan als je een smiley geselecteerd hebt (Android, Opera). Forummers vinden dit ook handig; meerdere smileys tegelijkertijd selecteren. Veld kan ingeklapt worden met een druk op de knop.
  • Totaal aantal berichten is niet inzichtelijk voor forummers, naast avatar, onder gebruikersnaam (pc, firefox)
  • Dit gaat om de situatie dat ik wil reageren en ik blijk uitgelogd. Klik ik onderaan het topic om in te loggen, dan staan mijn nick en wachtwoord al ingevuld. Klik ik op de aanhalingstekens om te quoten, dan staan mijn nick en wachtwoord nog niet in de invoervelden.
  • Verzoek: meer bladzijdes actieve topics
  • Als je naar de pagina met actieve topics gaat, verandert de tekst van het tabblad (bovenin dus helemaal) naar: Viva Forum - Nieuwe topics. Als je naar de pagina met nieuwe topics gaat, verandert de tekst van het tabblad (bovenin dus helemaal) naar Viva Forum - Actieve topics. Verkeerd om dus (laptop, firefox). Overigens: n de vorige versie stond het rijtje nieuwe topics links en actieve topics recht, misschien heeft de bug daar iets mee te maken.
  • Voorkeuren aangeven in profiel
  • Nick in verschillende kleuren zichtbaar (startpagina en profielpagina)
  • Lay-out klachten: veel wit, reclame die door topictitels heen loopt, uitgerekte plaatjes
  • Verzoek: plista inhoud aanpassen aan pijlers
  • Verzoek: Favoriet aanvinken (sterretje tikken zodat deze roze kleurt) zonder doorgelinkt te worden naar een nieuwe pagina en vervolgens weer terug moeten navigeren. (Ook als je een favoriet ongedaan wilt maken.)
  • Naar beneden knop in Desktop Firefox niet goed afgesteld
  • Vormgeving verschilt enorm tussen telefoon & laptop (gereageerd, jouw topics, pijlers, favoriet, etc) staan allemaal op een andere plaats.
  • Grijze 'overlay' op Ipad (klikken op forum onmogelijk).
  • Menu balk (Iphone + blackberry) bovenaan in je scherm die niet verdwijnt en die je ook niet weg kunt klikken.
  • Toon meer werkt niet op mobiel (Android)
  • TO's zijn de ene keer in rood en de andere keer in zwart aangegeven
  • Bij tips staan 3 groene en 1 roze icoontje
  • Verzoek: een knopje om snel vanuit een topic uit actieve topics terug te gaan naar het overzicht met de actieve topics
  • Pijler icoontjes worden niet altijd goed weergegeven
  • De teksten van de pijlers entertainment en kinderen overlappen elkaar in het pijleroverzicht op iphone.
  • Onder profiel zijn hele oude topics te zien.
  • Nederlands en engels wordt overal afgewisseld.
  • Naam wordt raar gewijzigd op de overzichtspagina (laatste reactie etc.), ïn plaats van "-Livia-" (of desnoods -livia-) naar "-iivia-".
  • Te lange gebruikersnamen doen de lay-out verspringen op de voorpagina.
  • Het geslacht in het profiel is onveranderbaar
  • In het lijstje 'gereageerd' werkt het 'prullenbakje' niet meer.(iPad/iOS/safari)
  • verzoekje: robotbeveiliging bij het registreren
  • Elke keer bij updaten tabel komt er een streepje bij. Voorbeeld: lijf-lijn/voor-wie-meer-dan-25-kilo-wil ... #p26308253
  • de ene helft in het Engels en de andere in het Nederlands? Submit of plaats reactie. Topic not found.
  • topics favoriet maken dmv het sterretje
  • bookmarks verwijderen dmv te kikken op bookmarks geeft een foutmelding.
  • de ene keer 3 dagen ingelogd blijven, dag later meerdere malen in 1 uur
  • het forum verspringt steeds waardoor ik steeds op de reclame klik.
  • Verzoek: in het tabblad nieuwe topics en actieve topics alle topics terug kunnen zien, niet alleen de laatste 6.
Dit is mijn uitspraak en daarmee zult u het moeten doen. (Mr. Visser) (Blijfgewoonbianca)

Bij vragen over beleidskeuzes kun je terecht op het 'vraag het de mods' topic.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven