Het nieuwe forum is live! (Mededelingen bugs) - Deel 2

16-05-2017 18:23 3021 berichten
Alle reacties Link kopieren
Beste forummers,

dit is de plek voor het melden van de bug(s) die bij het nieuwe forum horen. We doen dit om het voor iedereen overzichtelijker te maken. De Community Manager zal in dit topic reageren met updates en het melden van bugs die zijn opgelost.

Een overzicht van de bekende bugs vind je hier: http://forum.viva.nl/overig/nieuwe-foru ... ges/381776
Deze lijst houden we bij. Mocht er een bug tussen staan die nog niet bekend is, meld het dan alsjeblieft!

Met vriendelijke groet,
Moderator Viva forum

update CM 31-05-2017 17:06u:

Beste forummers,

Ik begrijp dat er wat onrust is omtrent het aantal bugs dat nog open staat. We zijn met ons team druk bezig met het oplossen van alle bugs. Het forum is natuurlijk enorm groot, met heel veel verschillende gebruikers. Dit zorgt ervoor dat de bugs niet zo snel op te lossen zijn als dat we allemaal zouden willen. Alle bugs uit overig/overzichtstopic-bugs-wensen-nieu ... ges/381776 zijn in behandeling. Nieuwe bugs kunnen bij mij per mail of op het forum bij de moderators aangegeven worden, deze worden dan ook in behandeling genomen. De wensen nemen we in behandeling zodra alle bugs zijn opgelost. Dankzij jullie alertheid weten we nu precies waar alle pijnpunten zitten, bedankt daarvoor!

Met de laatste update hebben we ervoor gezorgd dat het forum is overgezet naar https, waardoor de website nog strenger beveiligd is. Een poll blijft behouden als je de OP met een poll aanpast en je wordt niet steeds uitgelogd op je telefoon. Forummers met 200 posts in het oude forum kunnen sinds vorige week weer plaatjes plakken en daarnaast kun je sinds vorige week ook weer in een tekstvak zien wat je typt.

Zoals jullie zien worden er dagelijks bugs opgelost. Als je een bug tegenkomt die bij de meeste gebruikers is opgelost maar bij jou nog niet kun je ons het best mailen. Dan kunnen we je namelijk vragen stellen over je forumgebruik (browser e.d.) en zo de bug ook voor jou snel oplossen.

Nogmaals bedankt voor het doorgeven van alle bugs. Hierdoor kunnen wij sneller aan het werk om de bugs op te lossen.

Excuses voor het ongemak!

Met vriendelijke groet,
CM VIVA
Dit is mijn uitspraak en daarmee zult u het moeten doen. (Mr. Visser) (Blijfgewoonbianca)

Bij vragen over beleidskeuzes kun je terecht op het 'vraag het de mods' topic.
Alle reacties Link kopieren
@vlaamsevink:

Edit: ik wilde dus eens kijken of ik - met een registratie van enkele maanden geleden maar minder dan 200 berichten - een afbeelding kon plaatsen, en dat lukt me niet. Gewone tekst komt goed door, maar afbeelding wordt niet geplaatst, en de link naar de afbeelding - keurig met extra spatie na [img] - blijkt gewoon uit het bericht verwijderd te zijn wanneer ik het wil editten.

Dat komt omdat je een enter moet plaatsen tussen de twee tags, dan verdwijnt het hele gedoetje niet en wordt je afbeelding geplaatst.
Alle reacties Link kopieren
Mods, kan dit topic weer als sticky?
Drietst :cheer2:
Hoi mods, fijn dat er een overzicht is.

Ik heb nog wat aanvullingen:

bij je pb's kun je de lijst met verzonden items niet leegmaken.

Avatars zijn vaak niet te zien, ook niet als je op de laptop werkt.
Alle reacties Link kopieren
Renaissance schreef:
16-05-2017 18:27
Hoi mods, fijn dat er een overzicht is.

Ik heb nog wat aanvullingen:

bij je pb's kun je de lijst met verzonden items niet leegmaken.

Avatars zijn vaak niet te zien, ook niet als je op de laptop werkt.

Bedankt voor het melden. Ze staan er tussen!

Met vriendelijke groet,
Moderator Viva forum
Dit is mijn uitspraak en daarmee zult u het moeten doen. (Mr. Visser) (Blijfgewoonbianca)

Bij vragen over beleidskeuzes kun je terecht op het 'vraag het de mods' topic.
Als ik in mijn gereageerd lijst op topics klik, bijv. dit topic, dan openen ze niet. Wel als ik in de "nieuwe topics" lijst of via de pijler op een topic klik. Dat is overigens nieuw.
Alle reacties Link kopieren
Happy new topic! :cheer:
Life is short. Eat dessert first.
doornroosje9 schreef:
16-05-2017 18:35
Happy new topic! :cheer:
Doe ff niet zo blij. Happy? Met al die bugs?
doornroosje9 schreef:
16-05-2017 18:35
Happy new topic! :cheer:
:flirting:
Dus de optie om zelf pijlers te kunnen verbergen komt niet terug?
Alle reacties Link kopieren
ModeratorViva schreef:
16-05-2017 18:31
Bedankt voor het melden. Ze staan er tussen!

Met vriendelijke groet,
Moderator Viva forum
Mods, gaan jullie (ergens in de komende tijd) het vorige topic nog langs om alle genoemde bugs te verzamelen of moeten we de berichten (die niet meegenomen zijn in de buglijst) als verloren beschouwen?
Alle reacties Link kopieren
Jeej, het staat tussen mijn gereageerd topics! Dat was met het vorige niet. Nu nog een nieuwe napraat openen. Die staat er ook niet tussen.
Life is short. Eat dessert first.
Corona67 schreef:
16-05-2017 18:35
Doe ff niet zo blij. Happy? Met al die bugs?

Roosje mag dat. :whip:
Alle reacties Link kopieren
Corona67 schreef:
16-05-2017 18:35
Doe ff niet zo blij. Happy? Met al die bugs?
Zuurpruim.
Life is short. Eat dessert first.
Alle reacties Link kopieren
Renaissance schreef:
16-05-2017 18:36
:flirting:
:lips: :lips: :lips:
Life is short. Eat dessert first.
fijn dat er nu een lijst is met bugs.
Alle reacties Link kopieren
Er is geen icoontje om plaatjes te plakken alleen als je quote, dan verschijnt het icoontje.
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
http://forum.viva.nl/viewtopic.php?f=8& ... #p27088479

Mods?
Nouschi schreef:
16-05-2017 18:38
Er is geen icoontje om plaatjes te plakken alleen als je quote, dan verschijnt het icoontje.

Bij is dat ook zo. En dan nog doet het icoontje het niet. Sommige mensen kunnen inmiddels wel op een of andere manier plaatjes plakken.

En ik had nog wel zo'n mooie glitterfee uitgezocht voor Nouschi.
Alle reacties Link kopieren
Renaissance schreef:
16-05-2017 18:39
Bij is dat ook zo. En dan nog doet het icoontje het niet. Sommige mensen kunnen inmiddels wel op een of andere manier plaatjes plakken.

En ik had nog wel zo'n mooie glitterfee uitgezocht voor Nouschi.
Jij kunt enteren, dus dan kun je ook plaatjes plakken volgens mij! Heb je het al geprobeerd?

[img]
plak hier de url van de glitterfee[ /img]

(wel de spatie voor de / weghalen)

EDIT: deze truuk werkt inmiddels niet meer.
s-groot wijzigde dit bericht op 19-05-2017 17:37
8.87% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
S-Groot schreef:
16-05-2017 18:36
dinsdag 16 mei 2017 17:29
BUG: Als je kunt enteren kun je plaatjes plakken (die enter is dus al een bug) maar dat geldt dus voor iedereen, ook voor de mensen met minder dan 200 berichten.

Plaatjesplakrechten vanaf de aanmelding geloof ik. Ik heb geen zin om het te testen omdat ik dan een nieuw mailadres aan moet maken, maar weedbee kan dus plakken met 28 posts. Of het dan nog uitmaakt of je je aangemeld hebt vóór of na de migratie weet ik niet.

Ik misbruik deze quote even van jou, omdat dit bericht uit het vorige deel komt. Ik kan idd plakken via de handmatige codes, maar niét via het pictootje in het quoteveld. Geen idee of dat alleen voor MIJ geldt, omdat ik officieel nog geen plakrechten heb, of dat niemand dat kan.
Alle reacties Link kopieren
Weedbee schreef:
16-05-2017 18:42
Ik misbruik deze quote even van jou, omdat dit bericht uit het vorige deel komt. Ik kan idd plakken via de handmatige codes, maar niét via het pictootje in het quoteveld. Geen idee of dat alleen voor MIJ geldt, omdat ik officieel nog geen plakrechten heb, of dat niemand dat kan.
Ook niet als je er een enter in verwerkt?
S-Groot schreef:
16-05-2017 18:42
Jij kunt enteren, dus dan kun je ook plaatjes plakken volgens mij! Heb je het al geprobeerd?

[img]
plak hier de url van de glitterfee[ /img]

(wel de spatie voor de / weghalen
Ik snap niet wat je bedoelt? Want ik heb het via het icoontje geprobeerd en via zelf dat img gebeuren intypen, maar ik zie dan alleen het woord IMAGE verschijnen, niet het plaatje zelf. Ik zie trouwens ook geen spatie voor de /
anoniem_320635 wijzigde dit bericht op 16-05-2017 18:47
31.14% gewijzigd
Ik kan dus vanuit de lijst "gereageerd" geen topics meer openen. Maar dit topic vanuit de lijst "nieuwe topics" wel.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven