Gepasseerd voelen...

25-05-2017 20:24 54 berichten
Alle reacties Link kopieren
Opzich begrijpelijk dat als schoonmoeder en schoonzus wat samen afspreken, zij mij niet direct ook hoeven uit te nodigen. Geen probleem. Gaat andersom ook zo.

Maar als onze mannen iets gezamenlijks gaan doen met zn 3tjes, die van mij ook, en zij spreken af om gezellig dat moment aan te grijpen om met zn 2 tjes een dagje uit te gaan, en vragen mij niet...... 😕

Vind ik wel bijzonder. Ik voel me gepasseerd dus.
En is helaas niet de eerste keer.
Heb het ook al eens bespreekbaar gemaakt.

Herkenbaar? Tips? 😘
Niet herkenbaar. Maar ik zou t ook niet leuk vinden.
Alle reacties Link kopieren
Waarom stel jij niet voor om samen iets te gaan doen? Als je dan wordt afgewezen, kun je je altijd nog gepasseerd voelen.

Ben jij korter in de familie?
Wat zeiden ze toen je het er over had met ze? Moeders en dochters hebben over het algemeen een wat sterkere band. Ik zou het bijvoorbeeld prima vinden als mijn schoonzus aan zou sluiten, maar als ik eindelijk wat gezelligs met mijn moeder ga doen ga ik haar ook niet extra uitnodigen. Dan vind ik moeder-dochtertijd ook belangrijk.
Alle reacties Link kopieren
Dropdrop schreef:
25-05-2017 20:32
Waarom stel jij niet voor om samen iets te gaan doen? Als je dan wordt afgewezen, kun je je altijd nog gepasseerd voelen.

Ben jij korter in de familie?
Nee even lang. Maar die twee waren vanaf dag 1 twee handen op 1 buik. Gun ik ze hoor.
En vragen of je mee mag, terwijl ze mij niet gevraagd hebben voelt niet fijn bij mij. 5e rad aan de wagen of hoe ze dat ook noemen.
Alle reacties Link kopieren
Wil je graag iets met ze doen of voel je je vooral gepasseerd omdat je niet gevraagd bent?
Als je graag wat met hun wil doen moet je het gewoon zelf voorstellen, misschien vinden ze het wel erg leuk.
Ik herkende je van een vorig topic en geloof me, dat heb ik niet zo snel. Zeker niet één van 2014.
Jouw probleem is dat je je heel vaak gepasseerd voelt door schoonzus en dat schoonmoeder daar in mee gaat.
Het is al jaren voor jou een machtsstrijd.
Ik adviseer je om iets te doen aan je onzekerheid en dit soort dingen eens wat minder persoonlijk op te vatten.
Alle reacties Link kopieren
pangea schreef:
25-05-2017 20:32
Wat zeiden ze toen je het er over had met ze? Moeders en dochters hebben over het algemeen een wat sterkere band. Ik zou het bijvoorbeeld prima vinden als mijn schoonzus aan zou sluiten, maar als ik eindelijk wat gezelligs met mijn moeder ga doen ga ik haar ook niet extra uitnodigen. Dan vind ik moeder-dochtertijd ook belangrijk.
Is schoonmoeder met schoondochter ook.
Schoonmoeder zei dat t toevallig zo gelopen was, zoiets.
Alle reacties Link kopieren
mammavanmeisje schreef:
25-05-2017 20:34
Nee even lang. Maar die twee waren vanaf dag 1 twee handen op 1 buik. Gun ik ze hoor.
En vragen of je mee mag, terwijl ze mij niet gevraagd hebben voelt niet fijn bij mij. 5e rad aan de wagen of hoe ze dat ook noemen.
Je hoeft toch ook niet te vragen of je ook mee mag? Je kan toch gewoon zelf een keer voorstellen wat samen te gaan doen? Waarom zou het uit hun moeten komen?
Alle reacties Link kopieren
Courage-- schreef:
25-05-2017 20:35
Ik herkende je van een vorig topic en geloof me, dat heb ik niet zo snel. Zeker niet één van 2014.
Jouw probleem is dat je je heel vaak gepasseerd voelt door schoonzus en dat schoonmoeder daar in mee gaat.
Het is al jaren voor jou een machtsstrijd.
Ik adviseer je om iets te doen aan je onzekerheid en dit soort dingen eens wat minder persoonlijk op te vatten.
Nee, ze passeren mij beiden.
Alle reacties Link kopieren
my-little-appletree schreef:
25-05-2017 20:36
Je hoeft toch ook niet te vragen of je ook mee mag? Je kan toch gewoon zelf een keer voorstellen wat samen te gaan doen? Waarom zou het uit hun moeten komen?
O, ok, ja dan begreep ik je verkeerd. Ik neem ook wel initiatief, al ben ik vaak te laat. Je snapt waarom 😉
Dus als "de mannen" wat gezamenlijk gaan doen, moeten "de vrouwen" dat ook?

Wat een hel van een leven.

Ga wat met vriendinnen doen als je je niet alleen kan vermaken.
Alle reacties Link kopieren
MoirenPhae schreef:
25-05-2017 20:39
Dus als "de mannen" wat gezamenlijk gaan doen, moeten "de vrouwen" dat ook?

Wat een hel van een leven.

Ga wat met vriendinnen doen als je je niet alleen kan vermaken.
Wie zegt dat dat moet? Ik niet.
mammavanmeisje schreef:
25-05-2017 20:45
Wie zegt dat dat moet? Ik niet.
Nou ja, jij voelt je enorm gepasseerd als je niet uitgenodigd wordt. Dus schijnbaar heb jij wel die verwachting.
mammavanmeisje schreef:
25-05-2017 20:36
Nee, ze passeren mij beiden.
Je mist volledig de point van wat ik schreef.
Ik zei namelijk ook nog zoiets als 'het je niet persoonlijk aantrekken en iets aan je onzekerheid doen'.

Ik ken je topics en wat mij enorm opvalt is het volgende:
je windt je snel op over dingen; je komt erg onflexibel op me over (en niet bij mij alleen) en je denkt veel in 'problemen' in plaats van 'oplossingen'.
Mensen trekken op met mensen die ze leuk vinden.
Mensen die zich star en rigide opstellen en snel geprikkeld zijn en snel in 'problemen' denken, worden minder snel leuk gevonden dan mensen met een open houding.
Ziedaar je antwoord waarom je niet (altijd) wordt uitgenodigd.
Doe er je voordeel mee!
Ga op yoga, leer ontspannen, leer genieten van het leven, wordt een leuker mens!
Waarom wil je graag met mensen mee die blijkbaar jou niet graag mee hebben?
Alle reacties Link kopieren
Wat dacht je ervan om gewoon zelf het voortouw te nemen en met een voorstel te komen? Of laat me raden, dat hoeft nou ook weer niet zo nodig zeker?
Alle reacties Link kopieren
Courage-- schreef:
25-05-2017 20:50
Je mist volledig de point van wat ik schreef.
Ik zei namelijk ook nog zoiets als 'het je niet persoonlijk aantrekken en iets aan je onzekerheid doen'.

Ik ken je topics en wat mij enorm opvalt is het volgende:
je windt je snel op over dingen; je komt erg onflexibel op me over (en niet bij mij alleen) en je denkt veel in 'problemen' in plaats van 'oplossingen'.
Mensen trekken op met mensen die ze leuk vinden.
Mensen die zich star en rigide opstellen en snel geprikkeld zijn en snel in 'problemen' denken, worden minder snel leuk gevonden dan mensen met een open houding.
Ziedaar je antwoord waarom je niet (altijd) wordt uitgenodigd.
Doe er je voordeel mee!
Ga op yoga, leer ontspannen, leer genieten van het leven, wordt een leuker mens!


Toch knap wat u allemaal zoal kunt concluderen over mij.
En dat u zomaar weet waarom men mij passeert, en dat dat aan mij ligt.

Ik heb leuke vriendinnen, plezierige gesprekken met collegas en over het algemeen goed contact met mensen. Dus ik zie niet zoveel herkenning in wat u zegt.
Alle reacties Link kopieren
Het zou mij niet boeien. Ik hoef niet met iedereen beste vrienden te zijn. Kijk als ze je altijd negeren is dat niet fijn, maar als het contact normaal is alleen het contact tussen hen is beter wat maakt dat dan uit? Ik zou het ze gunnen
Don't worry, be happy!
Alle reacties Link kopieren
S-Groot schreef:
25-05-2017 20:57
Wat dacht je ervan om gewoon zelf het voortouw te nemen en met een voorstel te komen? Of laat me raden, dat hoeft nou ook weer niet zo nodig zeker?
Ik neem regelmatig initiatief. En ja, probeer dan mensen niet te passeren. Masr niet iedereen is zo kennelijk.
Alle reacties Link kopieren
yajes schreef:
25-05-2017 20:56
Waarom wil je graag met mensen mee die blijkbaar jou niet graag mee hebben?
Thanx, dat vind ik wel goed om bij stil te staan.
Maar waarom wil je zo graag mee dat je je gepasseerd voelt? Schijnbaar hebben zij niet de behoefte jou uit te nodigen.
Waar het om neerkomt om het dan maar cru te zeggen is dat je schoonmoeder en schoonzusje liever met hun beiden op pad gaan .
Jullie weten allemaal dat de mannen met elkaar weggaan dus als ze jou niet vragen dan zou je eigenlijk genoeg moeten weten.

Leuk is het niet maar trek daar je conclusie uit en ga wat anders doen.
Alle reacties Link kopieren
MoirenPhae schreef:
25-05-2017 21:00
Maar waarom wil je zo graag mee dat je je gepasseerd voelt? Schijnbaar hebben zij niet de behoefte jou uit te nodigen.
Ik wil helemaal niet meer mee.
mammavanmeisje schreef:
25-05-2017 21:01
Ik wil helemaal niet meer mee.
Wat zit je hier dan te piepen?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven