Man werkt door tijdens vakantie

27-05-2017 10:33 24 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik heb nu 3 weken vakantie.
Ik werk in de zorg en moet maanden van tevoren al doorgeven wanneer ik vrij wil. Ik probeer dit in goed overleg met mijn man te bepalen maar hem interesseert het (op dat moment nog) niet zo. Ik vertel welke weken ik vrij gekregen heb en vraag hem om zorgen dat hij dan ook vrij is.

Deze vakantie lag eind vorig jaar al vast. Mijn man doet flexwerk en had doorgegeven dat hij ook deze periode vrij wilde hebben.
Vlak vóór de vakantie veranderde de plek waar hij vast invalwerk doet. Hij zei dat hij daarom in de vakantie een paar dagen zou moeten werken. Dat snap ik, en vond ik geen probleem.

Nu blijkt hij ook flexwerk op andere plekken te hebben aangenomen tijdens onze vakantie: dit zou onze eerste dag samen vrij zijn, en hij werkt. Zijn werkdagen zijn mij niet duidelijk, hij heeft niks overlegd.
Ik heb hem gevraagd waarom. Zijn antwoord: 'Ik vond dat ik de afgelopen tijd te weinig gewerkt had en wilde meer geld inbrengen.' Dat klinkt schattig maar gebeurt al 10 (!) jaar elke vakantie. Zijn opmerking dat hij zelf niet goed begrijpt waarom, dat het 'zo gaat', gaat er bij mij niet meer in: ik voel me totaal niet gewaardeerd en baal als een stekker.
Dit zou mij een ruzie waard zijn. Gewoon omdat ik samen vrij zijn (niet perse vakantie) belangrijk vind. Hebben jullie in de weekenden wel tijd voor elkaar?
Ik zou iets boeken en weggaan. Kan hij fijn meer geld inbrengen in zijn eentje.
Alle reacties Link kopieren
-Puss-in-Bootz- schreef:
27-05-2017 10:44
Ik zou iets boeken en weggaan. Kan hij fijn meer geld inbrengen in zijn eentje.
Precies dit!
If God is watching us, the least we can do is be entertaining
Loopt jullie relatie lekker? Of ontloopt/ontwijkt hij voor jou gevoel iets?
Dan is het toch geen verrassing dat dit gebeurt als dit al 10 jaar zo is?
Dan wist je toch al waar je aantoe was en had je een vakantie kunnen boeken?
Alle reacties Link kopieren
-Puss-in-Bootz- schreef:
27-05-2017 10:44
Ik zou iets boeken en weggaan. Kan hij fijn meer geld inbrengen in zijn eentje.
Dit bedacht ik ook. Ga je eigen vakantie leuk invullen, hij heeft er blijkbaar geen behoefte aan. Als dit al 10 jaar zo gaat, dan laat je het wel erg van hem afhangen hoe jouw vakantie loopt.
Alle reacties Link kopieren
Erg lullig maar je laat dit zelf al 10 jaar toe. Hebben jullie geldzorgen dat je man al jarenlang dit doet. Het is erg vervelend dat dit ten koste is van een vakantie maar op zich vind ik de instelling van je man wel te prijzen.
Inderdaad, dit kan een goeie ruzie worden!

Maar ga er eerst lekker zelf op uit. Na het weekend is iedereen weer aan het werk, boek lekker iets voor jezelf. In binnen of buitenland, heerlijk! Doen hoor!
Wat een dweil, die man van je. En daarnaast: praat met elkaar. Maak desnoods flink ruzie. Want dit hoef je niet te accepteren! En ga inderdaad een leuk reisje voor je alleen boeken, of met een vriendin ofzo, maar maak het wel leuk voor jezelf!
Iets zegt me dat hij dan met andere dingen ook geen rekening met jou houdt.
Tja, waar je zin in hebt.
Alle reacties Link kopieren
Heeft je man niet zo'n zin in een vakantie? Heeft hij op andere momenten wel vakantie?

Ik zou lekker alleen op vakantie gaan. Dan heb je er zelf nog wel iets aan.
Alle reacties Link kopieren
Hele herkenbare reacties 🙃 - goed om te lezen...
Ik heb nu net 2 jurkjes gekocht. De rest (zelf er op uit gaan, ruziemaken) komt nog wel, of niet: ik ga in elk geval genieten 🍸🏝
Houdt hij dan op een ander moment alleen vakantie? Of neemt hij helemaal niet vrij?
Alle reacties Link kopieren
Ik krijg geen volledig beeld bij het verhaal.
  • Wil hij wel op vakantie?
    Hebben jullie geld problemen?
    Zijn er relatie problemen?
    Waarom is dit na 10 jaar een verrassing?
In plaats van ruzie maken, of genoegen nemen met "ik weet het niet", kan je beter de oorzaak achterhalen van zijn gedrag.
vandale wijzigde dit bericht op 27-05-2017 15:10
0.33% gewijzigd
en me vriend die wilt ook nog wat zegge
Alle reacties Link kopieren
Apart.
Alle reacties Link kopieren
Wanneer er niets aan vakantie is geboekt of geregeld waarom moet hij dan perse thuis zijn?
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Strandjurk schreef:
27-05-2017 13:26
Hele herkenbare reacties 🙃 - goed om te lezen...
Ik heb nu net 2 jurkjes gekocht. De rest (zelf er op uit gaan, ruziemaken) komt nog wel, of niet: ik ga in elk geval genieten 🍸🏝
Er worden best wat (kritische) vragen gesteld en dit is je enige reactie? Als je zo vaag communiceert je man snap ik zijn handelen ook wel.
Alle reacties Link kopieren
Wat had je willen doen dan vandaag, samen in de tuin zitten?
Ik snap die man van TO wel. Voor een losse uitzendkracht is de vakantieperiode de gelegenheid bij uitstek om wat extra geld te verdienen.
Alle reacties Link kopieren
Wij hebben (in goed overleg, dat dan weer wel) ook geen vakantie samen. Zelfs maar zelden een weekend. Maar wij hebben andere prioriteiten en ook genoeg andere mogelijkheden dus we missen er niets aan.

Heb je al eens overwogen om te vragen wanneer het voor hem een rustige periode is, en jouw vakantie daaraan aan te passen???
De tand des tijds kan een antieke kast nou juist nét dat karakter geven. Zonde om over te schilderen. Avena.
Alle reacties Link kopieren
Man heeft denk ik regelmatig onvrijwillig vrij tgv werkeloosheid.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
viva-amber schreef:
27-05-2017 16:59
Man heeft denk ik regelmatig onvrijwillig vrij tgv werkeloosheid.
Pcies. Ik heb ook een paar jaar uitzendbaantjes aan elkaar geregen, en tussendoor zat ik best wel eens een paar weken zonder. Dus ik hoefde echt niet in de zomer ook nog eens zo nodig vrij, zeker niet omdat de tijdelijke baantjes dan juist voor het opscheppen lagen.
Alle reacties Link kopieren
viva-amber schreef:
27-05-2017 16:20
Wanneer er niets aan vakantie is geboekt of geregeld waarom moet hij dan perse thuis zijn?
Dit. Als hij nu werk kan krijgen en twee weken geleden niet, en voor volgende maand weet hij het nog niet, dan is het toch niet slim om dat werk nu niet aan te nemen?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven