Leve de verstrooidheid

20-07-2017 23:14 34 berichten
Ik kan zo verschrikkelijk verstrooid zijn. Vandaag ben ik erin geslaagd om mijn bankkaart te vergeten in de bankautomaat, gelukkig bij mijn lokaal kantoor (dat helaas gesloten is morgen). Heb card stop dan maar gebeld. Dit was de eerste keer dat het me overkwam maar ik heb wel vaker van die dingen dat ik denk "hoe kan je nou zo verstrooid zijn???" Zo was ik onlangs laat voor mijn trein. Ik zag hem toekomen en sprintte naar het perron. Helemaal afgemat sprong ik snel in het deurgat, waar een conducteur stond. Die riep: Pas op!! Deze trein gaat naar X!! Ik dacht "Oh er is een trein verspoord en deze trein komt normaal dus niet hier aan!" dus ik sprong er terug uit. De deuren gingen dicht en ik zag de trein wegrijden. Toen viel het kwartje. Ik moet naar X... Dag trein.

Wanneer waren jullie voor het laatst verstrooid en wat gebeurde er?
Dat van die trein zou mij ook kunnen overkomen!

Ik was ooit nadat de postbode was geweest druk met het sorteren van de post. Terwijl ik dat deed zei ik tegen mijn vriend dat ik het wel erg raar vond dat de postbode alles voor nr 47 bij ons erin deed. Dus mijn vriend: lijkt me niet, aangezien we zelf op 47 wonen.
Ik stond al met de stapel in mn hand bij de voordeur, volledig in de veronderstelling dat we op 45 woonden (we woonden er al 3 jaar en ik wist mijn eigen adres echt wel maar had echt een momentje van mindfuck ofzo) :hihi:
Alle reacties Link kopieren
Heel herkenbaar!
Ik vind het zelf vreselijk irritant. Zo was ik nooit, maar het wordt steeds erger.
Soms ben ik wel eens bang dat ik erg jong Alzheimer krijg ofzo.
Ik ga nog even nadenken over voorbeelden.
Dat van die trein kan ik me heel goed voorstellen omdat het ook vaak wel een gestress is met een trein halen etc. De laatste tijd ben ik meer verstrooid en begon me er zorgen over te maken maar ik denk dat het meer ligt aan de medicijnen voor migraine die ik slik alleen staat er geen gele sticker op.
Ik gebruik sinds een paar weken flink wat morfine per dag en man wat vergeet ik veel!
Dagen van de week, namen van goede kennissen/buren, voor de tiende keer op een dag " wat ik hier ook al weer in deze kamer kom doen" en ga zo maar door. Mijn zoon roept inmiddels wanneer hij mij vertwijfelt ziet kijken " ben je je telefoon/sleutels al weer kwijt?!" en gaat op zoektocht :proud:

Ik kan er hopelijk vanuit gaan dat dit tijdelijk is en nadat ik met de morfine gestopt ben mijn geheugen weer terug komt. Alhoewel... ik zit ook nog eens middenin het hormonaal " ontzwangeren" dus het duurt denk ik nog wel even voordat ik echt weer de oude ben.

Succes allemaal!
Oh en toppunt deze week? Me afvragen waarom ik met het sleuteltje de brievenbus maar niet open kan krijgen en er na tien pogingen achter kom dat ik bij de verkeerde brievenbus sta..... ( oké, het was op kantoor en niet thuis maar toch, werk er al een paar jaar)
Alle reacties Link kopieren
Ik heb wel eens het geld in de pinautomaat na het pinnen (twee keer, één keer riep de vrouw na mij me terug, de tweede keer heeft de automaat het geld weer terug ingeslikt).

Verder zoveel klunzige blunders gehad. Even kijken wat ik zo weet:

Na het werk in de auto stappen en ontdekken dat ik zo niet kan rijden. Aan de verkeerde kant ingestapt... (was wel zwanger toen) heel vlug gekeken of er niemand verder op de parkeerplaats stond en vlug omgelopen naar de andere kant.

'S ochtends mijn kind willen wegbrengen en naar de verkeerde oma rijden.

In de tijd dat mijn kind nog flesvoeding kreeg wilde ik op het werk iets uit mijn tas halen, zie ik de melkpoedertoren in mijn tas zitten ipv mijn lunchpakket. Oppas gebeld en die vond inderdaad mijn lunchpakket in de tas

Ik heb ook vaak dat ik iets wil gaan pakken en dan in de keuken/boven oid sta en niet meer weet wat ik ga doen.

Auto zoeken op parkeerplaats winkel terwijl ik op de fiets was.

Gisteren stond ik met mijn sleutel bij het raam het sleutelgat te zoeken toen ik die dicht ging doen

Kan nog wel even doorgaan. Klinkt niet echt goed als je het zo op een rijtje leest.
Alle reacties Link kopieren
Ik haal regelmatig namen van leerlingen door elkaar, terwijl ik heus wel weet wie wie is.

Afgelopen donderdag stond ik bij het kdv om kind op te halen en zag kind niet. Ik moest echt even denken en dacht: jamaar het is toch donderdag? dan is kind altijd op het kdv. Pas toen de leidster zei dat het donderdag was daagde het me: oh nee, op donderdag gaat kind helemaal niet naar het kdv. Maar ik stond daar wel nogal verstrooid voor gek.
Mevrouw75 schreef:
21-07-2017 06:50
Ik haal regelmatig namen van leerlingen door elkaar, terwijl ik heus wel weet wie wie is.

Afgelopen donderdag stond ik bij het kdv om kind op te halen en zag kind niet. Ik moest echt even denken en dacht: jamaar het is toch donderdag? dan is kind altijd op het kdv. Pas toen de leidster zei dat het donderdag was daagde het me: oh nee, op donderdag gaat kind helemaal niet naar het kdv. Maar ik stond daar wel nogal verstrooid voor gek.
En waar was je kind? Want ik ben nu wel benieuwd :)

Zelf sta ik ook weleens in een kamer en weet dan niet meer wat ik kwam doen.

Of nog erger: besluit om X op te zoeken op Google, internet app openen en dan niet meer weten wat ik op wilde zoeken. Dat duurt gelukkig maar een paar seconden en dan valt het me weer in :)
Alle reacties Link kopieren
Valeriaansnoepje schreef:
21-07-2017 06:57
En waar was je kind? Want ik ben nu wel benieuwd :)

Zelf sta ik ook weleens in een kamer en weet dan niet meer wat ik kwam doen.

Of nog erger: besluit om X op te zoeken op Google, internet app openen en dan niet meer weten wat ik op wilde zoeken. Dat duurt gelukkig maar een paar seconden en dan valt het me weer in :)
Thuis, bij haar vader. Of eigenlijk: ze waren ergens op stap.

Dat met die kamer heb ik ook best vaak.
Alle reacties Link kopieren
-ben eens meerdere keren op een dag langs een kapot raam gelopen (met ducktape erop), maar vergeten de glaszetter te bellen
-lijstje maken voor boodschappen en vervolgens lijstje vergeten mee te nemen
-collega kon niet op de naam van een nieuwe collega komen. Die nieuwe collega had dezelfde naam als hij...
Alle reacties Link kopieren
Dat herinner ik me niet.

Als ik erg aangeslagen raak dan ben ik niet op mijn slimst, maar als ik ergens op gespitst ben (dus wel aangeslagen maar wat minder) juist weer wel.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
Alle reacties Link kopieren
Als er een probleem ontstaat met mijn browser dan raak ik zwaar aangeslagen. Het gebeurt eens per jaar ongeveer dat ik me vergis waardoor mijn browser zich gaat updaten, en waarna de meeste add-ons niet meer werken. Dan raak ik volledig over mijn toeren. De weer add-on in de bovenste toolbar is dan verdwenen, en de RSS ticker in mijn onderste toolbar.
Meestal gebeurt dat juist als ik geen tijd heb.

Inmiddels heb ik een back-up gemaakt die onmiddellijk gaat werken zodra ik de verpeste browser vervang dus hopelijk is dit nu opgelost.
retrostar wijzigde dit bericht op 21-07-2017 08:33
0.19% gewijzigd
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
Alle reacties Link kopieren
Om sommige dingen moet ik wel een beetje lachen hoor. Sorry.
Maar zou ook wat voor mij kunnen zijn.

Ik stapte eens aan de bijrijderskant van de auto in. Zat ik zo droog links van mij te voelen waar de gordel zat..
Alle reacties Link kopieren
Ik moest wat ruilen bij de Hema. Artikel in de tas gedaan inclusief de bon. Ik neem ook meteen de boodschappentas mee.
Sta ik bij de balie om te ruilen kijk ik in de boodschappentas zit het Hematasje met wat ik moet ruilen niet in die tas, Dat ligt netjes thuis op de tafel. :whip:
Oh wat ik ook vaak doe: mijn bankkaart aan de kaartjesknipper geven in plaats van mijn abonnement. Ik heb ook al gehad dat de conducteur me half door elkaar moest schudden om me wakker te krijgen, ik was in een coma verzeild geraakt ofzo tijdens de treinrit.

Op mijn werk zeg ik ook in 90% van de gevallen bonjour tegen de Nederlandstaligen, ook al weet ik dat ze Nederlandstalig zijn. Ik kom hen dan tegen op de gang en moet snel beslissen hoe ik ze aanspreek: Nederlands of Frans? Ik vergis me quasi altijd, ook al ken ik ze donders goed. Ik vind het gênant, want het lijkt alsof ik na al die jaren nog steeds niet weet wie Nederlandstalig en wie Franstalig is.
Ik heb mijn paspoort en diploma onder het kopieerapparaat laten liggen in de bibliotheek, werd ik weer gebeld dat het gevonden was.
Ik sta regelmatig in een kast te kijken terwijl ik me afvraag wat ik nou ook alweer ging pakken.
Alle reacties Link kopieren
Ik liep een keer met mijn autosleutels in mijn hand naar mijn huis, richt ik de autosleutel op mijn voordeur en druk op het ontgrendelknopje.
Knowledge speaks, but wisdom listens (Jimi Hendrix)
:-D
Liesje68 schreef:
22-07-2017 12:15
Ik liep een keer met mijn autosleutels in mijn hand naar mijn huis, richt ik de autosleutel op mijn voordeur en druk op het ontgrendelknopje.
Alle reacties Link kopieren
Nog meer, ik was een keer op een festival en had munten gekocht, die zaten aan elkaar vast en moest je nog breken. Ik wilde dat doen terwijl ze nog in mijn zak zaten dus was flink aan het duwen om ze te breken. Lukte niet, haal ik het uit mijn zak bleek dat ik mijn pinpas aan het vouwen was...

Ik moest een keer naar een afspraak met een bedrijfsarts. Ik kwam vrij op het nippertje binnen en wilde snel nog even naar de wc. Ik liep daar snel naar binnen, staat de bedrijfsarts daar te plassen, verkeerde ruimte binnen gelopen.. :-$

Ook wel eens in de winkel gestaan om te pinnen en maar afvragen waarom het niet lukte, stond ik mijn postcode in te voeren ipv mijn pincode. Ook wel eens gehad dat ik mijn pincode echt niet meer kon herinneren (maar toen wel zwanger dus excuus)

Ook ooit met mijn autosleutel bij helemaal de verkeerde auto gestaan en maar op dat knopje drukken. Auto ging toch echt niet open...

En verder de dingen als sleutels, telefoon, portemonnee kwijt (bijna elke week wel een keer), bril ooit kwijt geweest toen ik hem gewoon ophad (en maar zoeken tot mijn dochter zei, op je neus mama), ook wel eens in de winkel gestaan zonder pinpas of geld of ergens heen moeten, goed weten hoe ik moet rijden maar gewoon ergens anders heen rijden.

Heb best veel blunders, vergissingen en veel last van vergeetachtigheid. Voor buitenstaanders soms best grappig en voor mezelf soms achteraf ook maar het is ook vaak lastig om zo chaotisch te zijn.
Wat leuk om iemand te vinden die er even erg aan toe is als ikzelf, Duizel :P

Op m'n werk heb ik geregeld dat ik denk "oh over 15 min heb ik een meeting! Die mag ik niet vergeten" Wanneer een collega dan 180 minuten later aan m'n bureau staat met de mededeling "ja je bent onze meeting vergeten", schiet het me weer te binnen. Ik zet tegenwoordig wel een alarm in mijn agenda, maar soms zet ik het uit met het gedacht "ik vertrek over 5 min nog even dit afwerken" en dan zijn we weer 2 uur verder.
Alle reacties Link kopieren
Ik ben alweer een kleine week mijn zomerjas kwijt..
Alle reacties Link kopieren
Ok, vandaag weer een typische 'Eenhoornn' actie.
Voor mijn werk had ik een stapel tijdschriften meegenomen die ik al gelezen had.
Gelukkig voor in onze teampost ipv op de patiëntenkamers, want ik vond vandaag een envelop in mijn postvak met daarop de tekst,

'Hoi Eenhoornn, dit vond ik tussen je tijdschriften, misschien wil je het terug 😉'....

In de envelop zaten mijn papieren van de belasting aangifte, van hoeveel ik terug krijg😁
Wat fijn te lezen dat we niet de enige zijn he!
Grootste blunder wil ik even aanpasssen; ik was aan het bellen met een vriendin, moest iets in mijn telefoon opslaan en heb 5 minuten al zoekend rondgelopen. Tot vriendin vroeg " wat zoek je eigenlijk?" en ik geïrriteerd antwoordde " mijn telefoon!!" viel het kwartje nog pas een paar seconden later..... ( maar was toen zwanger, is dat een goed excuus??!!)
Ok ik verdien een award. Vandaag gingen we met het management oliebollen eten met zo'n dikke laag wit poedersuiker op. M'n chef zat naast me. Ik neem een oliebol en merk dat ie gloeiend heet is. Wat doe ik uit gewoonte? Juist ja blazen. Op dat moment was er ook nog ns veel wind richting chef. Een heel deel van de suiker belandde op zijn zwarte broek :') gelukkig had hij zelf ook al veel gemorst. Ik heb me er maar uit gered met "Als je hier nog even blijft zitten merkt niemand dat je broek ooit zwart was"

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven