Huisvrouw

24-07-2017 10:46 1985 berichten
Wat vinden jullie van een huisvrouw en als je daar bewust voor kiest?

Not done, afhankelijk van cultuur of achtergrond, ouderwets?


Ben zelf nu inmiddels voor een groot deel huisvrouw maar niet altijd geweest.

Zelf vind ik het fijn maar merk natuurlijk wel dat dit soms eigenlijk moeilijk wordt begrepen.
Alle reacties Link kopieren
Hier, lees dit topic maar even. Daar komt alles aan bod!

relaties/het-verhaal-van-een-onverwacht ... ges/386999
"I love not Man the less, but Nature more..."
Alle reacties Link kopieren
PimPom schreef:
24-07-2017 10:48
Hier, lees dit topic maar even. Daar komt alles aan bod!

relaties/het-verhaal-van-een-onverwacht ... ges/386999
:rofl:
Alles komt goed, alleen de rest niet
Alle reacties Link kopieren
Zolang je er zelf voor kiest, samen met je partner, en het werkt voor jullie, wie ben ik dan om daar een mening over te hebben. Zelf zou ik het niet kunnen, maar ik begrijp heel goed dat dat voor andere mensen anders is. Plus, ik heb nog geen kinderen. Ik kan me voorstellen dat het ook anders is als je kleine kinderen hebt.
Alle reacties Link kopieren
Ik vind het zo sneu voor je man. Jij lekker een uurtje per dag huisvrouw spelen (zijn er kinderen) en jezelf 'ontwikkelen'. Hij 40 uur werken om dat te bekostigen.

Kun je toch beter parttime werken, zodat je je allebei kunt ontwikkelen, huishouden delen.. genieten van elkaar.
Later is nu
Het toppunt van emancipatie is dat je, in overleg met je partner, kunt kiézen wat je wil. Het is iets dat alleen jou en je partner aangaat.
Alle reacties Link kopieren
Ik vind het huisvrouw zijn helemaal ruk.Heb met manlief samen 23 jaar een bedrijf gerund,maar daar is door omstandigheden een eind aan gekomen.Mijn man had zo weer een baan,maar ik solliciteer me suf en krijg alleen maar 0 op het rekest.Nu ben ik dus gedwongen "huisvrouw" en echt...ik heb er zo'n schurft aan,alleen al aan het woord.Heb ook echt het idee dat ik niet meer meedoe in de maatschappij.Dus nee,ik vind het niet fijn..maar dat had ik vast al duidelijk gemaakt :-p
Alle reacties Link kopieren
Waar blijft Armand?

Gaan we de hele discussie weer over doen? :lol:
Alles komt goed, alleen de rest niet
Alle reacties Link kopieren
Je moet doen waar je gelukkig van wordt, maar dan wel zo lang je dat zelf (of met partner) financieel kunt bolwerken. Uitkeringen aanvragen om thuis te kunnen blijven, zou ik wel weer schandalig vinden.
Mijn vriendin is huisvrouw en soms ben ik jaloers op haar en zij soms op mij. Zij ervaart geen stress als de kinderen ziek zijn op je werkdagen, geen oppas hoeft te regelen en de sporten, clubjes ed gewoon door kunnen gaan zonder in de agenda te duiken. Zij helpt mij als ik omhoog zit met oppas.

Maar soms is ze jaloers op mij als ik de deur uit stap en naar mijn werk ga en even niet hoeft te zorgen. Even wat anders aan het hoofd dan alleen de kinderen en de zorg voor het huis.

Iedereen moet doen wat past binnen het gezin en bij jou als mens.
PimPom schreef:
24-07-2017 10:48
Hier, lees dit topic maar even. Daar komt alles aan bod!

relaties/het-verhaal-van-een-onverwacht ... ges/386999
Wist niet dat dit onderwerp onlangs al aan bod is gekomen.

Hier geen kleine kinderen overigens, wel een puber.
Alle reacties Link kopieren
Ik vind het onbegrijpelijk dat iemand "huisvrouw" zou willen zijn. Het betekent dus eigenlijk gewoon dat je niet werkt en je tijd verdoet met thuis zitten. Ik vind dat een mens een nuttige dagbesteding moet hebben en ik vind dat huisvrouw zijn daar niet onder valt. iedereen moet voor zijn huis zorgen, de plek waar je woont. Koken, kleren wassen, stofzuigen hoort er gewoon bij net als tanden poetsen en douchen. Iedereen moet dat doen en ik vind het heel raar als je daar speciaal voor gaat thuisblijven om dat de hele dag te kunnen doen (misschien zelfs zodat je partner dat helemaal niet hoeft te doen). Ik gun het iedereen om zich te ontwikkelen en daar hoort thuis blijven niet bij voor mij. Ik begrijp ook niets van mensen die het goed vinden dat hun partner thuis blijft.
Alle reacties Link kopieren
Ik krijg altijd kriebels als er statements zijn dat moeder thuis moet blijven. Bij ons verdien ik het meeste en is het dus totaal niet aantrekkelijk dat ik fors minder ga werken dan mijn vriend. Mijn carriere is nou eenmaal meer van de grond gekomen.
Wij gaan dus beide iets minder werken als er een kleine komt. Zowel vader als moeder zijn belangrijk.

Ik vind het zelf erg ongeemapncipeerd dat het nog steeds de vrouw is die doorgaans minder gaat werken en carriere opgeeft, En het is niet alleen maar het 'nu' je bouwt ook geen pensioen niets op. Dus later kun je in de problemen komen.

Daarbij geef je inderdaad alle onafhankelijkheid op. Voor elk zakcentje hand ophouden.

Ik vind 2 ouders die fulltime werken (uit ervarin met vroeger 2 meer dan FT werkende ouders) ook niet beste optie maar er kan ook verdeling gemaakt worden.
Alle reacties Link kopieren
Donna1971 schreef:
24-07-2017 11:04
Wist niet dat dit onderwerp onlangs al aan bod is gekomen.

Hier geen kleine kinderen overigens, wel een puber.

Geen probleem natuurlijk dat jij je eigen topic start, maar dat andere topic geeft een goed voorbeeld van hoe het gaat lopen....
"I love not Man the less, but Nature more..."
Ik ben al 24 jaar huisvrouw en ik vind het heerlijk. Ik ga ook nooit meer werken. Mijn man vond het ook heerlijk dat hij thuis niks hoefde te doen.
Potjepindakaasmetnootjes schreef:
24-07-2017 11:12
Ik krijg altijd kriebels als er statements zijn dat moeder thuis moet blijven. Bij ons verdien ik het meeste en is het dus totaal niet aantrekkelijk dat ik fors minder ga werken dan mijn vriend. Mijn carriere is nou eenmaal meer van de grond gekomen.
Wij gaan dus beide iets minder werken als er een kleine komt. Zowel vader als moeder zijn belangrijk.

Ik vind het zelf erg ongeemapncipeerd dat het nog steeds de vrouw is die doorgaans minder gaat werken en carriere opgeeft, En het is niet alleen maar het 'nu' je bouwt ook geen pensioen niets op. Dus later kun je in de problemen komen.

Daarbij geef je inderdaad alle onafhankelijkheid op. Voor elk zakcentje hand ophouden.

Ik vind 2 ouders die fulltime werken (uit ervarin met vroeger 2 meer dan FT werkende ouders) ook niet beste optie maar er kan ook verdeling gemaakt worden.
Ik heb nooit mijn hand op hoeven houden hoor voor geld. Grote uitgaven bespraken wij samen.
Is toch niet meer van deze tijd 'huisvrouw'.
Alle reacties Link kopieren
Het interesseert me helemaal niks.
Alle reacties Link kopieren
Waarom niet?
Ik ken zat huisvrouwtjes die er een neukertje op na houden als man aan het werk is en de kinderen naar school.
Potjepindakaasmetnootjes schreef:
24-07-2017 11:12
Ik krijg altijd kriebels als er statements zijn dat moeder thuis moet blijven. Bij ons verdien ik het meeste en is het dus totaal niet aantrekkelijk dat ik fors minder ga werken dan mijn vriend. Mijn carriere is nou eenmaal meer van de grond gekomen.
Wij gaan dus beide iets minder werken als er een kleine komt. Zowel vader als moeder zijn belangrijk.

Ik vind het zelf erg ongeemapncipeerd dat het nog steeds de vrouw is die doorgaans minder gaat werken en carriere opgeeft, En het is niet alleen maar het 'nu' je bouwt ook geen pensioen niets op. Dus later kun je in de problemen komen.

Daarbij geef je inderdaad alle onafhankelijkheid op. Voor elk zakcentje hand ophouden.

Ik vind 2 ouders die fulltime werken (uit ervarin met vroeger 2 meer dan FT werkende ouders) ook niet beste optie maar er kan ook verdeling gemaakt worden.
Emancipatie is dat je een keuze hebt. En dat je doet wat je fijn vindt.
Ttass30 schreef:
24-07-2017 11:15
Is toch niet meer van deze tijd 'huisvrouw'.
Zoals in het andere topic ook al gezegd werd zie je het oude rollenpatroon steeds meer terug komen bij jonge vrouwen.
Blondie456 schreef:
24-07-2017 11:13
Ik ben al 24 jaar huisvrouw en ik vind het heerlijk. Ik ga ook nooit meer werken. Mijn man vond het ook heerlijk dat hij thuis niks hoefde te doen.
Wat doe je de hele dag dan? Ik zit nu gedwongen deels thuis en 2 dagen werken. Ik ben altijd blij als het een werkdag is.
Huisvrouw is in mijn ogen niet hetzelfde als thuisblijfmoeder, ook niet als er in beide gevallen (jonge) kinderen zijn.
Alle reacties Link kopieren
Als het kan van genieten...
Ikzelf zou het niet kunnen.
Alle reacties Link kopieren
Potjepindakaasmetnootjes schreef:
24-07-2017 11:12
Ik krijg altijd kriebels als er statements zijn dat moeder thuis moet blijven. Bij ons verdien ik het meeste en is het dus totaal niet aantrekkelijk dat ik fors minder ga werken dan mijn vriend. Mijn carriere is nou eenmaal meer van de grond gekomen.
Wij gaan dus beide iets minder werken als er een kleine komt. Zowel vader als moeder zijn belangrijk.

Ik vind het zelf erg ongeemapncipeerd dat het nog steeds de vrouw is die doorgaans minder gaat werken en carriere opgeeft, En het is niet alleen maar het 'nu' je bouwt ook geen pensioen niets op. Dus later kun je in de problemen komen.

Daarbij geef je inderdaad alle onafhankelijkheid op. Voor elk zakcentje hand ophouden.

Ik vind 2 ouders die fulltime werken (uit ervarin met vroeger 2 meer dan FT werkende ouders) ook niet beste optie maar er kan ook verdeling gemaakt worden.
Behalve dat ik (inmiddels weer) minder verdien dan m'n vriend, ben ik het met deze post gewoon helemaal eens. Dank.

En inmiddels zijn mijn kinderen bijna het huis uit, maar ik vond de verdeling van allebei 32 uur werken, toen ze klein waren, ideaal. Zowel man als ik hebben gebruik gemaakt van ouderschapsverlof, zodat één van ons nog een dag minder werkte en die dag vooral gebruikte voor het huishouden. 1 dag. Niet de hele week.

Samen lusten en lasten. Samen verplichtingen delen. Samen voor de kinderen zorgen. Het beviel allemaal erg goed.
Later is nu

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven