Relatie crisis

09-08-2017 12:43 13 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo,

Ik heb nu al een relatie van een 1 en half jaar. Ik had voorzien met deze persoon ookal een relatie en we zijn terug bij elkaar gekomen.

We zitten nu op het punt van een crisis... Hij is nog niet zo ervaren met lange relaties als ik. Ik weet dat de kalferliefde verdwijnt rond deze tijd maar dat begrijpt hij dus niet.

We houden ontzettend veel van elkaar en hij wil proberen onze relatie te behouden maar zegt terwijl ook als het niet gaat gaat het niet. Terwijl hij nog ontzettend veel van me houd en om me geeft. Dus ik zie dit in dat hij niet kan omgaan met de overgang van kalferliefde naar echte houden van elkaar.

We hebben voordien al wel wat ruzies gehad zoals elke relatie heeft maar die loste we altijd zeer snel op. We hebben ons naar elkaar aangepast en dit vormt nu opeens een probleem voor hem. Hij vind dat hij mij persoonlijk teveel heeft veranderd en ik wil hem overtuigen dat ik het ok vind dat ik vele gelukkiger ben hoe ik nu ben maar hij geloofd het niet.

We zien elkaar maar 1 keer in de week wat we opzich niet erg vinden want andere dagen Skypen we of chatten we een beetje.

Ik weet dat hij soms echt tijd nodig heeft voor hemzelf en dat hij graag met vrienden weggaat en ik vind dit totaal niet erg, ik word er zelfs gelukkig van als hij zich aan het amuseren is.

Hij wilt me nog knuffelen, kusjes geven en een beetje playfighten maar seks of heel intiem wilt die voorlopig niet. Hij vind dat hij me dan gebruikt.

Wat mijn hart brak is dat hij 2 dagen geleden zei dat hij voelde alsof we uit elkaar goeiden. Ik voel dat persoonlijk niet (nu natuurlijk wel want ik voel dat hij langzaam weg aan het gaan is) en omdat we altijd heel goed met elkaar konden praten vroeg ik waarom en hoe kunnen we terug groeien. Hij weet niet hoe maar zoals ik al zei hij vond dat we anders waren dan in het begin. ik weet persoonlijk dat dit heel normaal is in een lange relatie dat is nu eenmaal zo.

Wat ook mijn hart brak is dat het lijkt alsof hij niet meer gelooft in onze relatie... Dit heeft hij meerdere keren duidelijk gemaakt maar toch wilt hij nog proberen onze relatie stand te houden.

Hij houd enorm veel van me dat merk ik. We houden gewoon beiden van elkaar. Hij heeft het ook wel moeilijk met familie & vrienden op dit moment. Dat neem ik hem niet kwalijk. We Skypen nog aangezien we elkaar pas zien op zaterdag. Hij geeft me "luchtkusjes" via Skype en lacht op de manier dat ik weet dat hij lacht met liefde.

Is er iemand die enig advies heeft om hem duidelijk te maken dat een lange relatie nu eenmaal zo is? Zonder hem te kwetsen en of af te schrikken. Ik heb al 3 lange relaties achter de rug en bij elke lange relatie gebeurde dit (en ik ben niet de enigste waar dit bij gebeurd) maar als je door deze moeilijke tijd komt, weet je dat je relatie stevig is. Maar hoe kan ik hem dit doen inzien?

Het zou ook leuk zijn als mannelijke vrienden/vriendjes of gewoon mannen die me zouden willen helpen advies kunnen geven om hoe hier mee om te gaan.


Ik wil alles doen om onze relatie te behouden, gewoon het feit al dat we elkaar blijven graag zien maar gewoon in een moeilijke tijd zitten is een bewijs dat dit een langdurige relatie kan zijn.
Alle reacties Link kopieren
Waaom is het de 1e keer eigenlijk uit gegaan?
Alle reacties Link kopieren
En zo te lezen is hij al uitgecheckt nu. Hij wil alleen nog knuffelen en geen seks terwijl jullie elkaar maar 1x per week zien?
Alle reacties Link kopieren
Aragog schreef:
09-08-2017 12:47
Waaom is het de 1e keer eigenlijk uit gegaan?
Er was toen enorm veel geroddel over ons. Wat eindigde in een hoop leugens die aan elkaar werden verteld. Bv. Iemand had gezegd dat ik vreemdging tegen hem maar dit was niet waar. Je moet er ook rekening mee houden dat we toen 16-17 waren. En mijn ouders waren niet akkoord met onze relatie en forceerde me altijd om het uit te maken wat leidde dat ik het niet meer zag zitten en de leugens die over ons werden verteld waar "leken" te zijn. Maar we hebben altijd al sinds toen van elkaar gehouden.
Alle reacties Link kopieren
Die ruzies zo vroeg in een relatie snap ik ook nooit zo goed. Mijn man en ik hebben in de eerste jaren nooit ruzie gehad (hebben we later ruimschoots goed gemaakt hoor;) en neukten als konijnen en grepen elke kans aan om samen te zijn. Zo gaat dat toch als je stapelverliefd bent?
Alle reacties Link kopieren
Aragog schreef:
09-08-2017 12:49
En zo te lezen is hij al uitgecheckt nu. Hij wil alleen nog knuffelen en geen seks terwijl jullie elkaar maar 1x per week zien?
Hij wil momenteel niet intiem gaan maar ik zie wel dat hij het stiekem wel wilt. Dat 1x per week zien is normaal, nu in de vakanties zien we elkaar wel meer dit komt gewoon door ons werk en de opleiding die ik volg :) maar dit werkt perfect voor ons dus daar is in principe niets mis mee
Aragog schreef:
09-08-2017 12:52
Die ruzies zo vroeg in een relatie snap ik ook nooit zo goed. Mijn man en ik hebben in de eerste jaren nooit ruzie gehad (hebben we later ruimschoots goed gemaakt hoor;) en neukten als konijnen en grepen elke kans aan om samen te zijn. Zo gaat dat toch als je stapelverliefd bent?
Idem!
En na tientallen jaren bij elkaar hebben wij nog steeds bijna nooit ruzie.
Alle reacties Link kopieren
Aragog schreef:
09-08-2017 12:52
Die ruzies zo vroeg in een relatie snap ik ook nooit zo goed. Mijn man en ik hebben in de eerste jaren nooit ruzie gehad (hebben we later ruimschoots goed gemaakt hoor;) en neukten als konijnen en grepen elke kans aan om samen te zijn. Zo gaat dat toch als je stapelverliefd bent?
De ruzies waren ook niet echt ruzies maar meer 5 minuten even tegen elkaar uitvliegen en ging vooral over dingen in onze relatie om te verbeteren het was snel over ;) en we deden ook enorm veel aan intiemigheid, iets te veel soms.
Alle reacties Link kopieren
Je kunt niet iemand iets doen inzien wat diegene niet wil zien. Als hij niet met jou door deze periode heen wil, dan gaat dat ook niet gebeuren, dat wordt trekken aan een dood paard.
That's just me though...
Je vult van alles voor hem in. Laat hem met rust en laat hem een beslissing maken. Zo te lezen wil hij niet meer verder met je. Jammer voor jou, maar je trekt nu aan een dood paard.
Hij moet nog moed verzamelen om het daadwerkelijk uit te maken.
Alle reacties Link kopieren
je kalVerliefde is over, je bent oude koeien uit de sloot aan het halen die hij al gedempt heeft

ik zou me eerder eens gaan afvragen waarom dit je zoveelste korte relatie is
Lorem Ipsum
Alle reacties Link kopieren
Dankjewel voor jullie advies...

We zijn nogsteeds samen, niet omdat ik hem dwing. Maar omdat we eens stevig hebben gepraat. En er gewoonweg een probleem was waar hij al heel lang mee zat. De koppigheid heeft hem weerhouden erover te praten maar eindelijk heeft hij het gedaan.

We hebben langzaam het probleem opgelost :) en alles is terug ok tussen ons. Hij heeft spijt dat hij het op mij had uitgewerkt, meer onze relatie dan.

Het lag dus niet persee aan de relatie...
Maar een gebeurtenis die hem heel hard heeft geraakt buiten de relatie.

Vanaf nu hebben we beloofd welk probleem dan ook niet meer te verzwijgen en gewoon rustig met elkaar over te praten. :)

PS. Volgende maand zal ik trouwen met hem!

En ik wil ook even kwijt dat te snel conclusies nemen zoals "laat hem toch met rust, je trekt aan een dood paard, hij heeft gewoon nog geen moed bijeen geraapt om het uit te maken" soms niet waar zijn...

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven