Algemene discussie verkrachting/aanranding.

12-08-2017 23:29 161 berichten
Alle reacties Link kopieren
Aangezien er nogal schaamteloos offtopic gegaan wordt in een serieus topic over een verkrachting, zou ik graag hier een algemene discussie houden over verkrachting/aanranding om zo andere topics over deze zeer serieuze aangelegenheden schoon te houden.

Definities van verkrachting.

Artikel 242 van het Wetboek van Strafrecht luidt als volgt:

Hij die door geweld of een andere feitelijkheid of bedreiging met geweld of een andere feitelijkheid iemand dwingt tot het ondergaan van handelingen die bestaan uit of mede bestaan uit het seksueel binnendringen van het lichaam, wordt als schuldig aan verkrachting gestraft met gevangenisstraf van ten hoogste twaalf jaren of geldboete van de vijfde categorie.

Verkrachting is het ongewenst seksueel binnendringen van het lichaam door een ander. De precieze juridische definitie van de term verschilt per land.[1]

Bij dit seksueel binnendringen (seksuele penetratie) gaat het niet alleen om het gedwongen ondergaan van een geslachtsgemeenschap. Een verkrachting kan ook het ongewenst binnendringen zijn in anus of mond. De penetratie hoeft niet per se met de penis te worden uitgevoerd: binnendringen met vingers of voorwerpen kan verkrachting opleveren. Volgens de Hoge Raad valt tongzoenen niet onder verkrachting.
Kia aka brandhout voor de hel, aangenaam.
Lief dat je de topic zuiver wil houden maar wat valt er over te zeggen? De definitie is toch heel helder en laat toch geen ruimte voor discussie?
Alle reacties Link kopieren
Sophiever schreef:
12-08-2017 23:31
Lief dat je de topic zuiver wil houden maar wat valt er over te zeggen? De definitie is toch heel helder en laat toch geen ruimte voor discussie?
Blijkbaar wel, er wordt al pagina's lang over doorgegaan in dat topic.
Kia aka brandhout voor de hel, aangenaam.
Sophiever schreef:
12-08-2017 23:31
Lief dat je de topic zuiver wil houden maar wat valt er over te zeggen? De definitie is toch heel helder en laat toch geen ruimte voor discussie?
Dan kun je alle advocaten ontslaan. Rechters ook. Gewoon wetboekje erbij, een jury van 12 Vivaforumdames en presto.
Zo simpel is het natuurlijk nooit.
-Kia-Ora- schreef:
12-08-2017 23:33
Blijkbaar wel, er wordt al pagina's lang over doorgegaan in dat topic.
Is dat niet met elk topic zo? (ik snap dat het gevoelig ligt).
Alle reacties Link kopieren
thx Kia


Kadanz, wat zijn voor jou de gradaties dan?
I was born in the sign of water, and it's there that I feel my best
rosanna08 schreef:
12-08-2017 23:37
thx Kia


Kadanz, wat zijn voor jou de gradaties dan?
Dat staat in het ander topic.
Alle reacties Link kopieren
kadanz schreef:
12-08-2017 23:41
Dat staat toch in het ander topic?
ik wil de discussie daarover niet daar voeren en ik mag niet quoten
I was born in the sign of water, and it's there that I feel my best
Lama
anoniem_350303 wijzigde dit bericht op 12-08-2017 23:48
98.27% gewijzigd
kadanz schreef:
12-08-2017 23:41
Dat staat in het ander topic.
Djiezus.... waarom is dit topic ookmeweer geopend...? :idee:
Walgelijk om dan weer te gaan zitten verwijzen naar het andere topic ipv even die paar letters nog een keer te typen.

Je loopt te zuigen. Creepy dat je daar plezier aan beleefd of heb je een andere reden om je zo te gedragen?
-Kia-Ora- schreef:
12-08-2017 23:33
Blijkbaar wel, er wordt al pagina's lang over doorgegaan in dat topic.
Wat dom.
Alle reacties Link kopieren
:rose:
Alle reacties Link kopieren
Saga_Röversdotter schreef:
12-08-2017 23:46
Lama
Waarom heb je het weggehaald?
Kia aka brandhout voor de hel, aangenaam.
-Kia-Ora- schreef:
12-08-2017 23:53
Waarom heb je het weggehaald?
Ik had bij nader inzien geen zin in een discussie hierover.. omdat er mensen zijn die enorm naïef en gemakkelijk over verkrachting doen/ oordelen en daar word ik chagrijnig van. Dus excuses voor het inbreken voor niets.
Alle reacties Link kopieren
Saga_Röversdotter schreef:
12-08-2017 23:55
Ik had bij nader inzien geen zin in een discussie hierover.. omdat er mensen zijn die enorm naïef en gemakkelijk over verkrachting doen/ oordelen en daar word ik chagrijnig van. Dus excuses voor het inbreken voor niets.
Iedereen is gewoon welkom hoor dus geen excuses nodig.
Kia aka brandhout voor de hel, aangenaam.
rosanna08 schreef:
12-08-2017 23:42
ik wil de discussie daarover niet daar voeren en ik mag niet quoten
Sorry dat ik er zo kortaf op reageerde. Ik vond het alleen wat flauw om daar afzijdig te blijven terwijl de discussie gewoon doorging.
Alle reacties Link kopieren
Ik vind, als je deze beschuldiging kan uiten, er al iets niet klopt. Verkrachting kan niet, als een of andere klojo zoiets doet, basta.....klaar, naai hem er zo hard mogelijk bij..
Alle reacties Link kopieren
Dat is fout uiteraard. Je moet het wel kunnen bewijzen dat het tegen je wil was (of dat je niet wist wat je deed, of dat het niet in het kader was van een spel) als je hem aan wil klagen. Het tegenovergestelde, dat de ander moet bewijzen dat jij toestemming hebt gegeven, lijkt me ook in de praktijk niet uitvoerbaar. Erg netelig dus. Hopelijk heb je een wijze aanklager/rechter.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
Ik snap heel goed dat er mensen zijn die geen discussie willen in verkrachtingstopics. TO moet immers gesteund worden. Het probleem is dat er altijd reacties komen die niet zozeer steunend zijn, maar een eigen mening verkondigen. Een mening die niet altijd waar is. Een mening die niet altijd van toepassing is. Ook dát moet kunnen. Het probleem is dat een tegenreactie daarop dan weer niet gewaardeerd wordt.

Dus je krijgt een situatie waarin TO steeds extremer naar de mond wordt gepraat en waar elke nuance wordt gezien als het afvallen van en disrespect richting TO. Dat is toch geen gezond topic? Of wel?
Alle reacties Link kopieren
kadanz schreef:
13-08-2017 10:23
Ik snap heel goed dat er mensen zijn die geen discussie willen in verkrachtingstopics. TO moet immers gesteund worden. Het probleem is dat er altijd reacties komen die niet zozeer steunend zijn, maar een eigen mening verkondigen. Een mening die niet altijd waar is. Een mening die niet altijd van toepassing is. Ook dát moet kunnen. Het probleem is dat een tegenreactie daarop dan weer niet gewaardeerd wordt.

Dus je krijgt een situatie waarin TO steeds extremer naar de mond wordt gepraat en waar elke nuance wordt gezien als het afvallen van en disrespect richting TO. Dat is toch geen gezond topic? Of wel?
grappig, ik heb hier op viva namelijk nog nooit een topic over dit onderwerp gezien waarin niet op de 1e pagina al iemand kwam roeptoeteren dat het eigen schuld was, TO het uitgelokt had, dom geweest was of op z'n minst haar eigen aandeel niet mocht vergeten. Er heerst hier op viva en vermoedelijk ook in de rest van de samenleving nog altijd het korterokjessymdroom om vooral maar te blijven denken dat het jou niet zal overkomen en zowel dat jij heeeeeel anders zult reageren dan TO. En ja, dat zorgt er voor dat anderen daar vol tegenin gaan, omdat het al te lang zo is dat een slachtoffer van verkrachting nog verder de grond in getrapt wordt. Is dat tegengeluid soms te hard? Vast, maar zolang we nog victimblaming zien, is er niks te hard om daar iets tegen in te brengen.

oh en voor de duidelijkheid, de je en jij is algemeen bedoeld
I was born in the sign of water, and it's there that I feel my best
rosanna08 schreef:
13-08-2017 10:42
grappig, ik heb hier op viva namelijk nog nooit een topic over dit onderwerp gezien waarin niet op de 1e pagina al iemand kwam roeptoeteren dat het eigen schuld was, TO het uitgelokt had, dom geweest was of op z'n minst haar eigen aandeel niet mocht vergeten. Er heerst hier op viva en vermoedelijk ook in de rest van de samenleving nog altijd het korterokjessymdroom om vooral maar te blijven denken dat het jou niet zal overkomen en zowel dat jij heeeeeel anders zult reageren dan TO. En ja, dat zorgt er voor dat anderen daar vol tegenin gaan, omdat het al te lang zo is dat een slachtoffer van verkrachting nog verder de grond in getrapt wordt. Is dat tegengeluid soms te hard? Vast, maar zolang we nog victimblaming zien, is er niks te hard om daar iets tegen in te brengen.

oh en voor de duidelijkheid, de je en jij is algemeen bedoeld
Rosanna, beschuldig jij in het echte leven mensen van verkrachting zonder op z'n minst de feiten te kennen? Nee!
Maar dat is wel wat hier gebeurt. We lezen een verhaal van TO en gaan er van uit dat dat verhaal de enige waarheid is. We gaan er van uit dat dat verhaal volledig is. We gaan er van uit dat TO niets vergeten is te vermelden. We gaan er van uit dat alles gegaan is zoals in de OP. Als iemand dat vreemd vindt en een vraag stelt dan wordt dat al gauw gelezen als 'blaming the victim'.

Maar hoe kun je stellig beweren dat iemands man een verkrachter is als je geen feitelijke vragen mag stellen? Er wordt zelfs áfgeraden om naar de politie te stappen omdat die alleen maar vervelende vragen zouden stellen. Dat is toch de omgekeerde wereld?
Nee, niet op Viva als het om verkrachting gaat.

Zelfs de opmerking dat er wettelijk meer bij komt kijken voordat je van verkrachting kunt spreken (2x nee is niet per definitie verkrachting, er moet ook een element van dwang aanwezig zijn) wordt gezien als ongepast.

Dus feitelijk zeggen we: TO, we geloven dat het gegaan is precies zoals jij voelt dat het gegaan is, we stellen verder geen vragen want dat is alleen maar pijnlijk, we gaan uit van een definitie van verkrachting die niet in de wet staat (!), en ach, of je man zich nou wel of niet kan verdedigen, dat is niet ons probleem. WIJ verklaren hem een verkrachter, vertel het desnoods aan je dochter dat hij een verkrachter is en veel succes ermee. Maak je geen zorgen lieverd, bij ons hoef je geen vervelende vragen te beantwoorden.

rosanna, kun je daar echt achter staan?
Alle reacties Link kopieren
@ Kadanz
viewtopic.php?f=1&t=388405&start=#p27424182

Mijn uitgangspunt is om in beginsel altijd het slachtoffer te geloven. En vervolgens over te gaan tot eventuele waarheidsbevinding.

Nou die link werkt ook niet... :wtf:
kia wijzigde dit bericht op 14-08-2017 13:27
Reden: Meh, stomme link...
10.14% gewijzigd
Kia aka brandhout voor de hel, aangenaam.
Alle reacties Link kopieren
Even mijn post geplakt uit het ander topic, waar de discussie over de definitie verkrachting gevoerd wordt

Ik vind het overigens stuitend dat kadanz het een serieus plan vindt om verkrachtingen in gradaties op te gaan delen.
Sexuele onhandigheid?
Besef je wel dat voor vele vrouwen die met verkrachting te maken krijgen, het toch al een zeer zware en moeilijke strijd is om het tot een veroordeling te kunnen laten komen.
Het bewijs kunnen aantonen ligt zeer gevoelig en is zeer complex. Ik snap dat van uit het rechtsorgaan gezien, maar als slachtoffer is het daardoor haast niet te verteren om dat pad te gaan bewandelen, wetende dat het bijna niet te doen is de bewijslast sterk genoeg te krijgen omdat het dan vaak jouw woord tegen de ander is.
Wat niet betekent dat het dan dus niet heeft plaatsgevonden, enkel dat de bewijslast niet met keiharde feiten op tafel gelegd kan worden.
Als er dan ook nog een uitweg bij te halen is dat het op seksuele onhandigheid gegooid kan worden, dan hebben slachtoffers al helemaal geen poot meer om op te staan.
Bovendien valt ook dat totaal niet te bewijzen.
Wassen neus dus, en zou het in dit soort kwetsbare en complexe zaken alleen maar nog kwetsender en complexer maken.
Zou je de feiten op tafel hebben, dan beland je als slachtoffer nog verder in een discussie of het verkrachting moet gaan heten of seksuele onhandigheid.
Nou, pak dan maar in.
Alle reacties Link kopieren
Ik vind overigens dat we hier een forum zijn en geen rechtbank.
To presenteert haar feiten wat betreft een gebeurtenis, en vraagt of haar beschuldiging naar haar man toe terecht is.
Op basis van haar genoemde feiten is dat een verkrachting te benoemen.
Dat is haar vraag, daar geeft men antwoord op. Het is verder niet aan ons volgens mij om over te moeten gaan tot feitencheck of to bewijsvoering aan te laten leveren.
Zou je in de rechtbank staan als rechter, dan heb je een andere rol en is dat relevant.
Maar die hebben we hier niet, zijn we niet , dus ook zinloos om dat je te gaan aanmeten.
rosanna08 schreef:
13-08-2017 10:42
grappig, ik heb hier op viva namelijk nog nooit een topic over dit onderwerp gezien waarin niet op de 1e pagina al iemand kwam roeptoeteren dat het eigen schuld was, TO het uitgelokt had, dom geweest was of op z'n minst haar eigen aandeel niet mocht vergeten. Er heerst hier op viva en vermoedelijk ook in de rest van de samenleving nog altijd het korterokjessymdroom om vooral maar te blijven denken dat het jou niet zal overkomen en zowel dat jij heeeeeel anders zult reageren dan TO. En ja, dat zorgt er voor dat anderen daar vol tegenin gaan, omdat het al te lang zo is dat een slachtoffer van verkrachting nog verder de grond in getrapt wordt. Is dat tegengeluid soms te hard? Vast, maar zolang we nog victimblaming zien, is er niks te hard om daar iets tegen in te brengen.

oh en voor de duidelijkheid, de je en jij is algemeen bedoeld
Hier sluit ik me volledig bij aan.

Dan kan je gaan beginnen over feiten en waarheidsbevinding, die is door dit soort roepers helemala niet gedaan.
Sterker nog, die willen de feiten niet eens horen, alleen maar roepen dat je wel een hoer moet zijn en dit over jezelf afroept.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven