Dilemma: musical of koorvriendinnen?

22-08-2017 21:50 9 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo allemaal,

Ik zit met een dilemma. Ik heb jaren bij een musicalvereniging gespeeld, maar die stopte ermee. Voor de time being (nu 3 jaar) ben ik bij een koor gegaan, waar ik een leuk clubje vriendinnen heb opgedaan. Zo leuk, dat we elkaar regelmatig zien, lief en leed delen en meestal de slappe lach hebben als we repeteren. Heerlijk ontspannen en gezellig dus. Maar... de musical begint te kriebelen. De vereniging waar ik bij wil, repeteert op dezelfde avond als het koor. Ik kan geen keuze maken: wil mijn vriendinnen blijven zien bij het koor, maar ik wil ook graag weer musical spelen.... Wie heeft raad of stelt goede vragen? Bedankt!
Ik zou voor de vriendinnen gaan. Wellicht kun je hun enthousiast maken om samen naar musicalclub te gaan of je wacht gewoon tot er 'n musicalclubje in je buurt komt wat 'n andere oefenavond heeft. Verder lijkt me 'n koor minder verplichtingen met zich meebrengen dan 'n musical omdat je daar waarschijnlijk 'n rol krijgt waardoor je aanwezigheid meer van belang is dan wanneer je 'n keer geen zin hebt om naar koor te gaan.
Alle reacties Link kopieren
Ik zou voor de musical gaan. Als je vriendinnen van het koor echt zo'n goede vriendinnen zijn zal die vriendschap blijven bestaan zelfs als je ze niet meer elke week bij het koor ziet (en zij elkaar nog wel). Tenminste die ervaring heb ik zelf in een zelfde soort situatie.
Misschien dat er zelfs wel vriendinnen van je mee willen naar de musicalvereniging.
Alle reacties Link kopieren
Ik zou eerst nog even doorzoeken, misschien is er nog wel een musicalvereniging. Al is het dan niet de vereniging van je eerste voorkeur, of moet je er wat verder voor reizen, je kunt het dan wel combineren, en misschien blijkt het daar ook wel erg leuk te zijn.
Don't waste your time on jealousy,
Sometimes you're ahead, sometimes you're behind.
Volg je hart, en dat is de musical. Het is altijd lastig om in het diepe te springen, je weet nu wat je hebt en niet wat je krijgt, maar als je nooit vooruit gaat blijf je stilstaan..
Hoe groot is het koor?
Als het 4 vrouw groot is, zijn ze dan niet te pushen om op een andere avond te repeteren?
Absoluut vriendinnen.
Alle reacties Link kopieren
Bedankt voor jullie reacties! Ik heb mn vriendinnen gevraagd om mee te gaan naar de musical, maar dat is niet gelukt. Het is een groot koor, dus een andere avond repeteren lukt niet. Ik wil ook mijn hart volgen. Vandaag een gesprek met mijn man gehad. Mik ga in ieder geval en avondje meelopen bij de musical. Als het mij bevalt, wil ik in de nieuwe productie mee spelen. Idd, echte vriendinnen houd ik, ook als ik stop bij het koor. Jullie hebben me geholpen, bedankt😀!
Nou, dat is fijn, dat we je hebben kunnen helpen. Heel veel succes.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven