De dood overwonnen en niet blij

01-09-2017 22:21 85 berichten
Alle reacties Link kopieren
ruim 1 jaar geleden was ik op sterven na dood. De artsen hadden me opgegeven en ik had afscheid genomen, afscheid van het leven, van mijn kinderen, van mijn naasten en van het viva forum. Mijn afscheid was geregeld, gepland, het was goed. En toen overleefde ik tegen alle verwachtingen in. Toen moest ik een leven leven waar ik al afscheid van genomen had. Er waren harde woorden gezegd tussen mij en mijn oudste dochter in de veronderstelling dat het nu of nooit was. Ik liet haar razen en tieren en steunde haar met de gedachte dat ik er nog maar zo kort zou zijn.

Ik heb het dus, tegen alle verwachtingen en behandelingen in overleefd. Ik ben nog steeds ziek en mijn kwaliteit van leven is een kwestie van overleven zolang als het duurt, de verwachting is hooguit 2 jaar. Ik heb destijds euthanasie geregeld en dat staat nog steeds vast. Maar, tegen alle verwachtingen in ben ik er nog. Het probleem is als volgt;

Ik ben vanaf mijn 4e t/m mijn 14e misbruikt door mijn stiefvader. Ik heb destijds min of meer gedwongen aangifte gedaan. Mijn oudste dochter heeft dit nooit geloofd en heeft contact gezocht met mijn stiefvader 2 jaar geleden. Hij ontkende alles, mijn dochter stond omarmd met hem op facebook en slikte zijn praatjes als zoete koek. Ze vertelde de rest van de familie ook dat ik gelogen had etc. Dit heeft mij afschuwelijk veel pijn gedaan.

Ik ben nu bezig om voor mijn overlijden alles boven water te halen wbt de aangiften en krantenknipsels van 1981 aangaande deze zaak. Ik probeer iedere week een stukje te doen want volop erin trek ik niet. Ik ben ondertussen best ver. Ik neem mijn dochter niks kwalijk, vergeven en vergeten. Maar ik zal niet rusten tot ik het hele dossier boven water heb om de door haar gezaaide twijfel tegenover mijn andere kinderen en familie met feiten kan weerleggen. Ik ben hier zo ontzettend verdrietig over, ik moet mijn laatste tijd die me rest doorbrengen om mijn verleden te bewijzen.

Mijn andere kinderen zeggen mam, dat is niet nodig. Maar mijn dochter heeft zoveel twijfel en haat gezaaid dat ik voor mijn gevoel niet anders kan. Ik kreeg bv appjes met de tekst; vuile h**r, je hebt ge**kt met de man van je moeder. Ik hoop dat je (rond de tijd van de euthanasie) diep ongelukkig en eenzaam inslaapt. Dus nu mijn vraag; ik heb niet langer dan 2 jaar, ik wil alles boven water krijgen qua aangifte en krantenknipsels. Wie wil en kan mij helpen? Ik doe mijn best maar kan fysiek en emotioneel maar beetje voor beetje hiermee bezig zijn. De rest van mijn kinderen twijfelen omdat zij zo overtuigend verteld. Mijn vrienden zeggen vergeet het maar ik kan het niet.

Wil iemand mij helpen?

Groet, een moeder
Zo dan. Waar komt die haat vandaan?
Alle reacties Link kopieren
Waar is haar vader in dit verhaal? Wat een ongelofelijke nare appjes, onvoorstelbaar dat ze zo durft te praten tegen iemand.
enn wijzigde dit bericht op 01-09-2017 22:29
7.30% gewijzigd
“I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel.” Maya Angelou.
Alle reacties Link kopieren
MoirenPhae schreef:
01-09-2017 22:23
Zo dan. Waar komt die haat vandaan?
Ik heb werkelijk waar geen idee MoirenPhae. Maar het is wat je zegt haat, pure haat. Waarom weet ik echt niet en wilt ze ook echt niet zeggen. Ik kan het ook niet plaatsen, ben bij de bevalling van haar jongste geweest en ze prees me de hemel in. Ik begrijp het niet en zal het nooit begrijpen vrees ik. Ik richt me nu op het dossier en de krantenarchieven. Ik wil geen twijfels achter laten
Ik denk dat hoe harder jij haar wil overtuigen, hoe harder zij zich afzet,
Alle reacties Link kopieren
Welke rol heeft jouw moeder in dit verhaal?
“I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel.” Maya Angelou.
Alle reacties Link kopieren
Enn, ik heb haar vader verlaten toen zij en haar zusje (tweeling) 3 maanden waren. Hij was agressief en aan de drugs. Toen zij en haar zusje 6 jaar waren heb ik contact gezocht voor ze maar dat liep uit in een drama.
Alle reacties Link kopieren
Enn schreef:
01-09-2017 22:31
Welke rol heeft jouw moeder in dit verhaal?
Mijn moeder trouwde mijn stiefvader toen ik 3 was en hij heeft me vanaf mijn 4e t/m mijn 14e misbruikt. Mijn moeder koos voor mijn stiefvader.
Alle reacties Link kopieren
En hoe komt het dat jij perse wil bewijzen dat jij de waarheid spreekt? Jij weet toch dat het de waarheid is? Waar ben je bang voor?
“I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel.” Maya Angelou.
Alle reacties Link kopieren
MoirenPhae schreef:
01-09-2017 22:30
Ik denk dat hoe harder jij haar wil overtuigen, hoe harder zij zich afzet,
Ik wil haar niet overtuigen. Ik wil de waarheid nalaten. Naast haar tweelingzusje heb ik nog 2 kinderen. Allemaal eigen bedrijven, master en fijne levens. Daar ben ik trots en blij om. Door haar toedoen twijfelen ze nu aan mij. Ik heb fouten gemaakt, mede door mijn verleden. Dat begrepen ze maar nu twijfelen ze aan mij en mijn verleden. En dat doet pijn. Ik wil de waarheid achterlaten dus ik hoop dat iemand mij kan helpen om het verleden boven water te halen.
Alle reacties Link kopieren
Och lieverd wat een verdriet moet je hebben! Denk je dat, als je alles boven water hebt, je dochter er anders over gaat denken? Ik vind haar verschrikkelijk haatvol en ik weet niet of het wel vanuit een redelijk denkend mens komt. Ik schrik echt van haar berichten. Ik snap dat je de waarheid boven water wil hebben, maar denk ook aan jezelf en je fysieke gesteldheid.
Je beseft pas hoe fijn het is om te ademen als je neus verstopt zit.
Alle reacties Link kopieren
Enn schreef:
01-09-2017 22:43
En hoe komt het dat jij perse wil bewijzen dat jij de waarheid spreekt? Jij weet toch dat het de waarheid is? Waar ben je bang voor?
Dit. En wat denk je te bereiken met het bewijs?
Alle reacties Link kopieren
Enn, de andere kinderen hebben me vergeven voor mijn fouten mede door mijn verleden. En dat verleden wordt nu in twijfel getrokken. Ik kan het zo niet achterlaten.
Alle reacties Link kopieren
Frizz schreef:
01-09-2017 22:47
Dit. En wat denk je te bereiken met het bewijs?
Er wordt nu twijfel gezaaid bij haar andere kinderen, ze wil de waarheid boven water zodat er geen twijfel meer hoeft te zijn.
Je beseft pas hoe fijn het is om te ademen als je neus verstopt zit.
Wat naar. Maar hoe kunnen anderen/wij jou helpen?
Alle reacties Link kopieren
IBD schreef:
01-09-2017 22:45
Ik wil haar niet overtuigen. Ik wil de waarheid nalaten. Naast haar tweelingzusje heb ik nog 2 kinderen. Allemaal eigen bedrijven, master en fijne levens. Daar ben ik trots en blij om. Door haar toedoen twijfelen ze nu aan mij. Ik heb fouten gemaakt, mede door mijn verleden. Dat begrepen ze maar nu twijfelen ze aan mij en mijn verleden. En dat doet pijn. Ik wil de waarheid achterlaten dus ik hoop dat iemand mij kan helpen om het verleden boven water te halen.
Is trots en blij zijn op jouw kinderen niet voldoende? Mag ik vragen welke fouten je gemaakt?
En verder: Hoe zou iemand jou daarbij kunnen helpen? Heb jij een idee?
“I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel.” Maya Angelou.
Alle reacties Link kopieren
Lieve IBD,

Ps: ik haal zo deze post weer weg wegens herkenbaarheid.

Te eerste fijn, dat je er nog bent en dat je extra reserve tijd hebt gekregen.
Ik begrijp dat je niet blij bent nu je met zulke nare dingen bezig moet zijn.

Ik heb ik de afgelopen jaar mijn beide ouders verloren aan kanker.
Mijn moeder en zus hebben veel ruzie gehad. Dit kwam vooral door mijn zus.
Dit hebben mijn broer en ik onze zus wel kwalijk genomen.

Je hoeft niets te bewijzen! Neem de tijd die je nog hebt om te genieten met je (lieve) kinderen en kleinkinderen.

Je doet hen nu tekort. Laat je andere dochter voor wat het is. En besteedt je liefde en aandacht aan de mensen die dit verdienen.

Liefs
Alle reacties Link kopieren
IBD schreef:
01-09-2017 22:48
Enn, de andere kinderen hebben me vergeven voor mijn fouten mede door mijn verleden. En dat verleden wordt nu in twijfel getrokken. Ik kan het zo niet achterlaten.
Hebben jouw andere dochters je dit letterlijk zo verteld? Twijfelen zij nu echt aan jou en jouw fouten? Of hebben ze je alleen vragen gesteld omdat ze jouw nogal heftige dochter hebben aangehoord?

Ik weet het ik vraag je het hemd van je lijf en kijk maar of je zin hebt om mijn vragen te beantwoorden. Ik stel ze omdat ik jouw verhaal echt heftig vind.
“I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel.” Maya Angelou.
Alle reacties Link kopieren
Alixane schreef:
01-09-2017 22:49
Er wordt nu twijfel gezaaid bij haar andere kinderen, ze wil de waarheid boven water zodat er geen twijfel meer hoeft te zijn.
Ja ik kan wel lezen, maar wat verwacht ze dan als 'de waarheid' er ligt?
Alle reacties Link kopieren
Ik had soms het idee dat het voor mijn zus gemakkelijker was om ruzie te maken met mijn moeder. En om iedereen tegen elkaar op te stoken. Hierdoor kon ze niet bezig zijn met het naderende verlies van onze moeder.
Alle reacties Link kopieren
En wat als dat bewijs en de waarheid nou niet boven water komt?
Ik begrijp heel goed dat je graag je gelijk wil halen, maar is het niet fijner om de tijd die je nog hebt door te brengen met je geliefden?
Alle reacties Link kopieren
Broodjerauweham zou zo maar gelijk kunnen hebben, ik herken dit gedrag ook. Weliswaar in totaal andere afscheidsituaties maar sommige mensen lijken liever afscheid te nemen in boosheid en frustratie. Misschien wel omdat ze zo weg kunnen blijven bij hun verdriet.
“I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel.” Maya Angelou.
Alle reacties Link kopieren
broodjerauweham schreef:
01-09-2017 22:58
Ik had soms het idee dat het voor mijn zus gemakkelijker was om ruzie te maken met mijn moeder. En om iedereen tegen elkaar op te stoken. Hierdoor kon ze niet bezig zijn met het naderende verlies van onze moeder.
Zoiets denk ik dus ook, ik ben dus ook niet boos. Maar het heeft dus eenzelfde soort impact op de rest. En ik zou het zo ontzettend verdrietig vinden dat door haar gestook en getwijfel de anderen straks achterblijven met vragen en twijfels.
Alle reacties Link kopieren
Enn schreef:
01-09-2017 22:43
En hoe komt het dat jij perse wil bewijzen dat jij de waarheid spreekt? Jij weet toch dat het de waarheid is? Waar ben je bang voor?
Bang voor de twijfel die gezaaid word. Bang dat ze straks niet kunnen rouwen door de gezaaide twijfels.
Alle reacties Link kopieren
Wat een nare situatie. Heb je zelf een concreet idee wat je nodig hebt van specifieke mensen om te bewijzen wat je wilt bewijzen?

Ik zou niet weten waar ik moet beginnen, maar ik las iets over krantenartikelen... zoek je dan iemand die bij een krantenarchief werkt en voor jou wil zoeken?

Hoe kunnen mensen je concreet helpen?
Adem in, adem uit, en herhaal indien nodig ;)

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven